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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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2015. 10. 27. 13:38 주 예수님의 재림과 미래

The Two Witnesses (2)
두 증인 (2)

짐 알렌

A continuation of an article on Revelation 11.

 

In furtherance of this blasphemous claim to deity, the Beast acts immediately to deal with the opposition.

 

계시록 11장에 대한 기사의 계속.

 

이 신성 모독의 조성에서 신성을 주장하는 짐승은 반대자들을 다루려고 즉시 행동한다.

 

1. He Destroys Judaism

The very fact of his intrusion into the temple and the erection of the image in its precincts have effectively brought the temple services to a stop. The record of Dan 9:27 is conclusive: "In the midst of the week he shall cause the sacrifice and oblation to cease." The whole system is brought to a stop. The immediate result of this is that every Jew who will not accept these blasphemous claims will have to flee for life. This will initiate the greatest genocide policy of all time against the Jew. The holocaust will fade into insignificance. This is depicted symbolically in the flight of the woman in Rev 12:6. This is the time of which the Lord spoke in Matt 24:15-22.

 

1. 유대교를 파괴한다

성전 안에 그의 점령과 그 경내에 형상을 세우는 바로 그 사실은 효과적으로 성전의 의식을 중지시키게 했다. 9:27 기록은 결정적이다: "그가 그 이레의 절반에 제사와 예물을 금지할 것이며." 전체적인 체계가 정지시켜졌다. 이것의 즉각적인 결과는 모든 유대인들은 이러한 불경스러운 주장을 받아들이지 않을 것이며 삶을 위해 피난해야 할 것이다. 이것은 유대인에 대한 모든 시기에 가장 큰 민족학살 정책이 일어날 것이다. 대학살은 무의미하게 약해질 것이다. 이것은 계 12:6에서 여자의 도피에서 상징적으로 묘사되고 있다. 이것은 주님께서 마 24:15-22에서 말씀하셨던 때이다.

 

2. He Destroys The Harlot

Up to this point he has supported the apostate Christianity symbolized in the harlot of Rev 17. This is the Roman Catholic Church as leading the ecumenical movement in a unification of Christianity. The practices and principles are derived from Babylon so that she is revealed to be, "Mystery, Babylon, and Great, the Mother of Harlots and the Abomination of the Earth." For his own reasons as he rises politically, the Beast has supported this system. This is seen in the fact that the harlot sits on the Beast (Rev 17:3). Now she is no longer useful and, in fact, may oppose his claims, so he turns upon her and destroys her completely (Rev 17:16-17). The idolatry of apostate Christianity is replaced by new idolatry - worship of the Beast and his image.

 

2. 파괴하는 음녀

이 시점까지 그는 계 17장의 음녀로 상징되는 배교의 기독교를 지원했다. 이것은 기독교의 통합에서 에큐메니칼 운동을 선도하는 로마 카톨릭 교회이다. 관행과 원칙은 바빌론에서 파생되었으며 그래서 그녀는 "비밀이라, 큰 바벨론이라, 땅의 음녀들과 가증한 것들의 어미"로 있다는 것이 드러난다. 그는 정치적 입장에서 떠오른 것으로, 그의 자신의 동기를 위해 짐승은 이 조직을 지원했다. 이것은 음녀 자리에 앉은 짐승이라는 사실에서 볼 수 있다( 17:3). 이제 그녀는 사실 더 이상 유용하지 않고 그의 주장을 반대할 수도 없으며 그래서 그는 그녀에게 돌아서고 그녀를 완전히 파괴한다( 17:16-17). 배교 기독교의 우상숭배는 새로운 우상 숭배로 대체된다 - 짐승과 그의 형상의 숭배.

 

3. He Slays The Two Witnesses

The Beast cannot allow the call to repentance to sound out any longer in his religious capital. If his claims to deity are to be credible he must silence these voices. Thus he turns upon the two witnesses and, violently and publicly, kills them in the street. He is, of course, unaware that their ministry is finished and God has withdrawn His protection. It appears as a mighty triumph for the Beast. Men see that he has been able to defy God Himself! Men welcome the great victory of the blasphemer and the cry is raised, "Who is like unto the Beast? Who is able to make war with him?" (Rev 13:4). Men can now believe that the Beast can challenge Heaven itself. The bodies in the street prove it!

 

3. 두 증인을 살해한다

짐승은 그의 종교적인 수도에 누구든 더 이상 회개하는 소리가 들리는 것을 허락할 수 없다. 만약 신성에 대한 그의 주장이 신뢰할 수 있다면 그는 이러한 소리에 침묵해야 한다. 따라서 그는 두 증인에 배후를 공격하고 난폭하고 공개적으로 거리에서 그들을 죽인다. 그는 물론 인식하지 못하고 있으며 그들의 사역은 끝났고 하나님은 그분의 보호를 철회하셨다. 그것은 짐승에 대한 큰 승리처럼 보인다. 사람들은 그가 하나님 자신을 무시할 수 있다고 본다! 사람들은 신성 모독의 큰 승리를 환영하는 외침이 일어난다, "누가 이 짐승과 같으뇨 누가 능히 이로 더불어 싸우리요?"( 13:4). 사람들은 이제 짐승이 하늘 자체에 도전할 수 있다고 믿을 수 있다. 거리에서 그 시체들이 그것을 증명한다!

 

Note The Men (vv3-5) These are simply two men raised up by God for a specific purpose. Numbers in the book of Revelation must be taken as they stand and the number "two" reflects the standard of legal witness in Scripture (Num 35:30; Deut 19:15). This shows the completeness of their testimony. Their clothing of "sackcloth" is the traditional garb of mourning (Joel 1:13; 1Kings 20:31); prophets (Dan 9:30) and penitents (Isaiah 37:1-2) wore it. These two witnesses were calling the nation of Israel to repentance. Their dress reflected their ministry. The references to the two olive trees and the two lampstands (v4) point back to Zech 4:1-13. The national testimony in Zechariahs day was in danger from the great nations around. It had to be supplied with divine resources - thus the lampstand was supplied directly from the olive trees. The trees represented Christ in his dual offices of Priest and King ministering through the supplied Holy Spirit. In Zechariah the picture was national; here the picture is personal. Not only divine provision but divine protection is emphasized in v 5; this protection is of the same character as that given to Elijah (2 Kings 1:10-12). This defines the character of their testimony.

 

그 사람들을 주목하라(3-5) 이들은 단순히 두 사람이 특정한 목적을 위해 하나님에 의해 다시 살게 된다. 요한계시록의 수들은 그들이 일어서고 "2"의 수는 성경에서 법적인 증인의 표준을 반영하므로 받아들여져야 한다(35:30; 19:15). 이것은 그들의 증거의 온전함을 보여준다. 그들의 의복 "베옷"은 애도의 전통적인 복장이다(요엘 1:13; 왕상 20:31); 선지자( 9:30) 및 고해자( 37:1-2)가 그것을 입었다. 이들 두 증인은 회개하도록 이스라엘의 민족에게 외치는 것이었다. 그들의 옷은 그들의 사역을 반영했다. 두 감람나무와 두 촛대에 대한 언급은 이전에 슥 4:1-13에서 가리킨다. 스가랴 시대에 민족적 증거는 주변 큰 나라들로부터 위험에 처해있었다. 그것은 신성한 자원과 함께 제공되는 것이었다 - 따라서 등대는 감람나무에서 직접 제공받았다. 나무들은 그리스도께서 성령 사역을 통해서 공급된 제사장과 왕의 이중적 사역 안에서 표현된다. 스가랴서에 그림은 민족적이다; 여기에 그림은 개인적이다. 뿐만 아니라 하나님의 공급 외에 하나님의 보호가 5절에서 강조되고 있으며 이 보호는 엘리야에게 주어진 것과 같은 성격이 있다(왕하 1:10-12). 이것은 그들의 증거의 성격을 정의한다.

 

Note The Ministry (v6) Miracles attend their ministry. They have authority to shut heaven that it rain not. This is reminiscent of the ministry of Elijah as he called to repentance a rebellious nation under their evil king Ahab (1 Kings 17:1). They have authority over the waters to turn them to blood and to smite the earth with all plagues as often as they will. This is reminiscent of the ministry of Moses as he brought deliverance to his nation from the tyranny of Pharaoh (Ex 7:16-19). Now as a man rules Israel who is more evil that Ahab and as they are held in bondage by a greater tyrant that Pharaoh, it is fitting that similar miracles demonstrate the power of God. The miracles that these men do have led to speculation that they are Moses (representative of the law) and Elijah (representative of the Prophets) raised from the dead. A refinement in the theory replaces Moses with Enoch on the ground that Moses died once and could not die again. These speculations are just that and must remain so; Scriptural support is lacking. Two special men are raised up of God, one in the power of a Moses and the other in the power of an Elijah, to summon Israel to repentance. Similar ministry demands similar miracles even if on a far greater scale than previously seen.

 

그 사역을 주목하라(6) 기적들은 그들의 사역을 수반한다. 그들은 비를 내리는 것이 아니라 하늘을 닫을 권한이 있다. 이것은 엘리야의 사역을 상기시키며 그는 그들의 악한 왕 아합 아래서 반항적인 민족을 회개하도록 외쳤던 것이다(왕상 17:1). 그들은 피에 대해 그들을 향하고 모든 재난들이 있을 때마다 그것들과 함께 땅에 영향을 주기 위해 물에 대한 권한을 가진다. 이것은 바로의 폭정에서 그의 민족의 구원을 가져오는 모세의 사역을 상기시킨다( 7:16-19). 이제 더 악한 이스라엘 사람으로 규정하는 아합과 그들이 그 바로의 큰 폭정에 속박되어 있는 것에 따라 그것은 유사한 기적들을 언급하는 하나님의 능력을 보여주는 것에 접합하다. 그 기적들은 모세(율법의 대표)와 엘리야(예언자의 대표) 그들이 죽음에서 부활했다는 견해를 이러한 사람들에게 가져오게 한다. 세련된 학설에서 모세는 한 번 죽었고 땅에서 다시 죽을 수 없기에 에녹으로 모세를 대신한다. 이러한 견해는 단지 그것이 있고 그렇게 여전히 있어야 한다. 성경의 지원은 부족하다. 두 명의 특별한 사람은 모세의 능력에서 한 사람, 엘리야의 능력에서 다른 사람 이스라엘을 회개하도록 하기 위해 하나님의 일으키심을 받았다. 심지어 이전에 보다 훨씬 더 큰 규모로 볼 경우에 유사한 사역은 유사한 기적들을 요구한다.

 

Note Their Martyrdom (vv7-10) The Beast kills these two men. Their final witness to earth is to be borne through their death. Jerusalem is identified politically as "the great city," spiritually as "Sodom" (the treatment of Gods messengers is to be recalled Gen 19:1-9); and historically as "where our Lord was crucified." In defiance of every rule of decency the bodies are left to lie in the street. The publicity is essential to declare the power of the Beast. The television coverage ensures this.

 

그들의 순교를 주목하라(7-10) 짐승이 이들 두 사람을 죽인다. 땅에서 그들의 마지막 증거는 그들의 죽음으로 통해서 일어난다. 예루살렘은 정치적으로 "큰 성", 영적으로는 "소돔"으로 확인된다(하나님의 사자의 표현은 창 19:1-9을 생각나게 한다); 그리고 역사적으로는 "저희 주께서 십자가에 못 박히신 곳"이다. 질서유지의 모든 규칙을 무시하고 시체들은 거리에 남아 있다. 공표는 짐승의 힘을 선언하는데 필수적이다. 텔레비전 적용이 이것을 확실하게 한다.

 

Note The Message (vv11-13) The triumph of the Beast seems to be complete. The bodies in the street and under constant television surveillance from around the world will ensure that no resurrection stories will circulate. As the third day passes the relief of earth is almost palpable! There can be no resurrection - the bodies will be decaying! Thus the stage is set for the most dramatic message from heaven for all of earth. After three and a half days, "The Spirit of Life from God entered into them and they stood upon their feet" (v11) and earth is terrified. Then the great voice from heaven summons, "Come up hither;" one can almost feel the eye drawn upward to that cloud. God has left a final message for men ere the final judgments fall.

 

메시지를 주목하라(11-13) 짐승의 승리는 완전한 것처럼 보인다. 거리에 시체들과 세계 각국에서 지속적인 텔레비전 감시 아래 부활 이야기는 유포될 수 없을 것이 확실할 것이다. 셋째 날이 지나감에 따라 땅의 기복을 거의 알 수 있다! 어떤 부활도 없을 수 있다 - 시체들은 부패될 것이다! 따라서 장면은 모든 땅에 대한 하늘로부터 가장 극적인 메시지가 준비되어 있다. 삼일 반 후에 "하나님께로부터 생기가 저희 속에 들어가매 저희가 발로 일어서니"(11) 땅에는 겁에 질린다. 그 때 하늘로부터 호출하는 큰 목소리는 "이리로 올라오라;" 사람은 그 구름을 향하여 위쪽으로 눈이 끌어당겨짐을 느낄 수 있다. 하나님은 사람들에 대한 최종 심판을 하기 전에 마지막 메시지를 남기셨다.

 

To believers, the message is one to bring comfort. Death under the beast is an ever-present reality, but beyond that his power cannot go. God will have the last word in the resurrection for the saints. Death, for the believer is only a stepping-stone to glory.

 

신자들에게 메시지는 위로를 가져오는 것이다. 짐승 아래서 죽음은 항상 현재의 실재이지만 그의 힘은 그것을 넘어 갈 수 없다. 하나님은 성도들을 위해 부활에 마지막 말씀이 있을 것이다. 신자에 대한 죽음은 오직 영광에 디딤돌이다.

 

To unbelievers, the message is one to bring consternation. In the very hour when the evidence of Gods power has been demonstrated, Jerusalem shudders under the earthquake. The tenth part of the city falls and seven thousand perish. The expression "seven thousand names of men" (JND translation and RV margin) is unusual and suggests that these are men whose names are found on a register or record. Perhaps these are the very names of the men used by the Beast in his murder campaign. It is no wonder the people left in Jerusalem are "affrighted." The final statement is "and the remnant were affrighted and gave glory to the God of Heaven."

 

불신자들에게 메시지는 대경실색을 가져오는 것이다. 하나님의 능력의 증거가 입증 되는 바로 그 때 예루살렘은 대변동 아래 벌벌 떨 것이다. 성의 10분의 1은 무너지고 7천명이 죽었더라. "사람들 중의 7천명"(JND 번역과 개정역 난하주)은 특이하고 이들은 이름이 등록 또는 기록에서 발견할 수 있는 사람들의 이름이라고 시사한다. 아마도 이들은 그의 살인 캠페인에 짐승에 의해 사용되는 사람들의 바로 그 이름들이다. 그것은 예루살렘에 남아 있는 사람들에게 있는 어떤 놀라움은 "공포"가 아니다. 마지막 언급은 "그 남은 자들이 두려워하여 영광을 하늘의 하나님께 돌리더라."

 

http://www.truthandtidings.com

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