The Principles of Interpretation Lloyd Cain |
The Dispensational Rule of InterpretationWe could avoid a number of problems if we remember that there are different dispensations within the Bible. A dispensation does not so much emphasize a particular period of time as it does a different mode of Divine dealing with man at specific times. For example, the Lord Jesus on the cross prayed, “Father, forgive them for they know not what they do”. (Luke We see a changing dispensation in Matthew’s Gospel from In Matthew A comparison of Luke 해석의 베풂(시여)의 규칙우리는 성경 내의 다른 시여(施與)가 있다는 것을 우리가 기억하는 경우에 다수의 문제에 대해 피할 수 있다. 시여는 특정한 시대들에 사람에 대하여 하나님의 다루시는 다양한 방식과 같이 시기에 관한 특정한 기간을 강조하지 않는다. 예를 들면, 주 예수님께서 십자가에서 기도하셨던, “아버지여 저희를 사하여 주옵소서 자기의 하는 것을 알지 못함이니이다”(눅 우리는 마태복음 마태 누가 |
The Rule of the Relevance of ScriptureClosely connected to the above rule must be a reminder of the rule, that in spite of dispensational distinctions, that all scripture is nevertheless relevant. The Sermon on the Mount is relevant to us today. The Psalms are relevant. All scripture is profitable, and is to be used in the equipping of the man of God (2 Tim 성경의 관련성에 대한 규칙위의 규칙에 대해 밀접하게 연결된 모든 성경은 그럼에도 불구하고 관련되어 있는 분배의 구별에서도 규칙을 암시해야 한다. 산상수훈은 오늘날 우리에게 관련되고 있다. 시편도 관련된다. 모든 성경은 유익하다, 그리고 하나님의 사람을 갖추는데 사용되기 위함이다(딤후 |
The Principle of Progressive RevelationIt is the character of Scripture that not everything about a particular topic is found in one place. For example, from Isaiah 진보를 드러내는 원리그것은 특정한 주제에 대한 모든 것들이 하나의 장소에서 발견되지 않는다는 성경의 특성이다. 예를 들면, 이사야 |
The Laws of MentionWe are told when we read our Bibles to remember the laws of first mention, further mention, and last mention. In the law of first mention, for example, an understanding of what worship is would require a study of its first mention in the Bible-Genesis 22. An understanding of priesthood would be greatly helped by a study of the first mentioned priest, Melchizedek, in Genesis 언급에 대한 법우리는 처음 언급의 법, 그 이상의 언급과 마지막 언급을 기억하기 위해 우리의 성경을 읽을 때 말했다. 처음 언급의 법에서 예를 들면, 어떤 예배에 대한 이해는 성경에서 그것의 처음 언급의 연구에 요구할 것이다 - 창세기 22장. 제사장에 대한 이해는 창세기 |
The Interpretation of the Types and ShadowsThe Bible is a Book with many pictures. Typology is a fascinating and satisfying study. “The Word became flesh and “tabernacled” among us” (John “Now these things were our examples” (I Cor We do not get our doctrine from the types. We see pictures of the doctrines of the New Testament hidden within the Old. 유형과 그림자의 해석성경은 많은 그림을 가진 책이다. 유형학은 매혹적이고 만족을 주는 연구이다. “말씀이 육신이 되어 우리 가운데 ‘거하시매’”(요 “이제 이러한 일들이 우리의 본보기가 되었으니”(고전 우리는 유형으로부터 우리의 교리를 얻지 않는다. 우리는 오래된 것 안에서 숨겨진 신약의 교리들의 그림을 본다. |
The Interpretation of Symbols and NumbersAre numbers significant? Read Acts 10-11 and see how many times the numbers “three” and “four” are mentioned. Is three the number of manifestation? Is four the number of the Gospel? Is it significant that in the preparation of Peter to take the Gospel to the Gentiles that he lodged in a house by the seaside? Does the sea speak of the Gentile nations? Is it significant that in Matthew Is it significant that on the third day of creation, the word was, “Let the waters be gathered together into one place,” reminding us of Matthew 상징과 숫자의 해석숫자는 의미가 있는가? 사도행전 10-11장을 읽으라 그리고 얼마나 많은 시대들에 숫자 “3”과 “4”가 언급되었는지 보라. 3은 현시의 수인가? 4는 복음의 수인가? 그가 해변의 집에 머물면서 이방인들에게 복음을 가져 가려는 베드로의 준비는 의미가 있는가? 바다는 이방인 국가들에 관해 말하는가? 그분의 어머니와 형제들과 가진 관계를 전형적으로 끊은 후에, 마태 창조의 셋째 날에 “천하의 물이 한곳으로 모이고 뭍이 드러나라”는 말씀이 있었던 것은 마태 |
The Interpretation of Figurative LanguageThere are many times when we will see figurative language in the Bible. The student is encouraged to study the following independently. You can see similes in Psalm 비유적 언어의 해석우리가 성경에서 비유적인 언어를 볼 수 있는 때가 여러 번 있다. 연구가는 독립하여 따라오는 연구에 대해 격려 받는다. 당신은 시편 |
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