Purpose Clauses in 1John Lloyd Cain | |
In our previous article we went through the First Epistle of John searching for purpose clauses introduced by the word "hina," which would show us why John wrote the epistle. Let us look at the same word, used about twenty times in this book, to see God’s purposes toward those who are in His family.
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우리들의 이전 기사에서 우리는 우리에게 “히나”의 낱말에 의해 소개된 목적 조항에 대한 검토로 요한일서 서신을 통해서 나아간 것은 왜 요한이 서신을 썼는지 우리에게 보여줄 것이다. 이 책에서 약 스무 번이나 사용된 동일한 낱말을 살펴보자, 그분의 가족으로 있는 사람들을 향하신 하나님의 목적을 보기 위해.
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He Wanted Us to be His Children "Behold what manner of love the Father has bestowed upon us that (hina) we should be called the children (teknia -born ones, an affectionate relationship) of God." Here is God’s primary purpose toward us in this epistle. He wanted us to become His children. This transaction to translate us out of the kingdom of darkness into the kingdom of the Son of His love (
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그분의 자녀 되기를 우리에게 원하셨다 “보라 아버지께서 어떠한 사랑을 우리에게 주사 하나님의 자녀라(테크니아 – 태어난 것으로 애정 어린 관계) 일컬음을 얻게 하셨는고(히나).” 여기에 이 서신에서 우리를 향한 하나님의 첫째 목적이 있다. 그분은 우리에게 그분의 자녀가 되기를 원하셨다. 이 계약은 흑암의 왕국에서 그분의 사랑의 아들의 왕국으로 우리를 옮기기 위해(골 |
He Wants Us to be Clean "But if we confess our sins He is faithful and just to (hina — in order that He may) forgive us our sins and cleanse us from all unrighteousness,, (
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그분은 우리에게 정결함을 원하신다 “만일 우리가 우리 죄를 자백하면 저는 미쁘시고 의로우사 우리 죄를 사하시며(히나 - 그분이 하실 목적으로) 모든 불의에서 우리를 깨끗케 하실 것이요( |
What does the Christian do when he sins and fellowship with the Father is broken and he is defiled? "In order that He may forgive us," is an expression of the Father’s purpose. This purpose is fulfilled when we confess our sins. In faithfulness and on righteous grounds, He forgives the sin, and restores fellowship. The blood is forever efficacious to remove any and every defilement.
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그리스도인이 행하는 어떤 것이 그가 죄들을 범했을 때 아버지와 가진 교제가 깨어지고 그는 더럽혀졌는가? “그분이 우리들에게 용서해도 좋은 목적으로” 아버지의 목적이 표현되었다. 이 목적은 우리가 우리의 죄들을 자백할 때 이행된다. 의로움과 옳은 바탕 안에, 그분은 죄를 용서하고, 교제를 회복한다. 피는 어떤 모든 더럽힘을 제거하는 영원한 효과가 있다. |
He Wants Us to be Clear from Strange Children "They went out from us that (hina-in order that) they might be made manifest that they were not all of us" (
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그분은 미숙한 자녀로부터 깨끗하게 되기를 우리들에게 원하신다. “그들이 우리에게서 나갔으되 우리에게 속하지 아니하였나니; 그들이 우리 모두에게 속하지 아니하였음을 나타내려 함이니라(히나 –하기 위하여)”( |
Among those coming out of
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애굽을 나오는 중 그들 사이에서 이스라엘 중에 진실함이 없는 교제의 혼합된 군중이 있었으며 구속하는 피의 효력을 감지하지 못했던 사람들이다. 일찍이 여행으로 그들은 “정욕이 떨어지고” 그리고 이스라엘로 부르짖게 했다, “우리가 기억하는 것은 물고기… 오이… 수박… 부추… 양파, 마늘,” 모두는 애굽에서 그들이 먹었던 것들이었으며, 그들의 상황은 무의식적으로 구원받지 못한 사람들이 그 안에 허용되어 있는 지역교회와 유사하다. 고백은 있었지만 거룩한 삶의 고백은 없었다. 교제는 말씀과 그리스도의 인성이 아무 매력이 없는 사람들에게 그것을 호소하는 것을 시도함으로 그 목표가 세속적으로 된다. |
In this letter the situation was even more serious for these unregenerate ones were actually teachers who were teaching doctrines which denied the central truths concerning the absolute deity and perfect humanity of the Lord Jesus Christ. They were "antichrist" within the company that belonged to Him. Mercifully, they went out "in order that they might be made manifest that they ... are not of us."
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이 편지에서 상황은 더욱 심각했다. 거듭나지 않은 그들은 실제로 교사였으며 주 예수 그리스도의 절대적인 신성과 완전한 인성에 관한 중심적인 진리를 부정하는 교리를 가르쳤다. 그들은 그분에게 속했던 교제에서 “적그리스도”였다. 다행히도 그들은 “그들이 우리 중에 있지 않는 것을 명백히 되어지게 할 수 있기 위해서…” 나갔다. |
출처 : http://www.truthandtidings.com/ |
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