Difficult Scriptures “Almost All Things Purged” (Heb Denis O’Hare | |
“And almost all things are by the law purged with blood; and without shedding of blood is no remission” (Heb
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“율법에 따라 거의 모든 것이 피로써 깨끗하게 되나니 피 흘림이 없은즉 사면이 없느니라”(히
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Here are the four exceptions in the Old Testament where sins were purged without the shedding of blood:
“But if he be not able to bring two turtledoves, or two young pigeons, then he that sinned shall bring for his offering the tenth part of an ephah of fine flour for a sin offering; he shall put no oil upon it, neither shall he put any frankincense thereon, for it is a sin offering” (Lev
“And Moses said unto Aaron, ‘Take a censer, and put fire therein from off the altar, and put on incense, and go quickly unto the congregation, and make an atonement for them’” (Num
“And a man that is clean shall gather up the ashes of the heifer, and lay them up without the camp in a clean place, and it shall be kept for the congregation of the children of Israel for a water of separation: it is a purification for sin” (Num
“Then flew one of the seraphim unto me, having a live coal in his hand, which he had taken with the tongs from off the altar; and he laid it upon my mouth, and said, ‘Lo, this hath touched thy lips; and thine iniquity is taken away, and thy sin purged’” (Isa
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여기에 피 흘림이 없이 죄가 정결케 된 구약 성경의 네 가지 예외는 다음과 같다.
“그러나 만일 그가 산비둘기 두 마리나 집비둘기 새끼 두 마리를 가져올 능력이 없거든 죄를 지은 자는 죄 헌물로 고운 밀가루 일 에바의 십분의 일을 자기의 헌물로 가져오되 그것이 죄 헌물인즉 그 위에 기름을 붓지 말며 유향을 놓지 말고”(레
“모세가 아론에게 이르되, 향로를 취해 제단의 불을 그 안에 담고 그 위에 향을 놓고 급히 회중에게로 가서 그들을 위하여 속죄하라”(민
“또 정결한 자가 암송아지의 재를 거두어 진영 밖의 정결한 곳에 둘 것이요, 또 이스라엘 자손 회중을 위해 그것을 간직하여 거룩히 구분하는 물에 쓰게 할지니 그것은 죄를 정결하게 하는 것이니라”(민
“그때에 스랍들 중에서 하나가 부집게로 제단에서 불타는 숯을 취해 손에 들고 내게로 날아와 그것을 내 입에 대며 이르되, 보라, 이것이 네 입술에 닿았으니 네 불법이 제거되고 네 죄가 깨끗하게 되었느니라, 하더라”(사
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In each of the four cases quoted, fire is associated with forgiveness. We know that in the Old Testament, fire is frequently mentioned to imply the judgment of God upon sin as in the case of
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인용된 네 개의 각각의 경우에 불은 용서와 연결되어 있다. 우리는 구약 성경에서 불이 소돔과 고모라(창 19장)의 경우에서와 같이 죄에서 하나님의 심판을 의미하기 위해 자주 언급된 것을 알고 있다. 물론 레위기
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In Leviticus 5, the fine flour, representing the sin offering, is burnt upon the altar. The sinner was too poor to bring two birds but, in grace, God accepted this sin offering of fine flour. We notice that fine flour is one of the essential ingredients of the meat offering of Leviticus 2, speaking typically of the person of Christ. In this passage, three elements are present: a sacrifice, an altar, and fire.
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레위기 5장에서, 속죄 제물을 나타내는 고운 가루는 제단에서 태우고 있다. 또한 가난했던 죄인은 새 두 마리를 가져왔지만 하나님의 은혜로 이 고운 가루의 속죄 제물이 열납되었다. 우리는 고운 가루가 그리스도의 사람에 대해 일반적으로 말하면서, 레위기 2장의 소제의 본질적인 재료 중 하나인 것을 주목한다. 이 구절에서 세 가지 요소가 존재하고 있다: 희생, 제단, 그리고 불.
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In the second case, the fire which burnt in the censer had been taken off the altar when Aaron made atonement for the sin of the people at the occasion of Korah’s revolt. Aaron’s role was of crucial importance to deliver the people from the weight of the wrath of God: “He stood between the dead and the living.” The fire in the censer halted the progress of the plague, the judgment of God upon the sin of the people. The censer was normally used to burn the sweet smelling perfume which rose up to heaven. Thus, the smell of this sacrifice rose up to heaven to teach that this sacrifice was accepted by God to atone for the sin of the people.
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두 번째 경우에, 향로에 태우는 불은 아론이 고라의 반란을 계기로 사람들의 죄를 속죄했을 때 제단에서 가져왔었다. 아론의 역할은 하나님의 진노의 무거움으로부터 중대한 중요성에 관해 사람들에게 전달하기 위함이었다: “그는 죽음과 생존 사이에 서 있었다.” 향로에 불은 사람들의 죄에 따른 하나님의 심판, 전염병의 진행을 멈추었다. 향로는 일반적으로 하늘까지 올라갔던 감미로운 향기 냄새가 나게 태우도록 사용되고 있었다. 따라서 이 희생은 사람들의 죄를 속죄하기 위해 하나님께 열납되었던 것을 가르치는 이 희생의 냄새는 하늘까지 올라갔다.
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The third passage in Numbers 19 speaks of the red heifer that had been offered on the altar and all that was left was the ashes to be used for “a purification for sin” (v9). Hebrews
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민수기 19장에 3번째 구절은 제단에 드려졌던 붉은 암송아지에 관해 말하는 것과 남겨진 모든 것은 “죄를 정결하게 하는 것”(9절)에 사용되는 재(災)이었다. 히브리서
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Finally, in the fourth case mentioned, that of the prophet Isaiah, we see how his sin was purged by the live coal taken off the altar. Isaiah had not committed any specific sin but having seen the glory of God, he was intensely conscious of his sinful state, not because of anything that he had done but because of what he was. Under the Law, it was impossible for a sinner to see God and live. Thus the seraphim intervened, bringing this live coal from the altar, laying it on the prophet’s mouth and declaring: “Thine iniquity is taken away, and thy sin purged.”
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마지막으로, 네 번째 경우에 언급된 선지자 이사야의 그것은, 우리가 그의 죄가 제단에서 취해진 핀 숯에 의해 어떻게 정결케 되었는지에 관해 본다. 이사야가 어떤 특정한 죄를 범하지 않았지만 하나님의 영광을 보았던 것은 그가 그의 죄악의 상태를 강하게 의식하고 있었고 그가 했던 어떤 것 때문은 아니지만 그에게 있었던 것 때문이다. 율법 아래서 그것은 죄인이 하나님을 보고 살아가는 것은 불가능했다. 따라서 스랍이 제단에서 이 핀 숯을 가져와 선지자의 입에 그것을 닿게 하고 선언하는 사이에 일어났다: “네 불법이 제거되고 네 죄가 깨끗하게 되었느니라.”
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According to Hebrews
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히브리서
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The importance of the shedding of the blood of Christ is underlined in several texts. We have been justified by His blood (Rom
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그리스도의 피 흘림의 중요성은 여러 본문에 분명히 나타나 있다. 우리는 그분의 피에 의해 의롭다함을 받았고(롬
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