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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Resurrection (2)
부활 (2)

고든 윌리암스

When the apostle wrote his letter to the Corinthians, the longest chapter is given to the subject of resurrection. There were some who said, “There is no resurrection of the dead.” In response to this the Apostle first gives the evidence of resurrection; he begins with the Scriptural evidence and then records some of the eyewitness accounts of the resurrection of the Lord Jesus. Next in a sevenfold way he teaches the importance of resurrection. A reading of 1 Corinthians 15:12-19 leaves no doubt as to the importance of the physical resurrection of the Lord Jesus. The following section of the chapter takes up the order of resurrection and here a beautiful New Testament truth is further outlined. There would be, as Job knew, a future resurrection, but that resurrection is seen in three aspects; the resurrection of Christ is first, an event that happened nearly 2000 years ago. “They that are Christ’s at His coming” is the second great movement in resurrection. “Then cometh the end” is the third and final aspect.

 

사도는 고린도서에 가장 긴 장을 그의 편지에 썼을 때 부활의 제목을 부여했다. 죽은 자의 부활이 없다말한 어떤 사람들이 있었다. 사도는 이것에 대한 반응으로 먼저 부활의 증거를 제시한다; 그는 성경의 증거와 동시에 주 예수님의 부활의 목격자의 다수를 기록하는 것으로 시작한다. 다음으로 그는 일곱 겹의 방법으로 부활의 중요성을 가르친다. 고린도전서 15:12-19을 읽는 것은 주 예수님의 육체적 부활의 중요성에 관해서는 의심의 여지를 남기지 않는다. 장의 단락에 따라 여기에서 아름다운 신약성경의 진리가 한층 더 설명되어 있는 부활의 순서가 차지한다. 욥처럼 알고 있었을 미래의 부활이 될 것이지만 부활은 세 가지 측면에서 볼 수 있다; 그리스도의 부활은 거의 이천년 전에 처음으로 일어난 사건이다. “그들은 그분의 오심에서 그리스도께 속한다는 부활에서 두 번째 큰 움직임이다. ”그때에 끝이 오리니는 세 번째이자 마지막 측면이다.

 

These last two aspects of resurrection are different in a number of ways:

a) As to the time, the first is prior to the millennial kingdom and the other is after.

b) As to the terms, the first is properly a resurrection “from the dead,” meaning “out from”; the other is actually the resurrection of the dead.

c) As to the persons, “they that are Christ’s” refers to the resurrection of those who belong to Him, whereas “the end” is the final resurrection of Revelation 20, just prior to the New Heaven and the New Earth where all the rest of Adam’s race will stand in the final judgment.

d) As to the type, we are given beautiful teaching as to the resurrected body of the believer; we are told nothing of the resurrected body of the unbeliever. Is it possible that unbelievers will be brought back just as they left this world, marred and disfigured by sin? The believer on the other hand will have a new and a glorified body.

 

이들 부활의 마지막 두 측면은 여러 가지 방법으로 다르다:

) 시간에 따라, 첫째는 천년 왕국 이전이며 다른 하나는 이후이다.

) 조건에 따라, 첫째는 전적으로  “로부터를 의미하는 죽음으로부터 (생명)” 부활이다; 다른 하나는 실제로 죽음(심판-역자 주)의 부활이다.

) 사람에 따라,  “그들이 그리스도께 속함은 그분에게 속한 사람들의 부활을 언급하는 것인 반면 마지막은 계 20장의 마지막 부활이며, 바로 새 하늘과 새 땅 이전에 아담의 자손의 모두에게 남겨진 것은 최종 심판에 설 것이다.

) 유형에 따라, 우리는 신자의 부활된 몸으로 아름다운 가르침을 받게 된다; 우리는 불신자의 부활된 몸에 관해 아무 것도 말하지 않는다. 그것이 가능하다는 것을 믿지 않는 자들은 그들이 이 세상을 떠나므로 흠과 죄로 인해 손상된 것이 되살아날 것인가? 다른 한편으로 신자는 새로움과 영광된 몸을 갖게 된다.

 

The Lord Jesus spoke of a “resurrection of life” and a “resurrection of damnation,” in John 5:29. The apostle Paul spoke of the “resurrection of the just and of the unjust” (Acts 24:15). The apostle John (Rev 20) writes of a “first resurrection,” but also for others of a “second death.” The “first resurrection” is the “resurrection of the just” unto “life” to be in glory with Christ. At the end of the millennium there will be “the resurrection of the unjust” unto “damnation” to face the “second death” in the lake of fire.

 

주 예수님께서 생명의 부활 “파멸의 부활을 요 5:29에서 말씀하셨다. 사도 바울은 의로운 자들의 부활과 불의한 자들의 부활”( 24:15)에 관해 말했다. 사도 요한은 첫째 부활”( 20)을 기록했다, 그러나 또한 둘째 사망에 관한 다른 사람들에 대해 기록했다. “첫째 부활은 그리스도와 함께 영광에 있을 생명안으로의로운 자들의 부활이다. 천년왕국 끝에 불 못에서 둘째 사망 직면하는 파멸안으로 불의한 자들의 부활이 될 것이다.

 

What can we learn as to the resurrection body of the believer? The apostle John, who had seen and touched the Lord Jesus after His resurrection, tells us this, “It doth not yet appear what we shall be, but we know that when He shall appear we shall be like Him”(1 John 3:2). Paul writing to the Corinthians says, “The dead shall be raised incorruptible and we shall be changed.” In the context the dead are believers who have already departed, the we being believers alive at the Lord’s coming. The word changed is to “exchange one thing for another.” The natural body will be exchanged for the spiritual body, the corruptible body will be changed for the incorruptible body, the mortal body will be changed for the immortal body. To the Philippians, Paul writes about our Savior, “Who shall change our vile body, that it may be fashioned like unto His glorious body” (Phil 3:21). The word change here is more the thought of transformation than exchange; fashioned is “conformed to.” What a transformation it will be: from a body fitted for earth to a body fitted for heaven; from a body marked by decay to a body which will never decay; from a body where sin dwells within to a sinless glorified body like that of our Lord! This will take place in a moment of time, “in the twinkling of an eye.” All believers will be caught away to be forever with the Lord.

 

우리는 신자의 부활의 몸에 대한 것으로 무엇을 배울 수 있는가? 사도 요한이 그분의 부활 후에 주 예수님을 보았고 만졌음을 우리에게 알려주고 있다, 그는 우리가 앞으로 어떻게 될지는 아직 나타나지 아니하였으되 그분께서 나타나시면 우리가 그분과 같게 될 줄 아노니”(요일 3:2). 바울이 고린도서를 쓰면서 말한다. “죽은 자들이 썩지 아니할 것으로 일어나고 우리가 변화되리니.” 맥에서 죽은 이미 떠난 신자들이며, 우리가 주님의 오심에서 살아있는 믿는 자들이다. 단어 변화됨  다른 한 가지로 바뀌는 것이다. 자연적 몸은 영적인 몸으로 바뀔 것이며, 썩을 몸이 썩지 않는 몸을 위해 바뀔 것이며, 죽을 몸은 죽지 아니할 몸으로 바뀔 것이다. 빌립보서에 바울은 우리의 구주에 대해 기록했다 우리의 천한 몸을 변화시켜 자신의 영광스런 몸과 같게 만드시리라( 3:21). 여기 단어 변화 교체보다 변형의 생각이 더 많다; 만들었다 “~로 형성되었다이다. 어떤 변형이 될 것이다: 지구에 정착된 몸에서 하늘에 정착되는 몸으로; 썩을 수밖에 없는 몸에서 결코 썩지 아니할 몸으로; 죄가 거하는 몸에서 우리의 주님처럼 죄가 없는 영광스런 몸으로! 이것은 눈 깜짝 할 사이순간에 일어날 것이다. 모든 신자는 주님과 함께 있게 되고 영원히 떨어지지 않을 것이다.

 

In 2 Corinthians 5, the longing of the apostle Paul was not that death should come - he was ready for that. Death would put his body in the ground to be dissolved and he, leaving his body, would go to be with the Lord. His longing was not for that, but for the coming of the Lord when he would be “clothed upon,” that is to be given a new body instead of his present earthly tabernacle.

 

고린도후서 5장에서 사도 바울의 갈망은 죽어야 함이 없는 것이었다 그는 그것에 대해 준비했다. 죽음이 사라지는 땅에 자신의 몸을 둘 것이다, 그는 그의 몸을 떠나고 주님과 함께 있게 될 것이다. 그의 갈망은 그것을 위한 것이 아니었지만, 주님의 오심에 대해 그가 옷을 입게될 때 그것은 그가 자신의 현재 지상의 장막 대신에 새로운 몸을 부여 받게 되는 것이다.

 

In that new body there will still be distinctiveness of persons, there will be recognition of individuals; it is the nature of the body that will be different. On this earth each individual is unique, but we are all made of the same kind of biological material. We are not told the composition of the new body; it’s likely more than our minds can conceive. By way of illustration Paul writes of the distinctions that God has put in creation, distinctions on land, in the sea, and in the sky. We all accept that a seed in the ground will decay, but from it comes a beautiful plant. Who of us can understand the process? The new plant is related to the seed that died, yet is entirely different. The same God Who created this natural world with all of its beauties will give to His redeemed a spiritual body, a body in which there will be no disease, no decay, and no death. That body is suited for heaven where believers will not be bodiless spirits, but will be “clothed upon” with a “spiritual body.”

 

그 새로운 몸에는 여전히 사람의 독특함이 있을 것이며, 개인의 인식도 있을 것이다; 그것은 자연적인 몸과는 다르게 될 것이다. 이 땅에 있는 각 개인은 고유하지만, 우리는 모두가 생물학적 요소의 동일한 종류로 구성된다. 우리는 새로운 몸의 구성을 말하지 않는다; 그것은 우리의 마음이 상상할 수 있는 것보다 가능성이 더 있다. 실례로서 바울이 그 차이를 기록하는 것은 하나님께서 바다에서와 하늘에서 땅 위에 구분하는 창조로 두셨다. 우리는 씨앗이 땅에서 썩는 것을 모두 인정하지만 그것으로부터 아름다운 식물이 나온다. 우리 중에 누가 이 과정을 이해 할 수 있는가? 새로운 식물은 죽은 씨앗에 관련되어 있으며, 여전히 완전한 별개이다. 그것의 아름다움의 모두와 함께 이 자연 세계를 창조하신 동일한 하나님은 거기에 있는 몸은 질병도, 썩음도, 죽음도 없을 그분의 구속된 영적인 몸으로 주실 것이다. 그 몸이 하늘에 적합케 되는 신자들은 몸이 없는 영이 되지 않을 것이지만 영적인 몸과 함께 옷 입게될 것이다.

 

http://www.truthandtidings.com/

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