Chapter 1 - The Church And The Churches 데이비드 E. 웨스트, 영국 | |
As the Bride ‘The bride of Christ’ is an expression not found, as such, in the Scriptures. However, the concept is strongly implied in Ephesians chapter 5, “For this cause shall a man leave his father and mother, and shall be joined unto his wife, and they two shall be one flesh. This is a great mystery: but I speak concerning Christ and the church” vv.31, 32. The present writer is convinced that “the bride, the Lamb’s wife” Rev.21.9, is one and the same as “the church, which is His body”. She is viewed as absolutely pure and prepared, “His wife hath made herself ready. And to her was granted that she should be arrayed in fine linen, clean and white: for the fine linen is the righteousness (righteous acts) of saints” Rev.19.7,8. Nothing but reality marks the Church in her bridal character.
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신부로서 ‘그리스도의 신부’는 성경에서 그와 같은 표현이 발견되지 않는다. 그러나 개념은 에베소서 5장에서 강력하게 함축되어 있다, “이런 까닭에 남자가 자기 아버지와 어머니를 떠나 자기 아내와 결합하여 그들 둘이 한 육체가 될지니라. 이것은 큰 신비라. 그러나 내가 그리스도와 교회에 대하여 말하노라”(31,32절). 현재 필자는 확신하고 있는 것은 “신부 곧 어린양의 아내”(계
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However, the story is different in 2 Corinthians chapter 11, where the local assembly at
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그러나, 기사는 고린도후서 11장에서 다르다, 고린도 지역모임은 그리스도께 바울에 의해 드려질 준비가 된 “순결한 한 처녀로 … 한 남편에게 …정혼시켰기 때문이라”(2절)로 보인다. 동시에 모임은 결혼을 기다리는 처녀로 진술하고 있으며, 바울은 그녀가 더럽혀질 수도 있다는 것을 두려워했다, “그러나 뱀이 자기의 간교함으로 이브를 속인 것 같이 어떤 방법으로든 너희 마음이 그리스도 안에 있는 단순함에서 떠나 부패될까 내가 두려워하노라”(3절). 그리스도께서는 그분의 신부에 대한 그런 두려움이 없으며, 그녀의 더럽혀질 어떤 가능성도 없다.
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As a Flock The Lord Jesus said, “And other sheep I have, which are not of this fold (Gk. aule): them also I must bring, and they shall hear My voice; and there shall be one fold (Gk. poimne – the word means ‘flock’), and one shepherd” Jn.10.16. The one flock comprises the whole family of God made up of believing Jews and Gentiles. Under the old covenant,
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무리로서 주 예수님께서 말씀하셨다 “또 이 우리(aujlh, 아울레)에 속하지 않은 다른 양들이 내게 있으므로 그들도 내가 반드시 데려오리니 그들이 내 음성을 듣겠고 이로써 한 우리(poivmnh,포임네에-무리를 의미하는 단어)와 한 목자가 있으리라”(요
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The local assembly is also referred to as “the flock”. Paul says to the elders of the church at
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지역모임은 또한 “무리”라고 언급되고 있다. 바울이 에베소에서 교회의 장로들에게 말한다 “그러므로 너희 자신과 모든 양 떼에게 주의를 기울이라. 성령님께서 너희를 그들의 감독자로 삼으사 하나님의 교회”(행
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The New Jerusalem The apostle John writes, “And I John saw the holy city, new Jerusalem, coming down from God out of heaven” Rev.21.2. Thus the term “new Jerusalem” is used symbolically of the Church in its wider aspect; it is not to be confused with a restored
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새 예루살렘 사도 요한은 기록했다 “나 요한이 보매 거룩한 도시 새 예루살렘이 … 하늘에서 하나님으로부터 내려오더라”(계
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One New Man The enmity that existed between Jew and Gentile in a former day has now been abolished in Christianity. The result is that corporately in the Church there is no longer “the twain”, Jew and Gentile, but a new creation in Christ, “for to make in Himself of twain one new man” Eph.2.15. Again this symbolism is not used of the local church.
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한 새사람 이전 시대에 유대인과 이방인 사이에 존재했던 원수는 지금의 기독교에서 폐지되었다. 그 결과 집합적인 교회 안에서 유대인과 이방인 “둘로 나뉘어짐”은 더 이상 없지만, 그리스도 안에서 “이 둘을 자기 안에서 하나의 새 사람”(엡
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Contrasts Between The Church And The Churches Paul wrote that “we are members of His body, of His flesh, and of His bones” Eph.5.30, and since no saint can be severed from “the church, which is His body”, this underlines the indissoluble relationship of the believer with Christ! However, it is very different when we come to 1 Corinthians chapter 5 and see that it is possible for one to be put away from the local assembly for moral evil, “But now I have written unto you not to keep company, if any man that is called a brother be a fornicator, or covetous, or an idolater, or a railer, or a drunkard, or an extortioner; with such an one no not to eat … Therefore put away from among yourselves that wicked person” vv.11,13. One propagating false doctrine would also come under the discipline of the assembly. Paul speaks of Hymenaeus and Alexander who were guilty of blaspheming, i.e. speaking contemptuously of God and His Word, and in the exercise of his apostolic authority Paul adds, “whom I have delivered unto Satan” 1 Tim.1.20. Thus discipline by a local assembly may necessitate excommunication, but nothing can sever a believer from the body of Christ.
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교회와 교회들 간의 대조
바울이 기록했던 것은 “우리는 그분의 몸과 그분의 살과 그분의 뼈들에 속한 지체들이니라”(엡
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Finally, “the church, which is His body” has eternal character. It will be brought into His immediate presence and presented to Him, glorified, “that He might present it to Himself a glorious church, not having spot, or wrinkle, or any such thing; but that it should be holy and without blemish” Eph.5.27. The Church will be the nearest to Him as His body and the dearest to Him as His bride. However, it is clear that a local church can be removed in judgment. The Lord Jesus says through the angel of the church of Ephesus, “Remember therefore from whence thou art fallen, and repent, and do the first works; or else I will come unto thee quickly, and will remove thy candlestick out of his place, except thou repent” Rev.2.5. The solemn fact is that the possibility of the removal of the testimony is not for moral evil or for doctrinal error, but for leaving their first love. It should be noted that the testimony of every local assembly will terminate when the Lord Himself returns for His own: there will be no local churches in heaven!
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마지막으로, “그리스도의 몸인 교회”는 영원한 특성을 가졌다. 그것은 그분의 즉각적인 임재를 가져오게 될 것이며 그분에게 드려진 영광됨이다, “그것을 점이나 주름이나 그런 것이 없는 영광스런 교회로 자기를 위해 제시하려 하심이며 교회가 거룩하고 흠이 없게 하려 하심이라”(엡
모든 지역 모임의 증거는 주님 스스로 그분 자신을 위해 돌아오실 때 끝이 날 것임을 주목해야 할 것이다: 거기에 하늘에는 어떤 지역 교회들도 없을 것이다!
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