Chapter 9 : The Local Church And Its Care 윌리암 M. 뱅크스 | |
Introduction The apostle Paul is concluding his third missionary journey and is hastening to
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도입 사도 바울은 그의 세 번째 전도 여행을 끝마치고 예루살렘으로 서둘러가고 있다. 그는 오순절 날 거기에 있기를 원한다. 사도행전
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The address to the Ephesian elders is of fundamental importance. It is interesting to observe that it covers almost all of the requirements associated with the care of a local church, as undertaken by the elders. This address will thus be used as the basis of our consideration although further references outside of this passage will be necessary in order to complete the details.
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에베소 장로들에게 인사는 근본적으로 중요하다. 그것은 장로들에게 맡겨진 일로 지역 교회의 돌봄과 관련된 필요에 관한 거의 모두를 포함하는 것을 관찰하는 것은 흥미롭다. 이 인사는 따라서 우리의 고려할 기초로 사용될 것이며 비록 이 구절 외의 언급 이상으로 세부사항을 완료하기 위해 필요하다.
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Paul’S Address To The Ephesian Elders
The address will be looked at in the following ways:
The Names Given To Them The Nature Of Their Appointment The Sphere Of Their Operation The Attitude To Be Adopted By Them The Details Of Their Work The Problems To Be Anticipated The Resources Available
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에베소 장로들에게 바울의 인사
인사는 다음과 같은 방법으로 바라 볼 수 있다:
•그들에게 주어진 이름들 •그들의 임명의 본질 •그들의 실행의 영역 •그들에 의해 채택 될 태도 •그들의 사역의 세부 사항 •예상되는 문제들 •이용할 수 있는 자원
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The Names Given To Them In v.17 the name given is that of “elders”. We read, “… from
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그들에게 주어진 이름들 17절에 주어진 이름은 “장로들”이다. 우리는 “... 밀레도에서 사람을 에베소로 보내어 교회 장로들을 청하니”를 읽는다. 여기에 장로들에 사용되는 단어는 presbuvtero"(프레스뷔테로스)이다. 이 단어는 본질적으로 ‘연장자’를 의미하고 기본적인 자격을 나타내며 교회를 돌볼 사람들에 필수적이다. 성숙, 존중, 지혜와 경험의 개념들은 모든 단어에 포함되어 있다. 이 연장자에 사용되는 신약의 두 번째 단어는 παλαιόs(파라이오스)이지만, 그 경우는 닳는다는 의미에서 오래된 것을 의미한다. 그 단어가 지역 교회의 돌봄에 있는 사람들에 관해 결코 사용되지 않는다!
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A second word describing those who care for the church is indicated in v.28. This verse reads: “Take heed therefore unto yourselves, and to all the flock, over the which the Holy Ghost hath made you overseers, to feed the
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교회를 위해 돌보는 사람들을 설명하는 두 번째 단어는 28절에 나타내고 있는 이 구절을 읽는다: “너희는 자기를 위하여 또는 온 양 떼를 위하여 삼가라 성령이 저들 가운데 너희로 감독자를 삼고 하나님이 자기 피로 사신 교회를 치게 하셨느니라.” 지금 사용되는 단어는 원래에 “감독들”인 ejpivskopo"(에피스코포스)이다. 근본적으로 이 단어는 둘러보거나 단순히 감독하는 것을 의미한다. 이번에 단어는 연장자가 책임을 맡은 일을 나타낸다. 그것은 관리하거나 살피는 사람들, 후견인 위치를 나타내고 있다. 신약 성경 다른 곳에서는 때때로 “감독”으로 번역되어 있다. 예를 들어, 딤전
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Hence there are two words that are used for those who take care of the
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따라서 하나님의 교회를 돌아볼 사람들을 위해 사용되는 두 단어가 있다, 즉, 자신의 기본적인 자격을 나타내는 “장로”와 그들이 수행하는 책임을 나타내는 “감독”.
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There is however in Acts chapter 20 a clear indication of another word. It is not directly used but certainly indirectly inferred in v.28, already quoted. In this verse the apostle refers to “flock” and “feed”. The idea of a shepherd is thus in view. Indeed the word “feed” means to “feed as a shepherd”. The idea involved is that of leading, guarding or tending. The verb used here for feeding is used three times in the New Testament in the context of leadership. It is used in Jn.21.16 where our Lord indicated to Peter that he was to “feed” or “shepherd My sheep”. Peter himself uses it in 1 Pet. 5.1,2 where he indicates the requirement for shepherds to be those who “feed the flock”. The noun form is used in Eph.4.11 where it is translated as “pastors” in the A.V. but elsewhere as “shepherd”. It has been well said, “the shepherd imagery blends the ideas of authority and leadership with self sacrifice, tenderness, wisdom, hard work, loving care and constant watchfulness.”1 1 Alexander Strauch. “Biblical Eldership - An Urgent Call To Restore Biblical Church Leadership”. Published by Lewis and Roth Publishers, 1995.
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그렇지만 사도행전 20장에서 다른 단어를 명확하게 나타내고 있다. 그것은 직접 사용되지 않지만, 확실히 간접적으로 28절에서 암시되고 이미 인용되었다. 이 구절에서 사도는 “양 무리”와 “먹이다”를 언급한다. 목자의 개념은 이와 같이 보인다. 실제로 “먹이다” 단어는, “목자로서의 공급”을 의미한다. 관련된 개념은 인도함, 지킴 또는 돌보는 것이다. 먹이는 것에 대해 여기에 사용되는 동사는 인도자 위치의 맥락에서 신약에서 세 번 사용된다. 그것은 우리 주님께서 베드로에게 나타내셨던 요 1 알렉산더 스트라우크. “성경적 장로직 – 성경적 교회 인도직 회복을 위한 긴급한 외침”. 루이스와 로스출판사에 의해 출판, 1995.
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So there are three names given to those who take care of the local church in this passage: namely those of elders, overseers and shepherds. Several fundamental lessons can be learned from the names thus given.
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그래서 이 구절에서 지역교회를 돌보는 사람들에게 주어진 세 가지 이름들이 있다: 즉 장로들, 감독자들과 목자들. 몇 가지 기본적인 교훈은 따라서 주어진 이름에서 배울 수 있다.
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There is a Plurality of Elders in the Church (Singular). This indicates that there is no basis for the ecclesiastical claim of one bishop over a church, nor indeed one bishop over a number of bishops. It has been suggested that James was the bishop in
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교회(단수) 안에는 복수의 장로들이 있다. 이것은 교회 위에 한 사람 감독을 요구하는 기독교적인 어떤 근거도 없음을 나타낸다, 또한 실제로 많은 감독들 위에 한 사람의 감독이 아닌데도 그것은 야고보가 예루살렘의 감독이고 요한이 에베소에 감독이었다고 제시되었다. 그러나 행
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Elders and Overseers are Names Given to the Same Person. This is confirmed unequivocally when the apostle says to Titus “For this cause left I thee in
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장로들과 감독들은 같은 사람에게 주어진 이름이다. 이것은 사도가 디도에게 말할 때 확실하게 확인되고 있다 “내가 너를 그레데에 떨어뜨려 둔 이유는 부족한 일을 바로잡고 나의 명한 대로 각 성에 장로들을 세우게 하려 함이니”(딛
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The Responsibility for Caring for a
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지역 교회를 위해 돌보기 위한 책임. 이러한 책임은 가볍게 생각하지 않아야 하며 확실히 경험이 없는 사람들이 아니어야 한다. 성숙함은 사용된 단어와 따라서 나타낸 기능 때문에 매우 중요성이 예상된다. 실제로 나중에 보게 될 것이다, 사도는 지역교회 관리에 대한 책임을 가질 사람들을 위해 상세한 자격을 부여하며, 명백히 성숙하지 않은 사람들을 제외한다.
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The Nature Of Their Appointment This is indicated very clearly in Acts 20.28, where the apostle says to the Ephesian elders: “Take heed therefore unto yourselves, and to all the flock over the which the Holy Ghost hath made you overseers.” It is evident, therefore, that it is the Holy Spirit who makes overseers. Elsewhere it is taught that it is a gift given by God Himself. This is seen in two chapters dealing with spiritual gifts: “he that ruleth, with diligence” Rom.12.8, and “God hath set … governments” 1 Cor.12.28. Overseers are thus the gift of the Holy Spirit to the local church in order to undertake its government. The apostle Peter adds an interesting additional idea. He says: “The elders which are among you I exhort ... Feed the flock of God which is among you, taking the oversight thereof …” 1 Pet.5.1, 2. It is clear, therefore, that “The Holy Spirit makes and the elder takes”. In the latter case this is not to be “… by constraint, but willingly; not for filthy lucre, but of a ready mind.”
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그들의 임명의 본질 이것은 사도행전
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The word for “made” in Acts 20.28 is in the middle voice thus indicating that the Holy Spirit “does this for His own unique and wise purpose”. It is under His sovereign will; quite apart from human intervention. Therefore the nature of the appointment is not based on business acumen, academic qualifications or recognition for long service. Nor is it as a result of being voted in or by self-appointment. Those who were self-appointed in the Old Testament give sad examples of the awful consequences that ensue in such cases. In the cases of Uzziah, Korah and Jeroboam disaster followed from self-appointment.
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사도행전
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It might be wondered how the above can be practically implemented in the assembly. Mr. W. E. Vine has given wise words. “Those who have already been raised up and are discharging the duties of oversight should watch the lives of young men, with a view to discerning what the Spirit of God is doing in them to prepare for the continuance of such responsibilities. And let younger men seek help from God to live and walk according to the Scriptures, in holiness and righteousness, in absolute devotion to Christ, in separation from the world, so that if the Holy Spirit should give them the privilege of continuing the testimony of an assembly and acting as overseers, they may be ready for recognition by the assembly, according to 1 Thess.5.12, 13.”2 2 W. E. Vine. “The Future Care of Assemblies”: in “Church Doctrine and Practice”. Published by Precious Seed, 1970.
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그것은 위의 방법이 모임에서 실제적으로 구현 될 수 있는지 궁금하게 생각할 수도 있다. W.E. 바인은 현명한 단어를 제공하고 있다. “이미 일어났고, 감독의 의무를 이행하고 있는 사람들은 하나님의 성령의 안목으로 볼 수 있는 것과 함께 젊은 사람들의 삶을 살펴야 하는 것은 그러한 책임의 연속성을 준비하기 위해 그들에게 행하는 것이다. 그리고 젊은 사람들이 거룩함과 의, 그리스도에 대한 절대 헌신, 세상으로부터 분리 성경에 대해 살고 걷고 따라가기 위해 하나님으로부터 도움을 추구하며, 그래서 만약 성령이 모임의 증거와 감독들로서의 역할을 계속할 수 있는 특권을 그들에게 주셔야 할 경우 그들은 살전 2W.E. 바인. “모임들의 미래 관리”: “교회 교리와 실행”에서. 소중한 씨앗에 의해 출판, 1970.
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The Sphere Of Their Operation The sphere of operation is “… the flock, over the which the Holy Ghost hath made you overseers” Acts 20.28. However, J. N. Darby gives: “… the flock wherein the Holy Spirit hath made you overseers.” Or an alternative translation is the flock “in the which” the Holy Spirit hath made you overseers. Peter emphasises this when he says “Feed the flock of God which is among you taking the oversight thereof …” 1 Pet.5.2. Peter further emphasises this relationship when he says: “The elders which are among you I exhort …” 5.1. Clearly then, the flock is “among” the elders and the elders are “among” the flock, and indeed the flock is the sphere wherein the Holy Spirit has made them overseers. Putting this together indicates the detailed intimacy that exists between the flock and the overseer. There is no idea of over-lording as a result of the Divine appointment. Indeed it is interesting to consider the sphere in three different ways.
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그들의 실행의 영역 실행의 영역은 “성령이 저들 가운데 너희로 감독자들을 삼고 … 무리를”(행
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The Nature of the Sphere We are told that it is a “flock”. This concurs with the words of the Lord Jesus: “… there shall be one flock” Jn.10.16. The tender care necessary is also thus emphasised.
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영역의 본질 우리는 그것이 “무리”라고 듣고 있다. 이것은 주 예수님의 말씀과 일치한다: “… 한 무리가 되어.”(요
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The Dignity of the Sphere They have to feed the “
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영역의 존엄성 그들은 “하나님의 교회”를 먹여야 한다. 교회는 그분에게 속하며 그분은 세부사항, 기능과 관리를 나타내신다. 그것은 사람이나 사람의 단체에 속하지 않는다. 그들은 교회의 움직임을 지시 할 수 없으며 또한 종의 활동을 교회가 지시할 수 없다.
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The Value of the Sphere This is beautifully indicated in the closing phrases of v.28 “… the
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영역의 가치 이것은 28절의 마지막 구절에 아름답게 나타내고 있다 “…하나님의 교회 곧 그분께서 자신의 피로 사신 교회를 먹이게 하셨느니라” 또는 J.N. 다비를 인용하여 “… 그분 자신의 피.” 모임은 따라서 유일하다 - 하나님의 애정의 중심과 둘레에 무한한 비용으로 구입되어진 것이다. 그러므로 지상에서 하나님의 최고 관심이며, 따라서 마찬가지로 우리의 관심이 되어야 하는 것이 당연하다.
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