Social Drinking – Saints who Sip (and Slip)사교적인 음주-어떤 성도의 한 모금(그리고 넘어짐) Andrew Ussher |
There are many young people fueled by curiosity and intense peer to "try a few beers" with their friends - the rationale being that "there’s nothing wrong with it as long as you don’t get drunk." Many young couples starting out in family life are facing the pressure to enjoy some wine and champagne with their fine dining as part of a sophisticated, upwardly-mobile lifestyle. It makes them fit in more easily with their circle of social contacts. It is my earnest prayer that the Lord will use this article to cause some to step back and look seriously at the Scriptural teaching relative to this subject – and that, as a result, lives, testimonies, families, and assemblies may be preserved from the devastation and destruction caused by alcohol and alcohol-related tragedies.
We need to recognize that there are a couple of critically-important things that the Scripture teaches very, very clearly. 그들의 친구들과 함께 “맥주 마시기를 시도” 하려는 또래들의 호기심과 강렬함으로 부채질 되고 있는 많은 젊은이들이 있다 – 근본적인 이유가 되는 것은 “당신이 오랫동안 취하지 않는다면 결코 잘못된 것이 아니다.” 많은 젊은 커플들이 가정 밖에서 시작하여 삶의 방식의 향상, 그들의 교양 있는 한끼의 좋은 식사로 다소의 와인과 샴페인을 즐기려는 압력에 직면한다. 그것은 보다 쉽게 그들의 사교적인 친교의 집단같이 그들을 어울리게 만든다. 주님께서는 뒷걸음치려는 다소의 주장들과 이 주제를 위한 성경적인 상대적 가르침을 진지하게 바라보기 위해 이 기사를 사용하시는 것이 나의 간절한 기도이다 - 그리고 그 결과로, 생활들, 증거들, 가정들, 또한 모임들이 알코올과 알코올에 관련된 요소들에 의해 근거된 파괴와 파멸로부터 보호될 수 있다.
비판적으로 아주 중요한 연결은 성경의 가르침이 매우, 매우 분명하다는 것을 우리가 인식할 필요가 있다. |
Drunkenness is Sin First, the Scriptures state clearly, categorically, and indisputably that drunkenness is sin! Paul identifies drunkenness as one of the "works of darkness" and "lusts of the flesh," linking it with such things as orgies, sexual immorality, and rioting. "Let us walk properly as in the daytime, not in orgies and drunkenness, not in sexual immorality and sensuality, not in quarreling and jealousy. But put on the Lord Jesus Christ, and make no provision for the flesh to gratify its desires" (Rom
For the believers in
Drunkenness renders a person unfit for the fellowship of a local assembly (1 Cor 취한 상태는 죄악이다 첫째로, 성경은 취한 상태는 죄악인 것을 절대적이고 또한 의문의 여지없이 분명하게 진술한다! 바울은 취한상태와 한가지로 “어두움의 일”과 “육체의 욕망,” 진탕 마시고 떠들며, 음행, 그리고 방탕처럼 연결되는 그러한 것들을 동일시한다. “낮에 하듯이 우리가 정직하게 걸으며 흥청거리거나 술 취하지 말고 침실을 더럽히거나 방탕하지 말며 다투거나 시기하지 말자. 오직 너희는 주 예수 그리스도로 옷 입고 육신의 정욕을 채우기 위해 육신에게 기회를 주지 말라”(롬
고린도 성도들 취한 상태는 그 특징의 하나가 그들이 과거에 부정했던 날들과 바울이 접한 다른 타락한 행동과 무절제한 죄악들이었다. “속지 말라. 음행하는 자나 우상 숭배자나 간음하는 자나 여성화된 남자나 남자와 더불어 자신을 욕되게 하는 남자나 도둑질하는 자나 탐욕을 부리는 자나 술 취하는 자나 욕하는 자나 착취하는 자들은 하나님의 왕국을 상속받지 못하리라. 너희 가운데 이 같은 자들이 더러 있었으나 너희가 우리 하나님의 영을 통해 주 예수님의 이름으로 씻기고 거룩히 구별되어 의롭게 되었느니라”(고전
취한 상태는 지역모임의 교제에 걸맞지 않은 사람이 되게 한다(고전 |
Danger and Damage The second thing the Scriptures clearly teach is that alcoholic drinks pose a sinister and subtle danger – promising pleasure but in the end delivering disaster. "Do not look at wine when it is red, when it sparkles in the cup and goes down smoothly. In the end it bites like a serpent and stings like an adder" (Prov
The Scriptures identify numerous examples of shameful, dishonorable, and disastrous results from those who were drawn in and deceived through the consumption of alcohol. Noah’s experience, in particular, dramatically demonstrates the sinfulness and shame of drunkenness, and the sinister danger of alcohol. This is the first time we read of wine in the Scriptures, and following the law of first mention, we therefore should pay careful attention to the lessons taught from this tragic incident. We do well to take heed to Noah’s experience in Genesis
Add to this the experiences of Lot (Gen 위험과 손실 성경의 분명한 가르치는 두 번째 것은 알코올 음료는 불길하고 미묘하고 위험한 자세를 취하는 것이다 – 쾌락의 약속 그러나 마지막에 엄청난 불행을 가져온다. “너는 포도주가 붉거나 잔에서 제 빛깔을 내거나 스스로 똑바로 움직일 때에 그것을 바라보지 말라. 그것이 끝내는 뱀같이 물고 독사같이 쏘나니”(잠
성경은 알코올의 소비를 통해 그것들 안에 끌리고 또한 속임으로부터 창피하고 수치스러움과 비참한 결과들의 많은 증거들을 확인한다. 극적으로 특별한 노아의 경험은 사악함과 부끄러운 술 취한 상태, 그리고 알코올의 불길한 위험을 구체적으로 증명한다. 이것은 성경에서 처음으로 우리가 읽는 포도주이며 처음으로 좇아야 할 법을 언급이다, 우리는 그렇기 때문에 이 비극적인 사건에서 가르치는 교훈으로 주의깊게 주목해야 할 것이다. 우리는 창
이에 롯의 경험(창 |
Moderation in Drinking? There are likely some readers just itching to ask if moderation in drinking is reasonable. Nobody would disagree that drunkenness is sin and that excessive drinking is totally unacceptable, but does the Scripture prohibit drinking in moderation? Is it sensible (or safe) for us to presume that we are permitted any behavior that we desire, provided it is not explicitly prohibited in Scripture? For example, does Scripture specifically prohibit the use of heroin or cocaine? In the vast majority of decisions we must make every day, we do not have a specific, detailed Scriptural endorsement or prohibition of the behavior we are contemplating. Rather, we are given clear Scriptural principles that we are expected to apply intelligently, guided by the Spirit of God, to the choices we face. Paul writes to the believers in Philippi, "And this I pray, that your love may abound yet more and more in knowledge and in all judgment; That ye may approve things that are excellent" (Phil
In discerning the teaching of Scripture about alcoholic beverages, and many other issues, we must consider, carefully and prayerfully, the relevance of general principles in Scripture. 적당한 마시기? 아마도 일부 독자들은 바로 제기하는 질문은 절제하며 마시는 경우 합리적이라는 것이다. 아무도 술 취한 상태는 죄이므로 용납할 수 없는 것이며, 그리고 과도한 음주는 전적으로 받아들이지 않는다, 그러나 성경에서 적당한 음주를 금하고 있는가? 그것이 합리적(혹은 안전)이라고 우리들이 가정하고 우리가 인정하는 어떤 행동이 우리의 욕망 조건인 경우 그것이 명백하게 성경에서 금하는 것이 아닌가? 예를 들어, 헤로인이나 코카인이 성경에서 명확하게 금지되어 있는가? 결정의 대부분을 우리는 매일 해야 한다, 우리가 바라보는 행동의 독특하고 상세한 성경적인 인정이나 금지를 우리는 가지고 있지 않다. 오히려 우리는 분명한 성경의 원리가 주어졌고, 우리가 직면하는 선택에 대해 하나님의 성령으로 인도되어 우리가 현명하게 적용하기를 기대한다. 바울은 빌립보 성도들에게 기록하기를 “내가 기도하노라 너희 사랑을 지식과 모든 총명으로 점점 더 풍성하게 하사 너희로 지극히 선한 것을 분별하며 또 진실하여 허물 없이 그리스도의 날까지 이르고”(빌
알코올 음료에 관한 성경의 분별력 있는 가르침과 많은 다른 논제들에 대해 우리는 주의하며 그리고 기도에 전념하고, 성경에 적절한 일반적인 원칙을 숙고해야 한다. |
Flee Youthful Lusts Scripture is very clear in instructing us on the proper attitude toward things that could lead to sin. As already noted above, drunkenness is clearly sin. Romans 쳥년의 정욕을 피함 성경은 우리들에게 죄악으로 이어지게 하는 것들을 향한 올바른 자세를 우리에게 매우 분명하게 가르치고 있다. 이미 위에서 언급한 것처럼 술 취한 상태는 분명히 죄악이다. 로마서 |
Spiritual Self-Control There are several passages in the New Testament that exhort believers to be sober (1 Thess
This is consistent with the teaching of Ephesians
The consumption of alcohol leads to a lowering of inhibitions, the impairment of judgment, the loosening of moral restraints, and the loss of self-control. There is no "magic number" of drinks where this process begins. The National Clearinghouse for Alcohol and Drug Information in the 영적인 자아 관리 신자들이 술 취하지 않기 위한 훈계가 신약성경에 몇몇의 구절이 있다(살전
이것은 에베소서
알코올 소비량은 심리적 억제력을 감소하고, 판단력 손상, 도덕적인 억제력 풀어짐, 그리고 자제심의 상실로 이끈다. 이 진행을 시작하는 어디에도 음료의 “매직 넘버”가 없다. 알코올에 의한 국가적인 물자 집배 센터와 미국의 출판에서 약제 정보에 “감손 도표”는 아이러니컬하게 (그리고 다소 위선적으로!) 많은 주들에서 주류 제어반에 의해 유포된 것이다. 크고 굵은 글자의 문장으로 이것들의 도표 아래 교차하면서 경고가 따라온다. “당신이 먼저 마심으로 장애가 시작된다.” 이 급진적인 진술은 열광적인 종교 광신자들이 몇몇 성경에 의해 만들어진 것이 아니다, 그것은 인정된 주류를 제공하는 바로 그 산업체에서 시작하는 것이다! |
Abhor The Evil Romans 악을 거부함 로마서 |
Resist the Pressure One other principle we need to honestly and candidly assess in our decision-making relative to social drinking is, "Why would I choose to drink?" If the answer to this question includes any sense of wanting to fit in with friends or to avoid social stigma or mimic the lifestyles or culinary habits of people around me, then I need to step back and see these forces for what they are. The Scriptures make it very clear that the world exerts tremendous pressure on believers and seeks to press us into its mold at every opportunity. Resisting this pressure is absolutely paramount to spiritual survival. Even if this was the only reason to abstain from alcoholic beverages, it would be abundantly sufficient! 압력에 저항함 한가지 다른 원리로 우리는 사교적인 음주에 대해 우리들의 상대적인 의사 결정을 평가하는 것에 정직하고 솔직할 필요가 있다, “나는 마실 것을 왜 선택해야 할 것인가?” 이 질문에 대한 대답의 경우 친구와 함께 적절히 어떤 자극을 원하거나 사회적인 병폐를 피하려거나 삶의 방식을 모방하거나 내 주변 사람들의 음식 습관을 포함한다, 그러면 내가 그들에게 무엇을 위해 이러한 압력에서 물러나는 가를 보일 필요가 있다. 성경은 매우 분명하게 그것을 정리한다, 세상은 엄청난 압력으로 믿는 자들과 모든 경우에 그것의 틀 안에서 우리들에게 압력을 시도하며 영향을 미친다. 이 압력을 저항하는 것은 영적인 생존에 가장 중요하고 절대적이다. 이것이 알코올 음료에서 피하기 위한 유일한 이유라 할지라도 그것은 충분히 풍요롭게 할 것이다. |
Do Not Stumble "It is good neither to eat flesh, nor to drink wine, nor any thing whereby thy brother stumbleth, or is offended, or is made weak" (Rom
Few things, other than alcohol, run a greater risk of causing another believer to stumble or be made weak! Even if you think you can manage your consumption and have no conscience about moderate drinking, what if someone you influence does not have this ability and they slide down a destructive path to alcohol abuse and all that it brings? Are you prepared to bear that responsibility? 넘어지지 않기 “고기도 먹지 아니하고 포도즙도 마시지 아니하며 네 형제를 걸려 넘어지게 하거나 실족하게 하거나 약하게 하는 그 어떤 것도 하지 아니하는 것이 선하니라”(롬 알코올 이외의 몇가지는 다른 신자를 난처하게 하거나 거리끼게 함을 일으키는 큰 위험으로 나아간다! 비록 당신이 당신의 소비와 적당한 음주에 대한 아무런 양심의 가책이 없다고 생각하더라도, 당신이 영향을 미치는 능력이 없는 어떤 사람인 경우 그리고 그들은 알코올을 남용하고 그것을 제공하는 모두가 파괴적인 길로 미끄러져 내려가는가? 당신은 책임을 지기 위한 준비가 되어 있는가? |
But What About …? Some will say, "Didn’t Jesus turn water to wine?" Or, "Didn’t Paul tell Timothy to take a little wine?" I would urge the sincere reader to look into these passages carefully and consider the suggested arguments Scripturally. None of them present justification for consuming the alcoholic beverages common in today’s society.
Some will also plead that in many cultures in 그러나 무엇에 대해서…? 몇가지 밝힐 것은, “예수님은 물을 포도주로 만들지 않았는가?” 혹은 “바울은 디모데에게 약간의 포도주를 사용하라고 말하지 않았는가?” 나는 조심스럽게 이들 구절을 순수하게 바라보려는 독자 그리고 성경에 입각한 요지를 숙고할 것을 촉구한다. 그들 중 누구도 오늘날 사회의 공통된 알코올 음료 소비에 대한 정당화를 보여주지 못한다.
몇가지 변명할 것은 유럽의 많은 문화에서 포도주 소비는 가족 생활의 일상적인 부분이다. 이들에게 나는 정중히 말한다, “나는 이들의 문화를 다루지 않는다.” 북아메리카 문화는 여기서 내가 집중하고 그리고 나의 기도와 부담은 처음 음주를 함으로 일어나는 결과라 할 수 있는 상심, 파괴, 고통을 벗어나기 위한 많은 생활들을 위해서이다. |
출처: http://www.truthandtidings.com
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