Chapter 3: The Humanity of His Person 제3장: 그분의 위격의 인성(1)제임스 R. 베이커 |
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The Perpetuity Of His Humanity
The Pre-Eminence Of His Humanity Introduction The word ‘human’ refers, by definition, to that which is of, or belonging to, man. ‘Humanity’ as a plural noun, refers to the attributes which characterise the human race. Neither of these words is found in the Bible but as with many other truths within the sacred volume, the humanity of the Son of God is a vital matter to consider and understand. Such consideration is extremely important in light of the unique complexity of the person of Christ. He is, in His person both God and man, and this in Scripture, is referred to as "the mystery of godliness" 1 Tim. 3.16. In broad and succinct summary, it has been said that, at His Incarnation, our Lord Jesus Christ became what He had never been before, without ceasing to be what He had been eternally. Also, what He did become at Bethlehem He will never cease to be. These short statements briefly describe the marvel and Incarnation of our glorious Lord. They also point to the exalted Man at the right hand of God in Whose Person is presently and eternally dwelling "all the fullness of the Godhead bodily" Col. 2.9.
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소개
'인간'이라는 단어는 정의에 따라 사람 또는 사람에게 속한
단어를 의미한다. 복수형 명사로서 '인성'은 인류를 특징짓는 속성으로 언급한다. 이 단어들은 성경에서 발견되지
않지만 신성한 책 안에 있는 다른 많은 진리들과 마찬가지로 하나님의 아들의 인성은 고려하고 이해해야 할 중요한 사안이다. 그러한 고려는 그리스도의 위격에 관한 독특한 복잡성에 비추어 극히 중요하다. 그분은 하나님과 사람이신 그분의 위격 안에서, 그리고 성경에서
"경건의 신비"라고 부른다(딤전
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The Promise Of His Humanity Genesis 3 "And the LORD God said unto the serpent, Because thou hast done this, thou art cursed above all cattle, and above every beast of the field; upon thy belly shalt thou go, and dust shalt thou eat all the days of thy life: And I will put enmity between thee and the woman, and between thy seed and her seed; it shall bruise thy head, and thou shalt bruise his heel" Gen.3.14,15. These first recorded words of God to the serpent in the Garden of Eden refer to "thy seed and her seed" Gen.3.15. It should be noted that this expression is also the first recorded prophecy in the Bible. Whilst the detail of the of the Son of God coming into flesh cannot be seen in such a passage, yet it cannot be ignored that the term which is used is most significant and is the first mention of the truth of the Virgin Birth. The ‘seed’ of both procreation and progeny is described generally in Scripture as coming from the man, but in this passage God is indicating to Satan that in addition to the curse that would immediately come upon him he would eventually, and finally, be bruised in the head, by the promised Deliverer who would come into the world through the woman. He would be the promised Messiah who is the only one described as the Seed of the woman. More will be written later about the Virgin Birth of Christ but this first Scriptural reference to it, is clear and has long been recognised as such by the godly of all ages.
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그분의 인성의 약속
창세기 3장
"주 하나님께서 뱀에게 이르시되, 네가 이 일을 행하였으니
네가 모든 가축과 들의 모든 짐승보다 더 저주를 받아 배로 다니고 평생토록 흙을 먹을지니라 내가 너와 여자 사이에 또 네 씨와 여자의 씨 사이에
적개심을 두리니 여자의 씨는 네 머리를 상하게 할 것이요, 너는 그의 발꿈치를 상하게 할 것이니라"(창
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Isaiah 7 and Matthew 1 "Ask thee a sign of the LORD thy God; ask it either in the depth, or in the height above. But Ahaz said, I will not ask, neither will I tempt the LORD. And he said, Hear ye now, O house of David; Is it a small thing for you to weary men, but will ye weary my God also? Therefore the Lord Himself shall give you a sign; Behold, a virgin shall conceive, and bear a son, and shall call his name Immanuel" Isa.7.11-14. "Now all this was done, that it might be fulfilled which was spoken of the Lord by the prophet, saying, Behold, a virgin shall be with child, and shall bring forth a Son, and they shall call His name Emmanuel, which being interpreted is, God with us" Matt.1.22-23. |
이사야 7장과 마태복음 1 장
"너를 위해 주 네 하나님의 한 표적을 구하되 깊은 곳에서든지 위로 높은 곳에서든지 그것을 구하라, 하셨으나 아하스가 이르되, 나는 구하지도 아니하겠으며 주를 시험하지도
아니하겠나이다, 하매 그가 이르되, 오 다윗의 집이여, 이제 너희는 들을지어다. 너희가 사람들을 지치게 하는 것이 작은
일이기에 나의 하나님도 지치게 하려느냐? 그러므로 주께서 친히 한 표적을 너희에게 주시리라. 보라, 처녀가 수태하여 아들을 낳고 그의 이름을 임마누엘이라
하리라"(사
"이제 이 모든 일이 일어난 것은 주에 관하여 대언자를 통해 말씀하신 것을 성취하려 하심이라. 이르시되, 보라, 처녀가
아이를 배어 아들을 낳을 것이요, 그들이 그의 이름을 임마누엘이라 하리라, 하셨으니 이것을 번역하면 우리와 함께 계시는 하나님이라는 뜻이라"(마
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These inspired words of Isaiah are quite
specific and contain a remarkable prophecy. Ahaz the wicked king of
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이사야서의 이 영감 받은 말씀은 매우 구체적이고 주목할만한 예언을 담고 있다. 유다의 사악한 왕 아하스는 당시 예루살렘에 진군했던 위협적인 힘에 관해 여호와께 조언을 받고 있었다. 이 악한 사람이 거절했던 제공된 표적은 여호와께서 다윗의 집에 주신 가장 근본적인 약속인 것이 밝혀졌다. 열왕기하 16장을 대충 읽으면 아하스가 하나님의 집의 거룩한 것들을 주목했고 이사야 7장에서 자신의 행동과 일치한다.
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The sign referred to was greater than
that which would meet the local and temporary need of Isaiah’s day. The use of the phrase "the house
of David" should be carefully noted in relation to the context of the
whole chapter. It reveals that Jehovah was looking on to His Divine and final
provision for His chosen people. All who have attempted to expound this
section have admitted difficulty, and whatever the complexities of the
passage, the New Testament reference, Matt.1.18-25, makes abundantly
clear that the Virgin Birth of Christ was the specific fulfilment of this Old
Testament passage. It is not a matter of application, the inspired
statement is plain: "Now all this was done that it might be fulfilled
…". Much claim has been made that the Hebrew word |
언급된
표적은 이사야 시대의 지역의 일시적인 필요를 충족시킬 것보다 컸다. "다윗의 집"이라는 구절을 사용하는 것은 전체 장의 맥락과 관련하여 주의 깊게 기록되어야 한다. 그것은 여호와께서 자신이 선택한 백성을 위한 하나님의 최종적인 준비를 바라보고 계셨던 것을 보여준다. 이 부분을 자세히 설명하려고 시도한 모든 사람들은 어려움을 인정했으며, 구절의
복잡성이 무엇이든, 신약 마
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"There is
no instance where it can be proved that ‘alma’ designates a young
woman who is not a virgin. The fact of virginity is obvious in Gen.24.43
where ‘
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"'알마'는 동정녀가 아닌 젊은 여성을
가리키고 있음을 입증할 수 있는 사례가 없다. 동정녀의 사실은 창
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Even if there had been a doubt about the word used in Isaiah, it is hard to understand why some translators have made the change to ‘a maiden’ or ‘a young woman’, in light of the clarity of Matthew chapter 1. The passage is full of evidences that Mary was a virgin and this is confirmed by the words of the Angel to Joseph. It is well-known that every virgin is a maiden but not every maiden is a virgin. The teaching of both passages is to reveal that a most remarkable and humanly impossible event had taken place, and through it the Child Who was born was completely free from all taint of sin. The miracle of the Incarnation is in the conception which took place within the womb of Mary.
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비록 이사야서에서 사용된 단어가 의심스럽더라도 왜 마태복음 1장의 명확성에 비추어 왜 어떤 번역자들이 "처녀" 또는 "젊은 여성"으로 바뀌었는지 이해하기 어렵다. 이 구절은 마리아가 처녀였음을 보여주는 증거로 가득차 있으며 요셉에게 전한 천사의 말로 확인된다. 모든 동정녀는 처녀이지만 모든 처녀가 동정녀가 아니라는 것은 잘 알려져 있다. 두 구절 모두를 가르치는 것은 가장 주목할만하고 인간적으로 불가능한 사건이 일어났음을 드러내는 것이며, 이를 통해 태어난 아이는 죄의 모든 더러움에서 완전히 벗어났다. 성육신의 기적은 마리아의 자궁에서 일어났고 수태되었다.
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Isaiah 9 "For unto us a child is born, unto us a son is given: and the government shall be upon His shoulder: and His name shall be called Wonderful, Counsellor, The mighty God, The everlasting Father, The Prince of Peace. Of the increase of His government and peace there shall be no end, upon the throne of David, and upon his kingdom, to order it, and to establish it with judgment and with justice from henceforth even for ever" Isa.9.6-7. This further prophecy confirms, in promise, the detail of what has already been considered. The Holy Spirit through Isaiah reveals that the mention of ‘a child’ being born confirms the true humanity of the child. It is just as clear that this child is ‘the Son’ who was given. This same truth is expounded by Paul: "But when the fulness of the time was come, God sent forth His Son, made of a woman, made under the law" Gal.4.4.
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이사야 9장
"이는 한 아이가 우리에게 태어났고 한 아들을 우리에게 주셨는데 그의 어깨에는 정권이 놓이고 그의 이름은
놀라우신 이, 조언자, 강하신 하나님, 영존하는 아버지, 평화의 통치자라 할 것이기 때문이라. 그의 정권과 화평이 번창하여 끝이 없으며 그가 다윗의 왕좌와 그의 왕국 위에 군림하여 그것을 정비하고 이제로부터
영원토록 공의와 정의로 그것을 굳게 세우리라"(사
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