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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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2012. 2. 8. 13:10 여성들에게

Head Coverings
머리 너울

John Dennison

Why do they only wear head coverings at the assembly meetings?

The teachings in Christendom about a head covering for women range from dismissing it as a mere cultural tradition to insisting that a woman wear it 24/7. To some, it is to be worn only when a women is praying and to others, only in the presence of males. Some link the teaching of headship with the man who is the head of the family and to others it is linked with headship in creation. In most cases, there is no lack of sincerity and devotion in those who hold these varied beliefs. The only way to establish the answer is to turn to the Word of God and review its teaching about headship.

왜 그들은 모임 집회에서만 머리 너울을 착용하는가?

여자들을 위한 머리 너울에 관하여 기독교계에 있는 가르침은 여성이 그것을 항상 착용하는 단순한 문화적인 전통으로 치부해 버리는 것으로 분류한다. 일부는, 그것은 단지 남성의 면전에서 여자들이 기도하고 있는 때 그리고 다른 사람에 대해 착용하기 위함이다. 몇몇은 창조에서 머리 됨과 연결되는 그것은 가족과 다른 사람들의 머리인 남자와 함께 머리 됨에 관한 가르침을 연결한다. 대부분의 경우에, 이러한 다양한 신앙을 유지하는 사람들 안에는 성실과 헌신의 부족함이 없다. 해결책을 세우는 유일한 방법은 하나님의 말씀과 그것의 머리 되심에 관한 가르침을 검토하도록 방향을 바꾸는 것이다.

Clarity of the Context

The only mention of the head covering in the New Testament is in 1 Corinthians 11:2-16. Even though God established creation headship and family headship in the Old Testament, He makes no mention of the symbol of head coverings. In the New Testament, the head covering is not taught in Colossians where Christ is Head of the church which is His body (1:18). It is not taught in Romans or Hebrews either where Christ is the head of creation. It is also most noticeable, that head coverings are not mentioned in Ephesians where the headship of the husband is taught.

Within 1 Corinthians, Paul includes the teaching about head coverings specifically in the section of the epistle where he deals with church practices (11-14). Even more precisely, he places it right next to the undisputable church truth of the symbols of the bread and wine in the Breaking of Bread meeting.

Within the section in 1 Corinthians 11:2-16, he corrects the practice of women being uncovered and then reminds them that if anyone is against the practice, “we [the apostles] have no such custom, neither the churches of God” (1 Corinthians 11:16). Notice it is the practice of churches and not of families.

문맥의 명확성

신약에 있는 머리 너울의 유일한 언급은 고린도전서 11:2-16에 있다. 비록 하나님께서 구약에서 창조의 머리 되심과 가족의 머리 됨을 세우셨더라도, 그분께서 머리 너울의 상징을 언급하심이 없다. 신약에서 그리스도께서 그분의 몸인 교회의 머리이시라는 골로새서에서도 머리 너울은 가르치지 않는다(1:18). 그리스도께서 창조의 머리이심을 로마서나 히브리서 다른 어느 곳에도 가르치지 않는다. 그것이 또한 가장 두드러진 것은 머리 너울은 남편의 머리 됨을 가르친 에베소서에서도 언급되지 않는다.

고린도전서 안에 바울은 그가 교회 실행을 함께 다루는 서신의 단락 안에서 특별히 머리 너울에 관한 가르침을 포함한다(11-14). 한층 더 정확하게 그는 떡 뗌의 집회에서 빵과 포도주의 상징에 관한 교회 진리를 의문의 여지 없이 바로 다음에 그것을 놓는다.

고린도전서 11:2-16에서 단락 안에 그는 어떤 사람이 반대하는 경우 여자들이 쓰지 않는다는 것과 그때 그것들을 기억하는 것에 관한 실행을 바로 잡는다, “우리에게나[사도들] 하나님의 모든 교회들에는 이런 규례가 없느니라”(고린도전서 11:16). 그것이 교회들의 실행이며 가족들에 관한 것이 아닌 것에 주목하라.

Significance of the Symbol

The Old Testament is rich with symbolic sacrifices, garments of the priests, and rituals in the tabernacle and the temple. Yet, there is a clear absence of the symbol of head coverings. The Lord Jesus introduced a new system of spiritual worship (John 4). The only four symbols in the New Testament are baptism, the bread and the cup at the Lord’s Supper, and the head covering of the woman. There are absolutely no symbols connected with the family in the entire Bible.

1 Corinthians 11:3 gives the divine order. Man is head of the woman. However, the principle point is that Christ is head which is why He is mentioned first in the verse. Thus, the spiritual head (man) of the woman is covered and is symbolically out of sight when the women covers her physical head. The man leaves his head uncovered symbolizing that his spiritual head (Christ) is on display in the assembly. The symbolism is not intended to stress that man is head of the woman, but that Christ is head of the man. That headship is on display in a local assembly. Therefore, Paul concludes that a woman “ought to have a symbol of authority on her head, because of the angels” (v 10 ESV). The head covering is a symbol that the assembly subscribes to divine order, which is of great interest to angelic beings.

상징의 중요성

구약은 성막과 성전에서 제사장의 의복과 의식, 상징적인 희생물과 함께 귀중하다. 하지만 머리 너울의 상징에 관한 분명한 결핍이 있다. 주 예수님은 영적인 예배의 새로운 체계를 소개하셨다(요한복음 4). 신약에 있는 유일한 네 개의 상징은 침례, 주의 만찬에서 떡과 잔, 그리고 여자의 머리 너울이다. 전체 성경에서 가족과 연결된 상징은 전혀 없다.

고린도전서 11:3은 신성한 질서를 제공한다. 남자는 여자의 머리이다. 그러나, 가리키는 원칙은 그분께서 이 절에서 처음 언급되는 이유는 그리스도께서 머리이신 것이다. 따라서, 여자의 영적인 머리(남자)는 가리는 것이며, 그리고 그녀의 육체적인 머리를 여자들이 가릴 때 상징적으로 눈에 보이지 않는 것이다. 남자는 그의 영적인 머리(그리스도)를 모임에서 드러내어 그의 머리를 상징적으로 가리지 않는다. 상징주의는 남자가 여자의 머리인 것을 강조하기 위하여 의도된 것이 아니지만 그리스도는 사람의 머리이시다. 그 머리 됨은 지역 모임에서 드러내는 것이다. 그러므로, 바울은 여자는 천사들로 인하여 마땅히 그녀의 머리 위에 권위의 상징을 두어야 하느니라고 결론짓는다(10 ESV). 머리 너울은 모임이 신성한 질서를 증명하는 것이며, 존재하는 천사에게 큰 관심사에 있다는 상징이다.

Dealing with the Difficulties

Some feel that the appeal to creation in 1 Corinthians 11:7-12 makes this applicable to all of life even outside assembly gatherings. If that were the case, then, we would also have to apply the use of creation as a basis in 1 Timothy 2:11-15 for the silence of the women. To be consistent then, we would have to insist that only men speak in the home or anywhere for that matter. That hardly seems to be what God is intending.

Paul uses creation to show that he is not inventing something new when he distinguishes between males and females in the assembly. God made a difference in creation, making the man before the woman; yet every man is born of a woman. This establishes that, even though the symbols express a difference, both males and females are equally important and necessary in the local church.

The other confusion comes over connecting the head covering with the prayer of the woman or prayer in the presence of males. Paul deals with one issue at a time as he sorts out the confusion in Corinth. In chapter 11, he clarifies the distinctions in the symbolism of headship. In chapter 14, he deals with the audible participation of women (chapter 11 could have referred to a woman’s personal, silent prayer during assembly gatherings). So, the act of a woman praying does not in itself require the head covering. Nor is it an issue of a man praying. The issue is whether or not it is an assembly gathering where angels are looking on and where the headship of Christ should be on display. Therefore, he is not talking about a man’s giving thanks for food in a home, but an official assembly meeting.

어려움을 다루기

고린도전서 11:7-12에서 창조에 대한 흥미를 끄는 어떤 느낌은 이것이 모임 집회 외부의 모든 삶에도 적용 가능하게 만든다. 그것이 사실인 경우 그때 우리는 또한 여자들의 침묵에 대해 디모데전서 2:11-15에 근거로 창조에 대한 사용을 적용해야 할 것이다. 그때에 일관되도록 우리는 남자들만 가정에서 또는 어디에서든지 그 문제에 관해서 말한다는 것을 주장해야 할 것이다. 그것은 거의 하나님이 의도하고 있는 어떤 것으로 보이지 않는다.

바울은 그가 모임에서 남성과 여성 사이를 구별할 때 그가 새로운 무언가를 고안하고 있지 않다는 것을 보여주기 위하여 창조를 사용한다. 하나님께서는 여자에 앞서 남자를 만드는 창조에서 차이를 만드셨다; 그러나 모든 남자는 여자를 통해 태어난다. 이것이 비록 상징의 다른 표현이더라도, 남성과 여성은 둘 다 지역 교회에서 똑같이 중요하고 필요하다는 것을 제시한다.

다른 혼란은 남성의 면전에서 기도와 여자의 기도와 함께 머리 너울을 연결하는 것을 통해 온다. 바울은 그가 고린도의 혼란을 정리함으로 하나의 문제점을 한번에 다룬다. 11장에서 그는 머리 됨의 상징에서 구별을 명백하게 한다. 14장에서 그는 여자의 목소리 참여를 다룬다(11장은 모임 집회 도중 여자의 개인적인 침묵 기도에 대해 나타낼 수 있다). 따라서, 여자의 기도하는 행위는 그 자체로는 머리 너울을 요구하지 않는다. 또한 그것은 기도하는 남자의 문제도 아니다. 문제가 되는지 여부는 그것이 그리스도의 머리 되심을 나타내야 하는 것과 천사들이 바라보고 있는 모임 집회에 있다. 그러므로 그는 가정에서 남자의 음식을 위해 감사를 제공하는 것이 아니라 공식적인 모임 집회에 관해 말하고 있다.

Application of the Answer

The teaching that a head covering is required only for prayer by a woman makes emergency or spontaneous prayer a practical difficulty and impossibility. The teaching that a head covering should be worn 24/7 would also require that a man never cover his head as well. The Bible was written for people in the frozen regions of the north so this would put men in danger of severe frostbite. The only practical belief that allows for consistency and practice in all times and places is that women are to wear head coverings only in the assembly meetings

해결책의 적용

머리 너울이 여자를 통한 기도를 위해서만 요구된다는 가르침은 긴급하거나 자발적인 기도에 실제적인 어려움과 불가능한 일을 만든다. 머리 너울이 항상 착용되어야 한다는 가르침은 또한 마찬가지로 남자가 그의 머리를 결코 가리지 않도록 요구할 것이다. 성경은 북쪽의 극한 지역에 사람들을 위해서도 기록된 것과 마찬가지로 이것은 가혹한 동상의 위험에 남자들이 처할 것이다. 모든 시간과 장소에서 일관성과 실행을 허용하는 오직 실제적인 믿음은 여자들이 모임 집회에서만 머리 너울을 착용하는 것이다.

http://www.truthandtidings.com

posted by 징검 다리