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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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2012. 2. 16. 19:28 여성들에게

Are Women to be Silent in Local Church Meetings?
여자는 지역교회 집회에서 침묵해야 하는가?

Daniel D. Shutt

In our secular, western world, any restrictions upon women suggests the worst sort of misogyny and sexism. The radical feminist movement and other equal rights advocates argue that any form of gender discrimination in leadership or public participation is both morally wrong and potentially illegal. And in the environment of a church, as a symbol of morality and righteousness, this burden, they argue, is particularly acute.

우리의 세속적인 서구 세계에서 여자들에 대한 어떤 제한들은 여자를 싫어함과 여성 멸시의 가장 나쁜 것을 연상시킨다. 급진적 여성 해방 운동과 다른 동등한 권리는 지도력이나 공적 참여에서 성 차별의 모든 형태는 도덕적으로 부당하고 잠재적으로 양쪽 다 불법이라는 점을 주장하며 옹호한다. 그리고 교회의 환경에서 도덕적이고 의의 상징으로 그들이 주장하는 이 요지는 특히 심각하다.

But God’s assembly is not just any society or any church. It is a local company of believers gathered to the Name of the Lord Jesus alone. Nor is its constitution the changing notions of secular, or even spiritual, authorities. Its sole creed is the Bible, the living, unchanging, eternal Word of God. In them (the Lord Jesus and the Scriptures), all authority is contained; to them, all submission and obedience is owed. And it is from these two non-negotiable foundations that all teaching regarding local church order is to be derived.

그러나 하나님의 모임은 바로 어떤 사교계나 교회가 아니다. 그것은 오직 주 예수님의 이름으로 모인 신자들의 지역적인 교제이다. 또한 그것의 세속적인 관념으로 바뀐 조직이나 심지어 영적인 권위들도 아니다. 그것의 유일한 신념은 살아있고 변하지 않는 영원한 하나님의 말씀인 성경이다. 그것들에(주 예수님과 성경) 모든 권위는 포함되어 있다; 그것들에 대한 모든 복종과 순종을 나타낼 의무가 있다. 그리고 지역교회 질서에 대한 모든 가르침이 파생되어야 하는 것은 이들 두 가지 타협할 수 없는 근거로부터 나온다.

It is wise to consider, first of all, the full value that the Bible places on women. Far from adopting a derogatory or dismissive tone, the Scripture sees Eve’s daughters linked to the highest ideals of God’s creation. As with Adam, God created woman in His own image and likeness, and from that starting point, all relative measurements of human value and personal worth are to be understood. Of course, the entrance of sin has altered the full beauty of God’s first works, but it is clear that ultimately through redemption, creation will actually surpass what was once declared to be “very good.”

그것은 무엇보다 먼저 여자들에 대해 차지하는 성경의 전체적인 가치를 고려하는 것이 현명하다. 경멸하거나 무시하는 분위기를 채택하는 것과는 멀리 성경은 하나님의 창조의 가장 높은 완전함에 연결된 이브의 딸들을 본다. 아담과 마찬가지로 하나님께서는 그분 자신의 형상과 닮은 여자를 창조하셨다, 그리고 그 출발점에서 인간적인 가치의 모든 관계되는 깊이와 개인적인 가치가 이해되어야 하는 것이다. 당연히, 죄의 들어옴은 하나님의 첫 작품의 전체적인 아름다움을 바꿔놓았다, 그러나 그것은 한 때 심히 좋았더라고 선언하셨던 것을 실제로 능가할 궁극적인 구속, 창조를 통해 명백하게 한다.

The unfolding drama of the Bible is a thrilling testament to the worth of women. From Eve, the “mother of all living” (Gen 3:20), through Ruth and Esther (epitomizing later themes of redemption and testimony), to the unnamed women in the “Honor Roll of Faith” (Heb 11), the Old Testament is filled with women of grace and true spiritual worth. Abraham’s wife Sarah is particularly singled out in the New Testament as a model for all “holy women” who serve God (1 Pet 3:5-6).

This theme actually accelerates in the NT. Beginning with Mary, who is “blessed ... among women” (Luke 1:28, 42), to Elizabeth and Anna, the ministry of women in the life of the Lord Jesus is a striking story (see Luke 8:2-3). The women at the cross (John 19:25) and at the tomb (Mark 16:9) add further emphasis to this amazing narrative.

성경의 극적인 상태의 전개는 여자들의 가치에 대해 감동시키는 언약이다. “모든 산 자의 어미하와에게서( 3:20), 룻과 에스더(구속과 십계명의 최근의 주제 요약)를 통해서, “믿음에 관한 명예의 명부”( 11)에서 이름없는 여자들에 대해 구약은 은혜와 진정한 영적인 가치의 여자들로 채워져 있다. 아브라함의 아내 사라는 하나님을 섬기는 모든 거룩한 여자들을 위한 모형으로 신약에서 특별히 발탁된다(벧전 3:5-6).

이 주제는 신약에서 실제로 가속화된다. 마리아를 시작으로 여자 중에복 받은자가 있다( 1:28,42), 엘리사벳과 안나에게, 주 예수님의 생명에서 여자들의 사역은 두드러진 이야기이다(8:2-3을 보라). 십자가( 19:25)와 무덤( 16:9)에서 여자들은 이 이야기에 더욱 중요성을 추가한다.

Add to all this the further record of the Acts and the epistles. Consider the sisters who gathered in rejection with the apostles (Acts 1:13-14), who participated in the blessing of the Day of Pentecost (Acts 2:18; 5:14), and who were savagely persecuted for their faith (Acts 8:3). Many personal details are lovingly recorded. Who can forget the memorable accounts of Dorcas and Mary (Acts 9:36, 12:12), of Lydia, the first recorded convert in Europe (Acts 16:14-15), and of Priscilla, the godly wife of Aquila, so wonderfully used of God in the early spread of the gospel (Acts 18:1-4, 24-26; 1 Cor 16:19)? And lest we forget, there are Phoebe and the sisters in Rome (Rom 16:1), Lois and Eunice, the quintessential spiritual guides of Timothy (2 Tim 1:5, 3:14-15) and the godly “elect lady” to whom John penned his second epistle.

사도행전과 서신서들의 기록은 더욱 이 모두를 추가한다. 오순절 날의 축복에 참여했던( 2:18, 5:14) 거절에서 사도들과 함께 모인 자매들을 고려하라( 1:13-14), 잔혹하게 그들의 믿음에 대해 박해 받았다( 8:3). 많은 개인적인 세부사항들이 아름답게 기록되고 있다. 유럽에서 처음으로 기록된 개심자( 16:14-15) 룻다의 도르가와 마리아( 9:36, 12:12)와 아굴라의 경건한 아내 브리스길라의 추억을 잊을 수 있는가? 그래서 놀랄 만큼 일찍이 복음의 확장에 하나님께 사용된다( 18:1-4, 24-26; 고전 16:19). 그리고 우리가 잊지 않도록 로마서에 뵈뵈와 자매들( 16:1), 디모데의 본질적인 영적인 안내자들 로이스와 유니게(딤후 1:5, 3:14-15), 그리고 요한이 그의 두번째 서신에서 썼던 경건한 선택 받은 부녀가 있다.

From this background, the NT develops three related, but distinct, streams of truth about women; they cascade outward - from creation, to redemption, and finally, to the local church. Beginning with creation, and the subsequent introduction of sin, the following themes are prominent:

A bride created (the woman who typically anticipates the truth of Christ and the Church)

• An order established (the significance of headship and submission)

• An administrator appointed (the home manager, with the critical role of child-rearing), and

• An appearance to be maintained (the NT themes of modesty, moderation, and the maintenance of proper gender distinctions).

이 배경에서 신약은 세가지가 관련되지만 여자들에 대하여 진리의 명확한 흐름을 전개한다; 그들은 밖을 향해 단계적으로 행한다 창조에서, 구속에 대해, 그리고 마지막으로 지역 교회에 대해. 창조의 시작과 함께 죄의 도입에 버금가는 다음의 주제는 두드러지다:

창조된 신부(전형적으로 그리스도와 교회의 진리를 기대하는 여자)

확립된 질서(머리 됨과 복종의 중요성)

임명된 관리자(자녀 양육의 중요한 역할과 더불어 가정 책임자)

유지된 모습(겸손, 절제, 그리고 적절한 성별 구별의 유지에 관한 신약 주제).

In redemption, a different facet is now appreciated. In Christ, we are seen in a new light that transcends creation conditions. There is no distinction between genders within the Body of Christ, the dispensational church (Gal 3:28). There is an equal sharing in access to God via the “priesthood of all believers” (1 Pet 2:5, 9); all may approach and enjoy the standing of full acceptance in God’s presence. And, thankfully, there are spiritual gifts imparted to both men and women for unique service for the Lord Jesus. This is the realm of every true believer, in their link with Christ by conversion, whether or not they are ever part of a local church.

구속에서 다른 측면은 지금 올바르게 인식되고 있다. 그리스도 안에 우리는 창조 상태를 초월하는 새로운 빛 안에서 보이고 있다. 경륜적 교회, 그리스도의 몸 안에서는 성별간의 차이가 없다( 3:28). “모든 신자들의 제사장을 통해 하나님께 대한 접근에서 동등한 공유가 있다(벧전 2:5,9); 모든 것이 하나님의 임재에 완전히 받아들인 신분으로 접근하고 즐길 수도 있다. 그리고 감사하게 주 예수님을 위한 유일한 섬김을 위해 남자와 여자 모두에게 주어진 영적인 은사들이 있다. 이것은 회심에 의한 그리스도와 그들의 연결로 모든 진실한 신자들의 영역이다, 어떻게 되었던 그들은 지역교회의 일원이다.

Finally, we are now concerned with the role of sisters in the local assembly. Since the body of Christ and the local assembly are two distinct entities, we expect to find teaching that is exclusive to each. To that end, two very lucid quotations from the NT frame the discussion regarding the role of women in the assembly:

“As in all the churches of the saints, the women should keep silent in the churches. For they are not permitted to speak, but should be in submission, as the Law also says. If there is anything they desire to learn, let them ask their husbands at home. For it is shameful for a woman to speak in church ... if anyone thinks that he is a prophet, or spiritual, he should acknowledge that the things I am writing to you are a command of the Lord. If anyone does not recognize this, he is not recognized ... but all things should be done decently and in order” (1Cor 14:33-40 ESV).

“I desire then that in every place the men should pray, lifting holy hands without anger or quarreling; likewise ... let a woman learn quietly with all submissiveness. I do not permit a woman to teach or to exercise authority over a man; rather, she is to remain quiet. For Adam was formed first, then Eve; and Adam was not deceived, but the woman was deceived and became a transgressor” (1Tim 2:8-14 ESV).

마지막으로, 우리는 지금 지역 모임에서 자매들의 역할에 관해 염려한다. 그리스도의 몸과 지역모임은 두 가지의 뚜렷한 본질이 있기 때문에 우리는 각각에 독점적이라는 가르침을 찾아낼 것으로 기대한다. 이를 위하여, 신약으로부터 두 개의 아주 명백한 인용에 모임에서 여자들의 역할에 관한 토론을 진행한다:

모든 성도의 교회에서 함과 같이 여자는 교회에서 잠잠하라 저희의 말하는 것을 허락함이 없나니 율법에 이른것 같이 오직 복종할 것이요 만일 무엇을 배우려거든 집에서 자기 남편에게 물을찌니 여자가 교회에서 말하는 것은 부끄러운 것임이라 만일 누구든지 자기를 선지자나 혹 신령한 자로 생각하거든 내가 너희에게 편지한 것이 주의 명령인줄 알라 만일 누구든지 알지 못하면 그는 알지 못한 자니라 모든 것을 적당하게 하고 질서대로 하라”(고전 14:33-40 ESV).

각처에서 남자들이 분노와 다툼이 없이 거룩한 손을 들어 기도하기를 원하노라 또 이와 같이 여자는 일절 순종함으로 종용히 배우라 여자의 가르치는 것과 남자를 주관하는 것을 허락지 아니하노니 오직 종용할찌니라 이는 아담이 먼저 지음을 받고 이와가 그 후며 아담이 꾀임을 보지 아니하고 여자가 꾀임을 보아 죄에 빠졌음이니라”(딤전 2:8-14 ESV).

From these Scriptures, we draw the following conclusions. First, the silence of sisters in local church meetings is a “command of the Lord.” Paul was not, as he is often scandalously accused, prejudiced against women. He was speaking by inspiration, directed by the Holy Spirit of God, and any argument must of necessity be directed at God, not the apostle. To deny the authority of these unambiguous statements is a frontal attack on God Himself and is fraught with profound spiritual peril. Sisters are to be silent; God has spoken!

이들 성경에서 우리는 다음에 오는 결론을 내린다. 첫째로, 지역 교회 집회에서 자매의 침묵은 주님의 명령이다. 바울은 그가 수시로 여자에 대하여 편견을 가졌다고 악평하고 비난 받을 만큼이 아니었다. 그는 하나님의 성령에 의해 인도된 영감에 의하여 말하고 있었다, 그리고 어떤 주장도 사도가 아니라 하나님을 통하여 지시되는 필요성에서 해야 한다. 이 명백한 진술의 권위를 부정하는 것은 그분 자신과 깊은 영적인 위험을 내포하고 있는 하나님에 대한 정면 공격이다. 자매들은 침묵할 것이다; 하나님께서는 말씀하셨다!

Second, this is a visible expression of God’s spiritual order; no peripheral issues of relative intelligence, ability, spirituality, or human worth are admitted here. The primacy of Adam’s creation and the order of Eve’s deception and transgression are carefully calibrated. God has set the woman in a position of submission within a fallen creation, and He visibly displays that by her required silence. And since headship is one of the significant, visible marks of a local church, this prohibition comes as no surprise to spiritual minds; it is the logical consequence of divine order imposed upon assembly function. It is worthy of note that the spiritual failure of the Thyatiran assembly (Rev 2:18-29) reached its nadir in the public teaching (and immorality) of a woman, Jezebel.

둘째로, 이것은 하나님의 영적인 질서의 눈에 보이는 표현이다; 관계되는 정보, 능력, 영성의 주변 문제는 없거나 인간의 가치는 여기에서 시인되지 않는다. 아담의 우선 창조와 이브의 질서의 위반과 속은 상태는 주의깊게 측정된다. 하나님은 타락한 창조 안에서 복종의 위치에 여자를 두셨다, 그리고 그분은 요구된 침묵을 그녀에 의하여 눈에 보이게 나타낸다. 그리고 머리 됨은 지역 교회의 눈에 보이는 표시로 의미 있는 것이기 때문에, 이 금지는 영적인 마음에 놀라운 일이 아니다; 그것은 모임 기능에 따라 부과된 하나님의 질서의 논리적 결과이다. 그것은 두아디라 모임에 이세벨, 여자의 공적인 가르침(과 부도덕)에서 밑바닥에 퍼졌던 영적 실패에 주목의 가치가 있다( 2:18-29).

Third, it is limited to the public meetings of the saints; it has no bearing on any situation outside of those times when the “church is gathered together.” As with the head-covering (with which the silence is parallel, so far as its practice is required), it has no meaning or validity outside the narrow usage that Scripture prescribes. Family gatherings, regardless of where they are held, are not in view. To argue that it is part of “testimony” in a wider sphere is adding to the Scriptures, a most dangerous practice.

셋째로, 그것은 성도들의 공적인 집회로 제한되고 있다; 그것은 교회가 함께 모이는때 그 시간의 외부에 어떤 상황에도 관계가 없다. 머리 덮음과 마찬가지로 (침묵은 함께 유사하다, 그래서 지금까지와 같은 실행이 요구되고 있다), 그것은 성경이 규정하는 제한된 관습을 벗어난 의미나 타당성은 없었다. 어디의 가족 모임에 관계없이 그들은 붙든 것은 보이는 곳에는 없다. 그것이 넓은 영역의 증거의 일부임을 주장하려는 것은 가장 위험한 실행을 성경에 추가하는 것이다.

Fourth, it is to be practiced in all authentic local churches; its denial is grounds for questioning the legitimacy of the gathering. Any alteration of this order is shown in its true light; it is “shameful” and “not recognized.” While Christ alone knows the register of true lampstands among whom He walks, we cannot imagine a devoted Christian willingly subscribing to teaching and practices that are explicitly forbidden by the Lord; it is His house, within it His precepts are to reign supreme.

네 번째, 그것은 모든 지역 교회들에서 확실하게 실행되어야 하는 것이다; 그것의 부정은 집회에 관한 정당성에 의문을 제기하는 이유이다. 이 질서의 어떤 변경도 그것의 진정한 빛 안에서 나타나 있다; 그것은 부끄러움인식되지 않음이다. 그리스도 홀로 사람들 가운데 그분께서 걸으시는 동안 진실한 촛대의 기록을 알고 있다, 우리는 주님에 의해 명백하게 금지되고 있는 가르침과 실행을 기꺼이 동의하며 헌신적인 그리스도인을 상상할 수 없다; 그것은 최고의 다스림에 대한 그분의 교훈 안에 있는 그분의 집이다.

Practically, this teaching does not prohibit congregational singing or united “amens.” It is the usurpation of authority and of teaching, the expression of a single female voice that is proscribed. Therefore, solo singing, audible prayer, and participation in public teaching or worship in the context of a local assembly gathering are not legitimate options for our beloved sisters.

May God help us, from the clear teaching of His Word, to submit to His order, and to obey His commands. In a recklessly disobedient, chaotic world, we have been graced with the privilege of honoring Christ, not only in theory, but in living practice. Hence, to obey Him is to know His richest blessing; to do otherwise is to dishonor His lovely Name.

실제적으로 이 가르침은 회중의 노래하기나 일치된 아멘을 금지하지 않는다. 그것은 금지된 한 여성의 음성 표현은 권위와 가르침에 관한 권리 침해이다. 그러므로 독창, 들리는 기도, 그리고 공적으로 가르침에 참여하거나 지역 모임의 집회 상황에서 예배하는 것은 우리의 사랑하는 자매들을 위한 정당한 선택권이 아니다.

그분의 명령에 순종할 것과 그분의 질서에 복종하기 위한 그분의 명확한 가르침에서 하나님께서는 우리를 도우실 수 있다. 경솔하게 불순종하고 혼돈된 세계에서 우리는 오직 이론에서가 아니라 살아있는 실행으로 그리스도를 기리는 특권과 함께 은혜를 입게 되었다. 그러므로 그분을 순종하는 것은 그의 가장 부유한 축복을 알기 위한 것이다; 다르게 하려는 것은 그분의 아름다운 이름에 명예를 더럽히는 것이다.

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