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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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The Local Assembly - Terms describing the local assembly
지역모임 - 지역모임을 설명하는 용어들

톰 벤틀리

God has afforded us insight into the character of a local assembly in the metaphors and figures He has used.

 

The Church of God, being of such inestimable value that its purchase required “His blood”(the Lord Jesus Christs), it surely is the mind of God that we learn to esteem it highly in the light Gods revelation affords. To enable our appreciation to rise to the level God desires, it has pleased Him to provide us with terms, titles, and truth that are clearly calculated to heighten our estimate of a company of the Lords People gathered to the name of the Lord Jesus Christ alone. Figures of the local entity appear frequently in the New Testament. This article will provide insight into the purpose that God has in establishing an assembly in any locality, causing us to value afresh what cost our blessed Lord so much to obtain.

 

하나님은 그분께서 사용하신 은유와 상징들 안에서 지역모임의 특성으로 우리에게 통찰력을 부여하셨다.

 

교회, 그것의 구입은 그분의 피”(주 예수 그리스도의)를 요구했고 그러한 헤아릴 수 없는 가치이기 때문에, 그것은 반드시 우리가 하나님의 계시를 제공하시는 그 높은 빛 안에서 귀중히 여기기를 배우는 것은 하나님의 마음에 있다. 우리의 감사가 하나님의 원하시는 수준까지 일어나는 것이 가능하도록 하기 위해, 조건, 제목, 그리고 진리를 우리에게 제공하신 그분을 만족해 하셨던 것은 분명히 주 예수 그리스도만의 이름으로 모인 주의 백성들의 교제에 관해 우리의 평가를 높이기 위해 계획되었다. 지역적 실체의 형태는 신약에서 자주 나타난다. 이 기사는 우리의 복된 주님께서 그렇게 많은 것을 얻도록 어떤 희생으로 새롭게 우리를 일으켜 하나님께서 모든 지역에 모임을 설립하셨다는 목적에 대한 통찰력을 제공할 것이다.

 

The House Of God-1 Timothy 3:15 - Authority And Behavior

This is a term which appears in several passages of the NT and usually refers to the local assembly. In the following occurrences, however, a wider scope is in view than in the verse noted above: Hebrews 3:6 (RV. Gods house), 10:21 ; 1 Peter 4:17. There is clearly something more comprehensive in view. It is the whole of the Church that is envisaged. A careful consideration of 1 Timothy 3:15 will reveal the absence of the article, so it reads literally, “house of God.” When the definite article appears the subject is identified but when the definite article is absent the subject is qualified. Therefore Paul views the local assembly at Ephesus as being characteristically the House of God. Jacob gives us the first mention of the great term, “The House of God” (Gen 28: 17). In doing so he is conveying his sense of not merely the presence of God, but that presence in an administrative capacity, for he adds, it is “the gate of heaven.” The Sphere of Heavenly Administration is what both Jacob and Paul would have us learn from this remarkable figure. A reading of the first Epistle to Timothy will surely convey and confirm to every open heart that, whether we are men, women, overseers, servants, widows, rich or poor, our whole manner of life is to be regulated by divine principles. The House of God as presenting the local assembly denotes the Government Of An Indwelling God.

 

하나님의 집-딤전 3:15 - 권위와 실행

이것은 신약의 여러 구절에 나타나는 용어이며 일반적으로 지역모임을 의미한다. 다음 사건에서, 그러나, 더 넓은 범위는 위에 언급한 절에 보인다: 3:6(RV. 하나님의 집), 10:21; 벧전 4:17. 분명히 보기에 보다 더 포괄적인 무엇인가 있다.  그것은 직면하게 되는 교회의 완전함이다. 딤전 3:15에서 조심스럽게 고려할 것은 기사의 부재가 드러날 것이며, 그래서 그것은 문자 그대로 읽는다, “하나님의 집.” 정관사가 주제로 나타날 때는 인정되고 있지만 정관사가 없는 주제일 때는 제한되고 있다. 그러므로 바울은 에베소에 있는 지역모임의 특징으로서 하나님의 집이라 본다. 야곱은 중요한 용어의 첫 언급을 우리에게 제공한다, “하나님의 집”( 28:17). 그렇게 함으로써 그는 자신의 단순하게 느끼지 않은 하나님의 임재를 전달하지만 관리상의 영역에서 그 임재를 그가 추가한 그것은 하늘의 문이다. 하늘의 관리 영역은 야곱과 바울 모두의 것이며 우리가 이 놀라운 상징에서 배워야 할 것이다. 디모데에게 보낸 첫 번째 서신에 관해 읽는 것은 모든 열린 마음에게 확실히 전달하고 굳게 할 것이다, 즉 우리가 남자들, 여자들, 감독들, 종들, 과부들, 부자나 가난한 자든 어느 쪽이든지, 우리 모두의 삶의 방식은 하나님의 원칙에 의해 규제되어야 한다. 지역모임을 제시함으로 하나님의 집이 내주하시는 하나님의 통치를 나타낸다.

 

The Temple Of God - 1 Corinthians 3:16 - Holiness And Purity

Two words appear in our New Testament for temple, but the one Paul employs, is familiar to us as indicating the “inner shrine.” By this he is denoting the immediate consciousness of the One who indwells it, whether it be the Temple of Israels past or future glory, or this present ideal concept of the local assembly that Paul is advancing for the benefit of the Corinthians and then for us. The observant reader of the Old Testament will gather much that will enrich the mind on this symbol. Privilege is seen in holy reverence. Much is being lost today in assembly gatherings where there is a disregard for reverence that becomes the presence of the Lord amongst His People. Let us constantly bear in mind that the assembly is the Sanctuary of Heavenly Awareness, The figure emphasizes very demonstratively the Glory Of An Indwelling God, which prepares us for the announcement against those who would defile the temple of God.

 

하나님의 성전-고전 3:16-거룩과 순결

두 단어는 우리의 신약성경에서 성전에 대해 나타나지만, 바울이 사용하는 하나는 “내성소”를 가리키므로 우리에게 잘 알려져 있다. 이것에 의해 그는 그 내주하시는 분의 즉각적인 의식을 나타내고 있다, 그것은 과거 또는 미래의 이스라엘의 성전이 되든지, 이것이 지역모임의 현재의 이상적인 개념이든지 바울은 고린도인들과 그 다음 우리들의 유익을 위해 나아가고 있다. 구약성경의 주의 깊은 독자는 이 상징에서 마음을 풍부하게 할 것을 많이 거둘 것이다. 특권은 거룩한 경외심에서 볼​​ 수 있다. 대부분은 오늘날 지역 집회들에서 잃어버리고 있으며 그분의 백성들 사이에 주님의 임재가 되고 있는 경외하는 마음이 무시되고 있다. 모임은 하늘의 성소를 인식하는 곳임을 우리는 끊임없이 명심하자. 상징은 하나님의 성전을 더럽힐 자들을 향해 공표하는 것에 대해 우리를 준비시키고 하나님의 내주하시는 영광을 바로 입증하며 강조한다.

 

Gods Building - 1 Corinthians 3:9 - Edification And Toil

The assembly is the Structure of Heavenly Architecture. It takes character from the Foundation, being designed to bear witness to the wisdom and glory of its Architect. The figure unfolds the Greatness Of An Indwelling God, so let us be exceedingly careful in what we build, how we build, and why we build. Not that there is space for much enlargement in an article of this compass, but it is important to draw attention to the six uses of the word “build” in its various forms. The first use denotes that it is Gods Building, a Construction of Divine Power. Paul describes himself as a “wise master-builder” by which he is acknowledging in his own labor for God, the Control of Divine Principles. He then adds, “another buildeth thereon” which serves to remind us that we are the Custodians of Divine Privilege. Advice is then administered on how we should build, so here is the Caution by Divine Prescription.

 

하나님의 건물-고전 3:9-덕세움과 수고

모임은 하늘 건축의 구조이다. 그것은 그것의 건축가의 지혜와 영광을 증거하도록 설계되고, 기초로부터 특성을 취한다. 형태는 내주하시는 하나님의 위대함을 펼친다, 그래서 우리가 건축하는 것, 우리가 건축하는 방법, 우리가 건축하는 이유에서 대단히 소중히 하자. 그것은 이 범위의 글에서 많은 확대를 위한 공간이 있지 않지만, 그 다양한 형태에서 “건축하다” 단어의 여섯 가지 사용을 주목하고 따르는 것이 중요하다. 첫 번째 사용은, 하나님의 능력의 구조물로 하나님의 건물이 있음을 나타낸다. 바울은 하나님의 원칙의 관리로 하나님에 대한 그 자신의 수고를 인정하고 있는 것에 의해 지혜로운 건축자로서 그 자신을 묘사한다. 그는 그 때 우리가 하나님의 특권의 관리자인 것을 우리에게 생각나도록 섬긴 것에 다른 사람이 그 위에 세우되라고 추가한다. 우리가 세워야 하는 방법 위에서 충고는 그 다음 관리되고 있다, 그래서 여기에 하나님의 규정에 의한 경고가 있다.

 

Next it is encouraging to note that Paul offers a glad insight to the material available and that the Choice of Divine Preference, so that we are not left to our own imaginations or innovations as to what will please Him now and in that Day. It is clear that proper building will bear a likeness to the Lord, in the gold of His Inherent Glory, in the silver of His Inestimable Giving, and in the precious stones of His Inimitable Graces. Perhaps the most telling is the last use that Paul makes of the word “build” when he says “If any mans work shall abide which he built thereon, he shall receive a reward” (V 14 RV). Here is the Consequence of Divine Probation, just to receive a reward in that Day when the fire of God will try all that we have built.

 

다음 그것이 주목하도록 격려되고 있는 것은 바울은 가능한 재료와 하나님의 규정에 의해 선택하는 것에 대해 기쁜 통찰력을 제공한다, 그 때문에 우리는 지금과 그날에 그분을 만족시킬 것으로서 우리 자신의 상상력이나 새 제도에 남아있지 아니한다. 그것은 적절한 건물은 그분의 헤아릴 수 없는 은혜 안에 그리고 그분의 독특한 은혜의 보석 안에서 주님의 형상을 품을 것이 분명하다. 아마도 가장 인상적인 것은 마지막 사용하는 것이며, 바울은 그가 말할 때 세우다단어에 관해 말했다, “만약 어떤 사람이 그 기초 위에 세운 일이 남아 있으면 그는 보상을 받고”(14 RV). 여기에 바로 그 날에 보상을 받는 것에 대해 하나님의 불은 우리가 세운 것 모두를 시험할 때 하나님의 시험의 결과가 있다.

 

Gods Husbandry - 1 Corinthians 3: 9 - Cultivation And Production

In the previous figure considered, the emphasis lay in the Foundation and subsequent Formation, but here this figure emphasizes Fruit. One planted, a most positive activity, the other watered, a most precious ministry, both co-ordinating in relation to the divine intention of the assemblys very existence, that there will be fruit unto the Glory of God. This brings us to learn that the Assembly is the Scene of Heavenly Abundance. God intends it to be a spiritually productive allotment of His creation. Here the teacher is seen as having special responsibility to “dress” (Heb.6:7) in such a way that there will be promoted within the assembly, growth and produce for God. The figure stresses the assembly to be The Goal Of An Indwelling God. It is the tragic divergence of teachers and teaching that sows a field of nettles and hurt in assemblies today by having one kind of approach in one place and another type of approach in another place, not realizing that it is the same Lord that governs the allotment wherever it may be. Divergence from principle and practice is the greatest dishonesty in these diverse times among acknowledged teachers.

 

하나님의 밭 -고전 3:9경작과 생산

앞의 상징에서 고려되는 강조는 기초와 형성에 수반하는 것에 놓인다, 그러나 여기에 이 상징은 과일을 강조하고 있다. 한 사람은 가장 긍정적인 활동으로 심었고, 다른 사람은 가장 귀중한 사역으로 물을 주었으며, 바로 현존하는 모임의 신성한 목적에 대한 관계에서 양쪽 모두 대등한 것은 하나님의 영광에의 열매가 될 것이다. 이것은 우리가 모임이 하늘의 풍요한 현장인 것을 배우도록 우리에게 제공한다. 하나님은 그것이 그분의 영적인 창조의 생산적인 몫이 되게 할 예정이시다. 여기에서 교사는 하나님을 위한 성장과 생산하는 모임 내에서 진행될 그 같은 방법으로 “입히다”( 6:7)에 특별한 책임을 갖는 것으로 볼 수 있다. 상징은 내주하시는 하나님의 목표가 될 수 있는 모임을 강조한다. 그것은 한 곳에서 접근하는 방식의 한 종류와 또 다른 곳에 접근하는 방식의 또 다른 유형을 가짐에 의해 오늘날 쐐기풀의 들판에 씨를 뿌리는 것과 모임들에 손상을 주는 교사와 가르침의 일탈의 비극이며, 그것을 실현하지 않는 그것이 어디에 있을 수 있어도 그 몫을 다스리는 것은 동일한 주님이시다. 원칙과 실행으로부터 일탈은 이것들을 인정하는 교사들 가운데서 다양한 시대에 현저한 부정직함이다.

 

Flock Of God - Acts 20:28 - Frailty And Responsibility

Paul is conveying to the elders of Ephesus just how dear the assembly is to God, as he employs the diminutive form poinion, “little flock.” The assembly is seen as being composed of The Sheep of Heavenly Affection. Surely the purpose of this figure is to stress the propensity of saints to wander and emphasizes the need of shepherding (Prov 27:23). All we have to do is to turn to those severe chapters as found in Jeremiah (23), Ezekiel (34) and Zechariah (11) and listen to Jehovah denounce those who professed to be shepherds, claiming power, place, and prestige yet not fulfilling one vestige of their responsibility to succor the flock. It is most heart rending to trace in Scripture the term “no shepherd” and learn just what it means to God to see a flock unattended, unguided, and unfed. This figure discloses the Guidance Of An Indwelling God.

 

하나님의 양무리 20:28-나약함과 책임

바울은 그가 작은 무리poivmnion(포임니온), 작은 형태를 사용함으로, 하나님께 있는 얼마나 사랑하는 모임 에베소의 장로들에게 전달하고 있다. 모임은 하늘을 사모하는 양들로 이루어지는 것으로 볼 수 있다. 확실히 이 상징의 목적은 목양의 필요성을 역설하고 유랑하는 성도들의 성향을 강조하고 있다( 27:23). 우리 모두가 해야 할 일은 예레미야 23, 에스겔 34, 그리고 스가랴 11장에서 발견되는 것처럼 이들 엄숙한 장들로 돌아가는 것이다, 그리고 능력을 주장하고, 장소와 명예로 목자인체 고백했던 사람들은 여호와께 비난을 들었으며, 그리고 아직 양무리를 구원하기 위해 그들의 책임 중 하나의 흔적도 수행하지 않는다. 그것은 “목자 없는” 성경의 기간에 가장 많이 찢어지고 있는 마음이며 그리고 그것은 얻지 못하고, 인도 받지 못하고, 돌봄을 받지 못하는 양무리를 보도록 하나님께 그것이 무엇을 의미하는지 바로 배운다. 이 상징은 내주하시는 하나님의 인도를 드러낸다.

 

Body Of Christ - 1coritnhians 12:27 - Unity And Harmony

As we had above with the word “House,” a similar situation appears with respect to the word “Church.” Paul by the Spirit of God uses the word “church” in its most comprehensive form in his letter to the Ephesians nine times. In one of the important forms he explains that the Church is the Body of Christ. Here, and as it is used throughout the epistle, he wishes his readers to recognize the most comprehensive aspect possible the word church conveys as in keeping with the use the Savior made of it in Matthew 16:18. Again the word “church” for example in 1 Corinthians 1:2 is that form which the Lord Himself presented in Matthew 18:17, referring doubtless to the local assembly. Now in the passage before us the church of God in Corinth is addressed as “body of Christ.” Again notice the absence of the definite article.

 

그리스도의 몸-고전 12:27-일치와 조화

 우리가 “집” 단어와 함께 위에 있었던 것처럼 비슷한 상황이 “교회” 단어에 대해 나타난다. 하나님의 성령에 의해 바울은 그의 에베소에 보낸 편지에서 아홉 번이나 가장 포괄적인 형태의 “교회” 단어를 사용한다. 중요한 형태 중 하나에서 그는 교회가 그리스도의 몸인 것을 설명한다. 여기에서와 이 서신에 걸쳐 사용되고 있음으로, 그는 독자들이 교회 단어를 구주께서 마태 16:18에서 만들어 사용과 함께 유지하도록 전달하는 가장 포괄적인 측면을 가능한 인식하기를 바란다. 다시 고전 1:2에서 “교회” 단어 예를 들어 주님 자신이 마태 18:17에서 제시하는 형태로 지역모임을 의심할 여지없이 나타내고 있는 것이다. 지금 우리 앞에 고린도에 있는 하나님의 교회 구절에서는 “그리스도의 몸”으로 칭한다. 다시 정관사가 없음을 주목한다.

 

Therefore the assembly is to be understood as being characteristically the body of Christ. Ponder thoroughly the use of the word “body” in this twelfth chapter. It appears in Figurative use (v 12), then in an Illustrative use (vs 14 - 26), and finally in a Distinctive use (vs 27 - 31), where Paul is dealing directly with the assembly in a locality. In using the word “characteristically,” let me explain what is being conveyed. When the assembly is all Head, Foot, Ear, or Eye, then it is a monstrosity. Just as our own body would also be if should such a counter-reaction of creation appear. This is one of the determinable features of difference between an assembly and a denomination. Any monopoly of gift distorts the concept of “body of Christ.”

 

따라서 모임이 그리스도의 몸이라는 특징으로서 이해되어야 하는 것이다. 철저하게 제12장에서 “몸” 단어에 관한 사용을 숙고하라. 그것은 비유를 사용함으로 나타난다(12), 다음에 설명을 사용함으로(14-26), 그리고 마지막 독특한 사용으로(27-31), 어디서 바울은 지역에서 모임을 직접 다루고 있다. “특징적으로” 단어를 사용함으로 내게 무엇이 전달되고 있는지 설명해준다. 모임이 모두 머리, , , 또는 눈일 때, 그때는 괴물이다. 마찬가지로 우리의 몸도 창조로 나타난 그러한 역반응이 되어야 하는 경우가 될 것이다. 이것은 모임과 종파 사이의 차이에 관해 측정할 기능 중 하나이다. 선물의 어떤 독점이라도 “그리스도의 몸”의 개념을 왜곡한다.

 

Epistle Of Christ - 2 Corinthians 3:3 - Legibility And Clarity

The well known word, epistle, is epistole, a message, easily deciphered, a letter readily read. The assembly is required to be as transparent and as translucent as a readable letter. Many of us are glad for the incoming of various adept forms to handle our script. But the assembly being governed by the Spirit of the Lord is to be lucid in terms of teaching, living, serving, and testifying, so that all may be capable of gathering from it the mind and will of God for men today.

 

그리스도의 서신 - 고후 3:3 - 가독성과 명확성

 잘 알려진 단어가 있는 서신은 메시지가 쉽게 해독되며, 편지를 쉽게 읽는 ejpistolhv(에피스톨레)이다. 모임은 쉽게 읽을 수 있는 편지처럼 투명하게 있는 것이 요구된다. 우리 중의 대부분은 우리의 손으로 쓴 다양하고 익숙한 형태의 수신에 대해 기뻐한다. 그러나 주님의 성령에 의해 지배되는 모임은 가르침, , 봉사, 그리고 증거에 관한 측면에서 투명하게 하는 것이다, 그래서 그것에서 모두가 오늘날 사람들을 위해 하나님의 뜻과 마음을 그것으로부터 모으는 것이 가능할 수도 있다.

 

Chaste Virgin - 2 Corinthians 11:2 - Chastity And Fidelity

The terms the Apostle uses here drive us to our knees beseeching the Throne of God that He would preserve us to maintain at all costs the moral implications as well as the doctrinal inferences this figure imparts. The word “chaste,” hagnos, occurs eight times in the NT. Its last use heightens its tremendous demand, “even as He is pure” (1 John 3:4). Then the word, “virgin,” occurring fourteen times, makes itself perfectly understandable by the examples presented, as in Mary (Matt.1:23). Certainly there can be no misunderstanding of what Paul expects the assembly at Corinth to be: holy, separate, and faithful until the day when the nuptial glory and oneness will dawn. The serpent is ever so subtle, ever anxious to beguile and to corrupt the testimony from its simplicity, fidelity, and purity in Christ. May we be found clean, clear, and consistent right up until the day when we are linked with Him in glory unsullied.

 

정결한 처녀고후 11:2순결과 정절

 사도가 여기에 사용하는 용어는 우리를 하나님의 보좌에 무릎 꿇고 간구함으로 데려가는 것은 그분께서 이것의 상징을 가르치고 교리적 추론뿐만 아니라 도덕적으로 함축하는 모든 비용을 유지하기 위해 우리를 보존하실 것이다. “순결,” aJgnov"(하그노스) 단어는 신약에서 8 번 발견된다. 그것의 마지막 사용은 그 엄청난 요구를 높게한다, “그분께서 순결하신 것 같이”(요한일서 3:4). 다음 단어는 “처녀”로 열네 번 발생하며, 마리아에게서 제시된 실례에 의해 그 자체를 완벽하게 이해할 수 있게 한다( 1:23). 확실히 바울이 고린도에서 모임이 미래에 예상하는 것에 관해 아무 오해도 없을 수 있다: 거룩, 분리, 그리고 결혼을 영광과 새벽의 일치하는 때 그 날까지 신실함. 뱀은 상당히 음흉하며, 지금까지 속이고 불안케 하며, 그것의 단순함, 정절 그리고 그리스도의 순결함으로부터 증거를 손상한다. 우리가 그분과 함께 영광 중에 더럽혀지지 않고 연결되어 있을 때 바로 그 날까지 깨끗하고 분명하고, 일관성 있게 발견될 수 있다.

 

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posted by 징검 다리