The Local Assembly - Terms describing the local assembly 톰 벤틀리 | |
God has afforded us insight into the character of a local assembly in the metaphors and figures He has used.
The
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하나님은 그분께서 사용하신 은유와 상징들 안에서 지역모임의 특성으로 우리에게 통찰력을 부여하셨다.
교회, 그것의 구입은 “그분의 피”(주 예수 그리스도의)를 요구했고 그러한 헤아릴 수 없는 가치이기 때문에, 그것은 반드시 우리가 하나님의 계시를 제공하시는 그 높은 빛 안에서 귀중히 여기기를 배우는 것은 하나님의 마음에 있다. 우리의 감사가 하나님의 원하시는 수준까지 일어나는 것이 가능하도록 하기 위해, 조건, 제목, 그리고 진리를 우리에게 제공하신 그분을 만족해 하셨던 것은 분명히 주 예수 그리스도만의 이름으로 모인 주의 백성들의 교제에 관해 우리의 평가를 높이기 위해 계획되었다. 지역적 실체의 형태는 신약에서 자주 나타난다. 이 기사는 우리의 복된 주님께서 그렇게 많은 것을 얻도록 어떤 희생으로 새롭게 우리를 일으켜 하나님께서 모든 지역에 모임을 설립하셨다는 목적에 대한 통찰력을 제공할 것이다.
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The House Of God-1 Timothy This is a term which appears in several passages of the NT and usually refers to the local assembly. In the following occurrences, however, a wider scope is in view than in the verse noted above: Hebrews
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하나님의 집-딤전 이것은 신약의 여러 구절에 나타나는 용어이며 일반적으로 지역모임을 의미한다. 다음 사건에서, 그러나, 더 넓은 범위는 위에 언급한 절에 보인다: 히
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The Two words appear in our New Testament for temple, but the one Paul employs, is familiar to us as indicating the “inner shrine.” By this he is denoting the immediate consciousness of the One who indwells it, whether it be the Temple of Israels past or future glory, or this present ideal concept of the local assembly that Paul is advancing for the benefit of the Corinthians and then for us. The observant reader of the Old Testament will gather much that will enrich the mind on this symbol. Privilege is seen in holy reverence. Much is being lost today in assembly gatherings where there is a disregard for reverence that becomes the presence of the Lord amongst His People. Let us constantly bear in mind that the assembly is the Sanctuary of Heavenly Awareness, The figure emphasizes very demonstratively the Glory Of An Indwelling God, which prepares us for the announcement against those who would defile the
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하나님의 성전-고전 두 단어는 우리의 신약성경에서 성전에 대해 나타나지만, 바울이 사용하는 하나는 “내성소”를 가리키므로 우리에게 잘 알려져 있다. 이것에 의해 그는 그 내주하시는 분의 즉각적인 의식을 나타내고 있다, 그것은 과거 또는 미래의 이스라엘의 성전이 되든지, 이것이 지역모임의 현재의 이상적인 개념이든지 바울은 고린도인들과 그 다음 우리들의 유익을 위해 나아가고 있다. 구약성경의 주의 깊은 독자는 이 상징에서 마음을 풍부하게 할 것을 많이 거둘 것이다. 특권은 거룩한 경외심에서 볼 수 있다. 대부분은 오늘날 지역 집회들에서 잃어버리고 있으며 그분의 백성들 사이에 주님의 임재가 되고 있는 경외하는 마음이 무시되고 있다. 모임은 하늘의 성소를 인식하는 곳임을 우리는 끊임없이 명심하자. 상징은 하나님의 성전을 더럽힐 자들을 향해 공표하는 것에 대해 우리를 준비시키고 하나님의 내주하시는 영광을 바로 입증하며 강조한다.
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The assembly is the Structure of Heavenly Architecture. It takes character from the Foundation, being designed to bear witness to the wisdom and glory of its Architect. The figure unfolds the Greatness Of An Indwelling God, so let us be exceedingly careful in what we build, how we build, and why we build. Not that there is space for much enlargement in an article of this compass, but it is important to draw attention to the six uses of the word “build” in its various forms. The first use denotes that it is
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하나님의 건물-고전 모임은 하늘 건축의 구조이다. 그것은 그것의 건축가의 지혜와 영광을 증거하도록 설계되고, 기초로부터 특성을 취한다. 형태는 내주하시는 하나님의 위대함을 펼친다, 그래서 우리가 건축하는 것, 우리가 건축하는 방법, 우리가 건축하는 이유에서 대단히 소중히 하자. 그것은 이 범위의 글에서 많은 확대를 위한 공간이 있지 않지만, 그 다양한 형태에서 “건축하다” 단어의 여섯 가지 사용을 주목하고 따르는 것이 중요하다. 첫 번째 사용은, 하나님의 능력의 구조물로 하나님의 건물이 있음을 나타낸다. 바울은 하나님의 원칙의 관리로 하나님에 대한 그 자신의 수고를 인정하고 있는 것에 의해 “지혜로운 건축자”로서 그 자신을 묘사한다. 그는 그 때 우리가 하나님의 특권의 관리자인 것을 우리에게 생각나도록 섬긴 것에 “다른 사람이 그 위에 세우되”라고 추가한다. 우리가 세워야 하는 방법 위에서 충고는 그 다음 관리되고 있다, 그래서 여기에 하나님의 규정에 의한 경고가 있다.
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Next it is encouraging to note that Paul offers a glad insight to the material available and that the Choice of Divine Preference, so that we are not left to our own imaginations or innovations as to what will please Him now and in that Day. It is clear that proper building will bear a likeness to the Lord, in the gold of His Inherent Glory, in the silver of His Inestimable Giving, and in the precious stones of His Inimitable Graces. Perhaps the most telling is the last use that Paul makes of the word “build” when he says “If any mans work shall abide which he built thereon, he shall receive a reward” (V 14 RV). Here is the Consequence of Divine Probation, just to receive a reward in that Day when the fire of God will try all that we have built.
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다음 그것이 주목하도록 격려되고 있는 것은 바울은 가능한 재료와 하나님의 규정에 의해 선택하는 것에 대해 기쁜 통찰력을 제공한다, 그 때문에 우리는 지금과 그날에 그분을 만족시킬 것으로서 우리 자신의 상상력이나 새 제도에 남아있지 아니한다. 그것은 적절한 건물은 그분의 헤아릴 수 없는 은혜 안에 그리고 그분의 독특한 은혜의 보석 안에서 주님의 형상을 품을 것이 분명하다. 아마도 가장 인상적인 것은 마지막 사용하는 것이며, 바울은 그가 말할 때 “세우다” 단어에 관해 말했다, “만약 어떤 사람이 그 기초 위에 세운 일이 남아 있으면 그는 보상을 받고”(14절 RV). 여기에 바로 그 날에 보상을 받는 것에 대해 하나님의 불은 우리가 세운 것 모두를 시험할 때 하나님의 시험의 결과가 있다.
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Gods Husbandry - 1 Corinthians 3: 9 - Cultivation And Production In the previous figure considered, the emphasis lay in the Foundation and subsequent Formation, but here this figure emphasizes Fruit. One planted, a most positive activity, the other watered, a most precious ministry, both co-ordinating in relation to the divine intention of the assemblys very existence, that there will be fruit unto the Glory of God. This brings us to learn that the Assembly is the Scene of Heavenly Abundance. God intends it to be a spiritually productive allotment of His creation. Here the teacher is seen as having special responsibility to “dress” (Heb.
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하나님의 밭 -고전 앞의 상징에서 고려되는 강조는 기초와 형성에 수반하는 것에 놓인다, 그러나 여기에 이 상징은 과일을 강조하고 있다. 한 사람은 가장 긍정적인 활동으로 심었고, 다른 사람은 가장 귀중한 사역으로 물을 주었으며, 바로 현존하는 모임의 신성한 목적에 대한 관계에서 양쪽 모두 대등한 것은 하나님의 영광에의 열매가 될 것이다. 이것은 우리가 모임이 하늘의 풍요한 현장인 것을 배우도록 우리에게 제공한다. 하나님은 그것이 그분의 영적인 창조의 생산적인 몫이 되게 할 예정이시다. 여기에서 교사는 하나님을 위한 성장과 생산하는 모임 내에서 진행될 그 같은 방법으로 “입히다”(히
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Flock Of God - Acts Paul is conveying to the elders of
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하나님의 양무리–행 바울은 그가 “작은 무리” poivmnion(포임니온), 작은 형태를 사용함으로, 하나님께 있는 얼마나 사랑하는 모임 에베소의 장로들에게 전달하고 있다. 모임은 하늘을 사모하는 양들로 이루어지는 것으로 볼 수 있다. 확실히 이 상징의 목적은 목양의 필요성을 역설하고 유랑하는 성도들의 성향을 강조하고 있다(잠 27:23). 우리 모두가 해야 할 일은 예레미야 23장, 에스겔 34장, 그리고 스가랴 11장에서 발견되는 것처럼 이들 엄숙한 장들로 돌아가는 것이다, 그리고 능력을 주장하고, 장소와 명예로 목자인체 고백했던 사람들은 여호와께 비난을 들었으며, 그리고 아직 양무리를 구원하기 위해 그들의 책임 중 하나의 흔적도 수행하지 않는다. 그것은 “목자 없는” 성경의 기간에 가장 많이 찢어지고 있는 마음이며 그리고 그것은 얻지 못하고, 인도 받지 못하고, 돌봄을 받지 못하는 양무리를 보도록 하나님께 그것이 무엇을 의미하는지 바로 배운다. 이 상징은 내주하시는 하나님의 인도를 드러낸다.
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Body Of Christ - 1coritnhians As we had above with the word “House,” a similar situation appears with respect to the word “Church.” Paul by the Spirit of God uses the word “church” in its most comprehensive form in his letter to the Ephesians nine times. In one of the important forms he explains that the Church is the Body of Christ. Here, and as it is used throughout the epistle, he wishes his readers to recognize the most comprehensive aspect possible the word church conveys as in keeping with the use the Savior made of it in Matthew
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그리스도의 몸-고전 우리가 “집” 단어와 함께 위에 있었던 것처럼 비슷한 상황이 “교회” 단어에 대해 나타난다. 하나님의 성령에 의해 바울은 그의 에베소에 보낸 편지에서 아홉 번이나 가장 포괄적인 형태의 “교회” 단어를 사용한다. 중요한 형태 중 하나에서 그는 교회가 그리스도의 몸인 것을 설명한다. 여기에서와 이 서신에 걸쳐 사용되고 있음으로, 그는 독자들이 교회 단어를 구주께서 마태
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Therefore the assembly is to be understood as being characteristically the body of Christ. Ponder thoroughly the use of the word “body” in this twelfth chapter. It appears in Figurative use (v 12), then in an Illustrative use (vs 14 - 26), and finally in a Distinctive use (vs 27 - 31), where Paul is dealing directly with the assembly in a locality. In using the word “characteristically,” let me explain what is being conveyed. When the assembly is all Head, Foot, Ear, or Eye, then it is a monstrosity. Just as our own body would also be if should such a counter-reaction of creation appear. This is one of the determinable features of difference between an assembly and a denomination. Any monopoly of gift distorts the concept of “body of Christ.”
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따라서 모임이 그리스도의 몸이라는 특징으로서 이해되어야 하는 것이다. 철저하게 제12장에서 “몸” 단어에 관한 사용을 숙고하라. 그것은 비유를 사용함으로 나타난다(12절), 다음에 설명을 사용함으로(14-26절), 그리고 마지막 독특한 사용으로(27-31절), 어디서 바울은 지역에서 모임을 직접 다루고 있다. “특징적으로” 단어를 사용함으로 내게 무엇이 전달되고 있는지 설명해준다. 모임이 모두 머리, 발, 귀, 또는 눈일 때, 그때는 괴물이다. 마찬가지로 우리의 몸도 창조로 나타난 그러한 역반응이 되어야 하는 경우가 될 것이다. 이것은 모임과 종파 사이의 차이에 관해 측정할 기능 중 하나이다. 선물의 어떤 독점이라도 “그리스도의 몸”의 개념을 왜곡한다.
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Epistle Of Christ - 2 Corinthians The well known word, epistle, is epistole, a message, easily deciphered, a letter readily read. The assembly is required to be as transparent and as translucent as a readable letter. Many of us are glad for the incoming of various adept forms to handle our script. But the assembly being governed by the Spirit of the Lord is to be lucid in terms of teaching, living, serving, and testifying, so that all may be capable of gathering from it the mind and will of God for men today.
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그리스도의 서신 - 고후 잘 알려진 단어가 있는 서신은 메시지가 쉽게 해독되며, 편지를 쉽게 읽는 ejpistolhv(에피스톨레)이다. 모임은 쉽게 읽을 수 있는 편지처럼 투명하게 있는 것이 요구된다. 우리 중의 대부분은 우리의 손으로 쓴 다양하고 익숙한 형태의 수신에 대해 기뻐한다. 그러나 주님의 성령에 의해 지배되는 모임은 가르침, 삶, 봉사, 그리고 증거에 관한 측면에서 투명하게 하는 것이다, 그래서 그것에서 모두가 오늘날 사람들을 위해 하나님의 뜻과 마음을 그것으로부터 모으는 것이 가능할 수도 있다.
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Chaste Virgin - 2 Corinthians The terms the Apostle uses here drive us to our knees beseeching the Throne of God that He would preserve us to maintain at all costs the moral implications as well as the doctrinal inferences this figure imparts. The word “chaste,” hagnos, occurs eight times in the NT. Its last use heightens its tremendous demand, “even as He is pure” (1 John
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정결한 처녀–고후 사도가 여기에 사용하는 용어는 우리를 하나님의 보좌에 무릎 꿇고 간구함으로 데려가는 것은 그분께서 이것의 상징을 가르치고 교리적 추론뿐만 아니라 도덕적으로 함축하는 모든 비용을 유지하기 위해 우리를 보존하실 것이다. “순결,” aJgnov"(하그노스) 단어는 신약에서 8 번 발견된다. 그것의 마지막 사용은 그 엄청난 요구를 높게한다, “그분께서 순결하신 것 같이”(요한일서
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