Distinguishing Differences: The Church and the Churches 존 스텁스 | |
We now desire to consider the implications of the teaching of Scripture relative to the differences we have touched upon between the Church and the churches. Is it really that important to see the differences? The points we will touch upon will appear to some believers as quite obvious, but it is necessary to emphasize them, because many young believers especially, have some confusion with regard to this subject. A careful reading of the NT should reveal that the distinction between the Church of the dispensation and the local assembly is important both in a practical as well as a doctrinal sense. What serious consequences then are there by failing to see these differences? We believe that it can only lead to wrong conclusions and disobedience to the Word of God. If there were no differences between the Church and the local
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우리는 지금 우리가 교회와 교회들 사이에 인접한 차이점에 대한 상대적인 성경의 가르침의 밀접한 관계를 고려하고자 한다. 실제로 그 차이점을 보는 것이 중요한가? 우리가 접근 할 요점은 매우 분명한 것으로 일부 신자들에게 나타날 것이지만 특히 많은 어린 신자들은, 이 주제와 관련하여 몇 가지 혼란이 있기 때문에, 그들에게 강조할 필요가 있다. 신약을 신중하게 읽는 것은 제도적 교회와 지역모임 간의 차이와 교리적인 분별뿐만 아니라 실제적으로 둘 다 중요하다는 것을 밝혀야 할 것이다. 심각한 결과 다음에는 이러한 차이를 보는 것에 실패하는 무엇이 거기에 있는가? 우리는 오직 하나님의 말씀에 대한 잘못된 결론과 불순종으로 이어질 수 있다고 믿는다. 교회와 하나님의 지역 교회 사이에 차이가 없다면 그것이 의미할 것은:
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No Women Could Be Debarred From Participating Publicly In The Assembly The apostle Paul in Galatians
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어떤 여자들은 모임에서 공적인 참여로부터 금할 수 없다 갈라디아서
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No Believer In The Body Could Be Denied Reception To The Assembly While it is true that all who are saved are in the Body of Christ, nowhere are we told to receive believers to assembly fellowship because they are in the Body. Yes, every born again believer is in the Body, but the truth is that not every born again believer is in the assembly. Some teach that assemblies gather on the ground of the Body. If this were true then assemblies would be duty bound to receive any believer whatever his doctrine, associations, or manner of life. In Ephesians 4 we are told to keep the unity of the Spirit, but not the unity of the Body. It must be remembered that the early believers in Acts gathered in simple assemblies without any thought that they were gathered on the ground of the body. The apostle Paul had yet to come on the scene and reveal the truth of the Church, the Body of Christ. If they had been asked on what ground they gathered, surely in the light of what the Lord taught them in Matthew
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몸된교회 안에 어떤 신자는 모임에 대한 영접을 거절할 수 없다 동시에 구원받은 모든 자들은 그리스도의 몸 안에 있다, 그들이 몸된교회 안에 있기 때문에 우리가 모임의 교제로 신자들을 받아들이도록 어디에서도 말하고 있지 않다. 그렇다, 모든 거듭난 신자는 몸된교회 안에 있지만, 현실은 모든 거듭난 신자가 모임 안에 있는 것이 아니다. 일부는 몸된교회의 근거로 모임들이 모이는 것이라 가르친다. 이것이 사실이라면 그 때 모임은 그의 교리, 단체 또는 삶의 방식이 어떠하더라도 모든 신자를 받아들이는 의무에 매일 것이다. 에베소서 4장에서 우리는 성령의 하나됨을 유지하도록 말하고 있지만 몸된교회의 하나됨이 아니다. 그것은 사도 행전에서 몸의 기초로 모였던 그들 초기 신자들이 어떤 생각 없이 단순하게 모임들에 모인 것을 기억해야 한다. 사도 바울은 그리스도의 몸, 교회의 진리를 현장에 와서 드러내었다. 그들은 그들이 모였던 어떤 근거로 요청했던 경우, 반드시 주님께서 마태
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No Sin Could Be Denounced In The Assembly In the Church of the dispensation there is no exercise of discipline. No sin committed by believers can put them out of the Body. All who are in the Church are in it forever. How different in the local assembly! Sin, immoral acts, and wrong doctrine must be dealt with. A believer in the Body, but not in a local assembly, may sin grievously, but he cannot be dealt with by the assembly. An assembly can only execute discipline and excommunicate those who are within its fellowship. No assembly has jurisdiction over another in the matter of discipline. God alone has the responsibility of those who enter the Body. Man has no responsibility whatsoever as to who becomes a member of it. Man cannot put away from it. In contrast, even a cursory reading of 1 Corinthians 5 will show that an assembly may be called upon to put away a wicked person.
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아무 죄도 모임에서 비난 될 수 없다 제도적인 교회에서는 징계의 실행이 없다. 신자들에 의해 범한 죄는 몸된교회 밖으로 그들을 둘 수 없다. 교회 안에 모든 사람은 영원히 거기에 있다. 지역모임에서는 어떻게 다른가! 죄, 부도덕한 행위, 그리고 잘못된 교리는 처리되어야 한다. 몸된교회 안에 신자, 그러나 지역모임에서는 슬프게도 죄가 아닐 수도 있으며 그는 모임에 의해 다루어질 수 없다. 모임은 오직 징계를 실행하고 교제 안에 있는 사람들을 출교를 할 수 있다. 모임은 징계의 문제에서 다른 관할권이 없다. 하나님만이 몸된교회에 들어오는 사람들에 관해 책임을 가지셨다. 사람은 그것의 구성원이 된 자들로 아무 책임이 없다. 사람은 그것에서 멀리 둘 수 없다. 대조적으로, 고린도전서 5장은 모임이 악한 사람을 떨어져 두도록 요청될 수 있음을 보일 것이다.
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No Rule Could Be Demanded In The Assembly Christ is the Head of the Church His Body (Eph
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어떤 규칙도 모임에서 요구될 수 없다 그리스도는 그분의 몸인 교회의 머리이시다(엡
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