The Local Assembly - What Is An Assembly? 지역모임 - 모임은 무엇인가?
Paul Robinson(폴 로빈슨) |
A simple explanation of an assembly may be taken from the meaning of its Greek word “ekklesia” which is a conjunction of two root words, 1)ek =out of, and 2)kaleo = to call.
Hence, we have a company of called-out people. This word is not unique to the Christian era; it was more regularly used of a gathering of Greek citizens, called from their homes by the proclamation of a herald. They came together to consider or deliberate some matter of common interest. However, the Holy Spirit has lifted the word from secular usage, and placed it in the spiritual realm, where it describes a company of the Lords people. They have been called out of the world by the gospel announcement and have been gathered together for their common interest testimony to their beloved Lord Jesus Christ.
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모임의 간단한 설명은 1)ejk(에크)= 로 부터, 2)kalevw(칼레오)= 부르다 두 단어 어근의 결합인 헬라어 단어 “ejkklhsiva”(에클레시아)의 의미에서 취할 수 있다.
따라서, 우리는 불러낸 사람들의 교제가 있다. 이 말은 그리스도인 시대에 특이하지 않다; 그것은 포고자의 선포에 의해 그들의 집에서 부름을 받은 그리스 시민의 모임으로 더 규칙적으로 사용되었다. 그들은 공동의 관심사 중 일부 문제를 고려하거나 심의하기 위해 함께 왔다. 그렇지만 성령은 세속적인 사용으로부터 단어를 들어 올렸으며, 영적 영역에 배치했고 그것이 주님의 백성들의 교제라고 칭한다. 그들은 복음 선포에 의해 세상에서 불러내어졌으며, 그들의 사랑했던 주 예수 그리스도에 대한 그들의 공통 관심사의 증거로 모이게 되었다.
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What are the characteristics of such an assembly?
When Moses was describing the manna in Exodus 16, because it had no equal, he could only tell what it was like---coriander seed and honey. To explain the assembly, the N.T. writers use metaphors to tell what it is like. Let us consider these, as they are essential to our understanding, and very distinct from applications. Doctrine can be based on metaphors, but not on applications.
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이러한 모임의 특징은 무엇인가?
모세가 출애굽기 16장에서 만나를 설명했을 때, 그것은 어떤 동등함도 가지지 않았기 때문에 그는 단지 그것이 고수 씨와 꿀 … 무엇과 같은지를 말할 수 있었다. 모임을 설명하기 위해, 신약성경의 저자들은 그것이 무엇과 같은지를 말하기 위해 은유를 사용한다. 그들은 우리의 이해하는 것에 본질적이고 적용으로부터 매우 다른 것에 따라 이것들을 생각해 보자. 교리는 은유에 근거할 수 있지만 적용에는 아니다.
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The first metaphor is husbandry (1 Cor 3:9), tilled field, or garden, first planted when souls are saved in a locality through evangelistic work. Then the converts, as plants, are nourished with spiritual teaching in order that they might grow. The formation of an assembly should always show evidence of this divine order; it is not a case of a few believers simply moving into a locality and starting a new assembly. In addition, husbandry conveys a place of labor where no member need be idle. But, service for God is done in fellowship with the assembly with a view to its growth and fruitfulness.
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첫 번째 은유는 밭이다(고전 3:9). 경작된 들판 또는 정원, 처음은 영혼이 복음전도자의 사역을 통해 지역에서 구원받는 영혼이 있을 때 심어졌다. 다음은 개종하고 식물처럼 그들이 성장할 수 있는 상태로 영적 가르침과 함께 키워진다. 모임의 형성은 항상 하나님의 질서의 증거를 보여 주어야 한다; 그것은 몇몇 신자들이 단순히 지역으로 이동하고 새 모임을 시작하는 경우가 아니다. 또한, 밭은 어떤 구성원도 한가할 필요가 없는 수고의 장소를 전달한다. 그러나 하나님에 대한 봉사는 그것의 성장과 결실을 볼 수 있는 모임과 더불어 교제에서 수행된다.
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The second metaphor is a building (1 Cor 3:9 - Gods building). The blueprint is Divine in character and particulars. Sinners getting salvation when the gospel is preached, is the laying of the foundation. Scriptural teaching is building upon that foundation, as the believers are gathered, taught, and confirmed in the truths of the Word of God. The foundation is Christ; but He is also the substance of the superstructure. The whole should testify of Him. It is important that each assemblys practice follows the N.T. pattern.
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두 번째 은유는 건물이다(고전 3:9-하나님의 집). 청사진은 특성과 특별함의 신이다. 복음이 전파되었을 때 구원을 받는 죄인들은 기초에 놓여있다. 성경적 가르침은 신자들이 모인 것에 따라 가르쳤고, 그리고 하나님의 말씀의 진리에 굳게 함으로 그 기초 위에 세워지고 있다. 기초는 그리스도이지만 그분은 또한 상부 구조물의 재료이다. 전원이 그분에 대해 증거하여야 한다. 그것은 각 모임들이 신약의 모본을 따르는 것이 중요하다.
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Then, the assembly is the temple of God (1 Cor 3:16). The word here for temple is not the one to describe the outer structures of beauty and intricate design. It is the word used for the inner sanctuary, the holiest of all. That was the home of the ark with its mercy seat, where God met with Moses and communed with him. The assembly is a place where God dwells among His people, where He makes His presence known in their gatherings, where He communes through His Word. They in turn need to exercise reverence, respect, and dignity in keeping with His presence. Sin or defilement can never be tolerated in Gods temple.
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다음, 모임은 하나님의 성전이다(고전 3:16). 성전에 대한 여기에 단어는 아름다움과 정교한 디자인의 외부 구조를 설명하는 하나가 아니다. 그것은 모두가 거룩한 내성소에 대해 사용되는 단어이다. 그것은 속죄소와 더불어 법궤의 집이었으며 거기서 하나님이 모세를 만나셨고 그와 함께 교제를 나누셨다. 모임은 그분의 말씀을 통하여 교제하는 곳, 그들의 집회들에 그분의 임재를 잘 알고 나타내는 곳, 그분의 백성 사이에 하나님께서 거하시는 곳이다. 그들은 그분의 임재와 아울러 경외, 존경, 그리고 존엄성 유지를 실행할 필요가 있다. 죄 또는 더럽힘은 하나님의 성전에서 결코 용납될 수 없다.
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In 1 Cor 5:7 the assembly is stated to be an unleavened loaf of bread. This strange metaphor takes us back to Israels Passover commemoration. Following the feast, there was a seven day period during which no leaven was to be found in their houses. Leaven was a corrupting ingredient, and reminded them of Egypt. So in the assembly, anything that would introduce fleshly defilement or worldly influence is to be judged and removed.
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고전 5:7에서 모임은 누룩을 넣지 않은 한 덩어리의 빵이라고 언급되고 있다. 이 이상한 은유는 이스라엘 유월절 기념으로 우리를 데려간다. 축제에 뒤를 이어 칠일 기간 동안이 있었으며 어떤 누룩도 그들의 집에서 발견되어서는 안된다. 누룩은 부패 성분이고, 애굽의 그것들을 생각나게 했다. 그래서 모임에서는 육신적인 더럽힘이나 세상의 영향을 소개할 것은 무엇이든 판단되고 제거될 수 있다.
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Body
(1 Cor 12:27), in the context, describes function, co-ordination, and unity of purpose, where each member, by its activity in the body, contributes to the health and well-being of the whole. Each member of the assembly is likened to a body part enabling the assembly to function. God gives each a role to fulfill and this is one reason it is important to be at all the gatherings of the assembly. If one absents himself willingly, it is like when an arm is immobilized in a sling - the other arm must compensate and be overburdened, while the inactive arm atrophies.
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몸
고전 12:27에는 문맥에서 조화와 목적의 통일성, 몸의 활동에 의해 각 구성원이 전체의 건강과 복지에 기여하는 기능을 묘사한다. 모임의 각 구성원은 모임이 기능하기에 가능하도록 몸 부위에 대해 연결되고 있다. 하나님은 각자에게 이행할 역할을 제공하며 이것은 모임의 모든 집회들에 있어야 하는 중요한 이유 중 하나이다. 만일 한 사람이 기꺼이 그 자신을 멀리하는 경우, 그것은 팔이 삼각건에 고정될 때와 같다 - 다른 팔은 보상해야 하고 부담을 져야 하며 동시에 활동하지 않는 팔은 쇠약해진다.
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Turning to 2 Cor 11:1-3, we read the metaphor of a chaste virgin (“as” is italicized). Paul likens the assembly to a young maiden engaged to be married. Her loyalty and affection are centered only on her husband-to-be. Such is the assemblys devotion to the Lord Jesus. Faithful to Him in the midst of an unfaithful world, it is to be preserved from acceptance of any teacher or teaching that would draw Gods people from allegiance to Christ alone. Satan did this in Eden, and has had centuries of experience. He sends wolves in sheeps clothing. These are would-be teachers who come in with seeming promise, but by taking advantage of the freedom of the assembly to espouse their personal views either publicly or privately, attract a following. Before long, a weak assembly is corrupted from simple devotion to the Lord and fellowship is hindered.
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고후 11:1-3로 돌려서, 우리는 순결한 처녀의 은유를 읽는다("로"이탤릭체). 바울은 약혼한 젊은 처녀로 모임을 연결한다. 그녀의 충성심과 애정은 그녀의 남편 될 사람에만 중심이 되고 있다. 그와 같은 것은 주 예수님에 대한 모임의 헌신이다. 부정한 세상 속에서 그분에 대한 신실함, 그것은 한 분 그리스도께 대한 충성에서 하나님의 사람들을 그릴 것은 어떤 교사 또는 가르침을 받아들임으로 보존 될 수 있다. 사단은 에덴에서 이런 짓을 했고, 세기의 경험을 가졌다. 그는 양의 옷을 입은 늑대를 보낸다. 이들은 보이는 약속으로 와서 교사가 될 것이지만, 공개적으로 또는 사적으로 자신의 개인적인 견해를 신봉하고 따라가게 끌어당긴다. 곧 연약한 모임은 주님과의 교제가 방해받고 있는 단순한 헌신에서 손상되고 있다.
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House of God
(1 Tim 3:15), directs our thinking to administration and authority in the assembly. Notice, the article is absent, indicating character is in view, not the designation of any one assembly as the house of God, which is how Christendom erroneously views its buildings. The term refers to a company of people living under one roof, whether family or servants. The reader can find other references to this term in both O.T. and N.T. It is evident that in every household, there is submission to authority. The man/husband/father has responsibility to guide and govern his household in an orderly dignified way, and members are to submit to his headship. Behavior in that home is in response to the principles he applies. The assembly is where Gods Word is the sole authority. It is neither a democracy (everybody rules) nor an autocracy (one man rules), but rather a theocracy (God rules). Overseers who guide the assembly derive their authority from the Word of God only, and believers submit as unto the Lord. Therefore, in a society that is undisciplined and casual, there is decorum and dress that is becoming to believers as they gather to the Name of the Lord Jesus.
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하나님의 집
딤전 3:15은 모임에서의 집행과 권위에 대한 우리의 생각을 향하게 한다. 기사는 하나님의 집으로 어떤 한 모임의 의미가 아니게 보이고 있는 특성을 나타냄이 빠져있다는 것을 주목하라, 이는 기독교계가 그 건물을 잘못하여 보는 방법이다. 이 용어는 가족이나 종들이나 한 지붕 아래 사는 사람들의 교제를 말한다. 독자는 구약과 신약 모두에서 이 용어에 대한 다른 참조를 찾을 수 있다. 그것은 모든 가정에는 권위에 복종이 있다는 것을 분명히 한다. 남자/남편/아버지는 안내하고 올바르고 위엄 있는 방법으로 그의 가정을 다스리는 책임을 가지고 있으며, 구성원들은 그의 지배권에 복종하여야 한다. 그 집의 행실은 그가 적용하는 원리에 대한 응답에 있다. 모임은 하나님의 말씀이 유일한 권한이 있는 곳이다. 그것은 어느 민주주의(모두 규칙)도 아니고, 독재(한 사람의 규칙)도 아니지만, 오히려 신정(하나님의 규칙)이다. 모임을 인도하는 감독들은 오직 하나님의 말씀에서 그들의 권위를 얻는다, 그리고 믿는 자들은 주님에게로 복종한다. 따라서 규율없고 평범한 사회에서 예의 범절을 갖추는 것은 그들이 주 예수님의 이름으로 모이는 것처럼 믿는 자들에게 어울리는 것이다.
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We move to Peters first letter, and note a metaphor, priesthood, both holy and royal. Because of the references to gift (4:10-11), and elders (5:2), it is evident that Peter has the assembly in view. They may have been away from their homeland, but they were in assembly fellowship. In Israels worship, the priests did not function as individuals, but as a select order, acting together in their intermediary character. They had to be at the tabernacle to function. And while our individual spiritual approach to God is priestly in character, it is only in the assembly gatherings that N.T. priesthood is seen operating as intended. The assembly is a place where worship and praise is to be offered to God, and according to 1 Tim 2:1-7, where intercessory prayers on behalf of the world are offered. The Breaking of Bread on the first day of the week is the richest opportunity to offer to God our sacrifices of praise, although every gathering should be marked by worship. The prayer meeting especially is the time of intercession.
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우리는 베드로전서로 이동하여, 제사장, 거룩한 왕, 모두의 은유를 주목한다. 은사(4:10-11), 그리고 장로들(5:2에 대한 언급 때문에, 그것은 베드로가 보기에 모임이 있었던 것이 분명하다. 그들은 자신의 고국에서 멀어지게 되었을 수도 있지만 그들은 모임 교제에 있었다. 이스라엘 예배에서 제사장은 개인으로서 기능하지 않았지만, 선택하는 순서로 그들의 중간단계의 특성에서 함께 행동한다. 그들은 기능하기 위해 성막에 있어야 했다. 그리고 하나님께 대한 우리의 개인적인 영적인 접근 방식은 제사장 특성임과 동시에 신약 제사장은 계획된 대로 움직임을 볼 수 있는 그것은 단지 모임 집회들에서이다. 모임은 예배와 찬양을 하나님께 드릴 수 있는 곳이다, 그리고 딤전 2:1-7에 따라 세상을 대신하는 중보의 기도가 드려진다. 일주일의 첫날에 떡을 떼는 것은 비록 모든 집회가 예배를 나타내어야 하지만 우리의 찬양의 제사를 하나님께 드리기 위한 귀중한 기회이다. 특히 기도모임은 중보기도의 시간이다.
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Again, there is a metaphor in 1 Pet 5:2. We find that Peter likens the assembly to a flock. The emphasis is not the weakness and waywardness of sheep, but the value of the assembly to God, and, therefore, the special object of His care and protection. He has fitted men as under-shepherds to feed and succor these lambs which are His, guarding them from harm. They accomplish this by preparing appropriate food from the Word to meet the varied needs so they might grow. But feeding is linked to leading, that is, living the example so the sheep can follow. One day, the Chief Shepherd will appear, to whom both sheep and shepherd will give account.
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다시, 은유가 벧전 5:2에서 있다. 우리는 베드로가 무리를 모임에 비유하는 것을 발견한다. 강조점은 양의 약점과 버릇없음이 아니지만, 하나님에 대한 모임의 가치이다, 그리고 그것에 의하여 그분의 관심과 보호의 특별한 대상이다. 그분은 그들을 해악으로부터 지키고 그분의 양들을 먹이고 돕기 위해 밑에 목자로 사람들을 준비하셨다. 그들이 성장할 수 있도록 다양한 요구를 충족하기 위해 말씀에서 적절한 음식을 준비하여 가르친다. 그러나 먹이는 것이 인도함에 연결되어 있으며, 즉 양이 따라 할 수 있도록 모본으로 살아가는 것이다. 어느 날, 양과 목자가 모두에게 칭찬하실 목자장은 나타나실 것이다.
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For our last metaphor, we consult Johns vision on Patmos. In Revelation 2 and 3, the 7 assemblies in Asia are termed golden lampstands. The precious metal suggests their value, valuable to Christ who holds them in His right hand. As lampstands, they are lightbearers in the cities of their location. But we notice that Christ is in the midst of these seven - they surround Him. Thus, their light shines upon Him; they illuminate Him. The purpose of the light of the assemblys testimony is to display Christ in a dark world. The source of energy for the light, the oil, is not seen. It comes from within. Bringing these features together, we learn that the assembly is of great value in Gods estimation; it has been placed by God in its location, and, by the Spirits power, is designed to bear witness to the glorious Person of our Lord Jesus Christ.
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우리의 마지막 은유에 대해, 우리는 밧모에서 요한의 이상을 찾는다. 요한계시록 2, 3장에서 아시아에 7모임들은 금촛대로 불린다. 귀금속은 그분의 오른 손에 그것들을 보유하신 그리스도에게 귀중한 가치를 제시한다. 촛대로서 그들은 그들의 위치한 도시들에서 빛을 비춘다. 그러나 우리는 그리스도께서 이들 일곱의 중간에 있음을 주목한다 -그들은 그분을 둘러싸고 있다. 따라서, 그들의 빛은 그분에게 빛난다; 그들은 그분을 비춘다. 모임의 증거하는 빛의 목적은 어두운 세상에서 그리스도를 나타내는데 있다. 빛, 기름에 대한 에너지의 근원은 볼 수 없다. 그것은 내부에서 온다. 함께 이러한 특징을 모으는 것에 우리는 모임이 하나님의 평가에 큰 가치 가운데 있는 것을 배운다; 그것은 그것의 위치에 하나님에 의해 놓여졌으며 그리고 성령에 의한 능력으로 우리 주 예수 그리스도의 영광스러운 사람들에게 증거하도록 설계되었다.
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It is a great blessing to be saved from hell. But it is a greater blessing to be saved to be part of Gods assembly where, in fellowship with His people, I may enjoy His presence. And we glorify Christ by our worship and witness until He takes us home.
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그것은 지옥으로부터 구원될 수 있는 큰 축복이다. 그러나 내가 그분의 임재를 즐길 수 있는 그분의 백성들과의 교제가 있는 그곳에서 하나님의 모임의 일부가 되어 구원될 수 있는 큰 축복이며. 그리고 우리는 우리의 예배가 그리스도를 영화롭게 하고 그분이 우리를 집으로 데려가실 때까지 증거한다.
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