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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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The Local Assembly
지역모임

 존 스텁스

The Church And The Local Assembly –Their Distinctions According To Scripture

The contrast between the Church the Body of Christ, and a local church of God is a classic illustration of a subject that demands care in rightly dividing things that differ. If God’s priests in a future day will be required to teach differences to His people (Ezek 44:21), how much more it behooves us today. Confusion exists in Christendom and often among believers in assemblies as to what is called “church truth,” especially regarding the Church which is His Body and the local assembly. Apart from two exceptions (Acts 7:39; 19:32, 39, 41), the word “church” is only used of either the Body of Christ or a local assembly. In order to make very clear the differences between these, let us consider the seven clear contrasts.

 

 교회와 지역모임 - 성경에 따른 특징

 

  그리스도의 몸된교회와 하나님의 지역교회 사이의 대조는 의견을 달리하는 것들을 올바르게 나누고 주의를 요구하는 주제의 전형적인 그림이다. 만약 미래 시대에 하나님의 제사장이 그분의 백성들에게 다르게 가르치는 것이 요구될 경우( 44:21), 얼마나 더 많이 오늘날 우리에게 그것은 당연한 것이다. 혼란은 기독교계와 종종 모임들에 신자들 중에 존재하며 어떤 것처럼 교회 진리라 불리고 있으며 특히 그분의 몸과 지역 모임인 교회에 관해서이다. 두 예외는 별개로 하고( 7:39; 19:32,39,41), “교회단어는 오직 그리스도의 몸된교회 또는 지역모임 어느 쪽이든지 사용된다. 이것들의 차이를 매우 분명하게 하기 위해, 우리는 일곱 가지 명확한 대조를 상고해 보자.

 

1. We begin with an obvious difference, and yet one worthwhile pointing out. As regards the Church His Body, there is only “one body” (Eph 4:4), but concerning a local assembly of saints there are many – hence “the churches of God” (1 Thess 2:14), or the “churches of the Gentiles” (Rom 16:4). Therefore there is only one true Church of which Christ is the Head. Its unity is maintained by God and in singular dignity it will yet be presented faultless to Christ in a glorious, future day (Eph 5:27). Local assemblies are plural in number, but the Church is one. There never will be two or more bodies of Christ.

 

1. 우리는 분명한 차이를 가지고 이제부터 한가지 지적하는 보람을 가지고 시작한다. 그분의 몸된교회에 관련해서는 오직 “한 몸”이다( 4:4), 하지만 성도들의 지역모임에 관련되는 것은 많이 있다 - 따라서 “하나님의 교회들”(살전 2:14), 또는 “이방인의 교회들”( 16:4). 그러므로 오직 그리스도께서 머리이신 하나의 진정한 교회만 있다. 그것의 연합은 하나님에 의해 유지되며 둘도 없는 그 존엄은 언젠가 미래에 영광 안에 그리스도께 흠없이 드려지게 될 것이다( 5:27). 지역모임들은 복수이지만 교회는 하나이다. 결코 그리스도의 두 개 또는 더 많은 몸들이 있을 수 없다.

 

2. The Lord Jesus is the builder of His Church (Matt 16:18), but brethren who are teachers build into the local assembly (1 Cor 3:10). There is no possibility of false material being built into that which Christ Himself builds, but sometimes in local assembly life, false material can be built in such as “wood, hay, and stubble.” Unlike the building of which the Lord speaks in Matthew 16, the local assembly will not exist forever. Its testimony is time-bound on earth. Even if an assembly were to continue until the coming of the Lord at the rapture, it will then cease to function. Wise builders will build into the local assembly only spiritual material for its blessing.

 

2. 주 예수님은 그분의 교회의 건축가이지만( 16:18), 형제들은 지역모임 내에서 세우는 교사이다(고전 3:10). 그리스도 그분 자신이 세워가는 것 안으로 지어져 가는 거짓된 재료의 가능성은 없지만, 때때로 지역모임 생활에서 거짓된 재료가 “나무, 풀과 짚”처럼 그렇게 세워질 수 있다.  주님께서 마태복음 16장에서 말씀하시는 건물과는 달리 지역모임은 영원히 존재하지 않을 것이다. 그것의 증거는 땅에 속한 시간이다. 비록 모임은 휴거로 주님의 오실 때까지 계속된다 해도, 그 때에 목적이 그칠 것이다. 현명한 건축자들은 그것의 축복을 위해 오직 영적 재료로 지역모임을 세울 것이다.

 

3. In the Church, the Body of Christ, there is no difference as to gender. In Christ there is neither male nor female (Gal 3:28). This is the believer’s positional blessing in Christ. The eternal standing of the believer before God takes no account of differences as to gift, experience, or even gender, for the simple but vital reason that it is based on the atoning death of Christ. This standing gives to every believer a spiritual equality. It is quite different, however, in the local assembly, for one need only look at 1 Corinthians 14 or 1 Timothy 5:1, 2, to see that distinctions between men and women exist and are recognized in the assembly. In 1 Corinthians 11:1-16, the distinction of the sexes is clearly set forth by the apostle Paul. Man has his part to play and the woman has her part to play in the assembly. Thus the man’s head in the assembly should be uncovered, but the woman’s head should be covered. No such matters enter into the sphere of the believer’s position in Christ. The one has to do with our eternal relationship with Christ and the other with our earthly responsibilities in assembly testimony. Let us not confuse these different aspects of truth.

 

3. 몸된교회 안에서 그리스도의 몸은 성별(性別)에 대해 아무런 차이가 없다. 그리스도 안에서는 남성이나 여성 어느 쪽도 아니다( 3:28). 이것은 그리스도 안에 신자들의 신분상의 축복이다. 하나님 앞에서 신자를 영원히 서게 하는 단순함을 위해 은사, 경험이나 성별에 관한 차이의 아무 평가도 취하지 않으시지만, 그것이 그리스도의 대속적 죽음을 기반으로 하는 중요한 이유이다. 이 세움은 모든 신자에게 영적인 평등함을 제공한다. 그것은 그러나 지역모임에서 매우 다르며, 단지 한가지 필요를 위해 남성과 여성의 차이가 존재하는 것과 모임에서 인정받고 있음을 고전 14장이나 딤전 5:1,2에 살펴보라. 고전 11:1-16에서 남녀의 구별이 명확하게 사도 바울에 의해 규정되어 있다. 남자는 자신의 역할을 가지고 실행하며 여자는 모임에서 그녀의 역할을 실행한다. 따라서 모임에서 남자들의 머리가 가려지지 않아야 하지만, 여자들의 머리는 가려져야 한다. 그러한 어떤 문제도 그리스도 안에서 신자의 신분의 영역에 들어갈 수 없다. 하나는 그리스도와의 우리의 영원한 관계이며 모임 증거에서 우리의 지상의 책임과 더불어 다른 한편으로 함께 해야 한다. 우리는 진리의 서로 다른 측면을 혼동하지 말자.

 

4. Membership of the Church the body of Christ embraces every saint of the dispensation of grace. It is the “fullness (or completeness) of Him that filleth all in all” (Eph 1:23). A local assembly, however, at the utmost, can only embrace the saints gathered together in a given place. The Lord Jesus in speaking of the local assembly indicates it may consist in some cases of the smallest plural number, for He says, “Where two or three are gathered together in My Name” (Matt 18:20). In the ideal sense it is true that an assembly in its function needs a reasonable number, with overseers and servants (Phil 1:1), especially when it commences. However, there are many testimonies throughout the world where numbers are few and much encouragement is taken from these precious words of the Lord. While there are many hundreds, if not thousands, of gatherings of local believers, the Church the body of Christ cannot gather together on earth. It is never seen on earth at any one time, but in a coming great day its first meeting together will be in the air at the rapture. At that moment there will take place what Paul describes as “our gathering together unto Him” (2 Thess 2:1).

 

4. 그리스도의 몸인 교회의 구성원은 은혜의 경륜 안에 모든 성도를 품는다. 그것은 모든 것을 충만하게 하시는 분의 충만(또는 완성)이니라”( 1:23). 지역모임은 그러나 최대한 오직 주어진 장소에서 함께 모인 성도들을 포용할 수 있다. 주 예수님께서 말씀하시는 지역모임에 관한 그것은 가장 적은 얼마간의 복수의 경우로 구성 될 수 있음을 가리킨다, 그분께서 말씀하신 것은 두 세 사람이 내 이름으로 함께 모인 곳에 나도 거기에 그들의 한가운데 있느니라”( 18:20). 이상적인 의미에서 그것은 모임이 특별히 시작할 때 감독과 섬기는 자들과 더불어 그 기능에 합당한 수를 필요로 한다는 사실이다( 1:1). 그러나 세계 수많은 곳을 통하여 여러 증거들이 있는 것은 소수이며 많은 격려가 주님의 이들 소중한 말씀에서 취해진다. 지역 신자들의 집회들이 수백, 그렇지 않으면 수천이 있을지라도 그리스도의 몸인 교회는 이 땅에서 함께 모일 수 없다. 그것은 결코 한 번에 땅에서 볼 수 없지만, 그 처음으로 함께 모임은 다가오는 위대한 날 안에 휴거에서 공중에서 있을 것이다. 그 순간 바울은 어떤 곳으로 취해질 것을 묘사한다 우리가 그분께로 함께 모이는 것으로”(살후 2:1).

 

5. With regard to the truth of the Body of Christ it would be quite correct to say, “Once in the Body, always in the Body.” No true believer will ever be taken out of the Body of Christ (Rom 8: 38, 39). The position of every believer in the Body is eternally secure. It is sadly different concerning believers and the local assembly. For various reasons, a person may or may not be in a local assembly. On the day of Pentecost, and soon after in apostolic times, there were no denominations and sects. All believers then were both in the Body and in the local assembly. Today, because of the existing conditions of departure from God’s Word, not every born again believer is in the local assembly. Again, a believer, because of sin, may have to be disciplined and put out of the local church of God (1 Cor 5:12, 13). On the other hand it is possible for a believer to be put out of the assembly wrongfully. Diotrephes for example was guilty of doing this (3 John 10). So no true believer can possibly be put out of the Body, but even a true believer can be put out of the local assembly.

 

5. 그리스도의 몸된교회의 진리에 관해서 말하는 것은 매우 정확할 것이다 “한 번 몸된교회 안에서 항상 몸된교회 안에.” 진실하지 않은 신자는 그리스도의 몸된교회에서 언제나 제거되어 있을 것이다( 8:38,39). 몸된교회의 모든 신자의 신분은 영원히 안전하다. 그것은 슬프게도 신자들과 지역모임에 관련해서 서로 다르다. 여러가지 이유를 들어 사람들은 지역모임에서 할 수도 있고 그렇지 않을 수도 있다. 오순절 날에, 곧 이어 사도 시대에 분파와 종파가 없었다. 모든 신자들은 몸된교회와 지역모임에 있었다. 오늘날 하나님의 말씀에서 이탈하는 현존하는 상황 때문에 모든 거듭나지 않은 신자가 지역모임에 있다. 다시 말하지만 신자는 죄 때문에 하나님의 지역 교회에서 징계와 출교를 할 수도 있다(고전 5:12,13). 다른 한편으로는 부당하게 모임에서 출교하려는 신자에 대해서도 가능하다. 예를 들어 디오드레베는 이 일을 저질렀다(요삼 10). 그래서 어떤 진실한 신자도 몸된교회에서 도저히 출교할 수 없지만, 심지어 진실한 신자도 지역모임에서는 출교 될 수 있다.

 

6. The Lord Jesus speaking of THE Church as a Building said, “The gates of Hades shall not prevail against it” (Matt 16:18). This Church cannot be destroyed. It is eternal in character and has a lasting relationship with Christ. In contrast to this, Paul, speaking of the church of God at Jerusalem, says, “I persecuted the church of God and made havoc of it” (Gal 1:13 RV, compare Acts 8:3). In the case of the assembly at Jerusalem, in spite of this severe persecution it survived and flourished for a while. Many assemblies since that time have had to endure terrible opposition and have collapsed in their witness. God in His wisdom has allowed this of course, but it does show, “once an assembly not always an assembly.” Indeed a church of God can be removed by divine judgment (Rev 2:5). An assembly locally can be destroyed through wrong doctrine, Satanic attack, or even carnal men. Satan cannot make havoc of the Church that is Christ’s Body. He cannot even touch it, let alone destroy it. He may by imitation set up a false Church – Babylon, but God will deal with this and destroy it (Rev 17).

 

6. 주 예수님의 말씀에 건물로서의 교회에 관해 말씀하셨다, “내가 내 교회를 세우리니 지옥의 문들이 그것을 이기지 못하리라”( 16:18). 이 교회는 파괴할 수 없다. 이 영원한 특성과 그리스도와의 지속적인 관계가 있다. 이와 대조적으로, 바울은 예루살렘에서 하나님의 교회를 말하는 말은 하나님의 교회를 심히 핍박하여 잔해하고”( 1:13RV; 8:3을 비교). 예루살렘에서 모임의 경우에 이 심한 박해에도 불구하고 그것은 살아 남았고 한 동안 활약했다. 그 이후 많은 모임들이 끔찍한 반대를 견뎌야 했으며, 그들의 목격자에게 무너져야 했다. 그분의 지혜로 하나님은 물론 이것을 인정하셨지만, “한 번 모임은 항상 모임이 아니다”는 것을 보여준다. 사실 하나님의 교회는 하나님의 심판에 의해 제거될 수 있다 ( 2:5). 지역적인 모임은 잘못된 교리, 악마의 공격과 심지어 육신적인 사람들을 통하여 파괴될 수 있다. 사단은 교회를 파괴할 수 없는 그것은 그리스도의 몸이다. 그는 그것을 파괴하는 것은 물론 그것을 만질 수도 없다. 그는 모방하여 거짓 교회(바벨론)까지 세울 수 있지만, 하나님이 이것을 다루실 것이고 그것을 파괴하실 것이다( 17).

 

7. In John 10:16 the Lord Jesus uses the figure of a FLOCK in referring to the Church. It is reassuring to know that in this flock not one sheep is lost due to the care of the Good Shepherd. In Acts 20:28 Paul uses the same figure of the local assembly at Ephesus and from this we see the possibility of the entrance of wolves “not sparing the flock.” Yet again there is a clear - and in this case a solemn - contrast between the Church and the local assembly. The elders were to be on their guard lest men come in who will devour the sheep. Shepherds in the local assembly may fail in discerning such a danger and may fail to protect the sheep, but the Church of which Christ speaks in John 10:16 need fear no such danger for He will never fail to protect it.

 

7. 10:16에서 주 예수님께서 교회에 대한 언급에서 양떼의 모습을 사용하신다. 그것은 이 무리에서 선한 목자의 보호로 인해 잃어지고 있는 한 마리 양이 아니라는 것을 알고 안심시키는 것이다. 사도행전 20:28에서 바울은 에베소에서 지역모임의 동일한 그림을 사용하며 이것에서 우리는 무리를 아끼지 않는이리가 들어올 가능성을 본다. 다시 한번 분명함이 있다 -이 경우에는 엄숙한- 교회와 지역모임 사이의 대조를 이룬다. 장로들은 양을 멸망시킬 자가 오는 것에서 그들의 소중한 사람들을 지켜야 했다. 지역모임의 목자들은 이러한 위험을 식별함에 실패할 수 있으며 양을 보호하는 것에 실패할 수 있지만, 그리스도가 요 10:16에서 말하고 있는 교회는 그러한 어떤 위험도 두려워할 필요가 없는 것은 그분께서 그것을 보호하는데 결코 실패하지 않으실 것이다.

 

What we have set out in this article should appear obvious to a careful reader, but a young believer especially needs to get to know these important differences. It is always a good exercise when finding the word “church” in any NT passage to ask, “Is the word in the context here referring to it in the local sense or its dispensational sense?” In doing so it will save from confusion and wrong application of truth and will greatly help us to enjoy these precious and distinctive truths.

 

우리가 이 기사에서 규정한 것은 주의 깊은 독자에게 분명하게 나타내어야 하지만, 어린 신자는 특별히 이들의 중요한 차이들을 알아야 할 필요가 있다. 그것은 “여기 문맥에서 단어가 지역적인 의미이거나 그것의 경륜적 의미에서 그것을 나타내는가?” 묻기 위한 어떤 신약에 한 구절에서 “교회” 단어를 찾는 경우 항상 좋은 습관이다. 그렇게 함으로써 진리의 그릇된 적용과 혼란으로부터 모면할 것이며 이들 소중하고 특이한 진리를 즐기도록 우리에게 큰 유익이 될 것이다.

 

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posted by 징검 다리