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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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The Holy Spirit - Presiding and Residing in the Church
성령 교회 안에서 주재하심과 내주하심

James B. Curie

In considering the subject, "The Holy Spirit as Presiding and Residing in the Church," the following outline may be helpful.

1. The Relationships He Sustains
2. The Goals He Pursues
3. The Gifts He Controls
4. The Results He Procures

1. The Relationships He Sustains

a. His Relationship to the Father

The many titles accorded the Holy Spirit in the Scriptures reveal His character and work, and indicate His relationships to various individuals or corporate groups. Of these, the most obvious is the name by which He is introduced to us as a Person, both in the Old and New Testaments, "The Spirit of God" (Gen 1:2; Matt 3:16). Significantly, in Genesis I He is linked with the work of creation and in Matthew 3 with the beginning of the public ministry of our Lord Jesus Christ.

As the "Spirit of God" He is called "the Spirit of your Father" (Matt 10:20), and is seen to possess all the attributes of perfect Deity. What it posited with regards to the Deity of Christ must be recognized as pertaining to the Holy Spirit also. He is, therefore, to be rendered all the reverence and respect due to Persons of the Godhead. In this, He is seen as one with the Father.

b. His Relationship to the Son

In at least three of His titles, there is a similar relationship seen with the Lord Jesus. He is called "the Spirit of Jesus Christ" (Phil 1:9); "the Spirit of His Son" (Gal 4:6), and "the Spirit of the Lord" (Luke 4:18; 3:17). In these, and many other Scriptures, the Holy Spirit is seen to be completely equal with the Father and with the Son in Godhead glory. There is no aspect of Divine activity, be it creatorial, redemptive or regenerative, in which the Holy Spirit is not seen at work equally with the Father and with the Son, our Lord Jesus (Job 26:13; Eph 4:30; Titus 3:5).

c. His Relationship to the World

The Lord Jesus says of the Holy Spirit that, "When He is come, He will reprove (convict) the world of sin, righteousness and judgment" (John 16:8). In this connection, He is called "the Spirit of Truth" (John 16:13).

d. His Relationship to the Believer

Of all the titles linking the Holy Spirit to individual believers, "the Spirit of Life" and the "Spirit of Adoption" (Rom 8:2; 8:15) appear to be most relevant. It is the Spirit Himself who gives life to the dead soul (John 6:63), thereby introducing the believer into God’s family. By the Spirit alone, we anticipate that glorious standing and now cry "Abba Father."

e. His Relationship to the Church

Pertinent to our subject is the title "Spirit of Holiness" (Rom 1:4), signifying the "Spirit of separation to God." Even if this title, found only once in the N.T., is explained as being that spirit of holiness marking our Lord Jesus personally, it still is most meaningful, being linked to the One who is so often referred to as "the Holy Spirit."

주제를 고려함에성령의 교회에서 주재하심과 내주하심의 다음에 오는 개요는 도움이 될 수 있다.

1. 그가 유지하는 관계
2.
그가 수행하는 목표
3.
그가 관리하는 은사들
4.
그가 일으키는 결과

1. 그가 유지하는 관계

a. 아버지에 대한 관계

많은 제목들은 성경에서 성령을 일치시키고 그분의 특성과 일을 드러내며, 그리고 다양한 개인 또는 공동의 무리들에 대한 그분의 관계를 나타낸다. 이들의, 가장 분명한 것은 하나님의 영을 신 구약 성경에서 그분을 한 인격으로 우리들에게 소개한 이름이다( 1:2, 3:16). 두드러지게, 창세기에서 그분은 창조의 일과 연결되고 그리고 마태복음 3장에서는 우리의 주 예수 그리스도의 공생애 사역의 시작과 연결된다.

하나님의 영으로 그분은 너희 아버지의 영”( 10:20)으로 불렸다, 그리고 완벽한 신성의 속성을 모두 지니셨음을 보이신다. 그것이 성령에게 연관되므로 그리스도의 신성에 대하여 인지될 수 있어야 한다는 점에서 사실로 받아들인다. 그분은 그렇기 때문에, 모든 경외심을 나타내기 위하여 그리고 신성한 분으로 당연히 존경한다. 이것에서는, 그분은 아버지와 하나로 보인다.

b. 아들에 대한 관계

그분의 제목들은 적어도 세 개에서, 유사한 관계는 주 예수님과 같이 보인다. 그는 예수 그리스도의 영으로 불렸다( 1:9); “그분의 아들의 영”( 4:18) 그리고 주의 영”( 4:18, 3:17). 이들 그리고 많은 다른 성경에서는, 성령은 신성의 영광에 아버지와 아들과 같이 완전하게 동등한 것을 볼 수 있다. 신적 활동의 관점이 없이, 창조, 구속 또는 개심하는 것에, 성령은 아버지와 아들, 우리들의 주 예수님과 같은 동등한 사역으로 보이지 않는다( 26:13, 4:30, 3: 5).

c. 세상에 대한 관계

주 예수님은 성령에 대해 말씀하시기를, “그분께서 오셔서 죄에 대하여, 의에 대하여, 심판에 대하여 세상을 꾸짖으시리라(유죄 입증)”( 16: 8). 이 연결에서는, 그분은 진리의 영으로 불린다( 16:13).

d. 신자에 대한 관계

개인적인 신자들에게 성령을 연결하는 모든 제목들, “삶의 영그리고 양자의 영”( 8:2, 8:15)이 가장 관련된 것으로 보인다. 그분 자신의 영은 죽은 영( 6:63)에 생명을 제공한다, 그로 인하여 하나님의 가족으로 신자를 소개한다. 다만 성령에 의해 우리는 영광스럽게 서서 그리고 지금 아바 아버지라 외칠 것을 기대하신다.

e. 교회에 대한 관계

우리의 주제에 적절한 제목은 거룩함의 영”( 1:4)이다, “하나님께 분리의 영의 의미를 갖는다. 비록 이 제목의 경우 신약에 단 한번 발견되는 것으로 설명되었다, 우리들의 주 예수님께서 친히 가리키심은 거룩함의 영이다, 그럼에도 불구하고 가장 의미 있는 것은 한 분에게 연결되어 이렇게 자주 성령으로 언급되었다.

2. The Goal He Pursues

In this present age, the Holy Spirit pursues a two-fold object in relation to believers corporately First of all there is the fitly framed building which groweth together into an holy temple in the Lord (Eph 2:21). Earlier in the Ephesian epistle, Paul calls this building "the Church which is His (Christ’s) body. "His second goal is to present the church as "a chaste virgin to Christ" (2 Cor 11:3).

In their contexts it is evident that the former has to do with the Church of this present age to which the Holy Spirit has added all believers, without exception, as the result of His life-giving activity. First Corinthians states that "in one Spirit we have all been baptized into one body" (12:13 J.N.D.). Whether this means a once-only historical event at Pentecost or an individual experience upon conversion makes no difference to the immediate consideration. The Lord Jesus is the Baptizer and the "element" here is not water but the Holy Spirit. It is in the power of the Holy Spirit that the Body is formed. Every believer, without distinction, is with all others, "builded together for an habitation of God through the Spirit." The Spirit of God dwells within the believer (Rom 8:9-11). Thus, in a Divinely mysterious way, a habitation for God is formed and God, in the Person of the Holy Spirit, has taken up residence therein.

The term "chaste virgin" most certainly has to do with an assembly of believers, formed by the Holy Spirit in a given locality. This is brought about by the workings of the Holy Spirit through God’s servants. It is as a minister of Christ that Paul, prompted by the Holy Spirit, seeks to guide the believers in that degenerate city in a path of holiness so that he can present a "chaste virgin" to Christ. What is true as to "the Church which is Christ’s body" is also true of the local companies of Christians. The Spirit of God dwells within (1 Con 3:16).

2. 그가 수행하는 목표

이 현 시대에, 성령은 신자들에 대한 관계에 이중적인 목표를 무엇보다도 먼저 공동으로 수행한다. 그분 안에서 모든 건물이 꼭 맞게 함께 뼈대를 이루어 주 안에서 한 거룩한 전으로 자라가고( 2:21). 먼저 에베소서에서 바울은 이 건물을 교회는 그분(그리스도의)의 몸이라고 부른다. 그분의 두번째 목표는 그리스도에게 순결한 처녀인 현재의 교회이다(고후 11: 3).

그들의 문맥에서 그것은 분명하다. 이전에도 현 시대의 교회와 같이 할 수 있었다. 성령은 생명을 주는 활동의 결과로, 예외 없이 모든 믿는 자들을 더하셨다. 첫번째 고린도서에 상태를 모두 한 성령에 의해 침례를 받아 한 몸 안으로 들어왔으며”(12: 13 J.N.D.). 이것은 오순절에 역사적으로 단 한번 일어난 사건을 의미하거나 또한 회심에 따른 개인적인 변화는 즉시 실행되기 위한 고려사항과 다름없이 되는 것이다. 주 예수님은 침례자이시다. 그리고 여기의 성분은 물이 아니라 성령이다. 그것은 성령의 능력으로 몸이 형성되었다. 각 신자는, 구별 없이 다른 사람들과 같이 있다, “성령을 통하여 하나님의 처소같이 지어져.” 하나님의 성령은 신자들 안에 내주하신다( 8:9-11). 따라서, 신성의 신비한 방법으로, 하나님을 위한 거주는 형성되고, 그리고 하나님은 성령으로 그 가운데 거주지를 취하셨다.

순결한 처녀의 용어로 가장 확실한 것은 모임과 관련이 있는데 성령에 의해 주어진 지역에 형성된 신자들이다. 이것은 하나님의 종들을 통해서 성령의 일하심에 의해 초래되었다. 그것은 그리스도의 사역으로 있으며 바울은 성령에 의해 부여된, 성도들을 인도하는 것으로 보인다. 그래서 거룩함의 길에서 퇴화한 도시에 그는 그리스도의 순결한 처녀를 제시할 수 있다. “교회는 그리스도의 몸"이라는 진실은 그리스도인의 지역 교제에서 진실이다. “하나님의 성령이 너희 안에 거하시는 것을”(고전 3:16).

3. The Gifts He Controls

Dwelling in the assembly, The Holy Spirit makes the Presence of Christ a present reality. The assembly which He originally formed through the work of the Gospel is meant to reflect the holiness of God. To do this, the Holy Spirit is the vehicle through whom the Risen Head of the Church gives gifts to men "for the perfecting of the saints, for the edifying of the body of Christ" (Eph 4:11-12). These gifts in Ephesians, the pastor-teacher and evangelist, are gifted men given to the church in order that the unity of the "one body" be maintained by the ministry of the "one Spirit" (Eph 4:4; 16). Other gifts are spoken of in Romans 12 and in First Corinthians 12. These gifts are spiritual endowments to the men concerned with a similar object as that already spoken of, the perfecting of the saints. Such gifts, differing one from the other, are given by "the same Spirit" (1 Cor 12: 7-11). While some of these gifts were miraculous and temporary, as in I Corinthians 12, the principles governing their bestowal and control remain the same. The Spirit has given these gifts according to His own will (1 Cor 12:11) and they are given as "spirituals" or "manifestations of the Spirit" (12:7). Speaking, praying, blessing are all spiritual exercises (1 Cor 12:2,15,16). Thus, the Holy Spirit who bestows the gift with a specific purpose in view, both energizes and presides in the use of such gifts in the assemblies of the saints.

On only two occasions are the words "led of the Spirit" used in relation to the believer in the NT. "As many as are led by the Spirit of God these (and these alone) are the sons of God" (Rom 8:14). "If ye are led by the Spirit, ye are not under the law" (Gal 5:18). Neither of these references has a direct link to the use of gift in the assembly. Only those who manifest obedience to the leading of the Spirit can be recognized as sons of God.

In like manner, it is as we are obedient to the Holy Spirit in His ministry to the saints that it is evident we are not under the bondage of the law. The corollary is that the gifted servant, recognizing the presidency of the Holy Spirit, and as led by Him in all things, will clearly be subject to the Spirit in his use of the gift bestowed for the edifying of the saints. Possession of gift without subjection to the guiding control of the Holy Spirit is something to be deplored.

3. 그가 관리하는 은사들

모임에서 내주하는, 성령은 현재 실재로 그리스도의 임재를 이루신다. 모임은 처음에 그분이 복음의 일을 통해서 형성했으며 하나님의 거룩함을 반영하기 위한 의미이다. 이것을 하기 위하여, 성령은 은사들을 사람들에게 주어 교회의 부활한 머리를 통해 전달한다. “이것은 성도들을 완전하게 하고 섬기는 일을 하게 하며 그리스도의 몸을 세우게 하려 하심이라”( 4:11-12). 에베소서의 은사들, 목자-교사 그리고 복음 전도자는 교회에게 주어진 은사를 가진 사람들이다. “한 몸 한 성령의 사역에 의해 유지되는 단일성의 질서이다( 4:4,16). 다른 은사들은 로마서 12장과 고린도전서 12장에서 말하고 있다. 은사들은 성도들의 완전함을 이미 말한 것으로 유사한 목표에 관계된 사람들을 위한 영적인 능력이다. 그러한 은사들은, 다른 사람과 서로 다르게 동일한 성령에 의해, 주어진다(고전 12:7-11). 몇몇의 은사들은 고린도전서 12장의 다스림의 원리로 신비함과 일시적이며 그들의 수여 및 통제가 동일하게 존속한다. 성령은 그분의 뜻에 따라 은사들을 주시고(고전 12:11) 그리고 그들은 영적인또는 영으로 나타남으로 주어진다(12:7). 말함, 기도함, 축복은 모두 성령의 활동이다(고전 12:2,15,16). 따라서, 성령은 보이게 특정한 목적을 가진 은사를 수여한다, 성도들의 모임에서 그러한 은사들의 사용에서 격려하기도 하고 또 주재하신다.

단지 두 가지 경우에 신약의 신자에게 관련하여 사용된 말씀인성령의 인도가 있다. “하나님의 영에 의해 인도 받는 자들은 다(그리고 홀로) 하나님의 아들들이니”( 8:14). “그러나 너희가 성령의 인도를 받으면 율법 아래 있지 아니하니라”( 5:18). 어느 쪽이나 이러한 참조는 모임에 있는 은사의 사용에 직접 연결을 가진다. 오직 성령의 인도에 분명하게 복종하는 이들은 하나님의 아들로 인식될 수 있다.

마찬가지로, 그것으로 우리는 성도들에 대해 그분의 사역 안에서 성령에게 복종하는 것이다. 그것은 분명하다. 우리는 율법 아래 노예로 있지 않다. 결과는 성령의 통솔을 인지하는 재능이 있는 종이다. 그리고 모든 것들에 그분의 인도로, 성도들의 덕 세움을 위해 수여한 은사의 사용은 그의 영에 대한 분명한 복종이 될 것이다. 성령의 인도 통제에 복종이 없는 은사의 소유는 유감스러운 일이다.

4. The Results He Procures

The Lord Jesus has made it clear that the Holy Spirit is to be the Revealer of truth to His own (John 16:13). As the Father is revealed in the Son, so the Holy Spirit takes these things and reveals them unto us (John 15:25). Such a revelation can only be discerned by the enlightenment of the Spirit (1 Cor 2:14). This is not solely an academic exercise but is meant to have singularly practical results. God, having revealed Himself through His Holy Spirit, would have from us "the fruit of the Spirit" described as nine-fold in Galatians 5:22-23. For this fruit to be produced in the life of the believer, Paul’s words, "be filled with the Spirit" (Eph 5:18), must be obeyed with alacrity.

Residing and presiding as He is in the Church, it is the Spirit’s prerogative to control and regulate, by God’s Word, not only the individual lives of every believer but also the ministry of all who serve the Lord Christ. We, then, are obligated to heed the Spirit’s imperative, "If we live in the Spirit let us also walk in the Spirit" (Gal 5:25).

4. 그가 일으키는 결과

주 예수님은 분명히 하신 것은 성령은 그분의 소유한 진리를 나타내시는 것이다( 16:13). 아버지는 아들을 드러내셨고, 그래서 성령은 이것들과 우리에게 그들을 나타내신다( 15:25). 그러한 계시는 영에 의한 일깨움으로 분별할 수 있다(고전 2:14). 이것은 단지 학문적인 운동이 아니라 유일하게 실제적인 결과가 있기 위한 의미이다. 하나님 그분의 성령을 통해 그분 자신을 계시하심은, 갈라디아서 5:22-23에서 아홉가지로 설명한 성령의 열매를 우리에게서 가지실 것이다. 신자의 삶에서 맺어지기 위한 바울의 말씀 성령 충만하라”( 5:18)는 활발하게 복종되어야만 한다.

그분의 내주와 주재는 교회 안에 있으며 그것은 지배하고 관리하는 성령의 특권이고, 하나님의 말씀은 모든 신자의 개인적인 생활뿐만 아니라 또한 주 그리스도께 봉사하는 모두의 사역이다. 우리는, 그 때, 우리가 성령의 명령을 유념하기 위한 의무가 있다, “만일 우리가 성령 안에서 살면 또한 성령 안에서 걸을지니”( 5:25).

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