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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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The Holy Spirit in the Prison Epistles
옥중 서신에서 성령

James B. Currie

In general, the title, The Prison Epistles, is given to Paul’s letters to the Ephesians, the Philippians, the Colossians, and the small personal note written to Philemon. Each of these was written during the Apostle’s imprisonment. Because the letters designated as Pastoral Epistles (1 & 2 Timothy and Titus), were written, either during or between the times when Paul was in the Roman prison, they too may be linked with those already mentioned.

일반적인 제목으로, 옥중서신은 에베소서, 빌립보서, 골로새서와 개인적으로 빌레몬에게 쓰여진 작은 기록인 바울의 편지들로 제시된다. 각각은 사도의 투옥 도중에 쓰여졌다. 목회서신으로 지정된 서신이기 때문에 (디모데 전후서와 디도서), 바울이 로마 감옥에 있었을 때의 기간 사이나 다른 도중에 쓰여졌으며, 그들은 이미 언급된 것들과 연결될 수 있다.

The Holy Spirit Mentioned 17 Times

With the exception of the Epistle to the Ephesians, the occasions when the Holy Spirit is spoken of in these letters are rare. Altogether there are 17 such mentions and of these 10 are found in Ephesians. While, perhaps characteristically, the little note sent to Philemon as a personal request contains no mention of the Holy Spirit, each of the occasions when He is spoken of in the context of Paul’s incarceration does have significance. Indeed, each of them adds substance to the overall revelation given in the Scriptures with regards to His Person and work.

An accompanying article deals with the references to the Spirit of God in Philippians. The Colossian letter views Christ as sitting on the right hand of God (3:1) and our life as being hid with Christ in God. The one mention of the Spirit here is found in 1:8 where Paul speaks of the love the Colossians have one for the other as told to him by Epaphras. Such love, a heavenly and spiritual virtue, is in keeping with our standing. The Spirit alone can produce such love in the hearts of His own.

성령은 17회 언급

에베소에 보낸 서신을 제외하고, 성령이 이들 기록들에서 말하는 경우는 희소하다. 다 합해서 17번 정도 언급하며 10번은 에베소서에서 발견된다. 하지만 아마도 독특하게, 개인적인 부탁으로 빌레몬에게 보내진 작은 기록은 성령의 언급이 포함되지 않는다. 각각의 경우는 그분이 바울의 투옥의 상황에서 말했을 때 중요성을 가진다. 실제적으로, 그들 각자는 그분의 사람 및 일에 대한 안부와 같이 성경에서 주어진 계시의 전반적인 본질을 추가한다.

동반되는 기사는 빌립보서에서 하나님의 영에 대한 언급을 다룬다. 골로새서 기록은 하나님의 오른편에 앉아계신 그리스도와(3:1) 우리의 생명이 하나님 안에 그리스도와 함께 숨어 있는 것을 보인다. 여기에 성령의 한 언급은 바울이 골로새서에서 사랑을 말하는 1:8에서 발견하고, 에바브라에 의해 그에게 말한 다른 하나가 있다. 그러한 사랑, 하늘에 있는 영적인 덕은 우리의 신분과 같이 간직한다. 성령은 개인적으로 그분 자신의 마음에 그와 같은 사랑을 일으킬 수 있다.

The Epistle to the Ephesians

This letter could easily be called the "Epistle of the Holy Spirit," since, apart from the Upper Room Ministry of the Lord Jesus (John 13-17), there is more information about the Holy Spirit given here in a very short space than is given anywhere else in the Scriptures. The Ephesian letter is the epistle of Christian affluence. In chapter 1 verse 3 we are told that God has blessed (the believer) with all spiritual blessings in the heavenlies in Christ. All of these blessings are made good to us, here and now, in the power of the Holy Spirit. That is why there are so many references to His Person and to His work in the epistle.

There are three main subjects in the letter. Chapters 1 - 2 are occupied with the Promised Inheritance of which the Holy Spirit is the seal and assurance (1.13). Chapter 3 shows a Prayerful Intercession that the believers would be strengthened in the inner man by the Holy Spirit (3. 16). The last three chapters give Practical Instruction for the believer’s daily walk. Here the Christian is called upon to be filled with the Spirit (5.18).

에베소에 보낸 서신

이 편지는 확실히 성령의 서신이라고 불릴 수 있었다, 주 예수님의 다락방 사역에서 흩어진 그 후( 13-17), 성경에서 다른 곳에서 주어진 것 보다도 매우 짧은 공간 여기에서 주어진 성령에 관한 자세한 정보가 더 많이 있다. 이 에베소 편지는 그리스도인의 풍요로움의 서신이다. 1 3절에 우리는 하나님이 그리스도에 안에 있는 하늘에 속한 모든 영적인 축복으로 (믿는 자) 복 주셨음을 말한다. 이 축복 모두는, 바로 지금 성령의 능력으로 우리에게 준비되었다. 그런 이유로 그의 사람들에 대한 많은 언급이 있고 서신에 있는 그의 일에 대해서도 그렇다.

편지에는 세가지 주요 주제들이 있다. 1-2장은 성령이 인을 치고 보증하는 약속된 상속을 같이 소유했다(1:13). 3장은 중보의 기도로서 믿는 자가 성령에 의해(3:16) 속 사람이 강건하게 될 것을 보여준다. 마지막 세 장들은 믿는 자들의 매일의 걸음을 위한 실제적인 교훈을 준다. 여기에서 그리스도인은 성령으로(5.18) 충만해지기 위해 요구된다.

The Holy Spirit is presented in seven ways:

1. The believer is sealed with the Spirit (1.13). He is the Spirit of promise.
2. We have access to the Father by the Spirit (2.18). He is the Spirit of adoption.
3. We are to be strengthened by the Spirit (3. 16). He is the Spirit of might.
4. The unity of the Spirit is to be maintained (4. 3). He is the Spirit of unity.
5. The Spirit may be grieved (4.30). He is the Spirit of holiness.
6. We are commanded to be filled with the Spirit (5. 18). He is the Spirit of grace.
7. The sword of the Spirit is at our disposal (6. 17). He is the Spirit of truth.

성령은 7가지의 방법으로 수여된다:

1. 믿는 자는 성령으로 인쳐졌다(1:13). 그분은 약속의 성령이다.
2.
우리는 성령에 의하여 아버지께 나아간다(2:18). 그분은 양자를 택하는 성령이다.
3.
우리는 성령에 의해 강건하게 될 것이다(3:16). 그분은 힘의 성령이다.
4.
성령의 단일성은 유지될 것이다(4:3). 그분은 단일성의 성령이다.
5.
성령은 근심에 잠길 수도 있다(4:30). 그분은 거룩함의 성령이다.
6.
우리는 성령으로 충만되도록 명령되었다(5:18). 그분은 은혜의 성령이다.
7.
성령의 검은 우리의 임의로 사용한다(6:17). 그분은 진리의 성령이다.

The sealing of the Spirit takes place upon conversion. "In whom...having believed ye were sealed with the Holy Spirit of promise." This agrees with what Paul intimated in his question to certain disciples in Ephesus. "Did you receive the Holy Spirit when you believed?" (Acts 19.2 Revised AV). Immediately consequent to the sealing the believer is given a standing before the Father since the believer is the subject of God’s adoptive choice. In neither of these activities is the Christian called upon to exercise responsibility. The "sealing" and the "placing as sons" are both Divine operations. But in all the other activities of the Spirit, as mentioned above, the believer’s responsibility is characteristic.

성령의 인침은 변화가 일어난다. “ … 안에 믿게 된 너희는 약속의 성령으로 인쳐졌다이것은 바울이 에베소에 있는 특정한 제자들에게 그의 질문에서 선언된 어떤 것과 일치한다. “너희가 믿을 때에 성령을 받았느냐”( 19:2 개정AV). 믿는 자를 인치는 즉각적인 결과는 아버지 앞에 신분이 제공되고 그 후에 믿는 자는 하나님의 양자로 선택하는 대상이다. 이러한 활동의 어느 쪽도 아닌 책임을 행하도록 위에서 부르심 받은 그리스도인이다. “인침그리고 아들의 신분은 둘 다 신성한 활동이다. 그러나 성령의 다른 모든 활동에서, 위에서 언급됨 같이, 믿는 자의 책임은 독특하다.

Paul’s desire for the Ephesians and, indirectly, for us, reaches its pinnacle in his intercession for them. He bows his knee, on their behalf, to the Father of our Lord Jesus Christ of whom (every) family in heaven and earth is named. "Every family," that is to say, whether mankind, principalities and powers or the church, all owe their very existence to the Father of our Lord Jesus and by Him are named. It is to Him that Paul directs his request that He would, according to His riches in glory, grant the Ephesians to be strengthened with all might by His Spirit in the inner man. The result of such strengthening by the Holy Spirit is that Christ is given His place permanently at home in the heart of the believers. This enables believers to comprehend the fullness of the mystery and to know the love of Christ which surpasses all knowledge. In this way they are then filled, in full measure, unto the fullness of God. All the purposes of God for the believer are apprehended, appreciated, and worked out in practical ways (3.14-19).

바울의 에베소에 대한 열정과 간접적으로 우리를 위해, 그들을 위해 그 자신의 중보기도로 그 정점에 도달한다. 그는 무릎을 꿇고 머리를 숙여 그들을 대신하여 우리 주 예수 그리스도의 아버지께 하늘과 땅에 있는 (모든) 가족을 지명하여 불렀다. “모든 가족인류의 여부, 정사들과 권능이나 교회가 모두 우리들의 주 예수님과 그분에 의해 아버지께 그들의 존재에 은혜를 입고 있다고 지명하여 부르며 말한다. 그것은 그분에게 있습니다, 그것은 바울이 그분의 영광의 부요함에 따라 속 사람이 그분의 성령에 의해 모두와 같이 강하게 되도록 에베소서를 허락하신 그분의 바램을 가리키는 것이다. 성령에 의하여 이러한 강함의 결과로 그리스도께서는 믿는 자의 마음 안의 집에서 그분의 영구적인 위치가 제공된다. 이것은 믿는 자로 신비함의 충만을 이해 가능하게 한다. 그리고 모든 지식을 능가하는 그리스도의 사랑을 알게 한다. 이런 식으로 그들은 하나님의 충만함 속의 가득한 분량으로 채워지게 된다. 믿는 자에 대한 하나님의 모든 목적은 실제적인 방법으로 파악되고, 평가되고, 세워진다(3:14-19).

In Ephesians 4 the Holy Spirit is seen to be the source of unity. This exists whether there is an outward evidence of it or not, but the responsibility of all saints is to maintain it. Unity can and has been disturbed, while loving, tender and peaceful fellowship is the true expression of it. The basis of unity is not mere sentiment but a strong, sevenfold doctrinal foundation. We are all placed in the one body by the one Holy Spirit. We all partake of the same hope because of the same calling. One Lord is over all and this is acknowledged by the one faith to which all adhere. It is given expression to by the one baptism in which we all have partaken.

에베소서 4장에서 성령은 하나됨의 근원을 보여주고 있다. 이것은 그것의 외부적인 증거가 있건 없건 간에 존재한다, 그러나 모든 성도의 책임은 그것을 유지하기 위한 것이다. 하나될 수 있고 또 방해를 받는다, 사랑하고 있는 동안, 부드러움과 평화로운 교제는 그것의 진실한 표현이다. 하나됨의 기초는 단순한 감정이 아니지만 강하게 일곱 겹으로 된 기초교리이다. 우리는 한 성령에 의해 모두 한 몸 안에 앉혀졌다. 우리는 모두 동일한 소망에 참여하는 것은 동일하게 불리었기 때문이다. 한 분 주님은 모두의 위에 계신다 그리고 이것은 모두가 착념하는 한 믿음에 의해 인정된 것이다. 그것은 우리 모두가 참여하는 한 침례에 의해 표현이 주어진다.

The imperative mood of chapter 5 verse 18 must give each believer reason for thought. The idea contained in Paul’s words is that of being filled by the Holy Spirit continually. The words are often quoted and, just as often, misapplied. As is so often the case with problematic Scriptures we do not need to look far for the answer. In the immediate context of the verse there are five participles describing the Spirit-filled walk. These are speaking, singing, making melody, thanksgiving and submitting. Our attitude towards God will be that of joyful thanksgiving. A loving spirit and submissiveness will mark the believing husband and wife. Children and servants will show an obedient spirit in Christ and a spirit of consideration will manifest itself in fathers and masters. Simply put, every aspect of the Christian’s life is to be marked by that fruit which is the product of the indwelling Holy Spirit of God.

5 18절의 명령적인 분위기는 각각의 믿는 자의 생각을 위한 동기로 주어져야 한다. 바울의 말씀에 포함된 개념은 성령에 의해 계속해서 충만해지는 것이다. 말씀은 수시로 인용되고, 또 자주 오용된다. 마찬가지로 그래서 종종 성경의 확실치 않은 것 같은 경우에 우리는 답변을 멀리서 찾을 필요가 없다. 구절의 멀지 않은 문맥에서 성령 충만의 길을 다섯 개의 분사로 묘사하고 있다. 이들은 말하기, 노래하기, 선율을 만들기, 감사하기와 복종하기이다. 하나님을 향한 우리의 자세는 즐거운 감사의 기도일 것이다. 사랑하는 마음과 순종은 부부의 믿음을 나타낼 것이다. 아이들과 종들은 그리스도 안에서 순종의 마음을 보일 것이고 그리고 사려깊은 마음은 아버지와 주인들 안에 그 자신을 분명하게 할 것이다. 간단히 말해서, 그리스도인의 삶의 모든 관점은 표시될 것이다. 그 열매는 하나님의 내주하는 성령의 산물이다.

If the believer enjoys all the heavenly blessings of his position in Christ he also must face a hellish conflict calculated to deprive him of his possessions. He is, however, not without resources. The whole armor of God is provided for each one of us. There is the girdle of truth, the breastplate of righteousness and shoes which are the preparation of the Gospel of peace. To these are added the shield of faith and the helmet of salvation. The sword of the Spirit, which is the Word of God and praying always in the Spirit are further resources of the embattled saint. Having done everything needful by way of spiritual preparation we are able to stand our ground in the day when evil seeks to triumph at our expense.

믿는 자가 그리스도 안에 있는 그의 신분의 모든 하늘 축복들을 즐기는 경우에 그는 또한 그의 소유물을 그에게서 빼앗으려는 예측된 가증스러운 충돌에 직면해야 한다. 그는 그렇지만 수단이 없는 것이 아니다. 하나님의 전신갑주는 우리들 각각에게 제공된다. 그것에는 진리의 띠, 의의 흉패 그리고 신발은 평화의 복음의 준비이다. 이들에 믿음의 방패 및 구원의 투구가 추가된다. 성령의 검은 하나님의 말씀이다 그리고 항상 성령 안에서 기도하는 것은 전투 태세를 갖추는 성도의 그 이상의 수단이다. 영적인 준비의 방법으로 필요한 모든 것을 소유하는 우리는 악함이 우리의 손실로 승리하려고 추구할 때의 모든 날에 절대 물러서지 않을 수 있다.

Thus does the Apostle Paul lay before us truth, both doctrinal and practical, regarding the Holy Spirit in these epistles written at a time when he proudly bore the confining chains which marked him as a true servant of the Man the world crucified. Even in these last days of the Twentieth Century may the Spirit who marked him mark each one of us.

그러므로 사도 바울은 우리들 앞에 교리적이고 실용적인 진리를 둘 다 제시한다. 성령에 관해서는 한 번에 서신이 기록되고 그는 자랑스럽게 세상이 십자가에 못박은 사람의 진실한 종으로서 그를 표시한 사슬에 묶여 나아간다. 20세기의 이 마지막 시대에도 그에게 표시된 우리들의 각자 표시를 성령은 할 수 있다.

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posted by 징검 다리