블로그 이미지
징검 다리
그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

calendar

1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Recent Post

theWord Bible Software

Category

Chapter 11: The Local Church And Its Cleanliness
11: 지역교회와 청결(2)

제임스 R. 베이커

Forms Of Discipline In A Local Assembly

In light of the holy atmosphere required in the assembly it is sadly possible that deviation from the will and ways of God will occur. The New Testament gives various examples of such waywardness and how to deal with it. As in the family sphere, all discipline that is administered is with a view to the continuing spiritual health and activity of both the assembly and the individuals involved.

 

지역모임에서 징계의 형태

모임에 필요한 거룩한 분위기에 비추어 그것은 하나님의 뜻과 길에서 벗어날 슬픈 가능성이 발생할 것이다. 신약은 다루기 힘든 것과 그것을 함께 다루기 위한 방법의 다양한 모본을 제공한다. 가족 범위에서와 같이 다스려지는 그 모든 징계는 모임과 관련된 개인 모두의 지속적인 영적 건강과 활동을 지속하기 위해 함께 보이고 있다.

 

Discipline Involving Putting Away

This form of discipline is often referred to as excommunication and is shown in Scripture to be applicable for moral, doctrinal and practical aspects of spiritual failure. It is required in all situations where the spiritual status of the assembly has been disturbed and cannot be recovered without repentance before God, and a return to former spiritual conditions. Three different aspects of such failure within New Testament Scripture will now be described.

 

출교를 포함한 징계

이 징계의 형태는 종종 파문이라고 언급되고 있으며 성경에서 도덕적, 교리 적, 영적 실패의 실제적인 측면에 적용 하기 위해 보여준다. 그것은 모임의 영적 상태가 어지럽혀진 모든 상황이 있는 곳에 필요하고 이전의 영적 상태로 돌아오는 것과 하나님 앞에 회개없이 회복될 수 없다. 신약 성경에서 이러한 실패의 세 가지 다른 측면을 이제 설명할 것이다.

 

Moral Failure. In the name of our Lord Jesus Christ, when ye are gathered together, and my spirit, with the power of our Lord Jesus Christ, To deliver such an one unto Satan for the destruction of the flesh, that the spirit may be saved in the day of the Lord Jesus ... But now I have written unto you not to keep company, if any man that is called a brother be a fornicator, or covetous, or an idolater, or a railer, or a drunkard, or an extortioner; with such an one no not to eat ... Therefore put away from among yourselves that wicked person 1 Cor.5.4,5,11,13. This sad situation had entered the assembly at Corinth which had originally been planted through the preaching of the apostle Paul. It was dear to his heart and he regarded the believers there as his beloved children 1 Cor.4.14. The Apostle had received the news of grievous moral failure and sin that had taken place in the life of a brother in the assembly and the facts were well known and quickly spreading. The Divinely inspired advice given in 1 Corinthians chapter 5 is unambiguous. It is taught that such sin and its effects cannot be allowed to continue or else the corruption would spread to the detriment of the whole assembly. It is also revealed that the attitude of the assembly to these circumstances had not been appropriate, and instead of humility and repentance before God there was a proud spirit and lack of grief. From the advice that is given there emerge some guiding principles which will inform and help any assembly in such circumstances.

 

도덕적 실패. “주 예수의 이름으로 너희가 내 영과 함께 모여서 우리 주 예수의 능력으로 이런 자를 사단에게 내어 주었으니 이는 육신은 멸하고 영은 주 예수의 날에 구원 얻게 하려 함이라이제 내가 너희에게 쓴 것은 만일 어떤 형제라 일컫는 자가 음행하거나 탐람하거나 우상 숭배를 하거나 후욕하거나 술 취하거나 토색하거든 사귀지도 말고 그런 자와는 함께 먹지도 말라 함이라따라서 이 악한 사람은 너희 중에서 내어쫓으라”(고전 5:4,5,11,13). 이 슬픈 상황이 처음에 사도 바울의 전도를 통해 세워졌던 고린도 모임에 들어왔다. 그것은 그의 마음으로 사랑했었고 그는 신자들을 그의 “사랑받는 자녀들”처럼 여겼다(고전 4:14). 사도는 도덕적 결핍의 소식을 받았으며 죄는 모임에서 형제의 생활에 자리잡았고 그 사실은 잘 알려져 빠르게 확산되고 있었다. 고린도전서 5장에서 거룩함으로 영감받은 조언은 명백하다. 그것은 그러한 죄와 그 영향이 계속하거나 다른 타락이 온 모임의 손상을 확산시킬 것에 대해 허용할 수 없는 것을 가르치고 있다. 또한 이러한 상황에 적절하지 않았던 모임의 태도를 드러내고 있으며, 하나님 앞에 겸손과 회개하는 대신 자랑하는 마음과 비통함의 결핍이 있었다. 주어진 조언에서 몇 가지 원칙이 등장하는 것은 이러한 상황들에서 모든 모임에 알릴 것이고 도울 것이다.

 

* All the appropriate facts should be known and considered.

* Guilt must be proved.

* Such sin can spread within the assembly.

* Action should be preceded by humility, grief and waiting upon God.

* The offender must be put away from the assembly.

* All discipline should be with a view to recovery providing there is repentance.

* The truth of the expression no not to eat should be noted and practised.

 

* 모든 해당 사실은 알려지고 고려되어야 한다.

* 죄가 입증되어야 한다.

* 이러한 죄는 모임 내에 확산될 수 있다.

* 행동은 근신함과 하나님을 기다리고 겸손으로 선행되어야 한다.

* 범죄자는 모임에서 “출교”해야 한다.

* 모든 징계는 회개가 있으면 회복을 목적으로 해야 한다.

* “먹지 못하게 하라”는 표현의 진리는 주목되고 실행되어야 한다.

 

Further to the principles already considered, it is important to observe that the apostle was disturbed that the assembly had not mourned nor been grieved over such sin having taken place. Indeed the language used appears to suggest that their mourning before God could have resulted in God taking the action that they were now instructed to take. It should also be noted that there are misdemeanours so grave and complicated, that all the saints cannot consider them in public discussion. In such cases the assembly will have confidence in the report given by their elders and follow and support their recommendations. This will still enable the whole assembly to fulfil its responsibility of receiving new saints into fellowship and also of putting saints away when necessary.

 

이미 고려했던 원칙들에 더 나아가 그것은 사도가 모임이 비통해 하지 않았고 또한 그러한 죄가 자리잡고 있는 것을 슬퍼하지 않았던 것을 일깨우고 있었다는 것을 아는 것이 중요하다. 실제로 사용되는 어투는 그들이 지금 받아들이도록 지시 받은 것이 하나님 앞에서 그들의 비통함이 하나님 안에서 받아들이는 행동의 결과를 가져올 수 있다는 것을 제시하고 나타낸다. 이처럼 복잡한 경범죄가 있다는 것은 또한 주목되어야 한다, 그것은 모든 성도들이 공개 토론에서 그것들을 다룰 수 없다. 이러한 경우 모임은 장로들에 의해 주어진 보고서에 대한 신뢰를 할 것이며 그들의 권고를 따르고 지원할 것이다. 이것은 더욱​​ 교제에 새로운 성도를 받아들이는 책임과 또한 필요한 경우 성도들을 출교하는 그것의 이행이 온 모임에 가능하게 할 것이다.

 

The different terms used in 1 Cor.5.11 describe intensely evil behaviour in the moral realm. They have become the subject of confusion in the minds of many and require careful consideration.

 

고전 5:11에 사용되는 다른 용어는 도덕적 영역에서 악한 행동을 강하게 설명한다. 그들은 많은 사람들의 마음에 혼란의 대상이 되고 신중한 고려를 필요로 한다.

 

Fornication is a term that when used alone, refers to every kind of sexual uncleanness and deviance. The word in the original Greek language is porneia which is the basis of our English word pornography. This includes all forms of harlotry, adultery, incest, homosexuality, lesbianism, bestiality, paedophilia etc. and is the meaning in this passage.

 

음행 단독으로 사용되는 경우, 성적 부정과 일탈의 모든 종류를 의미하는 용어이다. 본래의 헬라어 단어 porneiva(포르네이아) 우리의 영어 단어 “포르노”의 기초이다. 이것은 매춘, 간음, 근친상간, 동성애, 여성의 동성애, 수간, 소아성애 등의 모든 형태를 포함하며 이 구절이 의미하는 것이다.

 

However, we ought to note that when it is used in the same context as the allied term adultery it is clearly seen to have the specific meaning of premarital physical intimacy. Adultery always refers to post marital physical intimacy with a partner to whom the participant is not married. A literal definition of adultery is given in Ezek.16.38, And I will judge thee, as women that break wedlock. This clearly indicates its meaning and emphasises that it means unfaithfulness within the married state.

 

그러나 우리는 그것이 관련된 용어 “간음”과 같은 맥락에서 사용될 때를 주목해야 하며 그것은 분명히 혼전 육체적인 관계의 특별한 의미를 가진 것을 볼 수 있다. 간음은 항상 관계하는 자가 결혼하지 않는 파트너와 함께 육체적 관계의 혼인의 지위를 의미한다. 간음의 글자 그대로의 정의는, 에스겔 16:38에 주어졌다 “또 내가 혼인을 깨고여자들을 심판하는 것 같이 너를 심판하여.” 이것은 분명히 그 의미를 나타내고 강조하는 것은 결혼한 상태에서 불성실함을 의미한다.

 

Covetous indicates the desire to have more than one has. In many instances it is very hard to identify and prove that this moral failure exists and yet its gravity is seen here in that it is listed as a sin that deserves such absolute assembly discipline. In the present day of lotteries and allied systems of getting gain it is important that the people of God give heed to the words of the apostle Paul, But they that will be rich fall into temptation and a snare, and into many foolish and hurtful lusts, which drown men in destruction and perdition. For the love of money is the root of all evil: which while some coveted after, they have erred from the faith, and pierced themselves through with many sorrows. But thou, O man of God, flee these things; and follow after righteousness, godliness, faith, love, patience, meekness 1Tim.6.9-11. From these verses can be seen the moral danger of strong appetites for riches. A person who has been proved to be guilty of theft must be included in this category and disciplined accordingly.

 

탐욕 하나보다 더 많은 것을 가지려는 욕망을 나타낸다. 많은 경우에 그것을 확인하고 증명하는 것은 매우 어려우며 이것은 도덕적 실패가 존재하고 그러한 절대적인 모임 징계를 받아야 하는 것이 여전히 그것의 위험이 죄로 나타내어져 있다는 것을 여기에서 볼 수 있다. 이익을 취하기 위해 제비뽑기와 관련된 연합 시스템의 현대 시대에 그것은 하나님의 사람들이 사도 바울의 말씀에 주의하는 것은 중요하다 “부하려 하는 자들은 시험과 올무와 여러 가지 어리석고 해로운 정욕에 떨어지나니 곧 사람으로 침륜과 멸망에 빠지게 하는 것이라 돈을 사랑함이 일만 악의 뿌리가 되나니 이것을 사모하는 자들이 미혹을 받아 믿음에서 떠나 많은 근심으로써 자기를 찔렀도다 오직 너 하나님의 사람아 이것들을 피하고 의와 경건과 믿음과 사랑과 인내와 온유를 좇으며”(딤전 6:9-11) 이들 구절들은 재물들에 대한 강한 욕구의 도덕적 위험을 볼 수 있다. 도적질하는 것에 대해 입증된 사람은 이 범주에 포함되어야 하고 그에 따라 징계해야 한다.

 

An idolater was one who practised the worship of idols made by the hands of men. Many in the assembly at Corinth had been saved and delivered from such practice and the apostle Paul had revealed to them in writing that the energy behind every idol was the power of Satan and his emissaries. To return to such would be turning back from, and in effect renouncing, the true and only God. Such action would deserve putting away from the assembly. In Western society such sin would not easily be possible although the New Age Movements do exhibit some similar conditions that may be comparable.

 

우상 숭배자 사람의 손으로 만들어진 우상에게 숭배를 행한 사람이었다. 고린도 모임의 많은 사람들은 구원받았고 그러한 실행에서 해방되었으며 사도 바울은 모든 우상의 뒤에 세력은 사탄과 그의 사자들의 세력이었다는 것을 기록함으로 그들에게 드러내었다. 그와 같이 돌아오려면 진실하고 유일하신 하나님을 포기하는 영향에서부터 돌아설 것이다. 이러한 행동은 모임에서 출교하는 것이 당연할 것이다. 서구 사회에서 이러한 죄는 비록 뉴 에이지 운동에 비교될 수도 있는 몇 가지 유사한 상황을 보여주지만 쉽게 할 수 없는 것이다.

 

The railer is a category that can easily be misunderstood. The word indicates one who reviles and will easily use violent and even abusive language against others. Clearly this is completely foreign to the type of character a believer should display. Of the Lord Jesus we read, Who, when He was reviled, reviled not again; when He suffered, He threatened not; but committed Himself to Him that judgeth righteously 1 Pet.2.23. It behoves every believer to emulate the attitude of Christ in all such circumstances. Sadly, amongst saints attitudes of aggression and antipathy to each other can arise and it is from these conditions that the flesh within each child of God can produce the works that will bring grief to the heart of God. It is in conditions such as these that the sin of railing one against another can take place. In this context of a railer, the discipline of 1 Corinthians 5 would only be invoked if such railing continued after appropriate warning had been given. Slander against one another is another form of railing which must be judged when known and proven.

 

욕하는 자 쉽게 오해 할 수 있는 부문이다. 단어는 욕하는 사람을 나타내고 다른 사람에 대한 언어 폭력과 심지어 욕설을 쉽게 사용할 것이다. 분명히 이것은 신자가 보여야 할 성격의 유형에 완전히 이질적이다. 주 예수님에 관해 우리가 읽는다, “욕을 받으시되 대신 욕하지 아니하시고 고난을 받으시되 위협하지 아니하시고 오직 공의로 심판하시는 자에게 부탁하시며”(벧전 2:23). 그것은 이러한 모든 상황에서 그리스도의 자세를 닮기 위해 모든 신자에게 당연한 일이다. 슬프게도, 성도들 사이에 서로간의 반감과 공격적인 자세들이 발생할 수 있고 각각의 하나님의 자녀들 안에 육은 하나님의 마음에 슬픔을 가져다 줄 일들을 만들어낼 수 있다는 것이 이러한 상황에서이다. 그것은 이들처럼 이러한 조건에서 다른 사람을 향한 욕하는 죄가 일어날 수 있다. 욕하는 자의 이러한 배경에서 고린도전서 5장의 징계는 해당 경고가 주어진 후에 그같은 탈선이 계속되는 경우에 오직 발동될 것이다. 서로를 향한 비방이 또 다른 탈선이 있는 그것이 알려지고 입증된 때 심판되어야 한다.

 

The term drunkard hardly requires definition and describes one who is habitually given to consuming strong drink. The balance of both Old and New Testament exhortations on this subject stands firmly in favour of total abstinence. Present day statistics reveal this as one of the outstanding social problems in the entire world. Drink has a strong connection with almost every form of moral evil known to man and should be strenuously avoided by all who name the Name of Christ.

 

술 취하는 자 용어 거의 정의를 요구하지 않으며 습관적으로 독한 술에 빠진 사람을 설명한다. 이 주제에 관한 신 구약성경의 모두 균형 있는 권면은 절대적인 금주를 확실하게 나타낸다. 현시대의 통계는 온 세상에서 현저하게 사회적 문제의 하나로서 이것이 드러난다. 술 마시는 것은 사람에게 알려진 도덕적 악의 거의 모든 형태와 밀접한 관계가 있었으며 그리스도의 이름을 칭하는 모든 사람은 강력하게 피해야 한다.

 

The extortioner is one who will in essence steal from or deprive others of their possessions by various forms of deceit. This is often seen in the business world and the innocent who know little of the intricacies of modern financial systems are sometimes duped by those who have declared themselves bankrupt to prevent their creditors regaining what is their lawful money.

 

강탈자 다양한 사기의 형태로 그들의 소유물의 다른 것을 본질적으로 훔치거나 빼앗는 사람일 것이다. 이것은 종종 세상 경제에서 볼 수 있으며 현대 금융 시스템의 복잡함을 거의 알지 못하는 순진한 사람은 때때로 그들의 합법적인 돈을 되찾고 그들의 채권자를 막기 위해 파산자라고 선언한 그 사람들에 의해 속아넘어가는 것이다.

 

All these categories are named to Divinely advise those who are responsible to God for maintaining the purity of the local assembly in dealing with the possible errors that may arise.

 

이들 모든 부문은 신성함으로 조언하기 위해 불리운 사람들은 발생할 수 있는 가능한 과실들을 함께 다루는 지역모임의 순결을 유지하기 위해 하나님께 책임이 있다.

 

Doctrinal Failure. Ye did run well; who did hinder you that ye should not obey the truth? ... A little leaven leaveneth the whole lump. I have confidence in you through the Lord, that ye will be none otherwise minded: but he that troubleth you shall bear his judgment, whosoever he be I would they were even cut off which trouble you Gal. 5.7,9,10,12. Earlier in this chapter, it has been shown that the Lord Jesus used the spread of leaven within a lump of dough as an illustration of the ease with which evil can spread in an assembly. It is of great significance that the exact statement used in 1 Cor.5.6 concerning the leaven of moral evil, is here repeated in the Galatian epistle concerning doctrinal evil. This reveals the importance of the purity and power of true scriptural teaching in local assembly life.

 

교리적 실패 “너희가 달음질을 잘하더니 누가 너희를 막아 진리를 순종치 않게 하더냐적은 누룩이 온 덩이에 퍼지느니라 나는 너희가 아무 다른 마음도 품지 아니할 줄을 주 안에서 확신하노라 그러나 너희를 요동케 하는 자는 누구든지 심판을 받으리라 너희를 어지럽게 하는 자들이 스스로 베어 버리기를 원하노라”( 5:7,9,10,12). 이 장의 앞부분에서, 그것은 주 예수님께서 모임에 악이 쉽게 퍼질 수 있는 그림으로 반죽 덩어리에서 누룩의 퍼짐을 사용했던 것으로 보여주셨던 것이다. 그것은 도덕적인 악의 누룩에 관련한 고전 5:6에서 사용되는 정확한 설명의 큰 의미가 여기 갈라디아서에서 교리적인 악에 관련하여 반복되었다. 이것은 지역모임 생활에서 순결과 진정한 성경의 가르침의 능력의 중요성을 보여준다.

 

It should also be stressed that this applies not only to what is taught but also to what is held by those who teach. Reference to this is found in the words of the Lord Jesus Christ to the church at Pergamos, But I have a few things against thee, because thou hast there them that hold the doctrine of Balaam, who taught Balac to cast a stumblingblock before the children of Israel, to eat things sacrificed unto idols, and to commit fornication. So hast thou also them that hold the doctrine of the Nicolaitans, which thing I hate. Repent; or else I will come unto thee quickly, and will fight against them with the sword of my mouth Rev.2.14-16. These words reveal a very important aspect of the danger associated with wrong doctrine in assembly life. Some have claimed that it is allowable to receive those who hold wrong teaching providing they promise not to teach it. This is dangerous in the extreme and contrary to the words of the Lord Jesus already quoted.

 

그것은 이것이 가르치는 것뿐만 아니라 또한 가르치는 사람들에 의해 유지되는 것에 대해 적용하는 것을 마찬가지로 강조되어야 한다. 이에 대한 참조는 버가모 교회에 대한 주 예수 그리스도의 말씀에서 발견된다, “그러나 네게 두어 가지 책망할 것이 있나니 거기 네게 발람의 교훈을 지키는 자들이 있도다 발람이 발락을 가르쳐 이스라엘 앞에 올무를 놓아 우상의 제물을 먹게 하였고 또 행음하게 하였느니라 이와 같이 네게도 니골라당의 교훈을 지키는 자들이 있도다 그러므로 회개하라 그리하지 아니하면 내가 네게 속히 임하여 내 입의 검으로 그들과 싸우리라”(2:14-16). 이들 말씀은 모임 생활에서 잘못된 교리와 관련된 위험의 매우 중요한 부분을 밝힌다. 일부는 그들이 그것을 가르치지 않는다고 약속하는 잘못된 가르침을 붙잡는 사람들을 받아들이는 것을 허용하고 있다고 주장했다. 이것은 이미 인용했던 주 예수님의 말씀에 극단적인 반대로 위험한 것이다.

 

The reason for including doctrinal failure within the ‘putting away’ section may be questioned but it should be noted that in the passage referred to, the inspired advice of the Apostle emphasises the gravity of the evil effect of the teaching upon the assemblies in Galatia. The following statements should be carefully considered who did hinder you that ye should not obey the truth a little leaven leaveneth the whole lump he that troubleth you shall bear his judgment I would they were even cut off which trouble you Gal.5.7-12. The failure of Hymenaeus and Alexander appeared to be of a doctrinal nature and the apostolic verdict was that they were delivered unto Satan, that they may learn not to blaspheme 1 Tim.1.20.

 

출교부분 내에 교리적 실패를 포함하는 이유는 의문을 제기할 수 있지만 사도의 영감받은 조언이 구절 안에 언급된 것을 주목해야 하고 갈라디아 모임들에 가르치고 있는 악한 영향의 심각성을 강조한다. 따르는 설명은 신중하게 고려되어야 한다 “너희가 달음질을 잘하더니 누가 너희를 막아 진리를 순종치 않게 하더냐적은 누룩이 온 덩이에 퍼지느니라그러나 너희를 요동케 하는 자는 누구든지 심판을 받으리라너희를 어지럽게 하는 자들이 스스로 베어 버리기를 원하노라”( 5:7-12). 후메내오와 알렉산더의 잘못은 교리적 본질과 사도의 평결로 나타났으며 그것들은 사탄에게 넘겨준 것은 그들이 배워서 신성모독하지 못하게 하려 함이라”(딤전 1:20)이었다.

 

This, when compared with the same words in 1 Cor.5.5 suggests the act of putting away. Whilst the use of these apostolic words would not be used in our day when putting someone away from assembly fellowship, they are very descriptive of what does take place at such a time. To be in fellowship in the assembly is to be within a Divine sphere where the presence of Christ can be experienced and the blessing of God enjoyed by the power of the Holy Spirit. When any believer is put away from assembly fellowship they are effectively delivered into Satan’s sphere. For the genuine child of God there will be continual discomfort and unhappiness in such a sphere, this is the burden of the words that follow revealing that they should soon learn not to continue in the things which had necessitated such serious discipline.

 

이것은 고전 5:5에서 동일한 단어와 비교할 때 출교의 행위를 제시한다. 동시에 이러한 사도적 단어의 사용은 모임 교제에서 멀리 사람을 두는 경우 우리 시대에 사용되지 않을 것이다, 그것들은 바로 그와 같은 시대에 일어나는 것을 설명한다. 모임에서 교제된다는 것은 그리스도의 임재를 경험하고 하나님의 축복을 성령의 능력으로 즐길 수 있는 신성한 영역 안에 있어야 하는 것이다. 모든 신자는 모임의 교제로부터 출교가 있을 때 그들은 사실상 사탄의 영역으로 넘겨진다. 하나님의 진정한 자녀에 대한 이러한 분야에서의 지속적인 불편과 불행이 있을 것이다, 이것은 그들이 그와 같은 심각한 징계를 필요로 했던 것들을 계속하지 않아야 하는 것을 바로 배워야 하는 것을 드러내고 따르는 것이 단어에 대한 부담이다.

 

Practical Failure. And if he shall neglect to hear them, tell it unto the church: but if he neglect to hear the church, let him be unto thee as an heathen man and a publican. Verily I say unto you, Whatsoever ye shall bind on earth shall be bound in heaven: and whatsoever ye shall loose on earth shall be loosed in heaven Matt.18.17,18. There are but two instances given of the Lord Jesus speaking about the Church and each is distinct from the other. The first is in Matthew chapter 16 where He clearly referred to the Church or the one Body of this present dispensation. This great Body comprising of both Jew and Gentile began on the day of Pentecost and will be complete at the time of the Rapture, when He will come to the air to call and take to Himself the one Body, the Bride of the Lamb. The second is in Matthew chapter 18 and is the church or the local assembly that gathers in a given geographical location. This company is composed of saints who gather to and in the Name of our Lord Jesus Christ. Within the compass of the Lord’s ministry on this subject in vv.15-20, He referred to a situation that could easily affect the local gathering. It concerned a trespass between two brethren.

 

실제적인 실패.만일 그들의 말도 듣지 않거든 교회에 말하고 교회의 말도 듣지 않거든 이방인과 세리와 같이 여기라 진실로 너희에게 이르노니 무엇이든지 너희가 땅에서 매면 하늘에서도 매일 것이요 무엇이든지 땅에서 풀면 하늘에서도 풀리리라”(18:17,18). 교회에 대해 말씀하시는 주 예수님께서 주셨던 두 가지 사례가 있지만 각각은 서로 구별되고 있다. 첫 번째 마태복음 16장에 있는 것은 그분께서 이 현재 경륜의 교회 또는 한 몸을 분명히 언급하셨다. 유대인과 이방인으로 구성된 이 위대한 몸은 오순절 날에 시작되고 그분께서 어린 양의 신부인 그 몸을 자신에게로 부르시고 받아들이기 위해 공중에 오실 때 휴거의 시점에 완성될 것이다. 두 번째는 마태복음 18장에 있는 교회 또는 주어진 지리적 위치에서 모이는 지역 모임이다. 이 교제는 우리 주 예수 그리스도의 이름으로 모이는 성도들로 구성되어 있다. 15-20절에서 이 주제에 대한 주님의 사역의 범위에서, 그분은 지역 모임에 쉽게 영향을 미칠 수 있는 상황을 언급하셨다. 그것은 두 형제 사이의 불법 침해를 염려하셨다.

 

The Lord Jesus outlined three steps to be taken in seeking the recovery of the erring brother. The final stage that the Lord outlined would be for the matter to be brought to the church. This immediately confirms the difference between this context and chapter 16. The local church is a tangible body composed of living men and women in contrast to the Church, which is the Body of Christ. If the offended brother failed to listen to the verdict of the assembly he was to be regarded as an heathen man and a publican. This discipline has been interpreted by some as personal but a consistent treatment of the continuing pronouns used throughout the context and flowing on into v.18 will indicate that the corporate body of the assembly is, at this stage, also in view. The late William Rodgers has said if the church has not put the man away at v.17, why should it be said in the following verse, Whatsoever ye shall bind on earth shall be bound in heaven? Here then is the discipline of putting away for a failure in certain personal relationships within the assembly.

 

주 예수님은 죄를 범한 형제의 회복을 조사하는 것에서 취해야 할 세 단계를 설명하셨다. 주님이 설명하는 마지막 단계는 교회에 가져올 문제에 대한 것이다. 이것은 바로 이러한 문맥과 16장 사이의 차이를 확인한다. 지역 교회는 그리스도의 몸인 교회와 대조적으로 살아 있는 남자와 여자로 구성된 유형의 몸이다. 만일 감정이 상한 형제가 모임의 평결을 들으려 하지 않는다면 그는 “이방인과 세리”로 간주했다. 이 징계는 일부에 의해 개인적인 것으로 해석되어왔지만, 18절에 문맥을 통해 사용되고 계속되는 대명사에 흐르는 일관된 취급은 모임의 집단적인 몸을 나타낼 것이며 이 단계에서 또한 보인다. 최근 윌리엄 로저스는 말했다 “만약 17절에서 교회가 출교한 사람이 아니라면, 무엇이든지 너희가 땅에서 매면 하늘에서도 매일 것이요 라고 왜 다음 절에서 그것을 말해야 하는가?” 여기에 그 때 모임 내에서 특정한 개인적인 관계에서의 실패에 대한 출교의 징계가 있다.

 

The general principles outlined in the section on ‘moral failure’ are applicable to all forms of discipline which involve ‘putting away’ and the further important matter of the attitude of saints to those who are disciplined should be borne in mind. It is not an unkindness to obey the words no not to eat 1 Cor.5.11. The Divine command to not keep company with those who have been disciplined is with a view to their eventual restoration. It is still the responsibility of the shepherds of the flock to take an interest in the person who has been put away to encourage repentance and eventual recovery.

 

'도덕적 실패' 부분에서 설명하는 일반적 원칙들은 '출교'를 포함하는 모든 징계의 형식에 적용할 수 있으며 나아가 징계했던 사람들에 대한 성도들의 자세의 더 중요한 문제를 명심해야 한다. 그것은 고전 5:11에 “함께 먹지 말라”는 말을 순종하는 것은 몰인정이 아니다. 징계받은 사람들과 함께 교제를 유지하지 않는 하나님의 명령은 그들의 궁극적인 회복을 목적으로 한다. 그것은 여전히​​ 회개와 궁극적인 회복을 장려하기 위해 출교된 사람에 관심을 가지는 무리의 목자의 책임이다.

 

http://www.assemblytestimony.org/

posted by 징검 다리