블로그 이미지
징검 다리
그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

calendar

1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Recent Post

theWord Bible Software

Category

Chapter 11: The Local Church And Its Cleanliness
11: 지역교회와 청결(3)

제임스 R. 베이커

Discipline involving Personal Warning

And we beseech you, brethren, to know them which labour among you, and are over you in the Lord, and admonish you; And to esteem them very highly in love for their work’s sake. And be at peace among yourselves. Now we exhort you, brethren, warn them that are unruly, comfort the feebleminded, support the weak, be patient toward all men 1 Thess.5.12-14. It is good to appreciate that the aspect of discipline already considered should not be a common feature of assembly life. It is an extreme application of truth that generally will not be necessary. Other forms of discipline are required from time to time and there are various sections of New Testament teaching that cover such need. The first letter of Paul to the young assembly at Thessalonica contains advice on the matter of unruliness that can arise amongst the people of God. It seems that the assembly was so young that there were no formally identified individuals who ‘took the lead’ amongst them.

 

개인적인 훈계를 포함하는 징계

“형제들아 우리가 너희에게 구하노니 너희 가운데서 수고하고 주 안에서 너희를 다스리며 권하는 자들을 너희가 알고 저의 역사로 말미암아 사랑 안에서 가장 귀히 여기며 너희끼리 화목하라 또 형제들아 너희를 권면하노니 규모 없는 자들을 권계하며 마음이 약한 자들을 안위하고 힘이 없는 자들을 붙들어 주며 모든 사람을 대하여 오래 참으라”(살전 5:12-14). 그것은 이미 고려했던 징계의 측면이 모임 생활의 일반적으로 기능하지 않아야 하는 것을 인정하는 것은 좋다. 그것은 일반적으로 필요하지 않는 진리의 극단적인 적용이다. 징계의 다른 형식은 수시로 필요하고 그러한 필요를 포함하는 신약 성경 가르침의 다양한 부분이 있다. 어린 데살로니가 모임에 바울의 첫 서신은 하나님의 백성들 사이에 발생할 수 있는 다루기 힘든 문제에 대한 조언이 포함되어 있다. 그것은 모임이 그들 가운데서 '인도했던' 사람이 공식적으로 확인된 사람이 없었을 정도로 어렸을 것으로 보인다.

 

In 1 Thessalonians chapter 5 it can be seen that the apostle is giving advice to help these young believers to recognise those who were labouring amongst them and could be seen to be over them in the Lord. It is good when shepherds can be easily recognised for their work’s sake. It is also helpful to note that in the same passage the apostle gives advice to the men who were emerging and being recognised as shepherds amongst the flock of God. The advice given to such men is brief but pertinent to every gathering of the people of God. It is evident that there was already a need for the warning note to be sounded although the particular aspect of unruliness is not named, but no doubt the assembly concerned would be well acquainted with the persons being spoken of.

 

데살로니가전서 5장에서 그것은 사도가 그들 사이에서 수고했고 주님 안에서 그들을 위해 볼 수 있었던 사람들을 인식하도록 이들 어린 신자들을 돕기 위해 조언을 주는 것을 볼 수 있다. 목자들이 “그들의 일의 유익을 위해” 쉽게 인식될 수 있을 때는 바람직하다. 그것은 또한 같은 구절에서 사도는 하나님의 무리들 사이에 목자처럼 나타나고 인식되는 사람들에 조언을 제공하는 것을 주목하는 것은 도움이 된다. 그런 사람들에게 주어진 조언은 간결하지만 하나님의 백성들의 모든 모임과 관련된다. 그것이 울리게 되는 경고의 기록에 대한 필요가 이미 있었다는 것은 분명하고 비록 다루기 힘든 특정한 측면으로 이름하지 않을지라도, 하지만 의심의 여지가 없는 해당 모임도 말해지고 있는 사람들을 잘 알게 될 것이다.

 

The second epistle to the same assembly supplies the answer regarding the nature of the problem, For we hear that there are some which walk among you disorderly, working not at all, but are busybodies. Now them that are such we command and exhort by our Lord Jesus Christ, that with quietness they work, and eat their own bread, 2 Thess.3.11,12. The warnings advocated in the first epistle, if given, were unheeded and further action was required. If warnings were more readily given in assembly life, perhaps there would be less continuing difficulties. There is a very close link between the words used in the first and second epistles and from this it is evident that the same people are in view. The warnings given in the second epistle give good example of this type of discipline.

 

동일한 모임의 두 번째 서신은 문제의 본질에 관련한 해답을 제공한다, “우리가 들은즉 너희 가운데 규모 없이 행하여 도무지 일하지 아니하고 일만 만드는 자들이 있다 하니 이런 자들에게 우리가 명하고 주 예수 그리스도 안에서 권하기를 종용히 일하여 자기 양식을 먹으라 하노라”(살후 3:11,12). 첫 번째 편지에서 주장했던 경고가 주어진 것이 무시되지 않았다면 추가적인 행동이 필요했다. 만일 경고가 더 쉽게 모임 생활에 주어진다면 아마도 지속적인 적은 어려움들이 있었을 것이다. 첫 번째와 두 번째 서신에서 사용되는 단어들 사이에 매우 밀접한 연결이 있고 이것에서 동일한 사람들로 보이는 것이 분명하다. 두 번째 서신에 주어진 경고는 징계의 이 유형의 좋은 모본을 제공한다.

 

Discipline involving Personal Rejection

Now I beseech you, brethren, mark them which cause divisions and offences contrary to the doctrine which ye have learned; and avoid them. For they that are such serve not our Lord Jesus Christ, but their own belly; and by good words and fair speeches deceive the hearts of the simple Rom.16.17,18; Now we command you, brethren, in the name of our Lord Jesus Christ, that ye withdraw yourselves from every brother that walketh disorderly, and not after the tradition which he received of us 2 Thess.3.6. The action recommended here is not easily followed, yet there are occasions when such severe measures are required. The advice to the believers in Rome refers to one who, amongst the saints, is given to causing the differences and divisions, which are so hateful to God. This kind of person is to be identified and then avoided. Friendship and companionship with such individuals will eventually promote a similar spirit in those who accompany them, and will also encourage them to continue in their nefarious activity. It is not the will of God that believers should promote any form of division amongst the Lord’s people. Separation is a Divine principle that should always be followed, but division is a satanic principle that should be avoided. Separation expresses God’s desire that His people, while living in the world, should not be of the world. The life of the believer is to be apart from the world and lived in fellowship with God. On the other hand division conveys the desire of Satan to cut the people of God off from each other. It was seen early in the kingdom of Israel when Jeroboam made Israel to sin. His sin was not only in making them idolaters but also in effectively cutting off the northern part of the kingdom known as Israel, from the southern part known as Judah.

 

개인적인 거절을 포함한 징계

“형제들아 내가 너희를 권하노니 너희 교훈을 거스려 분쟁을 일으키고 거치게 하는 자들을 살피고 저희에게서 떠나라 이같은 자들은 우리 주 그리스도를 섬기지 아니하고 다만 자기의 배만 섬기나니 공교하고 아첨하는 말로 순진한 자들의 마음을 미혹하느니라”(16:17,18). “형제들아 우리 주 예수 그리스도의 이름으로 너희를 명하노니 규모 없이 행하고 우리에게 받은 유전대로 행하지 아니하는 모든 형제에게서 떠나라”(살후 3:6). 여기에서 권장되는 행동은 쉽게 따르지 않는다, 여전히 엄중한 대책이 필요한 때의 경우가 있다. 로마 신자들에 대한 조언은 성도들 사이에 차이와 분열을 일으킴을 제공한 사람에 대해 언급하는 것은 하나님에 대해 그렇게 불쾌해 하는 것이다. 이러한 사람의 부류는 확인하고 피할 수 있다. 이러한 개인적인 것과 더불어 우정과 교제는 결국 그들을 동행하는 사람들의 유사한 마음을 촉진시킬 것이며, 또한 그들의 사악한 활동을 계속하도록 조장할 것이다. 그것은 신자들이 주님의 백성 사이에 어떤 분할의 형태를 진행해야 한다는 것은 하나님의 뜻이 아니다. 분리는 항상 준수되어야 할 신성한 원칙이지만, 분열은 피해야 할 사단적인 원리이다. 분리는 그분의 백성들이 세상에서 사는 동안 세상화되지 않아야 하는 하나님의 요구를 표현한다. 다른 한편 분열은 각각의 사람들로부터 하나님의 백성들을 떨어져 있게 하려는 사단의 요구를 뜻한다. 그것은 여로보암이 이스라엘에 죄를 짓게 했을 때 초기 이스라엘의 왕국에서 보였다. 그의 죄는 그들을 우상 숭배자로 만드는 것뿐만 아니라 또한 실제로 유다로 알려진 남부에서 이스라엘로 알려진 나라의 북부 지역을 자른 것이다.

 

Another aspect of rejection is referred to by the apostle Paul when writing to Titus, Holding fast the faithful word as he hath been taught, that he may be able by sound doctrine both to exhort and to convince the gainsayers. For there are many unruly and vain talkers and deceivers, specially they of the circumcision: Whose mouths must be stopped, who subvert whole houses, teaching things which they ought not, for filthy lucre’s sake Tit.1.9-11. The assemblies in Crete had been invaded by the Judaistic teachers and the instruction here given by the apostle was for their mouths to be stopped. It should be noted that the recommendation for this action is preceded by the exhortation to the elders of the assembly not only to hold fast the faithful word in his own life, but also to exhort and convince the gainsayer by sound doctrine.

 

거절의 또 다른 측면은 디도서에 기록할 때 사도 바울에 의해 언급되고 있다, “미쁜 말씀의 가르침을 그대로 지켜야 하리니 이는 능히 바른 교훈으로 권면하고 거스려 말하는 자들을 책망하게 하려 함이라 복종치 아니하고 헛된 말을 하며 속이는 자가 많은 중 특별히 할례당 가운데 심하니 저희의 입을 막을 것이라 이런 자들이 더러운 이를 취하려고 마땅치 아니한 것을 가르쳐 집들을 온통 엎드러치는도다”(1:9-11). 그레데에 모임들은 유대교 교사들이 밀어닥쳤으며 사도에 의해 주어진 여기에 명령은 그들의 입이 멈출 때까지였다. 이 행동에 대한 권고는 자신의 생활에 충실한 말씀을 빠르게 붙잡는 것뿐 아니라 모임의 장로들에 대한 훈계에 의해 우선했지만 또한 바른 교리로 반대자를 권면하고 설득하는 것을 주목해야 한다.

 

The great power against wrong doctrine in any assembly is the careful teaching of the Word of God. This must not depend upon teachers from outside the assembly. It is imperative that local brethren be able to teach the saints. But here the apostle does advise that mouths must be stopped, thus there are those who must be silenced from public participation if they continue in the practice of unsound teaching. A continuation in such wrong behaviour would merit further advanced discipline as dealt with earlier in this present chapter.

 

모든 모임에 잘못된 교리에 대한 위대한 힘은 하나님의 말씀에 관한 주의 깊은 가르침이다. 이것은 모임 외부의 교사들을 의존하지 않아야 한다. 그것은 지역 형제들이 성도들을 가르칠 수 있는 것이 필수적이다. 그러나 여기에서 사도가 입을 멈추게 해야 한다는 것을 조언한다, 따라서 그들이 불건전한 가르침의 실행을 계속한다면 공적인 참여에서 침묵해야 하는 사람들이다. 이러한 잘못된 행동의 연속은 본 장의 앞부분에 다룬 것처럼 더 진보된 징계를 받을 것이다.

 

Discipline involving Personal Preservation

Brethren, if a man be overtaken in a fault, ye which are spiritual, restore such an one in the spirit of meekness; considering thyself, lest thou also be tempted Gal.6.1. Keep yourselves in the love of God, looking for the mercy of our Lord Jesus Christ unto eternal life. And of some have compassion, making a difference: And others save with fear, pulling them out of the fire; hating even the garment spotted by the flesh Jude vv.21-23. It is good that the New Testament gives advice regarding situations that are not necessarily deserving of retributive measures. The term used in Galatians chapter 5 is that of putting a dislocated bone back into its joint capsule. Spiritual men have ever acted with care and skill to help those with a fault. The passage in Jude’s letter stresses the need for compassion and help when saints have strayed from the correct pathway. It is good for assembly life when a brother or sister can be recovered and replaced into healthy spiritual condition.

 

개인적인 보호와 관련된 징계

“형제들아 사람이 만일 무슨 범죄한 일이 드러나거든 신령한 너희는 온유한 심령으로 그러한 자를 바로잡고 네 자신을 돌아보아 너도 시험을 받을까 두려워하라”(6:1). “하나님의 사랑 안에서 자기를 지키며 영생에 이르도록 우리 주 예수 그리스도의 긍휼을 기다리라 어떤 의심하는 자들을 긍휼히 여기라 또 어떤 자를 불에서 끌어내어 구원하라 또 어떤 자를 그 육체로 더럽힌 옷이라도 싫어하여 두려움으로 긍휼히 여기라”(21-23). 신약 성경이 상황에 대한 조언을 제공하는 것이 좋은 것은 응분의 벌을 받는 조치를 받을만한 필요가 없는 것이다. 갈라디아서 5장에서 사용되는 용어는 탈구된 뼈를 다시 관절낭에 넣는 그것이다. 영적인 사람들은 그것들의 허물을 돕기 위한 염려와 능숙함으로 행동했다. 유다서의 구절은 동정심에 대한 필요성을 강조하고 성도들이 올바른 경로에서 탈선한 경우 도움이 된다. 형제나 자매가 회복되고 건강한 영적 상태로 바뀔 수 있는 경우 모임의 생활을 위해 바람직하다.

 

Discipline involving Public Assembly Service

Against an elder receive not an accusation, but before two or three witnesses. Them that sin rebuke before all, that others also may fear 1Tim.5.19,20. It is important to observe that all in local assembly fellowship are subject to the standards and demands of holiness that have been outlined in the former part of this chapter of the present book. These words of the apostle Paul to Timothy are part of a section that deals particularly with elders:

 

* vv.17-18 Consideration for Elders and the work they do,

* vv.19-21 Charges that may be brought against Elders,

* vv.22-25 Care required in the recognition of Elders.

In the first section the emphasis is upon the value of the work in which Elders are engaged and the way in which they may need to be helped practically. The second section is the reason for the passage being introduced in the present chapter.

공적 모임의 봉사를 수반하는 징계

“장로에 대한 송사는 두 세 증인이 없으면 받지 말 것이요 범죄한 자들을 모든 사람 앞에 꾸짖어 나머지 사람으로 두려워하게 하라”(딤전 5:19,20). 그것은 모든 지역모임 교제는 이 책의 본 장의 앞 부분에 설명된 거룩함의 표준과 요구에 따른 주제인 것을 주시하는 것은 중요하다. 디모데에게 사도 바울의 이들 말씀은 특히 장로들이 다루는 부분의 역할이다:

 

* 장로들에 대한 배려와 그들이 하는 일(17-18),

* 장로들에 대하여 가져올 수 있는 부담(19-21),

* 장로들의 인식에서 필요한 배려(22-25).

 

첫 번째 부분에서 강조는 장로들이 그들이 실제적으로 도움이 될 필요가 있을 수 있는 약속된 방식의 일에 관한 가치에 있다. 두 번째 부분은 본 장에서 소개되는 절에 대한 이유이다.

 

V.19 introduces the dangers that face those who take such onerous responsibility. The history of the nation of Israel is marked by the many times of murmurings and complaints that were raised against those who led them both in their wilderness pilgrimage and also when they reached the land of Canaan. Sadly, this same spirit is often seen in local assembly life. The Divinely provided protection for those who take the lead is that no charge should be laid against an Elder unless it is supported before two or three witnesses. This in itself is a spiritually provided guard for those who serve the Lord in such service. The following verse then refers to them that sin. Contextually and grammatically it is normal to accept that the reference is still to the main subjects of the passage i.e. elders. Here then, is the gravity of the sin of a leader. The Old Testament gives reference to the failure of spiritual leaders and to the gravity with which God viewed them. The public rebuke or reproof given to such is with a view to the whole assembly being spiritually affected and chastened before God. It is not without significance that the charge given next on these matters is in the sight of three witnesses; namely God, and the Lord Jesus Christ, and the elect angels v.21.

 

19절은 그러한 부담의 책임을 받아들인 사람들이 직면하는 위험을 소개한다. 이스라엘 민족의 역사는 광야의 순례와 또한 그들이 가나안 땅에 도달했을 때 모두 다 그들을 인도했던 사람들을 향해 제기된 불평과 불만에 관해 많은 횟수로 표시된다. 슬프게도 이 동일한 마음은 종종 지역모임 생활에서 볼 수 있다. 인도를 받아들인 사람들을 위해 신성하게 제공되는 보호는 어떠한 비난도 만약 그것이 두 세 증인 앞에서 제시되고 있는 것이 아니라면 장로에 반하여 돌리지 않아야 한다는 것이다. 이것은 그 자체로는 그러한 섬김으로 주님을 섬기는 사람들을 위한 영적으로 제공되는 보호이다. 다음에 따르는 절은 “범죄한 자들”을 언급한다. 문맥과 문법적으로 일반적으로 받아들이는 것은 언급함이 여전히 구절의 주요 주제에 대한 것이다. 즉 장로들. 여기에서 다음은 인도자의 죄의 무게이다. 구약 성경은 하나님이 그들에게 보이셨던 것과 더불어 영적 지도자들의 실패와 엄중함이다. 그와 같이 주어진 공적인 질책이나 책망은 온 모임이 영적으로 영향을 받고 하나님 앞에 바로 잡게 되는 목적이다. 그것은 이 문제들 다음에 주어진 책임은 세 증인의 목격에 있다는 것은 의미가 없는 것이 아니다; 즉 “하나님과 그리스도 예수와 택하심을 받은 천사들”(21).

 

The closing section is also concerning the care that should be exercised in recognising those who are fitted for the work of Shepherd care. Some are easily seen in advance with regard to good or bad features and others’ good or bad features are seen much later. This clearly supports the statement Lay hands suddenly on


 

 

마감하는 부분은 목자들의 돌봄의 사역에 대해 적합한 사람들의 인식으로 실행해야 한다는 것은 또한 돌봄에 관련한다. 일부 사람들은 좋거나 나쁜 특징과 훨씬 나중에 볼 다른 것들의 좋거나 나쁜 특징에 관하여 쉽게 볼 수 있다. 이것은 분명히 “남의 말을 좀처럼 듣지 않는 사람에게 손을 내밀라”고 말하는 것을 옹호한다.


 

http://www.assemblytestimony.org/

posted by 징검 다리