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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Chapter 3: The Humanity of His Person

3: 그분의 위격의 인성(1)

제임스 R. 베이커

Introduction

The Promise Of His Humanity

The Purpose Of His Humanity

The Perpetuity Of His Humanity

The Pre-Eminence Of His Humanity


Introduction

The word ‘human’ refers, by definition, to that which is of, or belonging to, man. ‘Humanity’ as a plural noun, refers to the attributes which characterise the human race. Neither of these words is found in the Bible but as with many other truths within the sacred volume, the humanity of the Son of God is a vital matter to consider and understand. Such consideration is extremely important in light of the unique complexity of the person of Christ. He is, in His person both God and man, and this in Scripture, is referred to as "the mystery of godliness" 1 Tim. 3.16. In broad and succinct summary, it has been said that, at His Incarnation, our Lord Jesus Christ became what He had never been before, without ceasing to be what He had been eternally. Also, what He did become at Bethlehem He will never cease to be. These short statements briefly describe the marvel and Incarnation of our glorious Lord. They also point to the exalted Man at the right hand of God in Whose Person is presently and eternally dwelling "all the fullness of the Godhead bodily" Col. 2.9.

 

소개

인성 약속

인성 목적

인성 영속

인성 탁월함


소개

'인간'이라는 단어는 정의에 따라 사람 또는 사람에게 속한 단어를 의미한다. 복수형 명사로서 '인성'은 인류를 특징짓는 속성으로 언급한다. 이 단어들은 성경에서 발견되지 않지만 신성한 책 안에 있는 다른 많은 진리들과 마찬가지로 하나님의 아들의 인성은 고려하고 이해해야 할 중요한 사안이다. 그러한 고려는 그리스도의 위격에 관한 독특한 복잡성에 비추어 극히 중요하다. 그분은 하나님과 사람이신 그분의 위격 안에서, 그리고 성경에서 "경건의 신비"라고 부른다(딤전 3:16). 광범위하고 간결한 요약에서, 우리의 주 예수 그리스도는 그분의 성육신에서 그분이 영원한 존재가 되는 것을 멈추지 않고, 이전에 결코 없었던 분이 되셨다고 말해졌다. 또한 베들레헴에서 그분이 한 일은 결코 끝나지 않을 것이다. 이 짧은 설명은 우리의 영광스러운 주님의 경이와 성육신을 간략하게 묘사한다. 그들은 또한 그 위격 안에서 하나님의 오른편에 있는 고양된 사람을 가리키며 "신격의 모든 충만이 몸으로" 현재와 영원히 거하시는 것을 가리킨다( 2:9).

 

The Promise Of His Humanity

Genesis 3

"And the LORD God said unto the serpent, Because thou hast done this, thou art cursed above all cattle, and above every beast of the field; upon thy belly shalt thou go, and dust shalt thou eat all the days of thy life: And I will put enmity between thee and the woman, and between thy seed and her seed; it shall bruise thy head, and thou shalt bruise his heel" Gen.3.14,15. These first recorded words of God to the serpent in the Garden of Eden refer to "thy seed and her seed" Gen.3.15. It should be noted that this expression is also the first recorded prophecy in the Bible. Whilst the detail of the of the Son of God coming into flesh cannot be seen in such a passage, yet it cannot be ignored that the term which is used is most significant and is the first mention of the truth of the Virgin Birth. The ‘seed’ of both procreation and progeny is described generally in Scripture as coming from the man, but in this passage God is indicating to Satan that in addition to the curse that would immediately come upon him he would eventually, and finally, be bruised in the head, by the promised Deliverer who would come into the world through the woman. He would be the promised Messiah who is the only one described as the Seed of the woman. More will be written later about the Virgin Birth of Christ but this first Scriptural reference to it, is clear and has long been recognised as such by the godly of all ages.

 

그분의 인성의 약속

창세기 3

"주 하나님께서 뱀에게 이르시되, 네가 이 일을 행하였으니 네가 모든 가축과 들의 모든 짐승보다 더 저주를 받아 배로 다니고 평생토록 흙을 먹을지니라 내가 너와 여자 사이에 또 네 씨와 여자의 씨 사이에 적개심을 두리니 여자의 씨는 네 머리를 상하게 할 것이요, 너는 그의 발꿈치를 상하게 할 것이니라"( 3:14-15). 에덴 동산에 있는 뱀에게 하나님의 첫 번째 기록된 이 말씀은 "네 씨와 여자의 씨"(3:15)를 가리킨다. 이 표현은 성경에 기록된 최초의 예언이라는 것에 주목해야 한다. 육체에 들어오는 하나님의 아들의 세부사항은 그러한 구절에서 볼 수 없지만, 그래도 사용되는 용어가 가장 중요하며 처녀 출생의 진리에 대한 최초의 언급임을 무시할 수는 없다. 출산과 자손 모두의 ''는 성경에서 일반적으로 사람에게서 오는 것으로 묘사되어 있지만, 하나님은 이 구절에서 사단을 지적하시는 것은 즉시 그에게 올 저주에 추가하여 마침내, 마지막으로, 머리를 상하게 할 것이고, 그 여자를 통해 세상에 오게 될 약속된 구원자가 될 것이다. 그분은 여자의 씨로 묘사된 유일한 메시야가 될 것이다. 더 많은 것이 나중에 그리스도의 탄생에 관해 기록될 것이지만 이 첫 번째 성경의 언급은 분명하며 모든 시대의 경건한 사람들에 의해 오랫동안 그러한 것으로 인정되어왔다.

 

Isaiah 7 and Matthew 1

"Ask thee a sign of the LORD thy God; ask it either in the depth, or in the height above. But Ahaz said, I will not ask, neither will I tempt the LORD. And he said, Hear ye now, O house of David; Is it a small thing for you to weary men, but will ye weary my God also? Therefore the Lord Himself shall give you a sign; Behold, a virgin shall conceive, and bear a son, and shall call his name Immanuel" Isa.7.11-14.

"Now all this was done, that it might be fulfilled which was spoken of the Lord by the prophet, saying, Behold, a virgin shall be with child, and shall bring forth a Son, and they shall call His name Emmanuel, which being interpreted is, God with us" Matt.1.22-23.

이사야 7장과 마태복음 1

"너를 위해 주 네 하나님의 한 표적을 구하되 깊은 곳에서든지 위로 높은 곳에서든지 그것을 구하라, 하셨으나 아하스가 이르되, 나는 구하지도 아니하겠으며 주를 시험하지도 아니하겠나이다, 하매 그가 이르되, 오 다윗의 집이여, 이제 너희는 들을지어다. 너희가 사람들을 지치게 하는 것이 작은 일이기에 나의 하나님도 지치게 하려느냐? 그러므로 주께서 친히 한 표적을 너희에게 주시리라. 보라, 처녀가 수태하여 아들을 낳고 그의 이름을 임마누엘이라 하리라"(7:11-14).

"이제 이 모든 일이 일어난 것은 주에 관하여 대언자를 통해 말씀하신 것을 성취하려 하심이라. 이르시되, 보라, 처녀가 아이를 배어 아들을 낳을 것이요, 그들이 그의 이름을 임마누엘이라 하리라, 하셨으니 이것을 번역하면 우리와 함께 계시는 하나님이라는 뜻이라"(1:22-23).

These inspired words of Isaiah are quite specific and contain a remarkable prophecy. Ahaz the wicked king of Judah had been offered advice from Jehovah concerning the threatening powers which were advancing on Jerusalem at that time. The offered sign that this evil man refused turned out to be the most fundamental promise that Jehovah ever made to the house of David. A brief reading of 2 Kings chapter 16 will reveal the general contempt with which Ahaz regarded the holy things of the house of God and is consistent with his action in Isaiah chapter 7.

 

이사야서의 이 영감 받은 말씀은 매우 구체적이고 주목할만한 예언을 담고 있다. 유다의 사악한 왕 아하스는 당시 예루살렘에 진군했던 위협적인 힘에 관해 여호와께 조언을 받고 있었다. 이 악한 사람이 거절했던 제공된 표적은 여호와께서 다윗의 집에 주신 가장 근본적인 약속인 것이 밝혀졌다. 열왕기하 16장을 대충 읽으면 아하스가 하나님의 집의 거룩한 것들을 주목했고 이사야 7장에서 자신의 행동과 일치한다.

 

The sign referred to was greater than that which would meet the local and temporary need of Isaiah’s day. The use of the phrase "the house of David" should be carefully noted in relation to the context of the whole chapter. It reveals that Jehovah was looking on to His Divine and final provision for His chosen people. All who have attempted to expound this section have admitted difficulty, and whatever the complexities of the passage, the New Testament reference, Matt.1.18-25, makes abundantly clear that the Virgin Birth of Christ was the specific fulfilment of this Old Testament passage. It is not a matter of application, the inspired statement is plain: "Now all this was done that it might be fulfilled …". Much claim has been made that the Hebrew word alma, is used elsewhere of a maiden who is not necessarily a virgin. Some modern versions have even altered their text to reflect this. The Theological Wordbook of the Old Testament comments on this as follows:

언급된 표적은 이사야 시대의 지역의 일시적인 필요를 충족시킬 것보다 컸다. "다윗의 집"이라는 구절을 사용하는 것은 전체 장의 맥락과 관련하여 주의 깊게 기록되어야 한다. 그것은 여호와께서 자신이 선택한 백성을 위한 하나님의 최종적인 준비를 바라보고 계셨던 것을 보여준다. 이 부분을 자세히 설명하려고 시도한 모든 사람들은 어려움을 인정했으며, 구절의 복잡성이 무엇이든, 신약 마 1:18-25 언급은 그리스도의 처녀 탄생이 이 구약 구절의 특별한 성취였던 것이었음을 분명히 밝히고 있다. 그것은 적용의 문제가 아니며, 영감받은 설명이 명백하다. "지금 이것은 모든 것이 이루어진 것이다 ..." 히브리어 hm;l]['(알마) 단어가 반드시 처녀가 아닌 처녀의 어딘가에 사용되고 있다고 주장하고 있다. 몇몇 현대판은 이를 반영하기 위해 그 본문을 변경했다. 구약의 신학 단어집 다음과 같이 주해한다:

"There is no instance where it can be proved that ‘alma’ designates a young woman who is not a virgin. The fact of virginity is obvious in Gen.24.43 where alma is used of one who was being sought as a bride for Isaac. Also obvious is Ex 3.8. S of S.6.8 refers to three types of women, two of whom are called queens and concubines. It could be only reasonable to understand the name of the third group, for which the plural of alma is used, as meaning virgins."

 

"'알마' 동정녀가 아닌 젊은 여성을 가리키고 있음을 입증할 수 있는 사례가 없다.  동정녀의 사실은 창 24:43에 분명하며, 여기서 알마' 는 이삭을 위한 신부로서 찾고자 했던 사람에게 사용되었다. 또한 Ex 3.8이 분명하다. S.6.8 중의 S는 세 가지 유형의 여성을 나타내는 그 중 둘은 여왕과 첩으로 불린다. 복수의 알마가 사용되는 세 번째 그룹의 이름을 동정녀를 의미하는 것으로 이해하는 것은 합리적일 수밖에 없다.”

 

Even if there had been a doubt about the word used in Isaiah, it is hard to understand why some translators have made the change to ‘a maiden’ or ‘a young woman’, in light of the clarity of Matthew chapter 1. The passage is full of evidences that Mary was a virgin and this is confirmed by the words of the Angel to Joseph. It is well-known that every virgin is a maiden but not every maiden is a virgin. The teaching of both passages is to reveal that a most remarkable and humanly impossible event had taken place, and through it the Child Who was born was completely free from all taint of sin. The miracle of the Incarnation is in the conception which took place within the womb of Mary.

 

비록 이사야서에서 사용된 단어가 의심스럽더라도 왜 마태복음 1장의 명확성에 비추어 왜 어떤 번역자들이 "처녀" 또는 "젊은 여성"으로 바뀌었는지 이해하기 어렵다. 이 구절은 마리아가 처녀였음을 보여주는 증거로 가득차 있으며 요셉에게 전한 천사의 말로 확인된다. 모든 동정녀는 처녀이지만 모든 처녀가 동정녀가 아니라는 것은 잘 알려져 있다. 두 구절 모두를 가르치는 것은 가장 주목할만하고 인간적으로 불가능한 사건이 일어났음을 드러내는 것이며, 이를 통해 태어난 아이는 죄의 모든 더러움에서 완전히 벗어났다. 성육신의 기적은 마리아의 자궁에서 일어났고 수태되었다.

 

Isaiah 9

"For unto us a child is born, unto us a son is given: and the government shall be upon His shoulder: and His name shall be called Wonderful, Counsellor, The mighty God, The everlasting Father, The Prince of Peace. Of the increase of His government and peace there shall be no end, upon the throne of David, and upon his kingdom, to order it, and to establish it with judgment and with justice from henceforth even for ever" Isa.9.6-7. This further prophecy confirms, in promise, the detail of what has already been considered. The Holy Spirit through Isaiah reveals that the mention of ‘a child’ being born confirms the true humanity of the child. It is just as clear that this child is ‘the Son’ who was given. This same truth is expounded by Paul: "But when the fulness of the time was come, God sent forth His Son, made of a woman, made under the law" Gal.4.4.

 

이사야 9

"이는 한 아이가 우리에게 태어났고 한 아들을 우리에게 주셨는데 그의 어깨에는 정권이 놓이고 그의 이름은 놀라우신 이, 조언자, 강하신 하나님, 영존하는 아버지, 평화의 통치자라 할 것이기 때문이라. 그의 정권과 화평이 번창하여 끝이 없으며 그가 다윗의 왕좌와 그의 왕국 위에 군림하여 그것을 정비하고 이제로부터 영원토록 공의와 정의로 그것을 굳게 세우리라"(9:6-7) 더 나아간 이 예언은 이미 고려된 것에 대한 세부 사항을 약속된 바에 따라 확인한다. 이사야를 통하여 성령께서는 태어나는 '한 아이'에 대한 언급이 그 아이의 참된 인성을 확인시켜 주신다는 것을 계시한다. 이 아이가 주어진 '아들'이라는 것이 명백하다. 이같은 진리는 바울에 의해 설명된다: "그러나 충만한 때가 이르매 하나님께서 자신의 아들을 보내사 여자에게서 나게 하시고 율법 아래 있게 하셨나니”( 4:4).

 

 


posted by 징검 다리