블로그 이미지
징검 다리
그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

calendar

1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Recent Post

theWord Bible Software

Category

2013. 3. 26. 20:38 말씀 안으로

Difficult Scriptures

 “Almost All Things Purged” (Heb 9:22)
 거의 모든 것들이 깨끗하게 되나니”( 9:22)

Denis O’Hare

“And almost all things are by the law purged with blood; and without shedding of blood is no remission” (Heb 9:22). What is the meaning of this expression, “almost all things,” at the beginning of the verse? This text reveals that under the Law there were exceptions touching the forgiveness of sins. However, this does not permit us to say: “If I am sincere then God will not require anything else.” For in considering the exceptions, we discover a certain severity which was not less than that in those requirements where blood had to be shed.

 

율법에 따라 거의 모든 것이 피로써 깨끗하게 되나니 피 흘림이 없은즉 사면이 없느니라”( 9:22). 절의 시작 부분에 거의 모든 것들이라는 표현의 의미는 무엇인가? 이 본문은 율법에 따라 죄들을 용서하는 감동적인 예외가 있었다. 그러나 이것은 우리에게 말하는 것을 허용하지 않는다: “내가 진실하다면 하나님은 그 외 다른 것을 요구하지 않으신다.” 예외를 고려하는 것에 대해 우리가 특정한 엄격함을 발견하는 것은 피가 흘려져야 했던 그것들의 요구 사항보다 적은 것이 아니었다.

 

Here are the four exceptions in the Old Testament where sins were purged without the shedding of blood:

 

“But if he be not able to bring two turtledoves, or two young pigeons, then he that sinned shall bring for his offering the tenth part of an ephah of fine flour for a sin offering; he shall put no oil upon it, neither shall he put any frankincense thereon, for it is a sin offering” (Lev 5:11).

 

“And Moses said unto Aaron, ‘Take a censer, and put fire therein from off the altar, and put on incense, and go quickly unto the congregation, and make an atonement for them’” (Num 16:46).

 

“And a man that is clean shall gather up the ashes of the heifer, and lay them up without the camp in a clean place, and it shall be kept for the congregation of the children of Israel for a water of separation: it is a purification for sin” (Num 19:9).

 

“Then flew one of the seraphim unto me, having a live coal in his hand, which he had taken with the tongs from off the altar; and he laid it upon my mouth, and said, ‘Lo, this hath touched thy lips; and thine iniquity is taken away, and thy sin purged’” (Isa 6:6-7).

 

여기에 피 흘림이 없이 죄가 정결케 된 구약 성경의 네 가지 예외는 다음과 같다.

 

그러나 만일 그가 산비둘기 두 마리나 집비둘기 새끼 두 마리를 가져올 능력이 없거든 죄를 지은 자는 죄 헌물로 고운 밀가루 일 에바의 십분의 일을 자기의 헌물로 가져오되 그것이 죄 헌물인즉 그 위에 기름을 붓지 말며 유향을 놓지 말고”( 5:11).

 

  모세가 아론에게 이르되, 향로를 취해 제단의 불을 그 안에 담고 그 위에 향을 놓고 급히 회중에게로 가서 그들을 위하여 속죄하라”( 16:46).

 

또 정결한 자가 암송아지의 재를 거두어 진영 밖의 정결한 곳에 둘 것이요, 또 이스라엘 자손 회중을 위해 그것을 간직하여 거룩히 구분하는 물에 쓰게 할지니 그것은 죄를 정결하게 하는 것이니라”( 19:9).

 

그때에 스랍들 중에서 하나가 부집게로 제단에서 불타는 숯을 취해 손에 들고 내게로 날아와 그것을 내 입에 대며 이르되, 보라, 이것이 네 입술에 닿았으니 네 불법이 제거되고 네 죄가 깨끗하게 되었느니라, 하더라”(6:6-7).

 

In each of the four cases quoted, fire is associated with forgiveness. We know that in the Old Testament, fire is frequently mentioned to imply the judgment of God upon sin as in the case of Sodom and Gomorrah (Gen 19). There were, of course, other instances of cleansing, such as Leviticus 22:6 and Numbers 31:22-24, but these involved cleansing from physical defilement and not from sin.

 

인용된 네 개의 각각의 경우에 불은 용서와 연결되어 있다. 우리는 구약 성경에서 불이 소돔과 고모라( 19)의 경우에서와 같이 죄에서 하나님의 심판을 의미하기 위해 자주 언급된 것을 알고 있다. 물론 레위기 22:6과 민수기 31:22-24과 같은 깨끗케 하는 다른 사례들이 있었지만 신체적 더럽혀짐과 죄로부터 깨끗해짐이 수반되었다.

 

In Leviticus 5, the fine flour, representing the sin offering, is burnt upon the altar. The sinner was too poor to bring two birds but, in grace, God accepted this sin offering of fine flour. We notice that fine flour is one of the essential ingredients of the meat offering of Leviticus 2, speaking typically of the person of Christ. In this passage, three elements are present: a sacrifice, an altar, and fire.

 

레위기 5장에서, 속죄 제물을 나타내는 고운 가루는 제단에서 태우고 있다. 또한 가난했던 죄인은 새 두 마리를 가져왔지만 하나님의 은혜로 이 고운 가루의 속죄 제물이 열납되었다. 우리는 고운 가루가 그리스도의 사람에 대해 일반적으로 말하면서, 레위기 2장의 소제의 본질적인 재료 중 하나인 것을 주목한다. 이 구절에서 세 가지 요소가 존재하고 있다: 희생, 제단, 그리고 불.

 

In the second case, the fire which burnt in the censer had been taken off the altar when Aaron made atonement for the sin of the people at the occasion of Korah’s revolt. Aaron’s role was of crucial importance to deliver the people from the weight of the wrath of God: “He stood between the dead and the living.” The fire in the censer halted the progress of the plague, the judgment of God upon the sin of the people. The censer was normally used to burn the sweet smelling perfume which rose up to heaven. Thus, the smell of this sacrifice rose up to heaven to teach that this sacrifice was accepted by God to atone for the sin of the people.

 

두 번째 경우에, 향로에 태우는 불은 아론이 고라의 반란을 계기로 사람들의 죄를 속죄했을 때 제단에서 가져왔었다. 아론의 역할은 하나님의 진노의 무거움으로부터 중대한 중요성에 관해 사람들에게 전달하기 위함이었다: “그는 죽음과 생존 사이에 서 있었다.” 향로에 불은 사람들의 죄에 따른 하나님의 심판, 전염병의 진행을 멈추었다. 향로는 일반적으로 하늘까지 올라갔던 감미로운 향기 냄새가 나게 태우도록 사용되고 있었다. 따라서 이 희생은 사람들의 죄를 속죄하기 위해 하나님께 열납되었던 것을 가르치는 이 희생의 냄새는 하늘까지 올라갔다.

 

The third passage in Numbers 19 speaks of the red heifer that had been offered on the altar and all that was left was the ashes to be used for “a purification for sin” (v9). Hebrews 9:13-14 points out that these ashes could only purify the flesh and paled in comparison with the blood of Christ.

 

민수기 19장에 3번째 구절은 제단에 드려졌던 붉은 암송아지에 관해 말하는 것과 남겨진 모든 것은 죄를 정결하게 하는 것”(9)에 사용되는 재()이었다. 히브리서 9:13-14에 가리키는 것은 이들 재가 오직 육체를 정결케 할 수가 있었고 그리스도의 피와 비교할 범위라 할 수 있었다.

 

Finally, in the fourth case mentioned, that of the prophet Isaiah, we see how his sin was purged by the live coal taken off the altar. Isaiah had not committed any specific sin but having seen the glory of God, he was intensely conscious of his sinful state, not because of anything that he had done but because of what he was. Under the Law, it was impossible for a sinner to see God and live. Thus the seraphim intervened, bringing this live coal from the altar, laying it on the prophet’s mouth and declaring: “Thine iniquity is taken away, and thy sin purged.”

 

마지막으로, 네 번째 경우에 언급된 선지자 이사야의 그것은, 우리가 그의 죄가 제단에서 취해진 핀 숯에 의해 어떻게 정결케 되었는지에 관해 본다. 이사야가 어떤 특정한 죄를 범하지 않았지만 하나님의 영광을 보았던 것은 그가 그의 죄악의 상태를 강하게 의식하고 있었고 그가 했던 어떤 것 때문은 아니지만 그에게 있었던 것 때문이다. 율법 아래서 그것은 죄인이 하나님을 보고 살아가는 것은 불가능했다. 따라서 스랍이 제단에서 이 핀 숯을 가져와 선지자의 입에 그것을 닿게 하고 선언하는 사이에 일어났다: “네 불법이 제거되고 네 죄가 깨끗하게 되었느니라.”

 

According to Hebrews 9:22, these exceptions were allowed under the Law. But with the death of the Lord Jesus Christ, the New Testament establishes the fact that the only means of obtaining the remission of sins is by the shedding of the blood as is stated in this same verse and there is now no exception.

 

히브리서 9:22에 따르면, 이러한 예외는 율법에서 허용되었다. 그러나 주 예수 그리스도의 죽음과 함께 신약 성경은 죄들의 사함을 받을 수 있는 유일한 수단이 이 동일한 구절과 어떤 예외도 없다고 언급된 것으로 피 흘림이 있다는 사실을 확증한다.

 

The importance of the shedding of the blood of Christ is underlined in several texts. We have been justified by His blood (Rom 5:9), and we have redemption through His blood (Eph 1:7). Peter reminds that we have been redeemed with the precious blood of Christ (1Peter 1:18-19). In 1 John and in the book of Revelation we read that we have been cleansed and washed from our sins by the blood of Christ (1John 1:7 and Rev 1:5). We have seen in Hebrews 9:14 that this same blood purges our consciences from dead works to serve the living God.

 

그리스도의 피 흘림의 중요성은 여러 본문에 분명히 나타나 있다. 우리는 그분의 피에 의해 의롭다함을 받았고( 5:9), 우리는 그분의 피를 통해( 1:7) 구속되었다. 베드로는 우리가 그리스도의 보배로운 피를 통하여 구속된 것을  (벧전 1:18-19) 상기시킨다. 요한일서와 요한계시록의 책에서 우리는 그리스도의 피에 의해 정결케 되고 우리의 죄들로부터 씻김 받은 것을 읽는다(요일 1:7과 계 1:5). 우리가 히브리서 9:14에서 볼 수 있는 것은 이 동일한 피가 살아계신 하나님을 섬기도록 죽은 행실로부터 우리의 양심을 깨끗이 한다.

 

http://www.truthandtidings.com

'말씀 안으로' 카테고리의 다른 글

이스라엘과 교회  (0) 2014.04.15
예언의 해석  (0) 2014.03.28
지역교회에서 사용되는 은사  (0) 2013.10.10
믿음의 성장을 가져오는 복음의 원리  (2) 2013.10.08
창세기의 옷(Clothing in Genesis-2)  (0) 2012.11.13
창세기의 옷(Clothing in Genesis)  (0) 2012.10.30
그리스도의 속죄(3)  (0) 2012.02.26
그리스도의 속죄(2)  (0) 2012.02.26
posted by 징검 다리