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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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2013. 8. 29. 19:30 A.J. 히긴스

Assembly Meetings
모임 집회들

AJ 히긴스

What constitutes an assembly meeting? What are the “official” meetings of an assembly?

 

어떻게 모임 집회를 구성할 것인가? 모임의 공식적인집회들은 무엇인가?

 

Concerning the first locally gathered assembly we encounter this well-known phrase: “they continued …apostles’ doctrine (teaching), (the) breaking of bread, and (the) prayers (Acts 2:42). So we are immediately aware that there were three gatherings which marked believers from the outset: meetings for the teaching of the Word of God, the breaking of bread, and the prayer meeting.

 

처음에 지역으로 모이게 된 모임에 관련하여 우리는 이 잘 알려진 구절을 만난다: “저희가 사도의 (가르침)을 받아 떡을 떼며 기도하기를 전혀 힘쓰니라”( 2:42). 그와 같이 우리가 바로 깨닫는 것은 처음부터 신자들이 나타내었던 세 개의 모임이 있었다: 하나님의 말씀의 가르침을 위한 모임, 떡을 떼기 위한 모임, 그리고 기도 모임.

 

In Acts 15 apostles and elders came together to confront assembly problems and issues. So the meeting to discuss assembly spiritual issues (not the normal business meeting) is also suggested in Acts. Paul’s return to Antioch in Acts 14, from where he and Barnabas had been commended, is marked by a report meeting in which they recounted the work which God had wrought through them. Scripture recognizes a worker’s report as an assembly gathering. Finally, in 1 Corinthians 5 we have a meeting of the assembly for discipline.

 

사도행전 15장에서 사도들과 장로들은 모임 문제들과 논점들을 의논하기 위해 함께 모였다. 그래서 영적인 모임 문제들(정상적 업무 집회가 아님)을 논의하기 위한 집회가 사도행전에 또한 제시되었다. 사도행전 14장에서 안디옥으로 돌아온 바울, 거기에서 그와 바나바는 소개되었으며, 그들은 하나님께서 그들을 통해 일하셨던 일을 자세히 말하는 보고 집회로 나타내었다. 성경은 일꾼들의 보고를 모임 집회로서 인정한다. 마지막으로, 고린도전서 5장에서 우리는 징계를 위한 모임의 집회가 있다.

 

What about the Bible reading? Is this a Scriptural meeting? Recall that the assembly is responsible for “teaching” (Acts 2:2). How that teaching is carried out and accomplished is the responsibility of those who have the care of the assembly. The Scriptures do not legislate that there must be ministry or there must be didactic sessions. It only legislates “teaching” (1Tim 4:13). The word used for Paul’s preaching at Troas (Acts 20:9) would allow the thought of conversation and not strictly preaching as we know it (See W. E. Vine).

 

성경 읽기에 대해서는 무엇인가? 이것은 성경적 집회인가? 모임이 가르침”( 2:2)에 대한 책임이 있다는 것을 상기하라. 어떻게 그 가르침을 수행하고 성취하는가는 모임을 돌아보는 사람들의 책임이다. 성경이 법으로 제정하지 않을지라도 섬김이 있어야 하거나 교훈적인 활동이 있어야 한다. 그것은 단지 법으로 정한 가르침”(딤전 4:13)이다. 드로아( 20:9)에서 바울의 전도에 사용되는 단어는 대화의 생각을 허용했을 것이고 우리가 그것을 알고 있는 것처럼 엄격하게 전도하지 않았다(W.E 바인 참조).

 

Is there, as well, a pattern for our gospel meetings in the New Testament? It must be admitted that the apostles and believers went out to where the people were. Philip went to the desert; Peter went to the home of Cornelius; Paul was found in the synagogues and by the riverside. The pattern is unmistakable and clear. But does that negate the assembly’s responsibility to have a venue where friends, contacts, and neighbors can come to hear the gospel? Is there any substitute for the unsaved children of believers hearing the gospel weekly? But we cannot rest on tradition or what is pragmatic; is there anything Scriptural to support this in principle?

 

뿐만 아니라, 신약 성경에서 우리들의 복음집회를 위한 모본이 있는가? 그것은 사도들과 신자들이 사람들이 있었던 곳으로 갔음을 인정해야 한다. 빌립은 광야로 갔으며; 베드로는 고넬료의 집에 갔고; 바울은 회당과 강변에서 발견되었다. 모본은 명백하고 분명하다. 그러나 친구들, 교제하는 자들 및 이웃이 복음을 들으러 올 수 있는 집회장소를 가지려는 모임의 책임을 부정하는 것인가? 복음을 매주 듣고 있는 신자들의 구원받지 못한 아이들에 대한 어떤 대체가 있는가? 그러나 우리가 전통이나 실용주의에 있는 어떤 것으로 안심할 수 없으며; 원칙적으로 이 기능을 지원하기 위한 성경적 무언가 있는가?

 

The teaching of 1 Timothy 3:15 is crucial: an assembly is “pillar and ground (bulwark) of the truth.” We not only preserve the truth of God (bulwark) but we proclaim it (pillar). Any means that assembly leaders see as consistent with the remainder of Scripture which enables them to uphold the truth of God is consistent with the goal of an assembly and the principles of Scripture.

 

디모데전서 3:15의 가르침은 결정적이다: 모임은 진리의 기둥과 터(보루).” 우리가 오직 하나님(보루)의 진리를 보존하지 않지만 우리는 그 (기둥)을 선포한다. 의미하는 모든 것은 모임 인도자들이 성경의 나머지 부분과 마찬가지로 일관성 있게 보고 그들에게 하나님의 진리를 유지할 수 있도록 모임의 목표와 성경의 원칙을 가진 일관됨이다.

 

Difficulties can arise regarding Sunday school work and outreach work in the gospel. Dealing with the latter, those who go out with the gospel to reach new areas are to be commended and encouraged as much as possible. But it also must be remembered that they are extensions of the assembly and not free agents or subcontractors. Even those commended by an assembly are still responsible to the local assembly which commended them. Their gospel work should carry the same character as that of the assembly itself. Distance from the local assembly is not an excuse to abandon the principles of the assembly.

 

어려움들은 복음 안에서 주일 학교 사역과 봉사 활동에 관련하여 발생할 수 있다. 후자를 다루는 것은 새로운 영역을 개척하기 위해 복음을 가지고 나아가는 사람들을 천거하고 최대한 격려하게 된다. 그러나 또한 기억해야 되는 것은 그들은 모임의 연장이며 자유 행위자나 하청 업체가 아닌 것이다. 심지어 모임에 의해 천거되고 있는 것과 그들을 천거했던 지역모임에게 여전히 책임이 있다. 그들의 복음 사역은 모임 그 자체와 동일한 특성을 가지고 진행해야 할 것이다. 지역모임에서의 거리는 모임의 원칙들을 포기하는 핑계가 아니다.

 

 

 

 

 

 

When a commended sister returns from a mission field, how should she give a “report” of her work in that country?

 

천거된 자매가 선교지에서 돌아왔을 때 어떻게 그녀가 그 나라에서 그녀의 결과의 보고를 제시해야 하는가?

 

We need to be balanced and sensitive to issues such as this. There should be nothing to even hint that the labor of our sisters is in anyway inferior to, or less noteworthy than, what our laboring brethren are doing. In point of fact, the wives of these brethren labor as much as the men do, yet get no “platform time” to tell of their exploits.

 

우리는 균형을 잡는 것과 이와 같은 문제들에 민감할 필요가 있다. 심지어 우리 자매들의 수고는 어쨌던 우리의 수고하는 형제들이 행하고 있는 것보다도 열등하다거나 주목할만한 심지어 암시하는 아무것도 없을 것이다. 실제에 있어서, 이들 수고하는 형제들의 아내들이 남자들이 하는 만큼 아직 그들의 공적에 관해 말하려는 강단 시간을 가질 수 없다.

 

As always, Scripture must dictate and guide us. While we have the example in Acts 14:26, 27 of a missionary report by Paul and Barnabas to their commending assembly in Antioch, the very same Paul, through the Spirit of God, enjoined that women keep silence in the church (1Cor 14:33-37) and that a woman is not to have leadership or a vocal place in the assembly (1Tim 2:11-12). Despite many arguments which have been raised, Paul is not demeaning women, calling into question their intelligence, or inflicting some form of punishment because of Eve’s failure. Leadership in the man has been God’s intention since creation and is to be preserved in the local assembly, if nowhere else.

 

항상 성경이 우리에게 명령하고 안내하게 해야 한다. 우리는 안디옥 모임에서 천거하고 있는 그들에 대해 바울과 바나바에 의한 전도 보고에 관한 사도행전 14:26,27에서 실례를 가지고 있는 동시에 매우 동일하게 하나님의 설령을 통해 바울은 여성이 교회에서 침묵을 유지하는 것을 명령 받았으며(고전 14:33-37), 그리고 여성은 모임 안에서 말하는 위치나 인도자의 지위를 가질 수 없다(딤전 2:11-12). 제기되고 있는 많은 논쟁에도 불구하고, 바울은 그들의 지력으로 의문을 제기하는 것이나 이브의 실패 때문에 약간의 징벌의 형태를 지게 하는 것으로 여성의 품위를 떨어트리지 않는다. 남자 안에서 인도적 위치는 창조 이후 하나님의 계획에 있었으며, 다른 아무데도 없는 경우라면 지역모임 안에서 보존되어야 했다.

 

How then can we express appreciation for the work being done and how can the sister missionary show accountability to the commending assembly?

 

그 다음 어떻게 우리는 수행중인 사역에 대한 감사를 표현할 수 있으며 어떻게 자매 선교사가 천거하는 모임에 대한 책임을 보여줄 수 있는가?

 

Would it not be wiser for one of the believers to open his/her home for all who are interested to come and hear about the work and, if available, view some documentation of the labors of the sister in her field? This would certainly not contradict the teaching of Scripture and would enable those interested to gain an understanding and appreciation for what the sister has been doing for God. We preach and teach that, though linked with the testimony of the assembly, the “hall” is not a sanctuary. Assembly basements and dining areas are used for showers, weddings, and other assembly activities. This could also be a convenient place for a sister to informally tell others of the labor in which she is involved for the Lord.

 

그 일에 대해 와서 들으려는 관심이 있는 모든 사람을 위해 그/그녀의 가정을 개방하려는 신자들 중 한 사람을 위해서는 현명하지 않을 것이며, 가능하다면, 그녀의 현장에서 자매의 수고에 관한 일부의 문서를 볼 것인가? 이것은 확실히 성경의 가르침을 모순되지 않을 것이고, 관심 있는 사람들은 자매가 하나님을 위해 행했던 것에 대한 이해와 감사를 얻을 수 있을 것이다. 우리는 설교와 가르치는 것에도 불구하고 모임의 증거와 연결된 집회소는 성역이 없다. 모임 지하실과 식사하는 곳은 샤워, 결혼식, 기타 모임 활동들에 사용된다. 이것은 또한 그녀가 주님을 위해 수반되고 있는 것에서 수고에 관해 비공식으로 다른 사람에게 말하려는 자매를 위한 편리한 장소가 될 수 있다.

 

The previous question, submitted from a totally different source, established that there are no sisters’ meetings envisioned in the NT. The absence of a brother does not suddenly lift the Spirit-given restrictions of 1 Corinthians 14 and 1 Timothy 2. There are no segregated meetings, apart from the elders’ meeting, in the list which the Spirit of God has given us.

 

이전에 완전히 다른 원인으로부터 제시되었던 문제는 신약에서 상상했던 자매의 모임들이 없다는 것을 확정했다. 형제의 부재가 갑자기 고린도전서 14장과 디모데전서 2장에 관해 성령이 주신 제한을 들어올리지 않는다. 하나님의 성령이 우리에게 주신 목록 안에서 장로들의 집회로부터 분리된 집회들은 없다.

 

http://www.truthandtidings.com/

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