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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Chapter 8: The Local Church And Its Collections
8: 지역 교회와 연보(1)

토마스 벤틀리, 말레이시아

One of the fascinating features of the nature of our God is that He is a giving God. One has put it this way: “God ever lives, forgives, outlives and ever stands with outstretched hands, and while He lives He gives, for this is Love’s prerogative to give, and give, and give.” Adam was the first one to use the word as seen in Gen.3.12, “The woman whom Thou gavest to be with me”. Hence in keeping with this most commendable feature of Divinity from Genesis to Revelation our God is seen as a “giving God”, see Gen.12.7; Rev.22.12. Israel as a nation redeemed and released from Egyptian bondage, on receiving the details of what the Lord Jehovah specified as being essential for the Tabernacle to be built, responded diligently and devotedly as is recorded in Ex.35.1–36.7. This giving was due to their being willing hearted, “And they came, both men and women, as many as were willing hearted, and brought bracelets, and earrings, and rings, and tablets, all jewels of gold: and every man that offered offered an offering of gold unto the LORD” Ex.35.22, and the wise hearted used what was brought to build the tabernacle. Notice for example, “And every wise hearted among you shall come, and make all that the LORD hath commanded” Ex.35.10; “And all the women that were wise hearted did spin with their hands, and brought that which they had spun, both of blue, and of purple, and of scarlet, and of fine linen” Ex.35.25; “Then wrought Bezaleel and Aholiab, and every wise hearted man, in whom the LORD put wisdom and understanding to know how to work all manner of work for the service of the sanctuary, according to all that the LORD had commanded” Ex.36.1. They were so impelled to bring such an amount to Moses that they were told, in our language, ‘Enough is enough’. Thus it is written in chapter 36.5-7, “And they spake unto Moses, saying, The people bring much more than enough for the service of the work, which the LORD commanded to make. And Moses gave commandment, and they caused it to be proclaimed throughout the camp, saying, Let neither man nor woman make any more work for the offering of the sanctuary. So the people were restrained from bringing. For the stuff they had was sufficient for all the work to make it, and too much.” Let us ask ourselves at this stage “Does our giving to God reach this standard in quality and quantity?”

 

우리의 하나님의 본질의 매력적인 특징 중 하나는 그분은 주시는 하나님이라는 것이다. 사람은 이처럼 표현했다: “언제나 살아계신 하나님, 용서, 오래 참으시고 펼친 손으로 언제나 서신, 그분은 살아계시는 동안 그분은 주시고 이것을 위해 사랑의 특권을 주시고, 주시고 또 주시기 위해 계신다.” 아담은 창 3:12에서 볼 수 있는 것처럼 하나님이 주셔서 나와 함께 하게 하신 여자단어를 사용하는 최초의 사람이었다. 따라서 창세기부터 요한 계시록까지 신성의 가장 훌륭한 기능을 유지하시는 우리의 하나님은 하나님을 주심으로 볼 수 있다, 12:7; 22:12을 보라. 이스라엘이 애굽의 속박에서 풀려나고 회복된 민족으로 주 여호와께 어떤 세부사항을 받은 대로 건축하게 될 성막을 위한 필수적인 것으로 지정되고 출 35:1-36:7에 기록되어 있는 것처럼 성실하고 헌신적으로 대답했다. 이 드림은 그들의 기꺼운 마음이었기 때문에 당연한 것이었다 곧 마음에 원하는 남녀가 와서 가슴 핀과 귀고리와 가락지와 목거리와 여러 가지 금품을 가져왔으되 사람마다 여호와께 금 예물을 드렸으며”(35:22), 그리고 마음이 지혜로운 자는 성막을 세우기 위해 가져온 것을 사용했다. 예를 들어 주목하라, “무릇 너희 중 마음이 지혜로운 자는 와서 여호와의 명하신 것을 다 만들지니”( 35:10); “마음이 슬기로운 모든 여인은 손수 실을 낳고 그 낳은 청색 자색 홍색실과 가는 베실을 가져왔으며”(35:25); “브사렐과 오홀리압과 및 마음이 지혜로운 사람 곧 여호와께서 지혜와 총명을 부으사 성소에 쓸 모든 일을 할 줄 알게 하심을 입은 자들은 여호와의 무릇 명하신 대로 할 것이니라”( 36:1). 그들은 그렇게 모세에게 그와 같은 양()을 가져오도록 추진했던 것은 그것들이 우리의 말로 그 정도면 충분하다라고 말했다. 따라서 그것은 36:5-7 쓰여져 있다, “모세에게 고하여 가로되 백성이 너무 많이 가져오므로 여호와의 명하신 일에 쓰기에 남음이 있나이다 모세가 명을 내리매 그들이 진중에 공포하여 가로되 무론 남녀하고 성소에 드릴 예물을 다시 만들지 말라 하매 백성이 가져오기를 정지하니 있는 재료가 모든 일을 하기에 넉넉하여 남음이 있었더라.” 우리는 이 단계에서 우리 자신에게 물어 보자 우리의 하나님께 드림은 질과 량이 이 표준에 도달하는가?”

 

It is essential and indeed vital, to our understanding of the subject of giving to recognise that we may give our gifts and our goods, and yet miss the priority of God in this matter and fail in giving our persons in wholehearted devotion to God, as is urged by Paul in Rom.12.1, “I beseech you therefore, brethren, by the mercies of God, that ye present your bodies a living sacrifice, holy, acceptable unto God, which is your reasonable service.” The Lord wants more than my money or my resources. He wants me in total resignation to Himself, and this surely is extremely personal, practical and permanent. Is that all? Nay, verily, for as we turn to Heb.13.15 our God is awaiting yet a further giving, and that is praise,

우리가 우리의 은사들과 좋은 것들을 드릴 수도 있다는 것을 인식하고 드림의 주제에 관해 우리의 이해하는 것은 본질적이고 실제로 중요하다, 그리고 여전히 이 문제에 대한 하나님의 우선 순위를 놓치고 하나님께 전심으로 헌신함에 우리의 사람들은 드림에 실패한다, 따라서 롬 12:1에서 권하고 있다, “그러므로 형제들아 내가 하나님의 모든 자비하심으로 너희를 권하노니 너희 몸을 하나님이 기뻐하시는 거룩한 산 제사로 드리라 이는 너희의 드릴 영적 예배니라.”  주님은 나의 돈이나 나의 자원보다 더 원하신다. 그분은 그분 자신에게 대한 전체적인 포기를 나에게 원하신다, 그리고 이것은 확실히 개인적이고 실용적이고 영구적이다. 그것이 전부인가? 글쎄, 진실로, 우리가 히 13:15로 돌려서 우리의 하나님은 아직 그 이상을 드리기를 기다리신다, 찬양이 있다,

“By Him therefore let us offer the sacrifice of praise to God continually, that is, the fruit of our lips giving thanks to His name.” It is recorded that the great C. H. Spurgeon having ministered from this verse one Lord’s Day, was found by one of his parishioners the very next day lying on the ground, having been attacked by a person who managed to take his money. His friend standing by said to him, “Can you still praise the Lord?” “Yes,” he replied, and among the many things Spurgeon reiterated as his cause for praise was, “the robber did not take my life, he only took my money; and while he hit me, I did not hit him” and so on. Yet another offering is to be noted as found in Rev.8.3,4 and that is prayer, “And another angel came and stood at the altar, having a golden censer; and there was given unto him much incense, that he should offer it with the prayers of all saints upon the golden altar which was before the throne. And the smoke of the incense, which came with the prayers of the saints, ascended up before God out of the angel’s hand.” Every possible resource is to be ours through the grace of God whatever the circumstances may be.

 

이러므로 우리가 예수로 말미암아 항상 찬미의 제사를 하나님께 드리자 이는 그 이름을 증거하는 입술의 열매니라.” 그것은 어느 주님의 날 이 구절에서 섬겼던 위대한 C.H. 스펄젼이 그의 돈을 갖기 위해 관리했던 사람에 의해 공격을 받아 바로 다음날 바닥에 누워 있는 것이 그의 교구민 한 사람에 의해 발견되었다고 기록되어 있다. 입석한 그의 친구가 당신이 여전히 주님을 찬양할 수 있는가?”라고 그에게 말했던 것에 의해 라고 그는 대답했고, 스펄젼은 많은 것들 가운데 찬양에 대한 그의 이유로 강도가 나의 생명을 취해가지 않았고, 그가 내 돈만 가져갔다; 그가 나를 공격하는 동안 나는 그를 공격하지 않았다는 등등이었다. 다시 다른 연보는 계 8:3,4에서 발견되는 것으로 주목해야 하는 것은 기도이다, “또 다른 천사가 와서 제단 곁에 서서 금향로를 가지고 많은 향을 받았으니 이는 모든 성도의 기도들과 합하여 보좌 앞 금단에 드리고자 함이라 향연이 성도의 기도와 함께 천사의 손으로부터 하나님 앞으로 올라가는지라.” 가능한 모든 자원은 상황이 있을 수 있을지라도 하나님의 은혜를 통한 우리의 것이다.

 

King David provides a good illustration of the concept of giving in a selfless manner. Though he was intent on building a temple for God he was told that such was certainly not to be his privilege. “And David said to Solomon, My son, as for me, it was in my mind to build an house unto the name of the LORD my God: But the word of the LORD came to me, saying, Thou hast shed blood abundantly, and hast made great wars: thou shalt not build an house unto my name, because thou hast shed much blood upon the earth in my sight” 1 Chron.22.7,8. Naturally, he might well have both suppressed his interest and retained his resources, leaving others to supply the need. But no, David is recorded as having “prepared in abundance” for the Temple, although he would never have the privilege of being personally involved in its construction, “And David prepared iron in abundance for the nails for the doors of the gates, and for the joinings; and brass in abundance without weight; Also cedar trees in abundance: for the Zidonians and they of Tyre brought much cedar wood to David. And David said, Solomon my son is young and tender, and the house that is to be builded for the LORD must be exceeding magnifical, of fame and of glory throughout all countries: I will therefore now make preparation for it. So David prepared abundantly before his death ... Now, behold, in my trouble I have prepared for the house of the LORD an hundred thousand talents of gold, and a thousand thousand talents of silver; and of brass and iron without weight; for it is in abundance: timber also and stone have I prepared; and thou mayest add thereto. Moreover there are workmen with thee in abundance, hewers and workers of stone and timber, and all manner of cunning men for every manner of work. Of the gold, the silver, and the brass, and the iron, there is no number. Arise therefore, and be doing, and the LORD be with thee” 1 Chron.22.3-5;14-16. Whatever our situation in life may be, let us never withhold our devoted giving from God even though certain privileges that we may have anticipated, may not be ours in which to engage.

 

다윗 왕은 스스로의 방식으로 드림의 개념에 관한 좋은 그림을 제공한다. 그가 하나님을 위한 성전을 건축하는 것에 열심이었지만 그는 그러한 것이 확실히 자신의 특권이 아니었다는 것을 들었다.이르되 내 아들아 나는 내 하나님 여호와의 이름을 위하여 전을 건축할 마음이 있었으나 여호와의 말씀이 내게 임하여 이르시되 너는 피를 심히 많이 흘렸고 크게 전쟁하였느니라 네가 내 앞에서 땅에 피를 많이 흘렸은즉 내 이름을 위하어 전을 건축하지 못하리라”(대상 22:7,8). 본래 그는 그의 관심을 억제했고 그의 자원을 유지했던 모두를 가지고, 필요를 공급하기 위해 다른 사람에게 남기는 것을 잘 할 수 있었다. 그렇지 않다, 다윗은 성전을 위해 풍부하게 준비되어 있는으로 기록되어 있다, 비록 그가 개인적으로 관계하는 특권이 결코 없었을지라도 그것의 건축에서 다윗이 또 문짝 못과 거멀못에 쓸 철을 한없이 준비하고 또 심히 많아서 중수를 셀 수 없는 놋을 준비하고 또 백향목을 무수히 준비하였으니 이는 시돈 사람과 두로 사람이 백향목을 다윗에게로 많이 수운하여 왔음이라 다윗이 가로되 내 아들 솔로몬이 어리고 연약하고 여호와를 위하여 건축할 전은 극히 장려하여 만국에 명성과 영광이 있게 하여야 할지라 그러므로 내가 이제 위하여 준비하리라 하고 죽기 전에 많이 준비하였더라 내가 환난 중에 여호와의 전을 위하여 금 십만 달란트와 은 일백만 달란트와 놋과 철을 그 중수를 셀 수 없을 만큼 심히 많이 예비하였고 또 재목과 돌을 예비하였으나 너는 더할 것이며 또 공장이 네게 많이 있나니 곧 석수와 목수와 온갖 일에 익숙한 모든 사람이니라 금과 은과 놋과 철이 무수하니 너는 일어나 일하라 여호와께서 너와 함께 계실지로다”(대상 22.3-5,14-16). 삶에서 우리의 처한 상황이 무엇이든지, 심지어 특정한 특권을 통하여 하나님으로부터 드리는 우리의 헌신을 결코 미루지 말자는 것은 우리가 예상했을 수도 있고, 우리의 관계하는 것에서 없을 수도 있다.

 

In the days of Josiah the insight that preserved him was truly ordered of God, else Athaliah, who hated kingship, would have killed him. But there was one with perception and intelligence, namely Jehosabeath, who acknowledged him and hid him in the house of God, and so he was preserved by priestly care. It is most important for the serious reader of Holy Scripture to note in any portion of the Book, the use and repetition of simple, yet key words. In 2 Chronicles chapters 23 and 24, such a word is “set”.

 

요시아의 시대에 그를 보존했던 통찰력은 진정한 하나님의 질서였으며 달리 왕권에 반감을 품었던 아달랴는 그를 죽였을 것이다. 그러나 지각과 지성을 가진 사람이 있었다, 즉 하나님의 집에서 그를 인정했고 그를 숨겼던 여호사브앗이다, 그래서 그는 제사장의 돌봄에 의해 보존 되었다. 그것은 책의 어떤 부분에는 단순하지만 핵심 단어의 사용과 반복을 주목하고 성실하게 성경을 읽는 자를 위해 매우 중요하다. 대하 23장과 24장에서 그와 같은 단어들이 놓여있다.

 

Observe in 23.20 the King is “set upon the Throne” suggesting the Government of the house. In v.19 the porters are “set at the gates” ensuring the Guardianship of the house. Earlier in v.10 Jehoiada “set all the people … on the right side … and the left side of the temple,” which signifies the Gallantry of the house. The Glory of the house is certainly discernable in the final result of this mighty activity and recovery as 24.13 records “they set the house of God in his state”. The purpose in inviting the interested reader to this special portion is to note that when it comes to the subject of giving, which is essential for the ongoing work of the house, it is recorded in v.8 that the king commanded a chest to be made “and set it without the gate of the house of the Lord” denoting the Giving of the house.

 

23:20에서 말하는 왕이 집을 통치하는 암시가 왕좌에 앉혀있다. 19절에서 전을 안전하게 수호하는 문지기는 여러 문에 두어있다. 일찍이 10절에서 여호야다는 온 백성으로 오른쪽에서 성전의 왼쪽까지 서게는 전의 정사(情事)를 의미한다. 전의 영광은 이것이 강력한 활동과 24:13에 기록된 하나님의 집을 그것의 원래 상태로 세우고처럼 회복의 최종 결과로 확실히 식별할 수 있다. 이 특별한 부분에 흥미 있는 독자가 관심이 끌리는 목적이 주목되는 것은 그것이 드림의 주제에 대해 왔을 경우 전에 관해 지속적인 일을 위해 필수적이며, 왕이 궤를 만들라고 명했던 것이 8절에 기록되어 있다, 전에 관해 드림을 나타내는 이에 왕이 명하여 한 궤를 만들어 여호와의 전 문 밖에 두게 하고”.

 

In 2 Kings 11.9 it is stated that the priest set the chest “beside the Altar”. The application is stimulating, as it reminds us of the privilege we have to gather in remembrance of the Lord, and then exercise our responsibility to give to Him our practical appreciation of Him. This, as we shall consider later, was within Paul’s communication to the Corinthians. Often I ask myself: would what I have set apart to offer at the remembrance meeting be more if I was truly affected by what the Lord Jesus has accomplished for me; would I give more after the remembrance than before it?

 

왕하 11:9에서 그것은 제사장이 제단 옆에있는 궤를 두는 것을 말하고 있다. 적용은 우리가 주님의 기념에서 모이기 위해 있는 특권을 우리에게 생각나게 함으로 격려하고 있다, 그리고 그때 그분의 우리의 실제적인 감사를 그분께 드리기 위한 우리의 책임을 수행한다. 이것은 우리가 나중에 고려하여야 하는 것으로, 고린도인들에 대한 바울의 의사소통에 있었다. 종종 내 자신에게 묻는다: 내가 무엇을 더 많은 기념 집회에서 헌물을 드리기 위해 제쳐 둘 수 있는가? 만일 주 예수님께서 나를 위해 다 이루셨던 것에 의해 진정한 영향을 받았다면 나는 이전보다 기념 후 더 많이 드릴 수 있는가?

 

In the gospel by Mark chapter 13, there is what we may term an abbreviated record of the prophetic utterances by the Lord as recorded in Matthew chapters 24 and 25. It is helpful to note that four times the Lord Jesus urges that the persons addressed should “take heed” vv.5,9,23,33: our responsibility to do so is vital. It is encouraging to observe that before and after Mark’s account of the profusion and confusion of the times designated by the Lord, two women are mentioned, see 12.41–44; 14.1–9. Here are two women who, out of heartfelt devotion, give to God their wealth and worship. Beloved, ponder where Jesus the Lord is sitting “over against the treasury”. Then observe what He is seeing, and listen to what He is saying.

 

마가복음 13장에서 마태복음 24,25장에 기록된 것에 따라 주님의 우리가 신에 의해 우리가 주님에 의한 예언적인 말에 관해 생략되었던 기록이라고 부를 수도 있다는 것이다. 주 예수님께서 네번이나 사람들에게 말씀하셨던 주의하라”(5,9,23,33)를 주목하는 것은 도움이 된다: 그렇게 하는 우리의 책임은 극히 중대하다. 그것은 주님에 의해 지정된 시대의 풍부하고 혼란한 마가의 설명 이전과 이후, 두 여성이 언급되어 관찰하도록 격려되고 있다, 12:41-44; 14.1-9를 참조하라. 여기에 그들의 재물과 예배를 하나님께 드리고, 진심으로 헌신 중에 있는 두 명의 여성이 있다. 가장 사랑하는 예수님은 여기서 생각하신다 주님은 연보궤를 대하여 앉으사 보고 계신다. 그런 다음 그분은 보고 계신 무엇을 주시하고 그분께서 말씀하시는 것에 대해 들어라.

 

 “And Jesus sat over against the treasury, and beheld how the people cast money into the treasury: and many that were rich cast in much. And there came a certain poor widow, and she threw in two mites, which make a farthing. And He called unto Him His disciples, and saith unto them, Verily I say unto you, That this poor widow hath cast more in, than all they which have cast into the treasury: For all they did cast in of their abundance; but she of her want did cast in all that she had, even all her living” Mk.12.41-44.

“And being in Bethany in the house of Simon the leper, as He sat at meat, there came a woman having an alabaster box of ointment of spikenard very precious; and she brake the box, and poured it on His head” Mk.14.3.

 

 예수께서 연보궤를 대하여 앉으사 무리의 연보궤에 돈 넣는 것을 보실새 여러 부자는 많이 넣는데 한 가난한 과부는 와서 두 렙돈 곧 한 고드란트를 넣는지라 예수께서 제자들을 불러다가 이르시되 내가 진실로 너희에게 이르노니 이 가난한 과부는 연보궤에 넣는 모든 사람보다 많이 넣었도다 저희는 다 그 풍족한 중에서 넣었거니와 이 과부는 그 구차한 중에서 자기 모든 소유 곧 생활비 전부를 넣었느니라 하셨더라”( 12:41-44).

예수께서 베다니 문둥이 시몬의 집에서 식사하실 때에 한 여자가 매우 값진 향유 곧 순전한 나드 한 옥합을 가지고 와서 그 옥합을 깨뜨리고 예수의 머리에 부으니”(14:3).

 

Surely when each one of us comes to such an exercise, He is neither absent nor oblivious. He is still the same Lord. The attitude of these women is in stark contrast to those in the days of Malachi of whom it is said they robbed God:

“Will a man rob God? Yet ye have robbed Me. But ye say, Wherein have we robbed Thee? In tithes and offerings. Ye are cursed with a curse: for ye have robbed Me, even this whole nation.” However, to give to God His portion would bring great blessing, “Bring ye all the tithes into the storehouse, that there may be meat in Mine house, and prove Me now herewith, saith the LORD of hosts, if I will not open you the windows of heaven, and pour you out a blessing, that there shall not be room enough to receive it” Mal.3.8-10.

 

확실히 우리 중의 한 사람 각자가 그와 같이 행사하러 왔을 때 그분은 여전히 동일한 주님이시다. 이러한 여자들의 태도는 하나님을 강탈했던 사람들에 관한 말라기의 시대에 그들에 대해 현저하게 대조적이다:

사람이 어찌 하나님의 것을 도적질하겠느냐 그러나 너희는 나의 것을 도적질하고도 말하기를 우리가 어떻게 주의 것을 도적질하였나이까 하도다 이는 곧 십일조와 헌물이라 너희 곧 온 나라가 나의 것을 도적질하였으므로 너희가 저주를 받았느니라 만군의 여호와가 이르노라 너희의 온전한 십일조를 창고에 들여 나의 집에 양식이 있게 하고 그것으로 나를 시험하여 내가 하늘 문을 열고 너희에게 복을 쌓을 곳이 없도록 붓지 아니하나 보라”(3:8-10).

 

Years ago brethren in an assembly, having apportioned the giving of the saints, had five pounds left. They mutually decided to give the five pounds to a dear sister they knew very well. The brother appointed put it in an envelope and placed it through her letterbox. Not very long after he met the sister who said she had something to tell him. She reported having been at a missionary meeting where a very special need was made known and she was moved to give, but she had only a five-pound note left in her purse. She bowed her head and said, “Lord, if I give this I will have nothing left, but what else can I do but give it to Thee?” And she did. But she said, “Brother, you will never believe what happened when I got home. On opening the door there was an envelope with five pounds in it.” The brother in question could not get away quickly enough as his eyes filled with tears because of how God the Lord can see it all and repay the faithful. I ask my soul, has it ever been my experience to give all that I had?

 

여러 해 전에 모임의 형제들은 성도들의 드림을 할당했으며 다섯 파운드를 놓고 가도록 시켰다. 그들은 그들이 잘 알고 있었던 사랑하는 자매들에게 다섯 파운드를 제공하기로 서로 결정했다. 임명된 형제가 그것을 봉투에 넣었고 그녀의 우편함을 통해 두어졌다. 그다지 길지 않은 후에 그는 그녀가 그에게 말할 무엇인가 있다고 말했던 자매를 만났다. 그녀는 아주 특별한 필요성이 알려지게 되었던 선교사 집회에서 있었다는 것을 보고했고 그녀는 드림을 이동했다. 그러나 그녀는 그녀의 지갑에 남아있는 다섯 파운드만 적어놓고 있었다. 그녀는 고개를 숙이고 말했다 주님, 만약 내가 아무것도 남은 것이 없을 경우, 그러나 다른 무엇을 할 수 있지만, 그러나 그것이 주님께 드리는 것인가요?” 그리고 그녀는 했다. 그러나 그녀는 형제님, 당신이 저의 집에 왔을 때 무슨 일이 있었는지 결코 생각하지 않을 것입니다. 문을 열고 거기에 그 다섯 파운드의 봉투가 있었다.” 문제에서 형제는 하나님의 방법에 관해 그의 눈에 눈물이 가득했기 때문에 족히 그 자리를 떠날 수 없었으며 주님은 그 모두를 보실 수 있고 충분히 보답하실 것이다. 나는 내 영혼에게 묻는다, 그것은 이제까지 내가 가졌던 모두를 드림에 나의 경험이 되었는가?

 

http://www.assemblytestimony.org/

posted by 징검 다리