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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Chapter 8: The Local Church And Its Collections
8: 지역 교회와 연보(2)

토마스 벤틀리, 말레이시아

Corporate Giving - 1 Cor 16:1,2

The Directions for Giving

The directives given by Paul to the churches of Galatia were wholly applicable to the church at Corinth and indeed to all the churches. Thus they are very relevant to all who have the same readiness to receive Divine guidance and instruction on the subject of giving. Hence we who gather in like manner, unto His Name, should be willing and ready to comply.

 

집단적인 드림고전 16:1,2

드림에 대한 방향

갈라디아의 교회들에게 바울에 의해 주어진 명령은 전체적인 적용이 고린도에 교회들과 모든 교회들에게 실제로 있었다. 따라서 그들은 드림의 주제에 대한 가르침과 하나님의 인도를 받을 동일한 준비가 있었던 모든 사람들에게 매우 적합했다. 따라서 우리는 그분의 이름과 같은 방식으로 모이는 사람들이 기꺼이 준수할 준비가 되어 있어야 할 것이다.

 

The Day for Giving

This emphasises the regularity of the giving. It is continual. There could not be a more effective time than at the gathering of the saints to remember the Lord in His sacrificial giving. The very occasion offers tremendous reflection on the inestimable cost of His giving first to God and then for us.

 
드리기 위한 날

이것은 드림의 규칙성을 강조하고 있다. 그것은 지속적이다. 그분의 희생적인 드림에 주님을 기념하는 성도들의 집회에서보다 더 효과적인 시간이 될 수 없었다. 바로 그 기회는 하나님께 먼저 드리시고 그 후에 우리를 위해 드리신 그분의 헤아릴 수 없는 비용에 엄청난 반향으로 드려진다.

 
The Determination for Giving

V.2 reads “let each one of you” (R.V.), making it abundantly clear that the giving is personal, essential and actual. The Spirit of God is surely telling us that the exercise in giving is individual, irrespective of state, standing or substance. This signifies very clearly that giving is not a family exercise when, as is often done, one member gives for all. It is always to be maintained and carefully practised that the giving is the result of individual exercise and appreciation. It is as individual as eating the bread and drinking the cup, yet both the giving and the partaking issue in a collective act.

 
드림에 대한 결정

너희 각 사람이”(RV) 드림은 개인적이고, 필수적이고, 실제적인 그것을 명백히 하는 것을 2절에서 읽는다. 하나님의 성령은 드림의 행사는 형편, 신분이나 물질에 관계없이 개인적인 것을 확실히 우리에게 말하고 있다. 이것은 드림이 자주 행해지는 것에 따라 한 구성원 모두가 드림이 있을 때 가족행사가 아니라는 것은 매우 분명한 의미이다. 그것은 항상 유지되고 신중하게 행사되어야 하며 드림이 개인적인 행사와 감사의 결과인 것이다. 그것은 떡을 떼고 잔을 마시는 것만큼 개인적이다, 여전히 드림과 참여 모두는 집단 행동에서 나온다.

 
The Distinction for Giving

Giving is to be proportional, “as God hath prospered him”. Our giving is not to be either measured or limited. At this point it will be valuable to refer to the subject of giving as is understood by the use of the word “tithe” especially in the Old Testament. The first indication of tithing is in Gen.14.20, “And blessed be the most high God, which hath delivered thine enemies into thy hand. And he (Abraham) gave him (Melchisedec) tithes of all.” Interestingly the last reference to the word occurs in Heb.7.1-10,

드림에 대한 구별
드림은 비례적이라 할 수 있다 하나님께서 그를 번성케 하셨으므로.” 우리의 드림은 측정되거나 제한적이거나 할 수 없다. 이 시점에서 그것은 특히 구약에서 십일조라는 단어의 사용으로 말미암아 이해되고 있는 것으로 드림의 주제에 대해 참조할 가치가 될 것이다. 십일조가 처음 나타남은 창 14:20너희 대적을 네 손에 붙이신 지극히 높으신 하나님을 찬송할지로다 하매 아브람이 그 얻은 것에서 십분 일을 멜기세덱에게 주었더라.” 흥미롭게도 단어에 대한 마지막 언급이 히 7:1-10에 나타난다,

“For this Melchisedec, king of Salem, priest of the most high God, who met Abraham returning from the slaughter of the kings, and blessed him; To whom also Abraham gave a tenth part of all; first being by interpretation King of righteousness, and after that also King of Salem, which is, King of peace; Without father, without mother, without descent, having neither beginning of days, nor end of life; but made like unto the Son of God; abideth a priest continually. Now consider how great this man was, unto whom even the patriarch Abraham gave the tenth of the spoils. And verily they that are of the sons of Levi, who receive the office of the priesthood, have a commandment to take tithes of the people according to the law, that is, of their brethren, though they come out of the loins of Abraham: But he whose descent is not counted from them received tithes of Abraham, and blessed him that had the promises. And without all contradiction the less is blessed of the better. And here men that die receive tithes; but there he receiveth them, of whom it is witnessed that he liveth. And as I may so say, Levi also, who receiveth tithes, payed tithes in Abraham. For he was yet in the loins of his father, when Melchisedec met him.”

이 멜기세덱은 살렘 왕이요 지극히 높으신 하나님의 제사장이라 여러 임금을 쳐서 죽이고 돌아오는 아브라함을 만나 복을 빈 자라 아브라함이 일체 십분의 일을 그에게 나눠 주니라 그 이름을 번역한즉 첫째 의의 왕이요 또 살렘 왕이니 곧 평강의 왕이요 아비도 없고 어미도 없고 족보도 없고 시작한 날도 없고 생명의 끝도 없어 하나님 아들과 방불하여 항상 제사장으로 있느니라 이 사람의 어떻게 높은 것을 생각하라 조상 아브라함이 노략물 중 좋은 것으로 십분의 일을 저에게 주었느니라 레위의 아들들 가운데 제사장의 직분을 받는 자들이 율법을 좇아 아브라함의 허리에서 난 자라도 자기 형제인 백성에게서 십분의 일을 취하라는 명령을 가졌으나 레위 족보에 들지 아니한 멜기세덱은 아브라함에게서 십분의 일을 취하고 그 약속 얻은 자를 위하여 복을 빌었나니 폐일언하고 낮은 자가 높은 자에게 복 빎을 받느니라 또 여기는 죽을 자들이 십분의 일을 받으나 저기는 산다고 증거를 얻은 자가 받았느니라 또한 십분의 일을 받는 레위도 아브라함으로 말미암아 십분의 일을 바쳤다 할 수 있나니 이는 멜기세덱이 아브라함을 만날 때에 레위는 아직 자기 조상의 허리에 있었음이니라.”

Thus the first and last references are to the same event. While much could be written on this vital issue in respect of giving, Nehemiah chapter 10 is instructive as there is recorded the determination of those who returned to the Land, and responded devotedly by affirming their willingness to adhere to the revealed mind of God as given by the prophet Nehemiah. As they promised to support the work of God they agreed to tithe,

따라서 처음과 마지막은 동일한 사건이다. 많은 것이 이 드림에 관해 중요하게 관련하여 나오는 것으로 기록될 수 있었던 것은 느헤미야 10장은 고향으로 돌아온 사람들의 결심이 기록되어 있는 것으로 교훈적이다, 그리고 선지자 느헤미야로 주어진 하나님의 마음을 드러내심에 대해 기꺼이 준수하려고 단언함으로 그들의 헌신적인 반응이었다. 그들은 하나님의 일을 지원하기 위해 그들이 십일조를 하기로 동의했고 약속했던 대로,

“And that we should bring the firstfruits of our dough, and our offerings, and the fruit of all manner of trees, of wine and of oil, unto the priests, to the chambers of the house of our God; and the tithes of our ground unto the Levites, that the same Levites might have the tithes in all the cities of our tillage. And the priest the son of Aaron shall be with the Levites, when the Levites take tithes: and the Levites shall bring up the tithe of the tithes unto the house of our God, to the chambers, unto the treasure house” Neh.10.37,38.

또 처음 익은 밀의 가루와 거제물과 각종 과목의 열매와 새 포도주와 기름을 제사장들에게로 가져다가 우리 하나님의 전 골방에 두고 또 우리 물산의 십일조를 레위 사람들에게 주리라 하였나니 이 레위 사람들은 우리의 모든 성읍에서 물산의 십일조를 받는 자임이며 레위 사람들이 십일조를 받을 때에는 아론의 자손 제사장 하나가 함께 있을 것이요 레위 사람들은 그 십일조의 십분 일을 가져다가 우리 하나님의 전 골방 곧 곳간에 두되”( 10:37-38).

How sad that by the time chapter 13 is reached, there was a total failure and fallacy in their former vows, “And I perceived that the portions of the Levites had not been given them” v.10. What a solemn reminder to each of us who can promise so much, but due to one reason and another, we fail to fulfil our vows in wholesome, wholehearted giving to our God.

 

13장에 도달했을 때에 얼마나 슬픈가, 그들의 이전 서약에 총체적인 실패와 그릇된 생각이 있었다. “내가 또 알아본즉 레위 사람들의 받을 것을 주지 아니하였으므로”(13:10). 그렇게 많은 약속을 할 수 있는 사람은 우리의 각자에게 어떤 엄숙함을 상기시키지만, 당연한 하나의 이유와 다른 것으로 인해 우리는 우리의 하나님께 드림을 마음으로부터 건전한 우리의 서약을 이행하기에 실패한다.

 

Commended Giving-2 Cor chapters 8,9

The range covered by Paul in these two chapters, through the guidance of the Holy Spirit, on the subject of giving is unequalled in terms of words employed, illustrations given and exhortations ministered. While it is not possible to offer a detailed exposition of these chapters, due to space, we trust there will be sufficient exposition to incite the reader to attend to the vast detail these two chapters offer on the exercise of giving.

 

드림을 권함 - 고후 8,9

범위는 성령의 인도를 통한 바울에 의해 이들 두 장에서 걸쳐 있으며 드림의 주제에 주어진 설명과 훈계에서 쓰여진 단어의 용어와 필적할 것이 없다. 동시에 그것은 공간 제한으로 인해 이들 장들에 관한 자세한 설명을 제시하는 것이 가능하지 않을지라도, 우리는 이들 두 장이 드림의 행사에서 제공하는 광대한 세부 사항에 귀를 기울이기 위해 독자를 격려하도록 충분한 설명이 있을 것을 확신한다.

 

The last verse of chapter 9 is mighty: “Thanks be unto God for His unspeakable gift.” The strength of this tremendous statement lies in the single use of the word “unspeakable”, as this is the only occurrence of the word in the New Testament. Ch.8.9 offers one of the most sobering references to the stupendous cost the Saviour paid for our redemption: “though He was rich, yet for your sakes He became poor, that ye through His poverty, might be rich.” My deep concern is, what sacrifice am I prepared to undergo for the enrichment of the testimony today? To what degree were the beloved Macedonian believers willing to subscribe to the material cost of the work? Paul says “How that in a great trial of affliction the abundance of their joy and their deep poverty abounded unto the riches of their liberality” 2 Cor. 8.2.

 

9장의 마지막 절은 강력하다: “말할 수 없는 그의 은사를 인하여 하나님께 감사하노라.” 이 엄청난 표현의 힘은 이것이 신약에서 유일하게 발견되는 단어로서말할 수 없는단어에 관한 단일 사용에 있다. 8,9장은 구주께서 우리의 구속을 위해 지불하셨던 엄청난 비용에 대해 가장 엄숙한 언급 중 하나를 제공한다: “부요하신 자로서 너희를 위하여 가난하게 되심은 그의 가난함을 인하여 너희로 부요케 하려 하심이니라.” 나의 깊은 우려가 있다 나는 오늘날 증거의 풍성함을 위해 어떤 희생을 내가 받아야 할 준비를 하고 있는가? 사랑하는 마케도니아 신자들은 어느 정도에 대해 사역에 관한 물질적인 비용에 대해 기꺼이 동의하고 있었는가? 바울은 말한다 환난의 많은 시련 가운데서 저희 넘치는 기쁨과 극한 가난이 저희로 풍성한 연보를 넘치도록 하게 하였느니라”(고후 8:2).

 

In order to grasp the character of our giving as well as its sacrificial and spiritual display, it is useful to note that Paul by the Spirit of God employs seven words that enable us to enrich our exercise in giving as well as extending its size, scope and sincerity. In v.2 the word to be noted is “liberality” which is found eight times in the New Testament, five of these being in 2 Corinthians. These occurrences are: 1.12 “in simplicity and godly sincerity”; 9.11 “Being enriched in every thing to all bountifulness”; 9.13 “your liberal distribution”; 11.3 “your minds should be corrupted from the simplicity that is in Christ”. The others are: Rom.12.8 “he that giveth, let him do it with simplicity”; Eph.6.5 and Col.3.22 “in singleness of heart”. It is clear that it denotes the motivation of our giving. Each believer is surely able to appreciate the primacy of God that makes His will and glory the impelling power in our giving. The word “grace” is used in the following verses 8.4,6,7,9,19; 9.8,14,16, and is calculated to display gratitude to God for all His goodness manifested in His unspeakable giving. The very familiar word “fellowship” appears in 8.4, making the exercise of giving something that is the portion and privilege of all in the local testimony. A similar word, “ministration” appears in v.4 and occurs also in 9.1,12,13. This signifies the earnestness and dignity the exercise displays at all times. In 8.2 and twice in v.14 the word “abundance” clearly affirms that giving ought to be full, fat, rich and bountiful: something that exceeds the expectation, yet more than fully meets the need.

 

그 희생적이고 영적인 표시뿐만 아니라 우리의 드림에 관한 특성을 파악하기 위하여 바울은 하나님의 성령에 의해 그것의 크기, 범위와 정직을 확장 할뿐만 아니라 우리의 실행을 풍요롭게 할 수 있도록 일곱 개 단어를 사용하고 있다는 것을 주목하는 것은 도움이 된다. 주목해야 할 2절 단어는 진실함이며 신약에서 8번 발견되고, 이들 중 5번은 고린도후서에 있다. 이 발생은 다음과 같다: 1:12 하나님의 거룩함과 진실함으로써”; 9:11 모든 일에 부요하여 너그럽게 연보를 함은”; 9:13너희의 후한 연보를 인하여”; 11:3너희 마음이 그리스도를 향하는 진실함과 깨끗함에서”; 다른 것들은 다음과 같다: 12:8구제하는 자는 성실함으로 ”; 6:5과 골 3:22떨며 성실한 마음으로”. 그것은 우리의 드림의 동기를 나타내는 것이 분명하다. 각 신자는 확실히 우리의 드림으로 그분의 뜻과 영광을 촉진하는 능력을 만들어 하나님의 제일 위에 감사할 수 있다. “은혜 단어다음 구절들 8:4,6,7,9,19; 9:8,14,16에서 사용되는 것과 그분의 말할 수 없는 주심에 분명하게 된 모든 그분의 선하심에 대해 하나님께 감사를 표시하기에 적합하다. 매우 친숙한 단어 교제 8:4에 나타나고 무언가를 드리는 실행을 만드는 것은 지역의 증거에서 모두에 관한 부분과 특권이다. 비슷한 단어 섬기는 일8:4에 나타나며, 9:1,12,13에도 또한 나타난다. 이것은 언제라도 실행을 나타내는 열심과 존엄을 보여준다. 8:2 14에 두 번 풍부한단어는 드림은 가득해야 하고, 윤택하고, 부유하고 아낌없어야 하는 의무인 것을 분명하게 단언한다: 기대를 능가하는 무언가는 여전히 충분함보다 더 필요성을 충족한다.

 

Two preachers were leaving an assembly after a fruitful period in the Gospel when the brethren thanked them very heartily for their fervent and fruitful labour in the work, but no gift was forthcoming. It was a time when cars were not available and all the preachers had was a caravan drawn by two horses. So as they were about to pull the reins and get the horses moving one of the preachers said, “But don’t forget brethren, the horses need hay”. Unfortunately it might be necessary to say today, “the car needs petrol”, and most will know it is not getting any cheaper. Paul teaches us by use of the word “bounty” 9.5,6 (“blessing”, see R.V.) that the goodwill which finds its expression in the gift, or the spirit displayed in the giving, is transferred to the gift and it certainly becomes a blessing. Finally, in 8.20 (R.V.) the word “bounty” appears, which is a different word to that just highlighted. It is only used here, and it denotes that due to the rich nature of the giving, it not only demands a care and a guard for its security, but also deserves it. Unfortunately such secure care has not always been forthcoming because the brethren handling the assembly’s giving failed to regard its sanctity.

 

두 사람의 전도자는 사역에서 그들의 열정과 결실을 많이 맺은 수고에 대해 형제들이 매우 진심으로 감사할 때 복음의 결실 기간 후에 모임을 떠나 있었지만 아무 선물도 다가오는 것이 아니었다. 자동차를 사용할 수 없었던 때 경우였으며 모든 전도자들은 두 마리 말에 이끌리는 마차를 가졌었다. 그래서 그들은 고삐를 끌어당겨야 했으므로 움직이는 말을 붙잡고 설교자 중 한 사람이 말했다, “하지만 형제들은 잊지 말라, 말은 말린 풀이 필요하다.” 공교롭게도 오늘날은 그것을 말할 필요가 있을 수도 있다 자동차는 가솔린이 필요하다”, 대부분은 조금도 그것이 조금도 더 저렴해지지 않고 있다는 것을 알고 있다. 바울은 9:5,6 “참 연보”(“축복”, RV 참조) 단어의 사용에 의해 우리에게 가르치는 것은 친절은 선물에 있는 그것의 표현 또는 드림에 표시된 정신을 선물로 옮기는 것에서 발견하며, 그것은 확실히 축복이 된다. 마지막으로, 8:20(RV) “은혜 는 단어는 그것은 바로 강조되는 것에서 다른 단어이다. 그것이 단지 여기서 사용되었으며 드림의 풍부한 본질로 인해, 그것의 안전을 위한 관리와 보호 요구뿐만 아니라, 또한 그것의 가치가 나타난다. 불행하게도 그와 같은 보안 관리는 항상 다가오는 것이 아니었다, 왜냐하면 모임의 드림을 취급하는 형제들은 그것의 신성한 의무로 여기는 것에 실패했기 때문이다.

 

http://www.assemblytestimony.org/

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