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징검 다리
그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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1: 그분의 아들되심의 영원성 (1)

월터 A. 보이드

An Introduction To The Doctrine

The doctrine of the personal pre-existence of Christ as a Person of the Godhead prior to His Incarnation, has been taken for granted by most that hold to the orthodox faith as found in the Holy Scriptures. However, in some circles, over the last one hundred years there has been a lessening in adherence to it as a fundamental doctrine; and some errors have re-emerged that were rampant in the days immediately after the apostles. Some deny completely the eternal pre-existence of the Person of Christ, and their error is usually easily identified and readily rejected as a blasphemous heresy. However, there is a more subtle blasphemy against the Godhead that is not always recognised. It is the specious idea that Christ existed prior to His Incarnation as the Eternal Word, but became the Son only at His Incarnation. Those who advance this error claim to accept His absolute deity and will quote John ch.1 in seeming support. They will even go so far as to state that their denial of His eternal Sonship is to protect the doctrine of Christ from error!

 

교리에 대한 소개

그분의 성육신 이전에 하나님의 위격으로서 인격적인 그리스도의 선재하심의 교리는 성경에서 발견되는 것에 따라 정통 신앙을 고수하는 대부분에 의해 당연시되고 있었다. 그러나 몇몇 집단에서 지난 1백여 년간 근본적인 교리로 준수하는 것이 줄어들게 되었다; 그리고 어떤 일부의 오류들이 사도들 시대에 곧 뒤따라 만연하며 다시 등장했다. 어떤 사람들은 그리스도의 위격의 영원한 선재를 완전히 부인하고 있으며 그들의 오류는 쉽게 식별되고 불경스러운 이단으로서 쉽게 거부되고 있다. 그러나 언제나 인식되지 않는 것은 하나님을 반대하는 더 교묘한 신성모독이다. 그리스도는 그분의 성육신 이전에 영원한 말씀으로 존재했지만 그분의 성육신을 통해서만 아들이 되었다는 그럴듯한 생각이다. 이 오류를 발전시킨 사람들은 그분의 절대 신성을 받아들이겠다고 주장하며 나아간다, 그리고 지지하는 것처럼 보이는 요한복음 1장에서 인용할 것이다. 그들은 심지어 그분의 영원한 아들 되심을 부인하는 것이 그리스도의 교리를 오류에서 지키기 위한 것이라고 주장하기까지 할 것이다!

 

The purpose of this chapter, then, is to show from the Holy Scriptures that the Person of our Lord Jesus Christ existed eternally as the Son of God, and became flesh at His birth. The Incarnation did not affect the un-originated relationship of Christ as Son with His Father nor His essential deity which is in every respect absolute. As with any doctrine, our only authority is the written Word of God and that will be our final court of appeal in these vital matters.

 

이 장의 목적은 우리 주 예수 그리스도의 위격이 하나님의 아들로 영원히 존재했던 것과 그분의 탄생에서 육신이 되신 것을 성경에서 보여주는 것이다. 성육신은 그분의 아버지와 함께 아들로서 그리스도의 유래된 관계, 또한 그분의 영원한 그 신성은 모두 절대적인 관계에도 영향을 미치지 않았다. 어떤 교리와 마찬가지로 우리의 유일한 권위는 기록된 하나님의 말씀이며 이들 중요한 문제들에 대한 마지막 항소 법정이 될 것이다.

 

The Importance Of The Doctrine

The sad thing is that there are some who, while they do not hold to either of these errors, will say that it is not really such an important matter, and that any dispute is only an exercise in insignificant and peripheral theological niceties. This is probably a greater danger to the integrity of sound doctrine than an open and recognisable assault upon the truth concerning the blessed Person of the Lord Jesus.

 

교리의 중요성

슬픈 사실은 거기에 이러한 오류 중 어느 쪽도 지키지 않는 어떤 사람들이 있으며, 그것은 실제로 그러한 중요한 문제가 아니며 모든 분쟁은 다만 무의미하고 주변 신학적인 미묘함의 활동이라고 말할 것이다. 이것은 주 예수님의 복된 위격에 관련하는 진리에 대한 열려있고 인정할만한 공격보다 건전한 교리의 완전성에 더 큰 위험이 될 것이다.

 

There are many matters about which brethren can differ, but this is one doctrine that is vital to the faith as it touches upon the reality of the Person of Christ and how we understand that reality. The doctrine of the eternal Sonship of Christ is not the result of intellectual curiosity; it is the result of serious consideration of what the Holy Scriptures teach about the Person and work of our Lord Jesus Christ.

 

형제들이 의견을 달리할 수 있는 많은 문제들이 있지만 이것은 그리스도의 위격과 그 현실을 어떻게 이해하는가를 다루는 믿음에 매우 중요한 교리이다. 그리스도의 영원한 아들되심의 교리는 지적 호기심의 결과가 아니며 그것은 성경이 우리 주 예수 그리스도의 위격과 사역에 대해 가르치는 것을 진지하게 고려한 결과이다.

 

Only a Christ Who was fully divine and fully human could provide the salvation that sinful man needed. The doctrine of salvation demands a Saviour Who not only existed in eternity, but one Whose existence was in the relationship of the Son to the Father. If the doctrine of His eternal Sonship is diminished, a chain reaction is set in motion that attacks several cardinal doctrines:

 

완전한 신성과 온전한 인성을 가진 그리스도만이 죄 많은 사람이 필요로 했던 구원을 제공할 수 있었다. 구원의 교리는 영원히 존재할 뿐만 아니라, 그분의 아버지와 아들의 관계 안에 존재했던 구세주를 요구하고 있다. 만약 그분의 영원한 아들되심의 교리가 손상된다면 연쇄 반응이 일어나 몇 가지 근본적인 교리들을 공격하는 행동에 놓인다:

 

The inerrancy of the Word of God in which the Father clearly speaks of Jesus Christ as His Son prior to the Incarnation. (Later in the chapter we will examine the clear testimony of passages such as John ch.1, Colossians ch.1 and Hebrews ch.1.)

 

The essential nature of Christ as one of the Persons of the Godhead, which then relegates His Sonship to a mere office or role. (Later we will look at Scriptures which teach the essential nature of the Son of God Who personally has the complete and total attributes of deity.)

 

The teaching of Holy Scripture and the Saviour’s own understanding in relation to the term Son of God. When Christ claimed to be the Son of God the Jews understood Him to be claiming equality with God, and thus were enraged and sought to kill Him, Jn.5.17-23. These verses show that when Jesus claimed to be the Son of God, it was not a claim to inferiority but rather to equality with the Father.

 

The eternal Fatherhood of God; for if Christ was not always the Son then the Father was not always the Father. This presents great difficulty then in explaining the truth that "the Father sent the Son to be the Saviour of the world" 1 Jn.4.14.

 

The precious doctrine of salvation, as found in the Son Who came at the bidding of the Father; for salvation must be found in the Son Whom God gave to die.

 

아버지께서 성육신 이전에 그분의 아들로서 예수 그리스도에 관해 분명히 말씀하는 하나님의 말씀의 무오설. (나중에 우리는 요한복음 1, 골로새서 1, 그리고 히브리서 1장에 따른 구절들의 명확한 증거를 검토할 것이다.)

·  하나님의 위격 중 하나인 그리스도의 본질적인 특성은, 그분의 아들되심을 단순한 직분이나 역할로 분류한다(나중에 우리는 완전하고 절대적인 신성의 속성을 가졌던 개인적인 하나님의 아들의 본질적인 특성을 가르치는 것을 성경에서 살펴볼 것이다).

성경의 가르침과 하나님의 아들이라는 용어와 관련하여 구세주 자신을 이해하는 것. 그리스도가 하나님의 아들이라고 주장했을 때 유대인들은 하나님과 동등함을 주장하고 있다고 그분을 이해했고 분노하여 그분을 죽이려고 모색했다( 5:17-23). 이 구절들은 예수님이 하나님 아들이라 주장했을 때, 그것은 열등에 대한 요구가 아니라 오히려 아버지와 평등에 대한 주장임을 보여준다.

하나님의 영원한 아버지되심; 만약 그리스도가 항상 아들이 아니었다면 아버지는 항상 아버지가 아니었기 때문이다. 이것은 "아버지가 아들을 세상의 구주로 보내셨다"(요일 4:14)는 그 진리를 설명하는데 큰 어려움을 낳는다.

아버지의 분부에 따라 오셨던 아들 안에서 발견되는 구원의 보배로운 교리; 구원에 대해 하나님 죽기까지 내어주셨던 아들 안에서 발견되어야 한다.

 

The eternal Sonship of Christ is therefore an important matter. It is a non-negotiable fundamental of the Christian faith. We must use great caution in our language and take as much care as possible in addressing our minds to anything that relates to the Person of the Son of God. We must neither be careless in language nor inconsistent in reasoning.

 

그러므로 그리스도의 영원한 아들되심은   중요한 문제이다. 그것은 타협할 수 없는 기독교 신앙의 근본적인 것이다. 우리는 우리의 언어에 최대한 주의를 기울여야 하며 하나님의 아들의 위격에 관련되는 모든 것에 대해 우리의 생각을 다루어야 한다. 우리는 언어에 부주의하거나 일관성 없는 추론을 하지 않아야 한다.

 

The Implications Of The Doctrine

Our considerations will help us to grasp the implications of the doctrine and understand why the apostle John speaks so earnestly about it in his second epistle. We do well to heed his warning: "Whosoever transgresseth, and abideth not in the doctrine of Christ, hath not God. He that abideth in the doctrine of Christ, he hath both the Father and the Son. If there come any unto you, and bring not this doctrine, receive him not into your house, neither bid him God speed: For he that biddeth him God speed is partaker of his evil deeds" 2 Jn.9-11. John stresses the importance of taking a firm stand on these doctrines by highlighting three stages involved in the denial of the truth.

 

교리의 의미

우리의 고려할 사항은 교리의 의미를 파악 하고 왜 사도 요한이 그의 두 번째 서신에서 그것을 그렇게 진지하게 말하는지 이해하는데 도움이 될 것이다. 우리가 그의 경고에 매우 주의를 기울여야 한다: "누구든지 죄를 지으며 그리스도의 교리에 거하지 아니하는 자에게는 하나님이 없고 그리스도의 교리 안에 거하는 자에게는 아버지와 아들이 둘 다 있느니라. 어떤 사람이 이 교리를 가지지 아니한 채 너희에게 오거든 그를 너희 집에 받아들이지 말고 그에게 축복 인사도 하지 말라. 그에게 축복 인사를 하는 자는 그의 악한 행위들에 참여하는 자니라"(요이 9-11). 요한은 진리를 부인하는 3단계를 강조함으로써 이 교리에 확고한 입장을 취하는 것이 중요함을 강조한다.

 

"Whosoever transgresseth and abideth not in the doctrine of Christ" 2 Jn.9.

"If there come any unto you, and bring not this doctrine" 2 Jn.10.

"For he that biddeth him God speed is partaker of his evil deeds" 2 Jn.11.

 

"누구든지 죄를 지으며 그리스도의 교리에 거하지 아니하는 자에게는"(요이 9).

"어떤 사람이 이 교리를 가지지 아니한 채 너희에게 오거든"(요이 10).

"그에게 축복 인사를 하는 자는 그의 악한 행위들에 참여하는 자니라"(요이 11).

 

V.9 clearly refers to those who have accepted error in relation to the doctrine of the Person of Christ and have moved away from what the Holy Scriptures teach. John says this is sin. The doctrine of Christ includes everything revealed about Him in the Word of God. Listing these doctrines should not be thought of as making a Creed; but it is evident that we must include His essential deity, His virgin birth, His impeccable humanity, His equality within the Godhead, His eternal Sonship, His atoning death, His bodily resurrection, His ascension, and His glorious return. The doctrine of Christ as revealed in the Scriptures is vital and fundamental to the Christian faith, and must be confirmed and guarded as such.

 

9절은 명확하게 그리스도의 위격의 교리에 관련하여 오류를 받아들이고 성경이 가르친 것에서 벗어난 사람들을 가리킨다. 요한은 이것이 죄라고 말한다. 그리스도의 교리는 하나님의 말씀에서 그분에 대해 밝힌 모든 것을 포함한다. 이러한 교리를 열거하는 것은 신조를 만드는 것으로 생각해서는 안되지만 그것은 그분의 본질적인 신성, 그분의 동정녀 탄생, 그분의 온전한 인간성, 그분의 신격 안에서 평등성, 그분의 영원한 아들되심, 그분의 대속적 죽음, 그분의 몸의 부활,그분의 승천, 그리고 그분의 영광스런 재림을 포함해야 한다. 성경에 계시된 대로 그리스도의 교리는 그리스도인 믿음에 필수적이고 근본적이며, 그와 같이 확증되고 지켜져야 한다.

 

V.10 seems to go a stage further. John identifies, not those who propagate erroneous teaching about Christ, but those who "bring not this doctrine". That is, those who neither affirm nor deny the doctrine of Christ, but who try to hold a middle path. They do not adhere to what John taught concerning Christ, leaving the door wide open for the spread of corrupting evil. There can be no neutrality regarding the doctrine of Christ: It is central to the Christian faith and fellowship. In v.9 the error is to go too far – beyond that which is written. In v.10 the error is not to go far enough – refusing to hold what is written.

 

10절은 한 걸음 더 나아간 것으로 보인다. 요한은 그리스도에 관한 잘못된 가르침을 전파하는 자들이 아니라 이 사람들은 "이 교리를 가지지 않은 자들"로 간주한다. , 그 사람들은 그리스도 교리를 확증하거나 부인하지 않지만, 중도를 유지하려고 노력하는 사람들이다. 그들은 요한이 그리스도에 관해 가르친 것을 고수하지 않고 문을 크게 열어 타락시키는 악을 확산시킨다. 그리스도의 교리에 관해서는 중립적인 것은 없다고 할 수 있다: 그것은 그리스도인 믿음과 교제의 중심이다. 9절에서 오류는 너무 멀리 가지 않는다 - 그것은 기록된 범위를 넘어서 있다. 10절에서 오류도 충분하지 않다 - 기록된 것을 붙들지 않는 결과이다.

 

V.11 takes things another stage further. Not only is it wrong to teach error and to sit on the fence, John makes it clear that it is wrong to "bid God speed" to those who do these things. To "bid God speed" is to wish God’s blessing upon a person’s journey and its aims. John’s teaching is clear: A Christian is to have no fellowship with (receive into your home), nor show favour towards (bid God speed), anyone who goes beyond or does not hold fully what the Scriptures teach about the Person of Christ.

 

11절은 한 단계 더 나아간 것을 말한다. 잘못을 가르치고 어정쩡한 태도를 취하는 것은 그릇될 뿐만 아니라, 요한은 이러한 것들을 행하는 사람들에 대해 "그에게 인사"하는 것은 잘못되었음을 분명히 한다. "인사하는 사람들"에 대해 사람들의 여정과 목적에 따라 하나님의 축복을 기원하는 것이다. 요한의 가르침은 분명하다: 그리스도인은 (가정으로 받아들여서) 어떤 교제를 갖는 것이 아니다, 또한 호의를 보이는 것도 아니다(인사하는 것), 어떤 사람은 성경이 그리스도의 위격에 대한 가르침을 넘어가거나 완전하게 붙들지 않는다.

 

The injunction in 2 Jn.9-11 applies to those who have deliberately departed from the truth of the doctrine of Christ, or who adopt a middle course with evil intent. We must be careful to remember the counsel of Jude in his epistle, vv.22,23. Jude differentiates between those who propagate error, and those who have unwittingly been swept along in the tide of error or have become so confused by the debate that they do not know what to believe. On such we are to "have compassion, making a difference: and others save with fear, pulling them out of the fire …". If some who read this book have been exposed to these errors, we hope that your consideration of these great truths will help you to understand what God teaches in His Word concerning His eternal Son.

 

요이 9-11의 명령은 그리스도의 교리의 진리를 떠나거나 악한 의도로 중간 과정을 선택했던 사람들에게 적용된다. 우리는 유다서 22-23절에서 권고를 기억하도록 유의해야 한다. 유다는 오류를 전파하는 자들과 무의식적으로 휩쓸리거나 논쟁에 의해 혼란스럽게 되어 뭘 믿어야 할지 알지 못하는 사람들의 차이를 구별한다. 이러므로 우리는 "의심하는 자들을 긍휼히 여기라 또 어떤 자를 불에서 끌어내어 구원하라...". 만약 이 책을 읽는 어떤 사람이 이러한 오류에 노출되어 있다면, 우리는 이 위대한 진리에 대한 여러분의 배려가 그분의 영원한 아들이 관련되는 그분의 말씀에서 하나님이 가르치시는 것을 이해하는데 도움이 될 것이라고 기대한다.

 

As we consider the eternal Sonship of Christ, let us remember that we need to admit our human inadequacy to scale such lofty heights. Although the Scriptures encourage us to survey these majestic peaks of truth with reverence, we cannot hope to fully understand Him Who is eternal and Divine. Our restricted minds can never compass the infinitude of God. Nevertheless, whilst we can never comprehend Deity to the extent of full understanding, we can apprehend the doctrine of Christ to the point of faith and trust in what God says.

 

우리는 그리스도의 영원한 아들되심을 고려함에 따라 우리는 그와 같은 거만하고 높음을 낮추기 위해 우리 인간의 무능함을 인정해야 한다는 것을 기억하자. 비록 성경이 이러한 장엄한 절정의 진리를 경외하는 마음으로 조사하도록 격려하지만, 영원하고 신성한 그분이 누구인지를 완전히 이해하기를 희망한다. 우리의 제한된 마음에는 결코 하나님의 무한함을 이해할 수 없다. 그럼에도 불구하고, 우리는 결코 완전한 이해의 범위에서 신성을 결코 이해할 수는 없을지라도, 우리는 믿음과 하나님 말씀하는 것에서 신뢰하는 관점에서 그리스도의 교리를 이해할 수 있다.

- 1장 계속됩니다 -

http://www.assemblytestimony.org

posted by 징검 다리