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징검 다리
그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Faith or Fanaticism: Eternal Punishment
믿음 또는 광신적 행위: 영원한 형벌

Norman Crawford

Is belief in eternal punishment an archaic remnant of an outdated theology or is it both a doctrine of Scripture and a consequence of the character of God? The two excellent articles which follow deal with this question.

Recently, the Watchtower magazine published an article applauding major Protestant denominations for finally agreeing with them that there is no eternal punishment. Some major Evangelicals have recently said that they too deny this truth which was preached by Christ and His apostles, believed by Christians through the centuries and proclaimed clearly in the days of the reformation.

Belief in eternal punishment draws a sharp distinction between those who believe all the Bible from those who reject whatever does not appeal to their own reason. We intend to show that the Bible teaches eternal punishment; to reject it is to deny the words of Christ and of Scripture. Fertile minds of unbelief have devised many theories to deny it, but they all come under two headings, (1) Universalism (2) Annihilation or conditional immortality.

영원한 형벌에 대한 믿음은 더 이상 사용하지 않는 구식 신학의 잔존물인가? 혹은 그것은 성경의 교리와 하나님의 특성의 결과 모두인가? 다음과 같은 두 가지 훌륭한 기사들로 이 질문을 다루고자 한다.

최근에, 워치타워 잡지는 마침내 그들과 같이 동의하는 다수의 개신교 종파의 박수를 받으며 영원한 형벌이 없다는 기사를 출간했다. 몇몇 다수의 복음주의자들 그들도 역시 부정한다고 최근에 말했다, 이 진리는 그리스도와 그의 사도들에 의해 전파되었으며, 수세기를 통해 그리스도인들에 의해 믿어지고 그리고 개혁의 시대에 명확하게 선언된 것이다.

영원한 형벌에 대한 믿음은 그들 자신들의 분별로 호소하지 않는 것은 무엇이든지 거부하는 사람들에게서 모든 성경을 믿는 자들 사이에 예리한 구분을 가져온다. 우리가 보이고자 하는 것은 영원한 형벌에 대한 성경의 가르침이다; 그것을 부정함은 그리스도의 말씀과 성경을 부인하여는 것이다. 불신으로 가득한 마음들은 그것을 부인하기 위하여 많은 이론을 고안했다, 그러나 그들 모두는 아래 두 개의 제목에 해당한다, (1) 보편구원설 (2) 소멸 또는 조건부 불멸.

1. The Test of Truth

A subject may be believed or disbelieved depending on factors which actually have no bearing on its truth or falsehood. If I say that the test of truth is the measure in which I feel comfortable in believing it, I am not really using logic, but subjective emotions. There is so very much in our tragic world about which we are most uncomfortable, so much that does "not seem right," and yet, we dare not reject reality because it pains us. Cancer, heart disease, child abuse, drug addiction, Aids, rape, hunger and murder have never produced a comfortable thought in our minds, yet they exist. Eternal punishment is not grasped by feeble sense and can never be comfortably believed. We must always make a difference between what is against reason and what is beyond it. Hell is as real as Heaven, because the Lord Jesus taught its reality as clearly as He taught that Heaven was the place from which He came to earth (John 3:13; 16:26).

1. 진리의 시험

주제는 원인들에 따라서 믿어지거나 믿지 않게 될 수도 있으며, 실제로 그것의 진리 또는 틀린 생각에 관련이 없다. 내가 진리의 시험을 말하는 경우에 내가 그것을 믿기에 편안한 감정으로 적응시킨다, 나는 실제로 논리를 사용하지 만 개인적인 정서를 사용하지 않는다. 우리들의 비극적인 세상은 우리로 가장 불편하게 하는 것에 대하여는 이렇게 아주 많이 있다, 그 정도로 옳지 않은 것그리고 아직 우리의 도전은 그것이 우리의 아픔이기에 현실을 부정하지 않는다. , 심장병, 아동 학대, 마약 중독, 에이즈, 강간, 굶주림 및 살인은 우리의 마음에 편안함을 결코 일으키지 않는다. 그럼에도 불구하고 존재한다. 영원한 형벌은 미약한 감각에 의해 납득되지 않으며 그리고 결코 편안하게 믿어질 수 없다. 우리는 어떤 반대하는 이유와 그 너머의 무엇인가 사이의 차이점에 항상 차별을 두어야 한다. 지옥은 천국처럼 사실이다, 때문에 주 예수님은 그분의 가르치신 대로 그분께서 계셔야 할 장소였던 천국에서 지구로 오셨던 것을 명확하게 그것의 실제를 가르치셨다( 3:13, 16:26).

2. The Warnings Prove God's Tender Mercy

One of the greatest proofs of the love and mercy of God is His faithful warnings of coming judgment. There is a voice that comes down the corridor of time, warning of those who will "be cast into everlasting fire" (Matt 18:8) and giving testimony to a place where "the fire is not quenched" (Mark 9:48). It is the voice of the tender Savior who asked the Pharisees and scribes, "How can ye escape the damnation of hell (geenna)?" (Matt 23:33), and then wept over them (v.37). His warnings are not only "true and faithful" (Rev 3:14), but are tender and timely, for we all are travelers to eternity, and we dare not trifle with it. Obscure teaching on this subject, or half-hearted warnings are not kindness, but cruelty. It is the same kind of cruelty that would allow a child to drink deadly poison when it was in my power to stop it, or see a blind man stepping off a precipice to his death when I could have warned him. What if those who soften this teaching are wrong? The consequences are eternal loss, an irreversible mistake, a shock from which no victim will recover.

It is a great error to suppose that if a thing is true, I must be able to fully comprehend it, for our minds are not the court of final appeal. There are many things in the physical universe beyond the range of our personal experience, and therefore beyond our full comprehension. In the spiritual realm, the holy character of God transcends our highest thought, nor do we comprehend the infinite sufferings of our Savior upon the cross. We will never find in ourselves an untroubled acceptance of the horrors of eternal punishment, but its reality is not based on our feelings, but on the words of the One who was "declared to be the Son of God ... by the resurrection from the dead" (Rom 1:4). We acknowledge His authority as our Lord; He said, "Heaven and earth shall pass away, but my words shall not pass away" (Matt 24:35), and we believe Him.

2. 경고는 하나님의 부드러운 자비를 입증한다

한가지 사랑의 가장 큰 증거와 하나님의 자비는 다가오는 심판을 경고하는 그분의 신실함이다. 시간의 통로로 내려 오셔서 영원한 불에 던져(18:8) 것을 경고하는 음성이 있다, 그리고 불이 꺼지지 않는”( 9:48) 장소를 증거해 주신다. 그것은 바리새인들과 서기관들에게 질문하는 구세주의 부드러운 음성이다 어찌 너희가 지옥(게엔나)의 저주를 피하겠느냐?”( 23:33). 그리고 그들에 관해서 눈물을 흘리셨다(37). 그분의 경고는 진실하고 신실”( 3:14) 했을 뿐만 아니라 부드럽고 시기 적절했다, 우리 모두는 영원한 나그네이며 또한 우리의 도전은 하찮은 것이 아니다. 이 주제에 불분명한 가르침이나 마음이 내키지 않는 경고는 친절이 아니라 무자비함이다. 그것은 잔인한 행위의 종류와 같으며 내가 그것을 막을 힘이 있는 때에 치명적인 독을 마시도록 아이를 허락하는 것과 같다, 또는 내가 그에게 경고할 수 있는 때에 눈먼 사람이 절벽을 걸어가다가 끝나는 그의 죽음을 보는 것이다. 이 가르침을 부드럽게 하는 사람들이 나쁜 것은 무엇인가? 결과는 영원한 손실, 돌이킬 수 없는 과오이다, 피해자가 회복할 수 없는 충격이다.

그것이 진실인 경우 가정하려는 것은 큰 잘못이다, 내가 그것을 완전히 이해할 수 있어야 한다, 우리의 마음들에 대해 상고(上告)할 법정은 없다. 우리들의 개인적인 경험 범위를 넘어서와 그것에 의한 우리들의 모든 이해력 너머에 실제 우주에는 많은 것들이 있다. 영적인 영역에서는, 하나님의 거룩한 성품은 우리의 가장 높은 생각을 초월한다, 우리는 십자가에서 우리의 구세주의 무한한 고난을 이해하지 못한다. 우리는 영원한 형벌의 공포로 받아들이는 괴로움을 우리 자신들은 결코 발견하지 못할 것이다, 그러나 그것의 현실은 우리의 감정에 기반하는 것이 아니다, 그러나 하나의 말씀은 “…죽은 가운데서 부활하여 능력으로 하나님의 아들로 인정되셨으니…”( 1:4)이었다. 우리는 우리의 주님으로 그분의 권위를 인정한다; 그분은 말씀하기를 천지는 없어지겠으나 내 말은 없어지지 아니하리라”( 24:35) 그리고 우리는 그분을 믿는다.

3. God is Good

Many times Christians have heard an unbeliever ask, "How can a God who is good send people to hell?" or "Would a good man put any of his children into a place of eternal fire?" Human goodness and "the goodness of God" are scarcely comparable. Even God's goodness is holy and just, but the best of human goodness is "as filthy rags" (Isa 64:6). However, it is not "the goodness of God" that puts anyone in hell, and most certainly God will never put any of His children in eternal fire. Those who perish forever have rejected "the good news" of the gospel. The "goodness" of God was fully displayed in the giving of His Son and in the infinite sufferings of Golgotha's darkness. Even at the cross, it can be said, "Behold therefore the goodness and severity of God" (Rom 11:22). For those who crucified Him the Savior prayed, "Father forgive them..." (Luke 23:34). Surely this was "the goodness of God", but upon the holy Sufferer fell unmitigated judgment. For those who reject God's goodness and His mercy which flow through one channel - the cross, there can only remain "His severity."

3. 하나님은 선하시다

수시로 그리스도인들은 불신자들로부터 질문을 듣는다, “하나님이 선하시면 어떻게 많은 사람들을 지옥에 보내는가?” “선한 사람이 어떻게 그의 자녀들을 영원한 불못에 넣을 것인가?” 인간의 선함과 하나님의 선하심은 비교될 수 있는 것이 아니다. 더욱 하나님의 선하심은 거룩하고 정당하며, 인간의 가장 좋은 선함은 더러운 누더기”( 64:6)이다. 그렇지만, 그것은 하나님의 선하심이 아니다, 누군가를 지옥에 넣고, 절대로 하나님은 그분의 어떤 자녀들도 지옥의 불못에 결코 넣지 않으실 것이다. 영원히 멸망하는 사람들은 복음의 좋은 소식을 거절했다. 하나님의선하심은 그분의 아들과 골고다의 어둠의 무한한 고난으로 주어지는 것에 완전히 나타났다. 심지어 십자가로, 그것을 말씀하실 수 있다, “그러므로 하나님의 선하심과 엄하심을 보라”( 11:22). 그분을 십자가에 못박았던 사람들에게 구세주께서 기도하시기를 아버지 그들을 용서하십시오…”( 23:34). 확실하게 이것은하나님의 선하심이었다, 그러나 거룩한 괴로워하는 분 위에 완전한 심판은 내려졌다. 하나님의 선하심과 그분의 자비를 거절하는 사람들을 위해 십자가의 한 길을 통해서 유유히 흐른다, “그분의 엄위함은 오직 거기에 머물 수 있다.

4. The Meaning of Everlasting

In the Greek NT, "for ever and ever" is a translation of five words that literally mean "unto the ages of the ages". Some have claimed that this is a finite length of time, therefore the fire is not eternal. If a student of Greek wished to translate "for ever and ever" into Greek, he would have to use the same words that are used in the NT, because the language has no other choices. But, there is a far stronger argument against making "for ever and ever" a limited period. This exact phrase is used 21 times in the NT. Eighteen times it refers to God's eternal throne, His everlasting praise and His "glory for ever and ever." Three times the same phrase is used to describe eternal punishment. It must mean the same thing in the second case as it does in the first unless there is contextual evidence for believing otherwise, and there is not. The third major point in this debate hat the Lord Jesus said on at least's three occasions that "the fire never shall be quenched" and we know of no way to circumvent "never".

Two other words in the NT are translated "eternal" (aionios) and "everlasting" (aidios). W.E. Vine quotes Cremer, "While aionios negatives the end either of a space of time or of unmeasured time, and is used chiefly where something future is spoken of; aidios excludes interruption and lays stress upon permanence and unchangeableness". Aionios is used in such verses as "shall inherit eternal life" (Matt 19:29) and "Depart from Me ye cursed into everlasting fire" (Matt 25:41). In Romans 1:20, aidios is used of God's "eternal power". It is impossible to make a difference in the meaning of these words whether they refer to the Eternal God or the eternally lost.

In Jude 7, aionios is used of "eternal fire", but this verse does not say, "They suffered," but they are "suffering the vengeance of eternal fire." In Revelation 20:10, two men that have been in "the lake of fire" are still there after 1000 years.

4. 영원함의 의미

헬라어 신약성경에서, “영원토록은 다섯개 단어의 의미하는 그대로 시대의 시대에 속하는번역이다. 어떤 사람들이 주장하기를 이것은 시간의 제한된 길이이기 때문에 불은 영원하지 않다고 한다. 헬라어 안에 영원토록의 헬라어를 번역하기 원하는 학생이라면, 그는 신약에서 사용된 같은 단어를 사용했을 것이다, 왜냐하면 그 언어는 다른 선택을 갖지 않는다. 그러나, “영원토록을 제한된 기간으로 만들기를 반대하는 강한 논증은 멀리 있다. 이 정확한 어구는 신약에서 21번 사용되었다. 열 여덟 번은 하나님의 영원한 왕권에 참조되고, 그분의 영원한 찬양과 그분의 영원한 영광이다. 세번의 동일한 어구는 영원한 형벌을 묘사하기 위하여 사용되었다. 그것은 믿음에 대한 문맥적인 증거가 있다 그렇지 않고 또 거기에 없는 한 첫 번째에서 하는 것과 같이 두 번째 경우에도 동일한 것을 의미해야 한다. 이 논쟁에 세 번째 주요한 요점은 주 예수님께서 말씀하신 최소한 세가지 경우이다, “불은 결코 꺼지지 않을 것이다그리고 우리는 교묘하게 회피하기 위한 방법이 결코아님을 알고 있다.

신약에 있는 두 가지 다른 낱말을 번역한영원한(아이오니오스) 영원히 계속되는(아이디오스). W.E. 바인은 크리머 인용문에서, “시간의 공간 또는 무한한 시간의 끝에 어느 하나를 부정하는 아이오니오스 와 동시에, 그리고 어떤 미래를 말하는 어디에 주로 사용된다; 아이디오스는 중단을 배제하고 영속성과 변하지 않음 위에 중점을 둔다”. 아이오니오스영생을 상속하리라”( 19:29), 그리고 내게서 떠나 영영한 불에 들어가라”( 25:41)로 그와 같은 절에 사용된다. 로마서 1:20아이디오스는 하나님의 영원한 능력에 사용된다. 그것은 이 말씀의 의미하는 것에 있는 차이점을 만드는 것은 불가능하다, 그들이 영원한 하나님 또는 영원히 잃어버릴 것을 참조한다.

유다서 7절에 아이오니오스영원한 불에 사용된다, 하지만 이 절은 그들의 고통받음을 말하지 않는다, 그러나 그들은 영원한 불로 고통 받는 복수(復讐)”이다. 계시록 20:10에는, “불 못에 있던 두 사람은 1000 년 후에 여전히 있다.

5. Universalism

The doctrine of universalism, that all men will eventually be saved, has a great appeal. It takes various forms. Some believe that after a period of purgation, what the blood of Christ could not accomplish will be done by the purging fire. Purification by fire is Paganism. The Scripture appealed to as proof is, "By which (the Spirit) also He (Christ) went and preached unto the spirits in prison" (1 Pet 3:19). This preaching was not in hell, but was "when the longsuffering of God waited in the days of Noah, while the ark was a preparing." It was by the Spirit of Christ that Noah preached (Gen 6:3). We must never interpret a difficult verse in contradiction of plain verses. When the door is shut the Lord will say, "Depart from Me ye cursed into everlasting fire" (Matt 25:41).

5. 보편구원설

보편구원설의 교리에 모든 사람이 결국 구원될 것이라는 것은 엄청난 매력을 가진다. 그것은 다양한 형태를 취한다. 어떤 이들은 정결케 하는 기간 후에 그리스도의 피가 깨끗이 할 수 없던 무엇을 불에 의해 완수 할 것을 믿는다. 불에 의한 정화는 이교도들이다. 성경은 증거로 호소했던 것이다, “그분(그리스도)께서 또한 (성령)으로 말미암아 감옥에 있는 영들에게 가사 선포하셨는데”(벧전 3:19). 이 선포는 지옥에서가 아니었다, 그러나 노아의 날에 기다리신 하나님의 오래 참으심의 때, 방주를 예비하였던 동안이었습니다. 그것은 노아가 전파한 그리스도의 영에 의한 것이었다( 6:3). 우리는 명백한 구절들의 모순된 말에 있는 어려운 절을 결코 해석하지 않는다. 문이 닫힐 때 주님은 말씀하실 것이다, “저주를 받은 자들아 나를 떠나영영한 불에 들어가라”( 25:41).

6. Annihilation

This theory has several forms. Some believe that in the day of judgment the wicked will be annihilated, and others believe that after a period of conscious punishment, they will be annihilated. The Scriptures appealed to are those which speak of the wicked being "destroyed" and "perishing", and both qeber and sheol in the OT, as well as hades in the NT are said to be only the grave, which is impossible in the light of the Lord's teaching in Luke 16:19-31. If Luke 16 is a parable, what is its meaning? The words "destroy" and "perish" are found about 92 times in NT and 80 of these times it is the translation of apolummi (to utterly destroy). We must ask, "Does apolummi mean the end of being or the end of well-being?" The Lord Jesus used it of the end of well-being in Luke 5:37; 15:46; 15:24. In His teaching, it is synonymous with the eternal, conscious suffering of the lost.

There is no repentance after death, so those upon whom God's wrath will fall will blame God forever for their pains (Rev 16:11).

To all of this, the humble believer responds, "The Savior who suffered for my sins on the cross and in triumph arose from the dead is my Lord. He said that the fire never shall be quenched and I believe Him."

6. 소멸

이 이론은 몇몇 형태가 있다. 일부는 악한 날에 심판은 소멸될 것이라고 믿고, 또한 의식하고 있는 형벌의 기간 후에, 그들은 소멸될 것이라는 다른 믿음이다. 성경은 호소하기 위해 멸망저주가 되는 사악함의 이야기들과 구약에 퀘버스올 양쪽이며, 마찬가지로 신약의 하데스는 단지 무덤이라 말하는 것은 누가복음 16:19-31에 주님의 가르치심을 빛 가운데서 믿기 어려운 것이다. 누가 16장이 비유라면 그 의미는 무엇인가? “멸망저주의 말씀은 신약에 92회 발견되고 그리고 그것의 80회가 아폴룸미(완전하게 멸하기 위하여)로 번역한다. 우리는 질문해야 한다, “아폴룸미의 의미는 끝이 되는 것 또는 행복의 끝인가?” 주 예수님은 누가복음 6:9, 9:56; 20:16에서 행복의 끝으로 그것을 사용했다. 그분의 가르침에서는, 그것은 영원한, 잃어버린 것을 의식하는 고통과 같은 동의어이다.

죽음 후에 회개는 없다, 그래서 그것들 위에 하나님의 진노는 떨어질 것이고 그들의 고통은 영원히 하나님을 비난할 것이다( 16:11).

이 모든 것에, 겸허하게 믿는 자는 응답한다, “구세주께서 십자가에서 나의 죄악을 위해 고난을 받으시고 죽음에서 일어나 승리하신 나의 주님이시다. 그분은 그 불은 결코 꺼지지 않는다고 말씀하셨으며 또한 내가 그분을 믿는다.”

posted by 징검 다리