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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Traditional, Contemporary or Scriptural
전통적인, 현 시대 또는 성경적인

Norman Crawford

Many Christians who listen to Christian music tell us that so-called “Contemporary Gospel music” turns them off. It can be argued that their ears have become accustomed to an older style of lyrics and cadence and they are unwilling to change their taste in music. This may well be, but there may be a deeper principle behind their preference. They may prefer to show more respect for their fellow believers, and more reverence for God.

기독교 음악을 듣는 많은 그리스도인들이 우리들에게 말하기를 그렇게 불린 현대 복음 음악때문에 그것들을 향한다. 그들의 귀가 입증할 수 있는 것은 옛 형식의 가사와 박자에 익숙하게 되었어도 그들은 음악적 취향을 바꾸기 위해 저항하는 것이다. 이것은 충분히 그럴지도 모르지만, 그러나 그들의 자신의 선호하는 것 뒤에는 더 깊은 원리가 있을지도 모른다. 그들은 그들의 동료 신자들을 더 존경하는 것과 하나님을 위해 더 경외하는 것을 보여주기 위해 선호할 수도 있다.

Music is a matter of personal choice, but we want to look at truth. Old teaching is not true just because it is old. Neither is a teaching necessarily wrong because it is new. When changes have been introduced in assembly order and function, I have heard Christians say, “We never did it this way.” We need far stronger evidence for what we practice than mere human tradition.

음악은 개인적인 선택의 문제이다, 그러나 우리는 진리를 보기 원한다. 옛 가르침은 다만 그것이 옛 것이기 때문에 진실하지 않다는 것이다. 어느 쪽도 아닌 그것은 새로운 것이기 때문에 반드시 나쁜 가르침은 아니다. 모임 순서와 기능대로 변화가 소개될 때, 나는 그리스도인들이 말하는 것을 들어본 적이 있다, “우리는 이 방법으로 그것을 결코 하지 않는다.” 우리는 우리가 실행하는 단순한 인간적인 전통 보다는 무엇을 위한 강력한 증거를 필요로 한다.

The Lord Jesus strongly condemned Jewish traditions. He said, “Ye leave the commandment of God and hold fast the tradition of men” (Mark 7:8). Yet the same word “tradition” is used by the Holy Spirit for truth that has been given to us from God (1 Cor 11:1-2. 2 Thess 2:13-15. 2 Thess 3:6, 7). How do we test a tradition?

주 예수님은 강하게 유대인 전통을 비난하셨다. 그분은 말씀하시기를, “너희가 하나님의 계명은 버리고 사람의 유전을 지키느니라”( 7:8). 그러나 동일한 단어유전은 하나님께서 우리에게 주신 것으로 진리의 성령님에 의해 사용된 것이다(고전 11:1-2, 살후 2:13-15, 3:6-7). 우리는 어떻게 전통을 시험하는가?

The simple answer is that we need to trace it to its source. Some Christians trace the truths we practice in assemblies to the gospel pioneers who came to North America in the 1870’s. This is not far enough back. Then should we go back to the 1820’s, to the “early brethren?” This is not far enough back. Can we trace what we believe and practice back to the apostles and the Lord Himself? I believe we can. This is truth, not merely because it is old, but because of its Source in God and His Word.

간단한 대답은 우리가 그것의 근원에서 그것을 추적할 필요가 있다. 일부 그리스도인들이 추적하는 복음 개척자들에 대한 모임들에서 우리가 실행하는 진리는 1870년대에 북미로 왔다. 이것은 그렇게 뒤로 멀지 않다. 만일 우리가 1820년대의 초기의 형제들?” 돌아간다면, 이것도 그렇게 멀지 않다. 우리가 우리의 믿음 그리고 사도들과 주님 그분 자신에게로 돌아가는 실행의 무엇을 추적을 할 수 있는가? 믿음으로 우리는 할 수 있다. 이것은 진리이며, 그것이 오래되기 때문이 아니라 그것이 하나님과 그분의 말씀 안에 있기 때문이다.

This brief article will not allow more than an outline of some truths that have come to us from the Lord.

1. The one name: The first mention of an assembly (Matt 18:20). The Authority of His name (1 Cor 5:4; James 2:7). The Uniqueness of His name (Phil 2:10-11; Eph 1:21). No second name.

2. The breaking of bread in remembrance of the Lord on the first day of the week (1 Cor 11:23-31; Acts 20:7) Principle of first things. The importance of a pattern for assembly order.

3. Gathering around the Lord in the midst. The Epicenter (Heb 10:25; 2 Thess 2:1).

4. The back seat: (1 Cor 14:16; 14:23-25) A spiritual fellowship expressed visibly.

5. Headship: (1 Cor 11:1-16). An object lesson of Christ’s eternal Headship.

6. Seven assembly meetings: Lord’s supper, prayer, gospel, ministry, report, elders meeting and a discipline meeting. All from the New Testament.

7. Appropriate dress; (1 Tim 2:8-15; 1 Pet 3:1-7). “God is greatly to be feared in the assembly of the saints, and to be had in reverence of all them that are about him” (Psa 89:7).

8. A holy priesthood: “A holy priesthood, to offer up spiritual sacrifices, acceptable to God by Jesus Christ” (1 Pet 2:5, 9, 1 Cor 14:26).

9. A plurality of gifts to preach and teach. Not a one-man ministry (Rom 12:6-13; 1 Cor 12:1-31; Eph 4:8-16).

10. Separation: Not unequally yoked with unbelievers (2 Cor 6:11-18).

11. A godly elderhood and deacon service: (1Tim 3:1-13; Titus 1:5-9; 1 Pet 5:1-4).

12. Submission to civil authorities, yet recognizing our heavenly citizenship, so not involved in politics (Phil 1:27; 3:20). God’s purpose in this age is “to visit the nations and take out of them a people for His name” (Acts 15:14).

이 짧은 기사는 주님에게서 우리에게 온 약간의 진리들을 개요 보다는 더 많은 것을 허용하지 않을 것이다.

1. 하나의 이름: 모임의 첫번째 언급( 18:20). 그분 이름의 권위(고전 5:4, 2:7). 그분 이름의 유일함( 2:10-11, 1:21). 두번째 이름이 아님.

2. 주간의 첫날에 주님을 기억하는 빵을 떼는(고전 11:23-31, 20:7) 처음 것들의 원칙. 모임 순서를 위한 모본의 중요성.

3. 주님을 중심으로 주위에 모이는. 중심점( 10:25, 살후 2:1).

4. 뒷 좌석: (고전 14:16, 23-25) 눈에 보이게 표현된 영적인 교제.

5. 지배권: (고전 11:1-16). 그리스도의 영원한 지배권의 객관적 교훈.

6. 모임의 일곱 집회: 주의 만찬, 기도집회, 복음집회, 말씀집회, 보고집회, 장로 집회. 신약에서 모두.

7. 적절한 복장: (딤전 2:8-15, 벧전 3:1-7). “하나님은 성도들의 집회에서 크게 두려워할 분이시며 그분 주위에 있는 모든 자가 존경할 분이시니이다”( 89:7).

8. 거룩한 제사장직: “예수 그리스도를 통해 하나님께서 받으실 영적 희생물을 드리는 거룩한 제사장이 되었도다”(벧전 2:5, 9, 고전 14:26).

9. 설교하고 가르칠 복수의 은사들. 한 사람의 성직자가 아님( 12:6-13, 고전 12:1-31, 4:8-16).

10. 분리: 불신들과 같이 동등하지 않은 멍에를 메지 않음(고후 6:11-18).

11. 늙은이를 공경함과 집사들의 봉사: (딤전 3:1-13, 1:5-9, 벧전 5:1-4).

12. 기관의 권위에 복종, 그러나 우리들의 시민권을 인정함, 그래서 정치적으로 포함되지 아니함( 1:27, 3:20). 이 시대에 있는 하나님의 뜻이다 처음으로 이방인들 가운데서 자신의 이름을 위하여 한 백성을 취해 내시려고 그들을 찾아가신 것을”( 15:14).

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posted by 징검 다리