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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Can we refuse the Lord's Supper to a True Believer?
참된 신자에게 주의 만찬을 거절할 있는가?

Norman Crawford

From January 1999, we have printed articles on the Person and Work of the Holy Spirit. This Person of the Godhead is pleased to make an assembly His residence on earth. His very character is holiness, "For the temple of God is holy, which temple ye are" (1 Cor 3:17).

Can we refuse the Lord’s Supper to a true believer? This is a frequently asked question. To some, reception of everyone who comes seems to be a kinder method, but is it scriptural? It is even suggested that in refusing fellowship to anyone, we are professing a higher level of godliness than other believers. This is not true. We believe there are many believers in denominations who may have a deeper devotion to the Lord than we manifest. However, reception to an assembly is not a one-way street. It means reception to the assembly, but it also means reception of the assembly, its beliefs and practices, by the one received.

1999 1월부터, 우리는 성령의 사람과 일에 관한 기사를 인쇄했다. 이 하나님의 사람은 세상에 그분의 거하시는 모임을 세우기를 흡족해 하셨다. 그분의 절대적인 특성은 거룩함이다, “하나님의 성전은 거룩하며 너희가 곧 그 성전이니라”(고전 3:17).

우리는 참된 신자에게 주의 만찬을 거절할 수 있는가? 이것은 종종 묻는 질문이다. 일부는, 나오는 모든 사람의 영접은 더 친절한 방법으로 보인다, 그러나 그것이 성경적인가? 심지어 누군가에게 교제를 거절함에 있어서 우리가 다른 신자들보다 경건의 높은 수준을 증거하고 있다고 제시했다. 이것은 진실이 아니다. 우리는 종파에도 많은 신자들이 있음을 믿는다. 누군가는 우리보다 분명하게 주님께 대해 더 깊은 헌신이 있을 수도 있다. 그러나, 모임에 영접은 일방 통행로가 아니다. 그것은 모임에 대한 영접을 의미하지만 역시 모임의 믿음과 실행을 받아들여진 자에 의한 영접을 의미하는 것이다.

What if an Unknown Believer Comes to Break Bread?

We should treat every believer we ever meet with love and kindness, but if an unknown person presents themselves for reception how do we know if he is a genuine believer? Those who say that we can receive all who are truly saved, clean in life and sound in doctrine fail to explain how brethren can know if these things are true of a person who as a stranger appears at the door. Only life works prove reality (Matt 7:20).

There is a second problem. He may profess to want to break bread on this day, what does he do on the other 51 Lord’s Days of the year? This introduces the subject of continuing steadfastly in the apostles’ doctrine, the fellowship, the breaking of bread and the prayers (Acts 2:41-42). It is plain in the NT pattern that the Lord’s supper is not an individual but an assembly privilege. We never receive to the supper, but to the fellowship of the assembly. This fellowship is steadfast and continuous, not spasmodic.

만약에 어떤 알지 못하는 신자가 떡을 떼기 위하여 오면?

우리는 언제나 사랑과 친절함으로 만나고 모든 신자를 대하여야 할 것이다. 그러나 알지 못하는 사람이 영접을 위해 자신을 나타내는 경우 그가 참된 신자라면 어떻게 우리가 알게 하는 것인가? 우리가 말하는 모두를 받아들일 수 있다는 것은 낯선 사람이 문에 나타남으로 이들이 진실로 구원받은 깨끗한 삶과 분명한 교리를 설명하지 못해도 형제들이 얼마나 이들의 일들을 알고 있는 경우에 할 수 있다. 유일한 생명의 행위는 사실을 증명한다( 7:20).

두번째 문제가 있다. 그는 오늘 떡을 떼기를 원한다고 고백할 지도 모른다. 그가 일년의 다른 51 주의 날들에 무엇을 행하는 것인가? 이것은 사도들의 가르침, 교제, 떡을 뗌과 기도하는 것을 변함없이 계속하는 주제를 소개한다( 2:41-42). 그것은 신약의 모본 안에서 단순하다. 주의 만찬은 독특하지 않다, 그러나 모임의 특권이다. 우리는 결코 식사를 위해 받아들이지 않는다. 하지만 모임의 교제를 위함이다. 이 교제는 불규칙적이지 않고 끊임없이 계속된다.

An Assembly is an Entity

An assembly is made up of a number of believers in a given location. It has a within and a without (1 Cor 5:12-13). It has shepherds who are known by the assembly and know every sheep and lamb in the little flock (1 Thess 5:12-13; 1 Peter 5:1-4). How could shepherds teach or guide believers they do not even know? How could they carry out discipline? A true believer may be outside of an assembly either by being put away (1 Cor 5:9-13); or because of being unlearned (1 Cor 14:23-25).

모임은 실재이다

모임은 주어진 장소에 있는 몇명의 신자들로 구성된다. 그것은 안과 밖이 있다(고전 5:12-13). 목자들은 모임에 의해 알려져 있다. 그리고 작은 무리 안에 양과 모든 양들을 알고 있다(살전 5:12-13, 벧전 5:1-4). 목자들은 그들이 알지 못한다면 어떻게 신자들을 가르치거나 안도할 수 있겠는가? 어떻게 그들은 훈육으로 수행할 수 있을 것인가? 진실한 신자도 내어 쫓김에 의해 모임의 외부에 있을 수 있다(고전 5:9-13) 또는 배우지 않은 것 때문에(고전 14:23-25).

Asking Questions

Do we have the right to question a person about his salvation experience, his beliefs or his life? The Jerusalem assembly had apostles in it, yet they used caution and refused fellowship to Paul until these three questions were answered fully (Acts 9:26-28). Then he was "with them," that is, he continued steadfastly in assembly fellowship.

질문을 질문하기

우리는 그의 구원의 경험, 그의 믿음 또는 그의 삶에 관하여 사람을 심문하는 권리를 가지고 있는가? 예루살렘 모임은 그 안에 사도들이 있었다, 그러나 그들은 신중히 사용했고 또한 조심하고 이러한 세 가지 질문에 완전히 대답될 때까지 바울에게 교제를 거절했다( 9:26-28). 그 때 그는 그들과 함께였다는 그것이다, 그는 모임 교제에서 변함없이 계속되었다.

Distinctions Between the Body and an Assembly

It has been taught that all that are in the great spiritual body of Christ are automatically in assembly fellowship. But there are numerous distinctions between the body and a local assembly.

The body is entered at conversion, an assembly is entered by reception (1 Cor 12:13,; acts 2:41). Every true believer is in the body, but there are believers who are outside of an assembly (1 Cor 5:11, 14:25). In the body there is neither male nor female (Gal 3:28). But in an assembly, women are silent (1 Cor 12:34). It is impossible to be separated from the body (Rom 8:38-39), but it is possible to be put away from an assembly (1 Cor 5:11-13). Nothing false can ever enter the body (Matt 16:18, but an assembly is warned against wolves and false teachers entering it (Acts 20:29). The body has perfect unity (John 17:21), but an assembly might have schisms (1 Cor 3:3). There are many more such distinctions.

몸과 모임 사이의 구별

그것은 그리스도의 위대한 영적인 몸 안에 있는 모두는 모임의 교제에 자동적으로 있다는 그것은 가르침 되었다. 그러나 몸과 지역 모임 사이에는 수많은 구별이 있다.

몸은 변화로 들어가며 모임은 영접에 의해 들어간다(고전 12:13, 2:41). 모든 참된 신자는 몸 안에 있다, 그러나 모임의 바깥쪽에도 신자들이 있다(고전 5:11, 14:25). 몸은 남성도 아니고 여성도 아니다( 3:28). 그러나 모임에서 여자는 침묵한다(고전 12:34). 몸에서 분리되는 것은 불가능하다( 8:38-39), 그러나 모임에서 쫓아내는(떨어져 나가는) 것은 가능하다(고전 5:11-13). 아무것도 거짓은 몸에 들어갈 수 없다( 16:18), 그러나 모임은 이리와 거짓교사들이 거기에 들어옴에 대하여 경고하였다( 20:29). 몸은 흠이 없는 단일성을 가진다( 17:21), 그러나 모임은 분열을 가질 수도 있다(고전 3:3). 이와 같은 구별들이 더욱 많이 있다.

출처 : http://www.truthandtidings.com/

posted by 징검 다리