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징검 다리
그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Things That Differ: Days in Scripture
다른 것들 : 성경에 날들

로이드 가인

Do you have a prophetic outline in your mind? Will an understanding of the differences that exist concerning the above mentioned days be a help in giving us a prophetic foundation? Can we distinguish between the rapture of the Church and the revelation of the Lord from heaven? Are you surprised at the differences between the Lord’s references to His coming in John 14:1-6 and Matthew 24:1-31? Do you see major differences between Paul’s presentations of the Lord’s coming in the two epistles to the believers in Thessalonica? Look at three days that differ.

 

당신의 마음에 예언의 윤곽을 그릴 수 있는가? 우리에게 예언적 기초를 제공하는 것에 도움이 될 위에서 언급된 날들이 관련하여 존재하는 것의 차이를 이해할 것인가? 우리는 교회의 휴거와 하늘에서 주님의 계시 사이를 구별할 수 있는가? 요한복음 14:1-6과 마태복음 24:1-31에서 그분의 오심에 대해 주님의 언급 사이에 차이로 놀랐는가? 당신은 데살로니가 신자들에게 보낸 두 서신에서 주님의 오심에 관한 바울의 표현 사이의 주요 차이점을 볼 수 있는가? 의견을 달리하는 세 가지 날들을 보라.

 

The Day of Christ

Read the three references to the Day of Christ in Philippians 1:6, 1:10, and 2:16. When Paul mentions the Day of Christ, he is referring to the Lord’s coming to the air to catch away His people, the Church, and to subsequent events in heaven. This coming is the event that the Lord referred to in John 14:1-6. "And if I go … I will come again and receive you unto Myself." There are three references to the Lord’s coming in John’s gospel and they all refer to the rapture of the Church! (11:25, 14:1-6, 21:22). We get a more complete picture of the rapture of the Church in Paul’s first letter to the Thessalonians. "But we do not want you to be uninformed, brothers, about those who are asleep, that you may not grieve as others do who have no hope. For since we believe that Jesus died and rose again, even so, through Jesus, God will bring with Him those who have fallen asleep. For this we declare to you by a word from the Lord, that we who are alive, who are left until the coming of the Lord, will not precede those who have fallen asleep. For the Lord Himself will descend from heaven with a cry of command, with the voice of an archangel, and with the sound of the trumpet of God. And the dead in Christ will rise first. Then we who are alive, who are left, will be caught up together with them in the clouds to meet the Lord in the air, and so we will always be with the Lord. Therefore encourage one another with these words" (4:13-18 ESV).

 

그리스도의 날

빌립보서 1:6; 1:10; 2:16에서 그리스도의 날에 세 곳을 참조하며 읽어라. 바울이 그리스도의 날을 언급할 때, 그는 그분의 백성을 데려가기 위해 공중으로 주님의 오심과 하늘에서 이어서 일어나는 사건에 대해 언급한다. 이 오심은 주님께서 요한복음 14:1-6에 언급하셨던 사건이다. "가서 너희를 위하여 처소를 예비하면 내가 다시 와서 너희를 내게로 영접하여." 주님의 오심에 대해 요한복음에서 세 곳의 언급이 있으며 그것들은 모두 교회의 휴거를 언급한다! (11:25; 14:1-6; 21:22). 우리는  바울의 데살로니가전서에서 교회의 휴거의 보다 완전한 그림을 얻는다. "형제들아 자는 자들에 관하여는 너희가 알지 못함을 우리가 원치 아니하노니 이는 소망 없는 다른 이와 같이 슬퍼하지 않게 하려 함이라 우리가 예수의 죽었다가 다시 사심을 믿을진대 이와 같이 예수 안에서 자는 자들도 하나님이 저와 함께 데리고 오시리라 우리가 주의 말씀으로 너희에게 이것을 말하노니 주 강림하실 때까지 우리 살아 남아 있는 자도 자는 자보다 결단코 앞서지 못하리라 주께서 호령과 천사장의 소리와 하나님의 나팔로 친히 하늘로 좇아 강림하시리니 그리스도 안에서 죽은 자들이 먼저 일어나고 그 후에 우리 살아 남은 자도 저희와 함께 구름 속으로 끌어올려 공중에서 주를 영접하게 하시리니 그리하여 우리가 항상 주와 함께 있으리라 그러므로 이 여러 말로 서로 위로하라"(살전 4:13-18).

 

Notice first the reason: "Jesus died and rose again." This is the great foundation of the teaching that follows. Notice the return: "The Lord Himself will descend from heaven." Then consider the resurrection of those who have died in Christ and the rapture of the living saints: "The dead in Christ shall rise first; then we who are alive." See then the reunion: "Caught up with them in the clouds to meet the Lord in the air." Other passages teach us that this will be followed by review and reward. So the Day of Christ refers to the Church, to heaven, and to reward.

 

첫 번째 이유를 주목하라: "예수님께서 죽었다가 다시 살으셨다." 이것은 그 따르는 가르침의 큰 기초이다. 돌아오심을 주목하라: "​​님께서 친히 하늘로부터 내려오시리니" 그 때 그리스도 안에서 죽은 자들의 부활과 살아있는 성도의 휴거를 생각해보라: "그리스도 안에서 죽은 자들이 먼저 일어나고 그 후에 우리 살아 남은 자도." 그 후 재회를 보라: "구름 속으로 끌어올려 공중에서 주를 영접하게 하시리니." 다른 구절은 이것이 검토하고 보상이 따를 것이라고 우리에게 가르친다. 그래서 그리스도의 날은 하늘로서, 보상하기 위해, 교회를 위해 언급한다.

 

We want to show now that the Day of the Lord refers to Israel, the nations, the earth, and retribution.

 

우리는 이제 주의 날이 이스라엘, 국가들, 세상, 그리고 징벌을 가리키는 것을 보이고자 한다.

 

The Day of the Lord

The Day of the Lord is frequently referred to in the Old Testament. While Paul had written about the Day of Christ in 1 Thessalonians 4:13-18, he changed his focus in 5:1-3 and wrote, "Now concerning the times and the seasons, brothers, you have no need to have anything written to you. For you yourselves are fully aware that the Day of the Lord will come like a thief in the night. While people are saying, ‘There is peace and security,’ then sudden destruction will come upon them as labor pains come upon a pregnant woman, and they will not escape" (1Thes 5:1-3 ESV). In the Day of Christ Paul dealt with delight and in the Day of the Lord with destruction.

 

주의 날

주의 날이 자주 구약 성경에 언급되어 있다. 동시에 바울은 데살로니가전서 4:13-18에서 그리스도의 날에 대해 썼을 때, 그는 5:1-3에 그의 초점을 바꾸어 썼다, "형제들아 때와 시기에 관하여는 너희에게 쓸 것이 없음은 주의 날이 밤에 도적같이 이를 줄을 너희 자신이 자세히 앎이라 저희가 평안하다, 안전하다 할 그 때에 잉태된 여자에게 해산 고통이 이름과 같이 멸망이 홀연히 저희에게 이르리니 결단코 피하지 못하리라"(살전 5:1-3). 바울은 그리스도의 날에는 기쁨을, 주의 날에는 파멸을 함께 다룬다.

 

Listen also to Jude’s words about the Day of the Lord: "It was also about these that Enoch, the seventh from Adam, prophesied, saying, ‘Behold, the Lord comes with ten thousands of His holy ones, to execute judgment on all and to convict all the ungodly of all their deeds of ungodliness that they have committed in such an ungodly way, and of all the harsh things that ungodly sinners have spoken against Him’" (Jude 1:14-15 ESV). There has been some confusion over the reading of 2 Thessalonians 2:1-3. We believe it should read as in the NASB, ESV, and JND: "Now we beg you, brethren, by the coming of our Lord Jesus Christ and our gathering together to Him, that ye be not soon shaken in mind, nor troubled, neither by spirit, nor by word, nor by letter, as [if it were] by us, as that the day of the Lord is present. Let not any one deceive you in any manner, because [it will not be] unless the apostasy have first come, and the man of sin have been revealed, the son of perdition (2Thes 2:1-3 Darby). Notice first Paul’s teaching about the events in the Day of Christ, "The coming of our Lord Jesus Christ, even our gathering together unto Him." That is clearly what will happen when He comes for His Church; we will be gathered together unto Him. But these believers in Thessalonica had been told by false teachers that the Day of the Lord was present, and that this accounted for the intense persecution they were suffering. Paul tells them of the necessary precursors of the Day of the Lord. They were clearly not living in the Day of the Lord. That day will be marked by events far more calamitous than the Thessalonians were experiencing. The Day of the Lord includes much more than His appearing when He comes to the earth for it will encompass subsequent events on earth.

 

주의 날에 대한 유다서의 말씀에도 귀를 기울이라: "아담의 칠 세 손 에녹이 사람들에게 대하여도 예언하여 이르되 보라 주께서 그 수만의 거룩한 자와 함께 임하셨나니 이는 뭇 사람을 심판하사 모든 경건치 않은 자의 경건치 않게 행한 모든 경건치 않은 일과 또 경건치 않은 죄인의 주께 거스려 한 모든 강퍅한 말을 인하여 저희를 정죄하려 하심이라 하였느니라"( 1:14-15). 데살로니가후서 2:1-3의 읽으면서 약간의 혼동을 가진다. 우리는 NASB, ESV, 그리고 JND에서처럼 읽어야 한다고 믿는다: "형제들아 우리가 너희에게 구하는 것은 우리 주 예수 그리스도의 강림하심과 우리가 그 앞에 모임에 관하여 혹 영으로나 혹 말로나 혹 우리에게서 받았다 하는 편지로나 주의 날이 이르렀다고 쉬 동심하거나 두려워하거나 하지 아니할 그것이라 누가 아무렇게 하여도 너희가 미혹하지 말라 먼저 배도하는 일이 있고 저 불법의 사람 곧 멸망의 아들이 나타나기 전에는 이르지 아니하리니"(살후 2:1-3). 그리스도의 날에서 사건에 대한 첫 번째 바울의 가르침을 주목하라, "우리 주 예수 그리스도의 다시 오심과 우리가 그분 앞에 모이는" 즉 그는 그분의 교회를 위해 오시는 때 무슨 일이 일어날 것인가를 명확하게 한다; 우리가 그분께 함께 모이게 될 것이다. 그러나 데살로니가에서 이들 신자들이 주의 날이 나타났었다고 거짓 교사들에 의해 들었으며, 즉 이것은 그들이 고생하고 있었던 강한 박해에 대한 이유이었다. 바울은 주의 날의 불가피함을 선구자로서 그들에게 말한다. 그들은 분명히 주의 날에 살고 있지 않았다. 그 날은 데살로니가인들이 경험했던 것보다 훨씬 더 비참한 사건으로 나타날 것이다. 주의 날은 이 땅에 주님의 오시는 때 그분의 나타나심보다 더 많은 것을 포함할 것이며 그것을 위해 지구상에서 후속 사건들이 둘러쌀 것이다.

 

It is helpful to note that all the references to the coming of the Lord in the synoptic gospels are references to the Lord’s coming in judgment. The rapture of the Church is not mentioned in these first three gospels.

 

그것은 공관복음서에서 주님의 오심에 대한 모든 언급은 주님의 심판하러 오심에 언급인 것을 주목하는 것은 유익하다. 교회의 휴거는 이러한 처음 세 복음서에서는 언급되지 않는다.

 

The Day of God

There is another prophetic day. Peter writes, "Since all these things are thus to be dissolved, what sort of people ought you to be in lives of holiness and godliness, waiting for and hastening the coming of the day of God, because of which the heavens will be set on fire and dissolved, and the heavenly bodies will melt as they burn! But according to His promise we are waiting for new heavens and a new earth in which righteousness dwells" (2Peter 3:11-13 ESV).

 

하나님의 날

또 다른 예언적인 날이 있다. 베드로는 기록했다 "이 모든 것이 이렇게 풀어지리니 너희가 어떠한 사람이 되어야 마땅하뇨 거룩한 행실과 경건함으로 하나님의 날이 임하기를 바라보고 간절히 사모하라 그 날에 하늘이 불에 타서 풀어지고 체질이 뜨거운 불에 녹아지려니와 우리는 그의 약속대로 의의 거하는 바 새 하늘과 새 땅을 바라보도다"(베드로후서 3:11-13).

 

The Day of God takes us further ahead and into the eternal state. In the millennium, righteousness will reign. In the eternal Day of God, righteousness will dwell. How should we then behave as these truths hold us? "Therefore, beloved, since you are waiting for these, be diligent to be found by Him without spot or blemish, and at peace" (2Peter 3:14; ESV).

 

하나님의 날은 영원한 상태로 우리를 더 한층 앞으로 데려간다. 천년왕국에서 의로 통치할 것이다. 하나님의 영원한 날에는 의로 거할 것이다. 우리는 어떻게 이러한 진리를 붙듦으로 다음 행동을 해야 하는가? "그러므로 사랑하는 자들아 너희가 이것을 바라보나니 주 앞에서 점도 없고 흠도 없이 평강 가운데서 나타나기를 힘쓰라"(베드로후서 3:14).

 

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posted by 징검 다리