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징검 다리
그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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The Ekklesia

에클레시아

Lloyd Cain

Its Composition

The “ekklesia” of God is composed of “them that are sanctified in Christ Jesus, saints by calling.” The words “sanctified” and “saints,” and indeed the usual word translated “holy,” have the same root and the same sense in that they all refer to having been set apart by God and for God, and thus they speak of a holiness unto God. Many of the secular “ekklesias” of the era would have been characterized by anything but holiness. Those who comprised the church in Corinth had been the objects of a positional sanctification and thus they had become saints by calling. The words do not refer to sinless perfection but rather to the position into which they had been brought. There is a personal sanctification as well. This is expressed in the words of the Psalmist, “The Lord has set apart him that is godly for Himself” (4:3). The local church is not a mixed company of saved and unsaved.

그 구성

하나님의 에클레시아그들은 그리스도 예수 안에서 거룩하여지고 성도라 부르심을 입은 자들로 구성되었다. 단어들 거룩하여지고”와 성도들그리고 참으로 평범한 단어가 번역된 거룩”은 동일한 뿌리와 동일한 인식 안에 그들 모두가 하나님에 의해 그리고 하나님을 위해 따로 구별하여 불린다, 그래서 그들은 하나님에게 거룩함을 표현한다. 많은 세속적인 에클레시아시대의 대부분은 무언가 그리고 거룩함에 의해 특징을 부여하게 되었다. 고린도에 교회로 구성되었던 사람들은 위치상으로 성화의 대상이었으며 그들은 부르심에 의해 성도들이 되었다. 말씀들은 죄없는 완벽함을 위해 언급하지 않으나 오히려 그들 안으로 상태에 대해 가져오게 되었다. 개인적인 성화도 마찬가지이다. 이것은 시편의 말씀에 표현되었다, “주께서 자신을 위해 하나님을 따르는 자를 따로 두신”(4:3). 지역교회는 구원받고 또 구원받지 못한 자들의 혼합된 교제가 아니다.

Its Communion

With all that in every place call upon the Name of Jesus Christ our Lord, both theirs and ours.” A Christian is not to be an isolated unit. He is meant to be part of a fellowship of believers. Nor is an assembly to be an isolated unit for it is seen here as being in fellowship with other local churches of God “with all that in every place call upon the Name of Jesus Christ our Lord!” Is His Name honored? Is His Word the final authority? Is His Lordship recognized? Every believer has been brought into “the fellowship of His Son, Jesus Christ our Lord” (1:9). We all participate in Him and jointly share in Him and through Him with other believers. The local church is the place where that fellowship is expressed in a local area. The local church is first of all an expression of a fellowship and secondly it is in fellowship with other local assemblies where His Lordship is recognized. It is important to state here that the local church, while in fellowship with other similarly gathered companies, is nonetheless autonomous. It is a lampstand existing on its own and responsible to the Lord alone and not to another assembly or to a central oversight.

그 친교

각처에서 우리의 주 곧 그들과 우리의 주 되신 예수 그리스도의 이름을 부르는 모든 자들.” 그리스도인은 격리된 한 사람이 되지 않는다. 그는 신자들 교제의 일부가 되는 의미이다. 격리된 하나의 모임이 아니라 그것은 다른 하나님의 지역교회들과 같이 교제되는 것을 여기서 보이기 위한 것이다 각처에서 우리의 주 곧 그들과 우리의 주 되신 예수 그리스도의 이름을 부르는 모든 자들!” 그분의 이름이 영광스러운가? 그분의 말씀이 마지막 권위인가? 그분의 주권을 인정되는가? 각 신자들은 그의 아들 예수 그리스도 우리 주로 더불어 교제를 가져오게 되는 것이다(1:9). 우리는 모두 다른 신자들과 함께 그분을 통해서 그분 안에 참가하고 그분 안에서 공동으로 공유하는 것이다. 지역교회는 어디의 지역이며 교제는 지역의 영역에서 표현된다. 지역교회는 무엇보다도 먼저 교제의 표현이고 둘째로 그분의 주권이 인정되는 다른 지역모임들과의 교제이다. 그것은 지역교회의 상태로 중요한 것이며, 다른 유사하게 모이는 사귐들 같이 교제 안에 있는 동안, 그럼에도 불구하고 자치권이 있다. 그것은 그 자체로 존재하는 등불이다 그리고 독자적으로 주님께 책임이 있으며 다른 모임이나 중앙 감독에 대한 것이 아니다.

Its Confession

Who call upon the Name of Jesus Christ our Lord.” Is this not the confession of the local church of God in that it calls upon His Name in all its fullness, thus owning His Lordship, following His Word, and fulfilling the words of the Lord Jesus when He said, “Where two or three are gathered together unto My Name, there am I in the midst of them” (Matt 18:20)? The local church is a body of believers in a gathered state. We learn this from the tense that is used in the word “gathered.” It is the perfect tense, which is the tense of result, of something having been done in the past but with effects abiding up to the present. Further, the word, “gathered,” is in the passive voice telling us that the gathering was done by someone other than themselves. In this case, it is undoubtedly the Holy Spirit who draws the believers together into this that is called “body of Christ” (12:27). It is a confession to the world that His authority is recognized and that He is supreme. Calling upon His Name and keeping His Word cannot be separated!

그 신앙고백

누가 우리들의 주 예수 그리스도의 이름으로 부르는지.” 그것은 그 모든 충만에 그분의 이름으로 부름이며, 그래서 고유한 그분의 주권, 그분의 말씀을 좇아가고, 그리고 주 예수님의 말씀들을 준수하는 이것이 하나님의 지역교회의 고백이 아닌가? 그분께서 말씀하셨을 때 두세 사람이 내 이름으로 함께 모인 곳에 나도 거기에 그들의 한가운데 있느니라, 하시니라( 18:20). 지역교회는 모인 상태로 신자들의 몸이다. 우리는 모였다는 단어에 사용된 시제에서 이것을 배운다. 그것은 결과의 시제, 과거의 시제이며, 과거에 어떤 것이 행해지면서 그러나 오늘날에 이르기까지 지속되는 행함이다. 더욱이, 단어 모였다는는 우리에게 말로 드러내는 수동태이며 모이는 그들 자신들보다 다른 누군가에 의해 행해졌다. 이런 경우에, 그것은 이 안으로 성도들을 함께 이끄는 성령님을 의심할 여지없으며 그것은 그리스도의 몸이라고 불린다(12:27). 그것은 그분의 권위와 그리고 그분의 최고 권위가 인정되는 세상에 대한 신앙고백이다. 그분의 이름으로 불리는 것과 그분의 말씀으로 보호되는 것은 분리될 수 없다!

Its Competence

As Paul continued to commend the believers in Corinth who comprised this church of God, he wrote, “I thank my God always on your behalf for the grace of God which is given you by Jesus Christ, that in everything ye are enriched by Him in all discourse and in all knowledge.” The grace of God in our text is not the grace that saves but is rather the grace that serves through the grace gifts given by God to the members of the body. This is the competence of the local church. The Church at Corinth had been enriched. God had graciously given, and all the public ministering gifts were in evidence. God intends that a church of God be a self-functioning body. Paul's pattern when he left a new testimony was to leave behind a person or persons who would care for the flock of God in its infancy and bring it to maturity. These persons were not the pastors in the modern ecclesiastical sense but were the true pastor-teachers of Ephesians 4:11-14 whose purpose was the equipping of the saints for the work of ministering. When we study 1 Corinthians 12-14 we see these gifts of grace functioning in body-like fashion in a competent church.

그 자격

바울은 하나님의 이 교회가 포함된 고린도에 있는 성도들을 권하기 위해 계속한다, 그는 기록하기를 예수 그리스도를 통하여 너희에게 주신 하나님의 은혜로 인해 내가 너희를 대신하여 항상 나의 하나님께 감사하노라. 너희가 모든 일 곧 모든 말과 모든 지식에서 그분으로 말미암아 풍성하게 되었으니.” 우리의 글에서 하나님의 은혜는 구원하는 은혜가 아니다, 오히려 몸의 지체에게 하나님의 주신 은혜의 선물을 통해서 봉사하는 은혜이다. 이것은 지역교회의 권한이다. 고린도에 있는 교회는 풍성했었다. 하나님은 은혜롭게 주신, 모든 공적 섬김의 선물들은 증거에 있었다. 하나님은 하나님의 교회가 몸의 자체 기능을 하도록 의도하신다. 바울의 모본으로 그가 남긴 새로운 증언은 뒤에 남겨진 사람이나 어리거나 성숙함을 가진 하나님의 무리를 위한 걱정이었다. 이 사람들은 현대적인 의미에서 교회의 목사들이 아니었다 그러나 에베소서 4:11-14의 진실한 목자-교사들이었으며 목적은 섬김의 일에 하게 성도들을 갖추게 하는 것이었다. 우리가 고린도전서12-14장을 공부할 때 우리는 관할 교회에서 몸과 같은 방식으로 은혜로운 기능의 이들 은사들을 본다.

Its Center

One cannot but be impressed in the opening nine verses of this epistle by how many times we read, “Jesus Christ,” “Christ Jesus,” “Jesus Christ our Lord,” “ Lord Jesus Christ,” and other references to His Name. It seems to be teaching us the lesson of Colossians 1:18, “that in all things He might become preeminent.” There is no room for any other name among those who gather alone unto His Name. If an activity in any way exalts the flesh, then it detracts from that which is rightfully His. This not only applies to the immoral aspects of the flesh but to any attempt, consciously or unconsciously, to attract attention to self.

그 중심

한번이라 할 수 없지만 여러 번의 방법으로 우리가 읽는 이 서신에 펼쳐진 아홉 절들에서 강조되었다 예수 그리스도,” “그리스도 예수,” “우리들의 예수 그리스도,” “주 예수 그리스도,” 그리고 그분의 이름에 대해 다르게 참조한다. 그것은 골로새서 1:18의 교훈을 우리에게 가르치기 위한 것으로 보인다, “이것은 그분께서 모든 것에서 으뜸이 되려 하심이라.그분의 이름에게로 하나로 모이는 그 사이에서 다른 어떤 이름을 위한 것은 없다. 육을 높이는 어떤 방법의 활동인 경우에, 그때 그것은 당연하게 그분의 이름을 손상시킨다. 이것은 육체의 부도덕한 외모, 의식적으로 또는 부지중에 자신에게 주의를 끌기 위해 적용하지 않는다.

Its Confident Expectation

In Corinth, they were “waiting for the coming of our Lord Jesus Christ.” This will be the end of the dispensation of the church-age but will not be the end of the church. Its birth was at Pentecost. It will be taken out of the world at the Day of Christ when He comes to the air and raptures away His Bride before the judgments associated with the Day of the Lord come upon the earth. Thus will end the church age. The Church, the Bride, will forever be the consort of the Christ. “So shall we ever be with the Lord.”

그 확신하는 목표

고린도에서, 그들은 우리들의 주 예수 그리스도의 오심을 기다리고있었다. 이것은 교회 시대의 체제가 끝나는 것이며 그러나 교회의 끝은 아니다. 교회의 출생은 오순절에 있었다. 교회는 주의 날이 세상에 도래함과 함께 관련된 심판 전에 그분께서 공중에 오시는 때 그리고 그분의 신부는 휴거로 사라져 그리스도의 날에 세상 밖으로 취해질 것이다. 그래서 교회시대는 끝날 것이다. 교회, 그 신부는, 영원히 그리스도의 배우자가 될 것이다. “그리하여 우리가 항상 주와 함께 있으리라.”

posted by 징검 다리