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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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What does it mean to be sanctified? What is a "saint" in the New Testament sense of the word? What is holiness? Does holiness differ from sanctification?
 
성화되는 것은 무엇을 의미하는가? 신약에서 "성도"라는 단어의 의미는 무엇인가? 거룩함은 무엇인가? 거룩함이 성화와 다른 것인가?
 
First, the words saint, sanctify, sanctification, holy, and holiness all come from the same Greek word. All have the same root meaning. Second, we must not confuse ourselves and others by attempting to distinguish between things that are identical! Third, the root meaning in the words is that of being set apart by God and for God. There are, however, different aspects of sanctification in the New Testament. Consider what the Bible reveals about four of these distinctions.
 
첫째 성도, 거룩하다, 성화, 거룩한 그리고 거룩(신성)함 단어들은 모두 동일한 헬라어 단어에서 온다. 모두 동일한 어근의 의미를 가지고 있다. 둘째, 우리는 동일한 것들을 구별하려고 시도하여 우리 스스로 다른 것을 혼동하지 않아야 한다! 셋째, 단어에서 의미하는 어근은 하나님에 의해, 하나님을 위해 구별되는 것이다. 그러나 성화의 다양한 측면이 신약성경에 있다. 이러한 구분의 네 가지에 관해 성경이 드러내는 것을 생각해보라.


 
Sanctified Prior to Conversion
Paul addressed the believers in Thessalonica and told of the calamities that will befall those "that know not God and those that obey not the gospel of our Lord Jesus Christ" (2Thes 1:8). He contrasted that with the character of the believers. "But we are bound to give thanks alway to God for you, brethren beloved of the Lord, because God hath from the beginning chosen you to salvation through sanctification of the Spirit and belief of the truth: Whereunto He called you by our gospel, to the obtaining of the glory of our Lord Jesus Christ" (2Thes 2:13-14). Was there not a setting apart by the Spirit that we might be dealt with by Him and brought to belief in the Lord Jesus? Look at the order: Chosen, convicted, converted, called by the gospel, and anticipating the celestial glory. Peter conveyed the same thought when he described the believers as being "elect according to the foreknowledge of God the Father, through sanctification of the Spirit, unto obedience and sprinkling of the blood of Jesus Christ: Grace unto you, and peace, be multiplied" (1Peter 1:2). Notice the order: We were set apart for and by the dealings of the Holy Spirit; we obeyed the gospel as in 1:22, 4:17; and came thus into the good of the work of the cross.
 
회심에 앞서 성별됨
바울은 데살로니가에 신자들에게 "하나님을 모르는 자들과 우리 주 예수의 복음을 복종치 않는 자들"(살후 1:8)에게 일어날 큰 재난들을 말하며 제시했다. 그는 신자들의 특성을 가지고 비교했다. “주의 사랑하시는 형제들아 우리가 항상 너희를 위하여 마땅히 하나님께 감사할 것은 하나님이 처음부터 너희를 택하사 성령의 거룩하게 하심과 진리를 믿음으로 구원을 얻게 하심이니 이를 위하여 우리 복음으로 너희를 부르사 우리 주 예수 그리스도의 영광을 얻게 하려 하심이니라"(살후 2:13-14). 성령에 의해 따로 구별된 것은 우리가 그분에 의해 주 예수님 안에서 믿음을 가져왔고 함께 다루어질 수 있는 것이 아닌가? 순서를 보라: 선택, 죄를 깨달음, 변화 받음, 복음으로 부름 받음, 그리고 천국의 영광을 기대함. 베드로는 그가 믿는 자들을 설명할 때 동일한 생각을 전달했던 것으로서 "곧 하나님 아버지의 미리 아심을 따라 성령의 거룩하게 하심으로 순종함과 예수 그리스도의 피 뿌림을 얻기 위하여 택하심을 입은 자들에게 편지하노니 은혜와 평강이 너희에게 더욱 많을지어다”(벧전 1:2). 순서를 주목하라: 우리가 성령의 다루심에 의해 구별되었다; 우리는 벧전 1:22; 4:17에서처럼 복음을 순종했다; 따라서 십자가의 사역의 선함 안으로 왔다.


 
Sanctified Positionally
When Paul wrote to the believers in Corinth, he was addressing a local church with many serious personal and corporate problems. But consider his introduction: "Unto the church of God which is at Corinth, to them that are sanctified in Christ Jesus, called to be saints" (1Cor 1:2-3). They were all "sanctified in Christ Jesus" and were all "saints by calling," this being the actual sense of the words. This is what we call positional sanctification - set aside positionally by God and for God! The believer became a saint at the moment of conversion.
 
성화된 위치
바울이 고린도 신자들에게 썼을 때, 그는 많은 중대한 개인적이고 집합적인 문제와 지역 교회를 다루었다. 그러나 그의 도입을 생각해보라: "고린도에 있는 하나님의 교회 곧 그리스도 예수 안에서 거룩하여지고 성도라 부르심을 입은 자들"(고전 1:2-3). 그들은 모두 "그리스도 예수 안에서 거룩하여"졌으며, 이 단어의 실제 의미인 "부르심에 의한 성도들"이었다. 이것은 하나님에 의해 하나님을 위해 위치적으로 확보된 우리가 위치적 성화라 부르는 것이다 ! 신자는 회심의 순간에 성도가 된다.


 
Sanctified Progressively
The believer became a saint and was positionally sanctified at the moment of conversion. However, while the believer is in the flesh (physical), he will have within him the flesh (ethical) and will thus always be engaged in a warfare between the flesh and the Spirit. Notice that the Bible does not speak of a warfare between two natures nor of a conflict between the old man and the new man. The problem is with the flesh—the sinful principle within that was not removed or improved at conversion. Carnality is a consequence of following the desires of the flesh. Consider this passage on progressive sanctification. "For this is the will of God, even your sanctification, that ye should abstain from fornication: That every one of you should know how to possess his vessel in sanctification and honor; Not in the lust of concupiscence, even as the Gentiles which know not God (1Thes 4:3-8).
 
점차적으로 성화됨
신자는 성도가 되며 회심의 순간에 위치적으로 성화되었다. 그러나 신자가 육신(물리적)에 있는 동안 그 육체 안에(윤리적) 있을 것이다 따라서 항상 육체와 영 사이의 투쟁에 관여될 것이다. 성경은 두 본성 사이에 투쟁을 말하지 않으며 또한 옛 사람과 새 사람 사이의 갈등도 아니라고 말하는 것에 주의하라. 문제는 제거하거나 회심으로 개선되지 않는 것이 죄의 원리가 육체와 더불어 있다. 육욕은 육체의 욕망을 따르는 결과이다. 점차적인 성화로 이 구절을 생각해보라. “하나님의 뜻은 이것이니 너희의 거룩함이라 곧 음란을 버리고 각각 거룩함과 존귀함으로 자기의 아내 취할 줄을 알고 하나님을 모르는 이방인과 같이 색욕을 좇지 말고”(살전 4:3-8).


 
The God Who caused His Holy Spirit to indwell us desires our holiness. Was this what the Lord Jesus prayed for when He said, "Sanctify them through Thy Truth; Thy Word is Truth" (John 17:17)? Is this not what the Psalmist sought when he wrote, "Wherewithal shall a young man cleanse his way? By taking heed thereto according to Thy Word" (Psa 119:9). Peter wrote of this aspect of sanctification when he advised young believers to be "laying aside all malice, and all guile, and hypocrisies, and envies, and all evil speakings, as newborn babes, desire the sincere milk of the Word, that ye may grow thereby: If so be ye have tasted that the Lord is gracious (1Peter 2:1-3).
 
그분의 성령이 우리에게 내주하심으로 하나님은 우리의 거룩함을 바라신다. 이것은 주 예수님의 기도에서 "저희를 진리로 거룩하게 하옵소서 아버지의 말씀은 진리니이다"( 17:17)라고 그분께서 말씀한 것은 무엇이었는가? 이것은 시편 기자가 "청년이 무엇으로 그 행실을 깨끗케 하리이까? 주의 말씀을 따라 삼갈 것이니이다"( 119:9)라고 그가 썼을 때 추구했던 것이 아닌가? 베드로는 그가 어린 신자들에 대해 조언했을 때 이 성화의 측면에서 썼다 "그러므로 모든 악독과 모든 궤휼과 외식과 시기와 모든 비방하는 말을 버리고 갓난 아이들같이 순전하고 신령한 젖을 사모하라 이는 이로 말미암아 너희로 구원에 이르도록 자라게 하려 함이라 너희가 주의 인자하심을 맛보았으면 그리하라"(벧전 2:1-3).


 
Sanctified by Privilege
We are often perplexed by Paul’s words when he addressed the spouse who is married to an unbeliever. "For the unbelieving husband is sanctified by the wife, and the unbelieving wife is sanctified by the husband: else were your children unclean; but now are they holy" (1Cor 7:14). Evidently, Paul is writing of the great privilege an unbeliever has in living with one who lives the gospel and in witnessing the changes in a life that has been transformed by the Lord Jesus. The children are sanctified by the influence of godliness. This privilege may be related to what we read about in Hebrews 10:29. The Jew was privileged in the early days of the church to hear the claims of the Christ. In Hebrews many apostatized - they turned away. Hopefully, that is not the case in those found in the special circumstances of 1 Corinthians 7.
 
특권으로 성화됨
우리는 종종 그가 불신자와 결혼한 배우자를 언급할 때의 바울의 말에 난처했다. "믿지 아니하는 남편이 아내로 인하여 거룩하게 되고 믿지 아니하는 아내가 남편으로 인하여 거룩하게 되나니 그렇지 아니하면 너희 자녀도 깨끗지 못하니라 그러나 이제 거룩하니라"(고전 7:14). 분명히 바울은 불신자가 복음으로 사는 사람과 생활한 것과 주 예수님에 의해 변화된 삶을 목격하고 있는 것은 큰 특권으로 기록하고 있다. 아이들은 경건함의 영향으로 거룩하게 된다. 이 특권은 우리가 히브리서 10:29에서 읽는 것에 관련이 될 수 있다. 유대인은 교회의 초기에 그리스도의 주장을 들을 수 있는 특권이 있었다. 히브리서에서 많은 사람들이 배도했다 - 그들은 외면했다. 바라건대, 그것은 고린도전서 7장의 특별한 상황에서 발견되는 사람들의 경우가 아니다.


 
Sanctified Permanently
"Behold, what manner of love the Father hath bestowed upon us, that we should be called the sons of God: therefore the world knoweth us not, because it knew Him not. Beloved, now are we the sons of God, and it doth not yet appear what we shall be: but we know that, when He shall appear, we shall be like Him; for we shall see Him as He is. And every man that hath this hope in Him purifieth himself, even as He is pure" (1John 3:1-3).
 
영원히 성화됨
"보라 아버지께서 어떠한 사랑을 우리에게 주사 하나님의 자녀라 일컬음을 얻게 하셨는고, 우리가 그러하도다 그러므로 세상이 우리를 알지 못함은 그를 알지 못함이니라 사랑하는 자들아 우리가 지금은 하나님의 자녀라 장래에 어떻게 될 것은 아직 나타나지 아니하였으나 그가 나타내심이 되면 우리가 그와 같을 줄을 아는 것은 그의 계신 그대로 볼 것을 인함이니 주를 향하여 이 소망을 가진 자마다 그의 깨끗하심과 같이 자기를 깨끗하게 하느니라"(요한일서 3:1-3).

 
The Christian awaits the day when he shall be finally and totally transformed. We shall be like Him. Sin and its consequences will no longer be part of the equation. Perfect in every way! Consider John’s words: "He that has this hope set on Him purifies himself even as He is pure!" Then, and only then, the saints will be permanently and perfectly, sanctified!
 
그리스도인이 기다리는 날은 마지막으로 완전히 변화되어야 할 때이다. 우리는 그분처럼 될 것이다. 죄와 그 결과는 더 이상 함께하지 않을 것이다. 모든 면에서 완전하다! 요한의 말을 생각해보라 "주를 향하여 이 소망을 가진 자마다 그의 깨끗하심과 같이 자기를 깨끗하게 하느니라!" 그 후 마지막으로, 성도들은 영원히 그리고 완전하게 성화될 것이다!
 
http://www.truthandtidings.com

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