블로그 이미지
징검 다리
그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

calendar

1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Recent Post

theWord Bible Software

Category

Things That Differ: Israel and the Church
다른 것들: 이스라엘과 교회

Lloyd Cain

When we study the Old Testament, we find that God called Abraham out of Ur of the Chaldees, (Neh 9:7) and gave him the great promise: 'I will surely bless you, and I will surely multiply your offspring as the stars of heaven and as the sand that is on the seashore. And your offspring shall possess the gate of his enemies' (Gen 22:17 ESV). Do you see a reference to two distinct seeds, one heavenly, 'as the stars of the heaven,' and one earthly, 'as the sand that is on the seashore'? We see this distinction in seeds also in Genesis 13:16 and 15:5. May we suggest that the earthly seed is Israel and the heavenly seed is the Church?

 

구약 성경을 연구할 때, 우리는 하나님께서 갈대아 우르에서 아브라함을 불러내셨고( 9:7) 그에게 큰 약속을 주신 것을 발견한다: “내가 네게 큰 복을 주고 네 씨로 크게 성하여 하늘의 별과 같고 바닷가의 모래와 같게 하리니 네 씨가 그 대적의 문을 얻으리라( 22:17). 당신은 하나는 천상에 하늘의 별과 같이또 하나는 지상에 바닷가에 있는 모래 같이' 두 가지의 구별된 자손의 언급을 볼 수 있는가? 우리는 창세기 또한 13:16 15:5에도 자손의 구별을 본다. 지상 자손은 이스라엘이고 하늘 자손은 교회라고 제시할 수도 있는가?

 

It is clear that God honored His covenant with Abraham when He said to Israel, 'It was not because you were more in number than any other people that the Lord set His love on you and chose you, for you were the fewest of all peoples, but it is because the Lord loves you and is keeping the oath that He swore to your fathers, that the Lord has brought you out with a mighty hand and redeemed you from the house of slavery, from the hand of Pharaoh king of Egypt' (Deut 7:7-8 ESV).

 

하나님께서 아브라함과 함께하는 그분의 언약의 영광은 그분께서 이스라엘에게 말씀했을 때가 분명하다. “주께서 너희를 친히 사랑하시고 너희를 택하신 것은 너희가 다른 백성보다 수가 많기 때문이 아니니라. 너희는 모든 백성들 중에서 수가 가장 적으니라 다만 주께서 너희를 사랑하셨으므로 또 너희 조상들에게 하신 맹세를 지키려 하시므로 주께서 자신의 강한 손으로 너희를 데리고 나오시고 너희를 노예들의 집에서 이집트 왕 파라오의 손에서 구속하셨나니” ( 7:7-8).

 

To Israel, following many centuries of regression and restoration followed by more regressions and restorations, in the fullness of time, God sent His Son, the promised Messiah, the One of Whom the prophet spoke. 'And you, O Bethlehem, in the land of Judah, are by no means least among the rulers of Judah; for from you shall come a Ruler Who will shepherd My people Israel' (Matt 2:6 ESV). The Ruler and Shepherd had come but the nation of Israel rejected Him. What happened then to God’s promises to Israel? The prophetic clock stopped!

 

이스라엘에게 여러 세기에 계속되는 타락과 회복은 때가 찼을 때에 더 많은 타락들과 회복들이 뒤를 이었고 하나님은 선지자가 말했던 한 사람, 약속된 메시야, 그분의 아드님을 보내셨다. “유다 땅에 있는 베들레헴아, 네가 유다의 통치자들 가운데서 가장 작지 아니하도다. 네게서 한 다스리는 자가 나와 내 백성 이스라엘을 다스리리라, 하셨나이다”( 2:6). 치리자와 목자는 오셨지만, 이스라엘 민족은 그분을 거절했다. 무엇이 그 후에 이스라엘에 대한 하나님의 약속에 대해 일어났는가? 예언 시계는 멈췄다!

 

We see this stop clearly when we compare Isaiah 61:1-6 and its quotation by the Lord in Luke 4:18-21. Notice where He closed the Book and rolled up the scroll. He did not read of the day of vengeance of our God nor of the millennial blessings that would follow. Why? He was closing the Book on Israel, not permanently, but for a time. Would the rest of Isaiah’s prophecy be fulfilled? Yes, when He reopens the Book.

 

이사야 61:1-6과 주님께서 그것을 인용한 누가복음 4:18-21에서 비교했을 때 우리는 이것이 분명히 중단된 것을 본다. 어느 부분에서 그분이 두루마리 책을 닫았는지를 주목하라. 그분은 천년왕국의 축복에 따라올 우리 하나님의 원수 갚으시는 날을 읽지 않으셨다. ? 그분은 영구적이지 않고 그러나 때를 위해 이스라엘 부분에서 책을 닫으셨다. 이사야의 예언의 나머지는 실현될 것인가? 그렇다, 그 책이 다시 열릴 때이다.

 

Consider now the words of the Lord Jesus in Matthew 16:1317:9. Why did He strictly charge His 'disciples to tell no one that He was the Christ’? (16:20). It was on account of His having been rejected as the Christ, the Messiah, and so He introduces the Church and the cross. There could be no Church apart from the cross (Eph 2:13-22, 5:2, 24-27). It is interesting that the Lord then, following His prophecy concerning the Church and the cross, gave His disciples a preview of a coming King and kingdom, which Peter later connects unequivocally with the future coming and literal reign on earth of the Lord from Heaven.

 

지금 마태복음 16:13-17:9에서 주 예수님의 말씀을 생각해보라. 왜 그분은 자신이 그리스도라는 것을 그분의 제자들이 아무에게도 말하지 않도록 엄히 명하셨는가?(16:20). 그것은 그분이 그리스도, 메시아로서 거절되었기 때문이었다. 그리고 이렇게 그분은 교회와 십자가를 소개하신다. 아무 교회도 십자가에서 떨어질 수 없다( 2:13-22, 5:2, 24-27). 흥미 있는 것은 그때 주님께서 교회와 십자가에 관하여 예언하심에 뒤를 이어 그분의 제자들에게 왕과 왕국을 미리 보여주셨으며, 나중에 베드로는 하늘로부터 주님께서 세상에 실제적인 통치와 미래에 오실 것을 확실하게 연결한다.

 

Has Israel been replaced by the Church? No! Is Israel’s being set aside a permanent decree in the counsels of God? No! Paul said, 'I want you to understand this mystery, brothers: a partial hardening has come upon Israel, until the fullness of the Gentiles has come in' (Rom 11:25 ESV). Their blindness and hardening is partial and temporary - 'until the fullness of the Gentiles be brought in.' The fullness of the Gentiles evidently refers to the blessings of those from the nations in this Church Age who have responded to the message that is being proclaimed in the entire world (Mark 16:15-16; Matt 28:18-20).

 

이스라엘이 교회로 대체되었는가? 아니다! 이스라엘의 존재는 하나님의 계획 안에서 영구적인 명령을 별도로 세우는 것인가? 아니다! 바울은 말했다. “너희가 스스로 지혜 있다 함을 면키 위하여 이 비밀을 너희가 모르기를 내가 원치 아니하노니 이 비밀은 이방인의 충만한 수가 들어오기까지 이스라엘의 더러는 완악하게 된 것이라”( 11:25). 그들의 무지와 완악함은 부분적이고 임시적이다 – “이방인의 충만한 수가 들어오기까지”. 이방인의 충만은 분명히 이 교회 시대의 세계의 여러 민족들로부터 이들의 축복을 의미하며 전 세계에 선포되는 메시지에 반응이다( 16:15-16; 28:18-20).

 

Consider also the fig trees in the ministry of the Lord. In Matthew 21:19 we read of a fig tree that, because it bore no fruit, was cursed. Note Young’s Literal Translation: 'And having seen a certain fig-tree on the way, He came to it, and found nothing in it except leaves only, and He saith to it, `No more from thee may fruit be to the age;’ and forthwith the fig-tree withered' (Matt 21:19 YLT). Notice again the fig tree in the great prophetic discourse of the Lord Jesus: 'From the fig tree learn its lesson: as soon as its branch becomes tender and puts out its leaves, you know that summer is near (Matt 24:32 ESV). The fig tree is one of the trees that picture Israel. Do you see it here in its withering and wakening?

 

또한 주님의 사역에 무화과 나무를 상고해 보라. 21:19에서 우리는 무화과 나무가 열매를 맺을 수 없었기 때문에 저주받았음을 읽는다. 영의 문자 그대로 번역한 주해: “길 가에서 한 무화과나무를 보시고 그리로 가사 잎사귀 밖에 아무 것도 얻지 못하시고 나무에게 이르시되 이제부터 영원토록 네게 열매가 맺지 못하리라 하시니 무화과나무가 곧 마른지라”( 21:19 YLT). 또 주 예수님의 위대한 예언적인 말씀의 무화과나무를 다시 주목해 보라: “무화과나무의 비유를 배우라 그 가지가 연하여지고 잎사귀를 내면 여름이 가까운 줄을 아나니”( 24:32). 무화과 나무는 이스라엘을 묘사하는 나무들 중의 하나이다. 당신은 여기서 그것의 시들어짐과 깨어남을 보는가?

 

There are Bible teachers who teach what is called 'replacement theology.' They spiritualize the promises to Israel and say that all the promises to Israel in the Old Testament are being fulfilled in the Church and that there is no future for the failing nation. This is a great error. It is not consistent with the character of a covenant-keeping God. It is not consistent with the Word of God. In the very context where the Lord Jesus introduced the Church and the cross, He also introduced the crown (Matt 17:1-9). He will come again and 'the Lord will be king over all the earth' (Zech 14:9 ESV).

 

대체 신학이라는 것을 가르치는 성경 교사가 있다. 그들은 이스라엘에 대한 약속을 영적으로 그리고 구약의 이스라엘의 모든 약속이 교회에서 성취되고 있다고 말하며 그리고 실패한 국가를 위한 미래는 없다고 한다. 이것은 큰 오류다. 그것은 언약을 지키시는 하나님의 특성과 일치하지 않는다. 그것은 하나님의 말씀과도 일치하지 않는다. 주 예수님은 교회와 십자가를 소개한 문맥에서, 그분은 또한 영광을 소개하셨다( 17:1-9). 그분은 다시 오실 것이다. 그리고 또 주께서 온 땅을 다스리는 왕이 되시리니”( 14:9 ESV).

 

When we consider Israel, we see that the Church dispensation is really a parenthetical age. God will again fulfill His promises to the nation. After the Church is taken from the earth in the Rapture, (1Thes 4:13-18), the time of Jacob’s Trouble will begin (Jer 30:10). The Great Tribulation will, at its end, see the great armies of the world gathered together against Israel (Rev 16:14). The King of kings and Lord of lords will suddenly appear out of heaven and will deliver the nation of Israel from all her foes. Where is the Church during the tribulation period? In heaven! Paul described the believers in Thessalonica as 'waiting for His Son from heaven, even Jesus, our deliverer from the wrath that is coming' (1Thes 1:9-10). Later in that epistle, Paul encouraged the believers in their anticipation of the imminent return of the Lord from heaven and challenged them in their being different than the world when he said, 'But since we belong to the day, let us be sober, having put on the breastplate of faith and love, and for a helmet the hope of salvation. For God has not destined us for wrath, but to obtain salvation through our Lord Jesus Christ, Who died for us so that whether we are awake or asleep we might live with Him' (1Thes 5:8-10 ESV). Again, the salvation referred to is the deliverance, at the rapture, from the Great Tribulation wrath that is about to come upon Israel and the nations.

 

Do you see the difference?

우리가 이스라엘을 상고할 때, 교회의 경륜은 확실히 삽입된 시대인 것을 우리는 볼 수 있다. 하나님은 다시 그 민족에게 그분의 약속을 이행하실 것이다. 교회가 지상에서 휴거된 후에(살전 4:13-18) 야곱의 환란이 시작될 것이다( 30:10). 대 환란의 끝에, 이스라엘에 반대하는 세상의 큰 군대를 볼 수 있다( 16:14). 만 왕의 왕 만주의 주님께서 갑자기 하늘에서 나타나며 그녀의 모든 대적으로부터 이스라엘 민족을 구해내실 것이다. 환란 기간 동안 교회는 어디에 있는가? 하늘이다! 바울은 데살로니가 성도들에게 말했다, “또 죽은 자들 가운데서 다시 살리신 그의 아들이 하늘로부터 강림하심을 기다린다고 말하니”(살전 1:9-10). 나중에 그 서신에서, 바울은 하늘로부터 주님의 임박한 재림에 관해 그들의 기대에 신자들을 격려했으며, 그가 말했을 때 세상과는 다른 존재로 그들에게 제시했다. “그러나 낮에 속한 우리는 정신을 차려 믿음과 사랑의 흉갑을 입고 구원의 소망을 투구로 쓰자 하나님께서는 우리를 진노에 이르도록 정하지 아니하시고 우리 주 예수 그리스도로 말미암아 구원을 받도록 정하셨느니라 그분께서 우리를 위해 죽으셨으니 이것은 우리가 깨어 있든지 자고 있든지 자신과 함께 살게 하려 함이라”(살전 5:8-10). 또 다시 구원에 대해 언급한 것은 이스라엘과 민족들 위에 오는 것과 큰 환란의 진노로부터 휴거로서 구출함이다.

 

당신은 그 차이가 보이는가?

 

http://www.truthandtidings.com/ 

'주옥같은 말씀들 > 로이드 카인' 카테고리의 다른 글

다른 것들(3) : 사도들, 선지자들, 복음전도자들, 목자-교사들  (0) 2014.11.27
다른 것들(2) : 성화  (0) 2014.11.27
해석의 원칙(2)  (0) 2012.02.08
해석의 원칙(1)  (0) 2012.02.07
성경과 창조 교리  (0) 2011.12.29
에클레시아  (0) 2011.12.29
시편 1편  (0) 2011.11.28
다른 것들(1) 성경의 날들  (0) 2011.11.24
posted by 징검 다리