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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Chapter 4 - The Local Church And Its Consideration
4: 지역 교회와 고려사항(3)

B. 커리(북 아일랜드)

Consider Your Present Standing – Ch.10.12

This verse brings a most solemn consideration to all: “Wherefore let him that thinketh he standeth take heed lest he fall.” Some will say that being a castaway could never happen to them. The Corinthians may have argued that they were saved, baptised, enjoying fellowship in a greatly gifted assembly and listening to wonderful ministry and thus were protected against such a disaster.

 

Paul now illustrates the truth from an Old Testament company which, in picture had the same blessings. In 10.1-4 he employs the word “all” 5 times as follows.

 

현재 서 있음을  고려하라(10:12)

이 구절은 모두에게 가장 엄숙히 고려할 사항을 초래한다: “그런즉 스스로 서 있는 줄로 생각하는 자는 넘어지지 않도록 주의할지니라.” 일부가 버림받는 것은 결코 그들에게 일어나지 않을 것이라고 말할 것이다. 고린도인들은 그들이 구원받고 침례 받고 큰 은사가 주어진 모임의 교제를 즐기며 놀라운 사역을 듣는다고 논쟁할 수도 있다, 따라서 이러한 불행에 대비하여 보호되어야 한다.

 

바울은 지금 동일한 축복을 가졌던 그림에서 구약성경으로부터 진리를 설명한다. 10:1-4에서 그는 다음과 같이 5모두단어를 사용한다.

 

All our fathers were under the cloud, and all passed through the sea” v.1, which reminds us that they experienced redemption. “And were all baptised unto Moses in the cloud and in the sea” v.2, implying their baptism. “And did all eat the same spiritual meat and did all drink the same spiritual drink” vv.3,4, which illustrates their fellowship. This is the order outlined in Acts 2.41,42, “they that gladly received His word (Redemption); were baptised: (Baptism) ... And they continued stedfastly in the apostles’ doctrine and fellowship, and in breaking of bread, and in prayers” (Fellowship). Thus Paul brings to their attention a company that very appropriately suits this New Testament assembly.

 

우리 조상들이 구름 아래에 있고 모두 바다를 지나가며”(1) 그들이 구속된 것을 우리에게 상기시킨다. “모두가 구름과 바다 속에서 모세에게로 침례를 받고”(2) 그들의 침례를 암시함. “모두가 같은 영적 음식을 먹으며 모두가 같은 영적 음료를 마셨느니라”(3,4) 그들의 교제를 설명한다. 이것은 사도행전 2:41,42에 나와있는 순서이다 그의 말(구속)을 기쁘게 받아들인 사람들이 침례를 받으매(침례) ... 그들이 흔들리지 아니하며 사도들의 가르침과 교제 안에 머물고 빵을 떼며 기도하더라(교제). 따라서 바울은 매우 적절하게 이 신약 모임에 맞는 교제에 그들의 관심을 끌어낸다.

 

What happened to them? “But with many of them God was not well pleased: for they were overthrown in the wilderness” (“they were strewed in the desert” J.N.D.) v.5. It might be asked “what has this to do with us?” Thus Paul uses the same word twice to say they were “our examples” v.6 and “ensamples” v.11. If they are examples to give us warning, then how did they fall? There were 5 failures.

 

그들에게 무슨 일이 일어났는가? “그러나 하나님께서 그들 가운데 많은 사람들을 매우 기뻐하지 아니하셨으므로 그들이 광야에서 쓰러졌느니라”(“그들이 사막에서 흩뿌려졌다”J.N.D.)(5). 그것은 이것은 무엇을 우리로 행하게 하는가?”라는 질문이 될 수 있다. 따라서 바울은 그들이 우리의 본보기”(6)본보기”(11)였다고 두 번이나 같은 단어를 사용한다. 만일 그들이 우리에게 경고를 제시하는 본보기인 경우 동시에 어떻게 그들이 실패가 있었는가? 5 실패가 있었다.

 

They “lusted” - v.6

They became Dissatisfied with God’s Provision - Numbers chapter 11.

Their Portion. The nation had been brought out from Egypt, and were feasting on roast lamb, which pictures Christ in His Passion. In the wilderness the provision was the manna, which portrays Christ in His Person. In the land they had “the old corn of the land” Josh.5.11,12 which depicts Christ in His Pre-eminence. The incident highlighted by Paul concerned the manna: they became disaffected by it. Not that they were really dissatisfied with the manna in itself, but by itself. They would have liked something alongside the manna: some tasty garnish. The reasons for this are revealed.

 

그들은 탐했다”(6)

그들은 하나님의 규정에 불만스럽게 여겼다(민수기 11).

그들의 부분. 민족은 이집트에서 이끌어 내어졌고, 그분의 열정 안에 그리스도를 묘사하는 구운 양고기 위에 축제가 있었다. 광야에서 규정은 그분의 인성 안에 그리스도를 표현하는 만나였다. 땅에서 그들은 그분의 으뜸되심 안에서 그리스도를 묘사하는 땅의 묵은 곡식”(5:11,12)을 가졌다. 만나와 관련된 바울에 의해 강조되는 사건: 그들은 그것에 불만스럽게 여겼다. 그들이 실제로 만나 그 자체로 불만을 품었던 것은 아니다. 그들은 만나와 함께 무언가를 좋아하였을 것이다: 일부 맛있는 요리. 이것에 대한 이유는 밝혀져 있다.

 

Their recollection. This is noted in Num.11.5, “We remember the fish, which we did eat in Egypt freely; the cucumbers, and the melons, and the leeks, and the onions, and the garlick: But now our soul is dried away: there is nothing at all, beside this manna, before our eyes.” They remembered all that catered to their natural appetite but conveniently forgot the taskmaster and the lash they experienced in Egypt. There they had 6 things, indicating that it was all of natural man and the earth. But in the land they were promised 7 things, reminding us of completeness and perfection, “A land of wheat, and barley, and vines, and fig trees, and pomegranates; a land of oil olive, and honey” Deut.8.8.

 

그들의 회고. 이것은 민 11:5에 기록되어 있다, “우리가 이집트에서 마음대로 먹던 물고기와 오이와 수박과 부추와 양파와 마늘을 우리가 기억하거니와 이제는 우리의 혼이 메마르고 이 만나 외에는 우리 눈앞에 아무것도 없도다.” 그들은 본성적인 식욕을 만족시켰던 그 모두를 기억했지만, 그들이 이집트에서 경험했던 엄격한 공사감독과 채찍을 쉽게 잊어 버렸다. 그들은 그것이 자연적인 사람과 땅의 모든 것이었음을 나타내는 6가지가 있었다. 그러나 땅에서 그들은 완전하고 완벽함을 우리에게 기억하게 하는 7가지 약속된 것이었다 밀과 보리와 포도와 무화과나무와 석류가 나는 땅이며 기름 올리브와 꿀이 나는 땅이라”( 8:8).

 

When reading, praying and feasting on Christ becomes a chore, it is then that the heart wanders back to things enjoyed in unsaved days and it is not too long until we are back at the things we once found did not satisfy. There cannot be growth for God if we feed the flesh and the corrupt nature. To seek something alongside Him will not work. It cannot be Christ and the world; it has to be Him alone.

 

읽고, 기도하고 또 그리스도를 높이며 자질구레한 일을 하게 될 때, 그것은 구원받지 않은 날들에 즐겼던 것들과 우리가 한 때 발견했던 것들에 만족하지 않고 돌아가기까지 그렇게 오래 걸리지 않는 그것은 과거의 방황하는 마음이 동시에 있다. 만일 우리가 육체와 타락한 본성을 공급하는 경우 하나님을 위한 성장이 될 수 없다. 그분과 함께 무언가를 추구하기 위한 일은 없을 것이다. 그것은 그리스도와 세상이 될 수 없다; 그것은 홀로 그분에게 되어야 한다.

 

The instigation. This was instigated by a mixed multitude, “And the mixt multitude that was among them fell a lusting: and the children of Israel also wept again, and said, Who shall give us flesh to eat?” v.4. This is an important warning in these days when separation unto the Lord, is becoming rare. Our company ought to be carefully considered. A former generation used to give the advice, “always keep company with those who are more spiritual than yourself”.

 

자극. 이것은 혼합된 무리에 의해 유발되었다 그들 가운데 섞여 사는 무리가 탐욕에 빠지매 이스라엘 자손도 다시 울며 이르되, 누가 우리에게 고기를 주어 먹게 할까?”( 11:4). 이것은 주님께로 분리가 희귀해지고 있는 때인 이 무렵에 중요한 경고이다. 우리의 교제는 신중하게 고려되어야 한다. 이전 세대는 충고를 주기 위해 사용된다 항상 당신 자신보다 더 영적인 사람들과 함께 교제를 유지하라.”

 

Idolatry - v.7

They became Dissatisfied with God’s Prophet - Exodus chapter 32.

Moses had gone up into the mountain and had been away for a considerable time. They lost sight of him and grew weary waiting for his return. They wanted a god and Aaron made a great blunder when he manufactured the golden calf. They now had a ‘god’ before whom they could play, not a God to fear. How like our day when reverence and the fear of God are being lost. In present experience it seems the sight of the Man who went up has dulled and waiting for His return is becoming tedious. This leads to the ‘golden calf’, which suggests, in the gold, materialism and, in the calf, youth. These two things have led many a company astray.

 

우상 숭배(7)

그들은 하나님의 선지자와 함께 불만을 가지게 되었다( 32).

모세는 산으로 올라 갔고 상당한 시간이 지나갔다. 그들은 빛을 잃고 그의 복귀를 기다리며 지치게 되었다. 그들은 신을 원했고 황금 송아지를 제작했을 때 아론은 아주 큰 실수를 하였다. 그들은 지금 하나님을 두려워하지 않고 그들이 즐길 수 있는 신(우상)앞에 있었다. 어떻게 우리의 시대처럼 하나님에 대한 경외와 두려움을 잃어버리고 있다. 현재의 경험에서 그것은 그분의 돌아오심을 위해 기다림이 지루하게 된 사람의 눈이 올라가 둔해졌던 것으로 보인다. 이것은 금, 물질주의에서와 어린 송아지에서 제시하는 황금 송아지로 이어진다. 이들 두 가지 것들은 많은 교제를 잃게 하고 끌어간다.

 

Fornication - v.8

They became Dissatisfied with God’s Place - Numbers chapter 25.

God’s place for His people was one of separation from the nations of the world. However, when Balaam was hired by Balak the king of the Moabites, to curse the people of God and found this an impossibility, another plan was devised and that was to corrupt them by mixing them with the nations. The people fell for this ploy and were soon mixed with Moab and Midian, which led to the dread sin of fornication. Moab is a picture of the world in its luxury and ease. “Moab hath been at ease from his youth, and he hath settled on his lees, and hath not been emptied from vessel to vessel, neither hath he gone into captivity: therefore his taste remained in him, and his scent is not changed” Jer.48.11. “We have heard of the pride of Moab; he is very proud: even of his haughtiness, and his pride, and his wrath: but his lies shall not be so” Isa.16.6. Midian means strife and is a great ally for Moab. The warning is clear; that we ought to consider the impact of luxury and strife on our Christian standing.

 

간음(8)

그들은 하나님의 장소로 불만스럽게 여겼다(민수기 25).

그분의 백성에 대한 하나님의 장소는 세상의 민족들로부터 분리된 하나였다. 그러나 발람은 모압의 왕 발락에 의해 고용되었을 때 하나님의 백성을 저주하는 것이 불가능함을 발견했고, 또 다른 계획을 궁리했으며, 민족들과 함께 그들을 혼합하여 그들을 타락시키는 것이었다. 사람들은 이 계략에 떨어졌고 곧 모압과 미디안과 혼합했고 간음의 공포의 죄에 이끌렸다. 모압은 고급스럽고 편리한 세상의 그림이다. “모압은 어린 시절부터 편안히 지내고 자기의 술 찌꺼기 위에 자리를 잡았으며 사람들이 모압을 비우려고 그릇에서 그릇으로 옮기지도 아니하며 또 모압이 포로가 되지도 아니하였도다. 그러므로 그 안에 그의 맛이 남아 있고 그의 냄새도 변하지 아니하였도다”( 48:11). “우리가 모압의 교만에 대하여 들었는데 그가 심히 교만하도다. 그의 오만과 교만과 진노에 대하여도 우리가 들었거니와 그의 거짓말은 그와 같지 아니하리로다”(16:6). 미디안은 싸움을 의미하며 모압에 대한 큰 동맹국이다. 경고는 분명하다; 그것은 우리가 우리의 그리스도인으로 서 있음에 사치와 싸움의 영향을 고려해야 한다.

 

Tempting - v.9

They became Dissatisfied with God’s Path - Numbers chapter 21.

It is recorded, “The soul of the people was much discouraged because of the way” v.4. It may be they found the going too strenuous and difficult. They would have wanted a smoother path to the land, one with less rigour. Believers gathered to the Name of the Lord Jesus are expected to go on in the path of pilgrims and strangers, and to “go forth therefore unto Him without the camp, bearing His reproach” Heb.13.13. The next verse reminds us that all that we have relative to glory belongs to another world, “For here have we no continuing city, but we seek one to come” v.14.

 

유혹(9)

그들은 하나님의 행로에 불만스럽게 여겼다(민수기 21).

그것은 기록되었다 그 길로 인해 백성의 혼이 심히 낙담하여”(4). 그것은 그들이 너무 분투적이고 곤란하게 진행하는 것을 발견할 수도 있다. 그들이 단호함이 적은 한가지는 부드러운 땅에 행로를 원했을 것이다. 주 예수님의 이름으로 모인 신자들은 순례자와 나그네의 길에 들어가게 되는 것을 예상할 수 있으며, “그런즉 우리가 그분의 치욕을 짊어지고 진영 밖에 계신 그분께로 나아가자”(13:13). 다음 구절은 우리가 또 다른 세상에 속해있는 영광에 대해 상대적으로 갖고 있는 모든 것을 우리에게 상기시켜준다, “여기에서는 우리에게 영구한 도시가 없고 우리가 다가오는 도시를 찾나니”(14).

 

Murmuring - v.10

They became Dissatisfied with God’s Priesthood - Numbers chapter 16.

Korah, Dathan and Abiram, together with two hundred and fifty princes, moved in rebellion against God’s leadership. They wanted part in the intimacy of priestly approach to God, and God miraculously showed His great displeasure. Regarding Korah, Dathan and Abiram it is recorded, “And the earth opened her mouth, and swallowed them up, and their houses, and all the men that appertained unto Korah, and all their goods. They, and all that appertained to them, went down alive into the pit, and the earth closed upon them: and they perished from among the congregation” vv.32,33. Then God dealt with the princes, “And there came out a fire from the LORD, and consumed the two hundred and fifty men that offered incense” v.35.

 

투덜거림(10)

그들은 하나님의 제사장으로 불만스럽게 여겼다(민수기 16).

고라, 다단과 아비람은 이백오십 명의 왕자들과 함께 하나님의 지도자에 대한 반란에 가담했다. 그들은 하나님께 대한 제사장 접근 방식의 친밀함에 한 부분의 참여를 원했고, 하나님은 기적적으로 그분의 큰 불쾌함을 보여 주셨다. 고라와 다단과 아비람에 관해서는, “땅이 자기 입을 벌려 그들과 그들의 집과 고라에게 속한 모든 사람과 그들의 모든 물건을 삼키매 그들과 그들에게 속한 모든 것이 산 채로 구덩이에 빠지며 땅이 그들 위에서 닫히니 그들이 회중 가운데서 멸망하니라”(32,33). 동시에 왕자들을 다루셨다 주에게서 불이 나와 향을 드린 이백오십 명을 소멸시켰더라”(35).

 

Rebellion against men who have been brought into leadership by God is most solemn and the warning needs to be heeded.

 

This incident serves to underline the truth being emphasised, that we cannot stand in our own strength or by natural ability, “Wherefore let him that thinketh he standeth take heed lest he fall”.

 

하나님의 지도자에 가져왔던 반대하는 사람들의 반역은 가장 엄숙하고 유의해야 할 필요가 있는 경고이다.

 

이 사건은 우리가 우리 자신의 힘이나 본성적인 능력으로 서 있을 수 없다고 강조되고 있는 진리를 강조하는 역할을 한다 그런즉 스스로 서 있는 줄로 생각하는 자는 넘어지지 않도록 주의할지니라”(12).

 

Conclusion

We have seen the various considerations outlined in these very important and practical chapters of 1 Corinthians and every believer ought to:

Consider Your Brother, 8.9,13 - LOOK AROUND;

Consider The Gospel, 9.12 - LOOK OUT;

Consider Your Future Reward, 9.27 - LOOK ON;

Consider Your Present Standing, 10.12 - LOOK IN.

 

결론

우리는 고린도전서의 매우 중요하고 실제적인 장들에 나와있는 다양한 고려 사항을 보았으며 모든 신자가 해야 하는 것에 대해:

형제를 고려하라(8:9,13) - 주위를 둘러보라;

• 복음을 고려하라(9:12) – 밖을 바라보라;

• 미래의 보상을 고려하라(9:27) – 위를 바라보라;

• 현재 서 있음을 고려하라(10:12) –안을 바라보라.

 

http://www.assemblytestimony.org/

posted by 징검 다리