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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Chapter 5 - The Local Church And Its Control
5: 지역교회와 그 통제(1)

월터 A. 보이드

Introduction

As shown in chapter 1, there are two aspects in Scripture to the word “Church”, one being a local church gathered to the Name of the Lord Jesus, and the other “the church which is His body”, comprising every believer in the Lord Jesus of the present dispensation. While there are similarities in control in both, the form of control instituted by God in a local church differs from the control in the Church which is the body of Christ. Christ is the Head of both a local church and the Church which is His body. The Holy Scriptures are the means whereby Christ as Head communicates His truth to the members of the body in the energy of the Holy Spirit. Christ alone is the Head of the Church which is His body: there is no intervening man or men between Christ as Head and believers as members of His body.

 

소개

1장에서 보였던 것처럼 교회단어는 성경에서 두 가지의 측면이 있으며, 하나는 주 예수님의 이름으로 모인 지역교회로 존재하고, 다른 하나는 그분의 몸인 교회로 현 체제의 주 예수님 안에 있는 모든 신자를 포함한다. 동시에 양쪽 모두 통제에 유사성이 있으며, 지역교회에서 하나님에 의해 제정된 통제의 형태는 그리스도의 몸인 교회에서 통제의 형태와는 다르다. 그리스도는 지역교회와 그분의 몸인 교회 모두의 머리이시다. 거룩한 성경은 머리로서 그리스도가 성령의 활동력 안에서 몸의 지체들에게 그분의 진리를 전달하게 하는 수단이다. 그리스도 홀로 그분의 몸인 교회의 머리이시다: 그분의 몸의 지체들로서 머리와 신자들로서 그리스도 사이에 사람과 사람들이 끼어들 수 없다.

 

Christ is Head of a local church which is gathered to His Name and responsible to Him alone: there is no confederacy or earthly control. However, the situation in a local church is quite different, in that Christ has placed men in a local church who are equipped by the Holy Spirit for the task of shepherding and care, as shown in chapter 9 of this book. Responsibility and authority within any local church are placed in the hands of these men, who are known as elders or overseers. Such men are not left to their own devices as to how to exercise that God-given authority: all the information needed is provided in the New Testament Scriptures. The Church Epistles together with the Pastoral Epistles are especially pertinent to their task.

 

그리스도는 홀로 그분에 대한 책임과 그분의 이름으로 모인 지역교회의 머리이시다: 거기에는 어떤 연합이나 지상적인 통제가 없다. 그러나 이 책의 제9장에 보인 것처럼 목자와 돌보는 직무를 위해 성령에 의해 갖추어진 지역교회의 상황은 아주 다르다. 어떤 지역교회 내에서 책임과 권위는 장로들이나 감독들로 알려져 있는 이 사람들의 손에 두어졌다. 이러한 사람들은 하나님이 주신 권위를 실행하는 방법에 대해 그들의 자신의 고안으로 위임되지 않는다: 필요한 모든 정보는 신약 성경에서 제공된다. 목회 서신들과 더불어 함께하는 교회 서신들은 특별히 그들의 직무에 관련이 있다.

 

Within the context of the local church and its authority we will show that this authority revolves around the following principles;

The Authority of the Lord Jesus Christ,

The Authority of the Holy Spirit,

The Authority of the Holy Scriptures.

These unite to form an invincible three-fold cord of authority in the control that has been devolved to elders in a local church. In this chapter we shall examine this authority and its practical outcome in a local church. Elders are placed in a local church by the Holy Spirit, Acts 20.28; they are responsible to the Lord as the Chief Shepherd, Heb.13.17; and have the Holy Scriptures as their guide in what they do, Acts 20.32, 2 Tim.3.16,17. We will deal with these forms of authority in reverse of the order in the above list, by briefly mentioning the authority of the Holy Spirit and the Holy Scriptures, and concentrating in greater detail upon the authority of the Lord Jesus Christ as the exalted Head of the Church. When we speak of the Headship of Christ we are referring to the authority of the Lord Jesus Christ as established by Scripture and recognised by every believer in an assembly.

 

지역교회와 그 권위의 맥락 안에서 우리는 이 권위가 다음과 같은 원칙을 중심으로 했다는 것을 보일 것이다;

주 예수 그리스도의 권위,

• 성령의 권위,

• 거룩한 성경의 권위.

이것들은 통제에서 아무도 끊을 수 없는 권위의 삼겹줄로 형성되고 결합하며 지역교회에서 장로들에게 맡기어졌다. 이 장에서 우리는 지역교회에서 이 권위와 실제 결과를 검토할 것이다. 장로들은 성령에 의해 지역교회에 세워지며( 20:28), 그들은 목자장이신 주님께 책임이 있다( 13:17), 그리고 그들이 행하는 것에 그들의 안내자로 거룩한 성경을 가진다( 20:32; 딤후 3:16,17). 우리는 곧 성령과 거룩한 성경의 권위를 간단히 언급하여 위의 목록 순서에서 역으로 이들 권위의 형태를 다룰 것이며, 그리고 교회의 고귀한 머리로서 주 예수 그리스도의 권위에 보다 상세하게 집중할 것이다. 우리가 그리스도의 머리 되심을 말할 때 우리는 성경에 의해 확정되고 모임에서 모든 신자에 의해 인정된 주 예수 그리스도의 권위를 언급한다.

 

It is fundamental to see that, in supplying guidance for Christian testimony by a local church, the Scriptures are complete and final. That finality invests them with the full authority of the spoken words of God. In those matters which the Scriptures address, it is God Who is speaking: therefore their control is absolute. The Scriptures provide elders in an assembly with “thus saith the Lord” for their actions and decisions. In dispensing and directing gift within a local church, the Holy Spirit is sovereign and in control, 1 Cor.12.1-11. In administering grace for the needs of a local church, the Lord Jesus as Risen Head walks in the midst of the seven golden lamp-stands to scrutinise their condition, and supply whatever is needed for correction or consolation, see Revelation chapters 2 and 3.

 

성경은 완전하고 최종적이며 지역교회에서 그리스도의 증거에 대한 지침을 제공하는 것으로 보는 것은 필수적이다. 그 결국은 하나님의 말씀하셨던 말씀들의 완전한 권위로 그들에게 수여한다. 성경이 처리하는 그것들 문제에서 말씀하시는 하나님이시다: 그러므로 그들의 통제는 절대적이다. 성경은 그들의 행동과 결정에 대해 주가 이같이 말하노라와 함께 모임의 장로들을 규정한다. 지역교회 내에서 은사를 베푸시고 지도하시는 성령님은 주권자로서 통제하신다(고전 12:1-11). 지역교회의 필요에 대한 은혜로운 실행에서 주 예수님께서는 부활하신 머리로서 그들의 상태를 유심히 살피시기 위해 일곱 황금 촛대의 중심에 다니시며, 징벌과 위로를 위해 필요한 것은 무엇이나 공급하신다.

 

1. The Authority Of The Holy Scriptures

Whenever a subject is taught as being authoritative, the basis of that authority has to be established. The foundation for all that is taught in an assembly is the inspired Word of God. 2 Tim.3.16,17 makes it clear that all Scripture is God-breathed and is beneficial for a number of tasks: teaching, reproving, correcting, and for training in righteous living. Authority is one of the immediate consequences of the inspiration of the Scriptures. Because the Scriptures are inspired, they have the very authority of God Who breathed them. Nothing can diminish that authority, and it should be recognised by every true Christian. On the basis of inspiration, God has established the authority of the Scriptures: it is our responsibility to acknowledge it. When we were saved, we bowed to this authority upon hearing the Word of God and believing it, Jn.5.24; Rom.10.17. In the same manner that we accepted what the Scriptures taught us for salvation, we should acknowledge the authority of Scripture to direct that life which we received. The saints at Thessalonica manifested this attitude, and Paul commends them for it with the words of 1Thess.2.13, “For this cause also thank we God without ceasing, because, when ye received the word of God which ye heard of us, ye received it not as the word of men, but as it is in truth, the word of God, which effectually worketh also in you that believe.” This ought to be the attitude of every saint in a local assembly: acceptance of the Word of God as authoritative and sufficient. There is a great need to maintain the authority of the Scriptures by our undivided acceptance of them as sufficient in their advice and complete in their admonitions.

 

1. 거룩한 성경의 권위

주제는 권위 있으면서 가르쳐질 때마다 그 권위의 기초가 확립되어야 한다. 모임에서 가르쳐진 기초에 대한 모든 것은 하나님의 감동으로 된 말씀이다. 딤후 3:16,17은 모든 성경은 하나님의 감동하심으로 되었으며 많은 직무에 대한 유익하다고 분명히 말한다: 가르침, 책망, 바로잡음과 의로 생활하는 훈련에 대해. 권위는 성경의 영감의 즉각적인 결과 중 하나이다. 성경이 영감으로 되었기 때문에 그들은 그들에게 말씀하시는 하나님의 바로 그 권위를 가진다. 조금도 그 권위를 축소 할 수 없으며, 그것은 모든 참된 그리스도인에 의해서 인식되어야 할 것이다. 영감을 바탕으로, 하나님께서 성경의 권위를 확정하셨다: 그것을 인정하는 데 우리의 책임이 있다. 우리가 구원 받았을 때, 우리는 하나님의 말씀을 듣고 그것을 믿음으로 이 권위에 머리를 숙인다( 5:24; 10:17). 동일한 방식으로 우리는 구원을 우리에게 가르쳐 준 모든 성경을 받아들였으며, 우리가 받은 생명을 지도하는 성경의 권위를 인정해야 한다. 데살로니가의 성도들은 이 태도를 나타내었으며, 바울은 살전 2:13의 말씀과 함께 그것에 대해 그들을 칭찬한다, “이런 까닭에 우리가 또한 하나님께 끊임없이 감사를 드림은 너희가 우리에게서 들은 하나님의 말씀을 받을 때에 사람들의 말로 받지 아니하고 하나님의 말씀으로 받았기 때문이니 진실로 그러하도다. 그 말씀이 또한 믿는 너희 안에서 효력 있게 일하느니라.” 이것은 지역모임에 모든 성도의 태도가 되어야 한다: 하나님의 말씀을 받아들이는 권위와 충분함으로. 그들의 충고에 충분하고 그들의 조언에 완전함으로 그것들에 관한 우리의 전적인 수용으로 성경의 권위를 유지하려는 큰 필요가 있다.

 

We need nothing more for guidance in assembly matters than the Word of God. Every demand for guidance that an assembly will ever face is fully and finally met in the Scriptures by one or more of the following methods of conveying its truth. There are precepts to obey, principles to utilise, and practices to follow.

 

우리는 하나님의 말씀보다 모임 문제들에서 안내를 위해 아무것도 더 필요가 없다. 안내를 위한 모든 요구가 모임은 언제나 충분히 직면할 것이며 최종적으로 그 진리를 전달하려면 다음 방법 중 하나 이상으로 성경에서 만날 것이다. 순종할 교훈, 활용할 원칙, 따라야 할 실행들이 있다.

 

There are certain situations for which God has given precepts: that is, clearly stated instructions of an enduring nature. For example, the symbols we should use in remembering the Lord at the Lord’s Supper are clearly stated in both the Gospel records of the institution of the Supper, and in the apostle’s instructions regarding the Supper in 1 Cor.11.23-34. There are other situations for which there is no specific precept in the form of a “thus saith the Lord”; but from the reading of the Scriptures a clear principle is perceived. For example, an assembly wants to know what age elders should be, or how many elders are required to shepherd their saints? The New Testament gives no specific commands either for their age or number. Yet, when the references to elders and their work is considered, we soon see that there are principles involved: an elder is not to be spiritually inexperienced, “not a novice” 1Tim.3.6, and there should be more than one elder per assembly, e.g. Phil.1.1. So, while there are no specific precepts to answer these questions, we are not left to our own ideas – there are clearly stated principles for our guidance.

 

하나님께서 교훈 하셨던 것에 대한 특정한 경우들이 있다: , 끊임없는 자연의 분명한 교훈을 말하고 있다. 예를 들어, 우리가 주의 만찬에서 주님을 기억함으로 사용할 상징은 만찬의 제정에 관한 복음서의 기록과 고전 11:23-34에서 만찬에 관한 사도의 가르침에서 모두 분명하게 언급되어 있다. 거기에는 주가 이같이 말하노라의 형태에서 특별한 교훈이 없는 다른 상황이다; 그러나 성경 읽기에서 분명한 원리는 인지되고 있다. 예를 들어, 모임은 노년의 장로들이 있어야 하는지를 알고 싶어하거나, 또 얼마나 많은 장로들이 그들의 성도들에게 목자로 필요한가? 신약 성경은 그들의 노년이나 다수에 대한 어느 하나의 특정한 명령을 제공하지 않는다. 그러나 장로들을 언급하고 그들의 일을 고려했을 때 우리는 곧 포함되는 원칙이 있다는 것을 본다: 장로는 영적 경험이 없는 초보자가 되는 것이 아니다(딤전 3:6), 그리고 모임에 따라 둘 이상의 장로가 있어야 한다, 예를 들어 빌 1:1. 그래서 이들 질문에 답변할 구체적인 교훈이 없다 할지라도 우리는 우리 자신의 개념에 남는 것이 아니다 - 우리의 안내를 위한 분명하게 언급된 원칙들이 있다.

 

Then again, there are situations for which there is no precept, yet a careful reading of the Word of God will show that there was a clear practice among the Apostles and the early believers. For example, when should a new convert be baptised? There is no direct precept or principle in Scripture to give guidance as to when it should take place; but in the New Testament it was always closely associated with conversion, and thus the practice of the Apostles was that baptism followed shortly after salvation. While it is not the subject of this chapter, it is important that those responsible for the baptism of converts ensure, as far as is possible, that the person baptised shows evidence of salvation and godly living.

 

반면에 어떤 교훈도 없는 상황이 있다, 그럼에도 불구하고 하나님의 말씀을 주의 깊게 읽는 것은 사도들과 초기 신자들 가운데 분명한 실행이었다는 것을 보일 것이다. 예를 들어, 새로운 개종자가 있을 때 침례를 해야 하는가? 그것이 일어날 때 안내서를 제공하기 위한 어떤 직접적인 교훈이나 성경의 원칙이 없지만; 신약 성경에서 그것은 항상 변화와 밀접하게 관련되었고, 따라서 사도들의 실행은 곧 구원받은 후 얼마 안 있어 침례가 뒤따랐던 것이었다. 그것은 이 장의 대상이 아니라 할지라도, 그것이 중요한 것은 개종자의 침례에 대해 책임 있는 그것들이 확실한 때까지 가능하며 그 침례받은 사람은 구원과 경건한 생활의 증거를 보여준다.

 

This unconditional acceptance of the authority of the precepts, principles and practices of the Holy Scriptures, was one of the distinguishing features of brethren of an earlier generation. For them, it was enough to find “it is written”, and every doubt was settled. A similar attitude among assemblies in our own day would bring us into similar blessing and Divine favour as experienced by those earlier generations.

 

이 절대적인 거룩한 성경의 원칙과 실행, 교훈의 권위를 받아들임은 초대 형제들의 구별된 특징 중 하나이다. 그것들에 대해 그것이 기록되어 있다를 발견하는 것은 충분했으며 모든 의심이 해결되었다. 우리들 자신의 시대에 모임들 중 유사한 태도는 초기 시대 그들에 의한 경험처럼 유사한 축복과 하나님의 은혜를 우리에게 가져올 것이다.

 

The authority of the Scriptures brings an assembly into a simple liberty that sets it free from the many spiritual distractions of the day. One of the most pervasive distractions today is the Emerging Church Movement.1 Elders would be well repaid to make themselves acquainted with the basic tenets of this insidious movement and its varied manifestations. It is not a particular denomination, but rather a philosophy of ministry that has crossed denominational barriers and found its way into writings and books by some household Christian names. One of its basic tenets is that, since we live in a constantly changing world, we must constantly change our ways of doing things, or we will quickly become irrelevant to the unsaved.

1 A useful publication that treats the subject is, “Becoming Conversant With The Emerging Church Movement”, by D. A. Carson, Zondervan Books, 2005.

 

성경의 권위는 오늘의 많은 영적인 산만함으로부터 그것을 자유롭게 세우고 단순한 자유의 상태로 모임을 이르게 한다. 오늘날의 가장 어지럽게 퍼지는 한 가지는 신흥 교회 활동이다.1 장로들은 이 교활한 움직임과 그것의 다양하게 나타난 기본 교리들로 그들 자신이 빠져드는 것을 잘 되돌려야 할 것이다. 그것은 특정 종파가 아니지만 오히려 사역의 철학은 종파의 장벽이 가로놓였으며 그것의 기록과 일부 그리스도인 가족 이름에 의한 기록들과 책들에 그것의 방법을 발견한다. 기본적인 교리 중 하나는 우리가 끊임없이 변화하는 세상에서 살고 있기 때문에, 끊임없이 우리의 행하는 것들의 방법을 변화해야 한다거나, 우리가 급속히 구원받지 않은 것은 무의미하게 될 것이다.

1주제를 다룬 유익한 간행물이다, “신흥교회 운동에 정통하게 되기”, D.A.카슨, 존더반 도서, 2005.

 

To further their objectives, the idea of absolute truth is a taboo. Relativism – the theory that standards can change according to circumstances, is the order of the day. Because of this approach, there is a serious de-emphasis on preaching the Word of God in any form, but especially on exposition. The preference is for something much more user-friendly, like a “time of sharing”, when Christians share with others within their group what the Bible means to them in their current life situation. Bible preaching is said to alienate the unsaved. Indeed, they tell us that it might even be offensive to some! You will frequently hear such sentiments expressed as, “Well, here’s what this verse means to me”, or, “That’s your opinion of the verse; mine is different but equally as valid”. It creates an atmosphere of ‘anything goes’. When elders hear things like that being said, it does not necessarily mean they are listening to outright rebellion to the Word of God. It might be that innocent believers have been duped by the high-sounding principles the movement claims. However, it does signal something much more subtle, yet just as serious, as an outright denial of the truth which Scripture teaches.

 

자신의 목표를 추진하려는 절대적인 진리의 개념은 꺼리는 말이다. 상대주의 표준들은 환경에 따라 바뀔 수 있다라고 하는 학설이 오늘의 상황이다. 이 접근법 때문에 거기에 어떤 형태에서 그러나 주로 설명으로 하나님의 말씀을 전파함에 심각하게 경시되고 있다. 우선권은 훨씬 사용하기 쉬운 무언가에 있으며, “공유하는 때와 같이 그리스도인이 그들의 집단 안에 다른 사람들과 공유할 때 성경은 그들의 현재의 삶의 상황에서 그들에게 무엇을 의미하는가. 전파하는 성경은 구원받지 않은 사람을 멀리하도록 말해지고 있다. 실제로 그들은 그것이 심지어 일부 사람에게 불쾌감을 줄 수 있을 것이라고 우리에게 말한다! 당신은 글쎄, 여기 이 구절은 나에게 무엇을 의미하고 있는가또는 저 구절은 너의 견해; 내 것은 타당성은 다르지만 똑같이 있다라는 그러한 감정의 표현을 자주 듣게 될 것이다. 그것은 아무 것이나 허용된다는 분위기를 만든다. 장로들이 말을 하고 같은 것을 들을 때 그들이 하나님의 말씀에 노골적으로 반항하며 듣는 것을 반드시 의미하지 않는다. 그 활동이 주장하는 과장된 원리에 의해 무고한 신자를 속이는 것일 수도 있다. 그러나 그것은 훨씬 더 미묘함에도 불구하고 성경이 가르치는 진리의 명백한 거부와 마찬가지로 어떤 신호이다.

 

The authority of the Holy Scriptures brings to an assembly not just liberty but also stability. The Word of God for a particular circumstance is the sword of the Spirit, and an assembly that recognises its authority will be able to wield it as a sword in any situation that calls for defence. Without hesitation or mental reserve, the saints can declare, “it is written”. There will be no need to seek advice from other assemblies, nor any need to fear what other assemblies will think. The assembly that gives the Word of God its full authority can walk a steady path in unfaltering testimony for the Lord, knowing that they are the objects of His pleasure.

 

거룩한 성경의 권위는 모임 자유뿐만 아니라 또한 안정성을 가져온다. 특정 상황에 대한 하나님의 말씀은 성령의 검이다, 그리고 그 권위를 인정하는 모임은 방어를 요구하는 어떤 상황에서도 검으로서 그것을 통제할 수 있을 것이다. 망설임이나 마음의 보류가 없이 성도들은 그것이 기록되어 있다고 선언 할 수 있다. 다른 모임들로부터 조언을 구 할 필요는 없을 것이다, 또한 다른 모임들이 생각할 무엇을 두려워 할 어떤 필요도 없다. 모임에 하나님의 말씀을 주시고 그것의 완전한 권위는 사람들이 그분의 기쁨의 대상임을 알고, 주님에 대한 증거를 주저하지 않는 꾸준한 길을 걸을 수 있다.

 

The authority of the Holy Scriptures will also grant unity to the assembly. If every Christian in an assembly recognises the authority of the Bible with equal candour, there will be no disunity among them. Similarly, if every assembly was to recognise the absolute authority of the Scriptures, there would be perfect fellowship and harmony among neighbouring assemblies, as together they bow to the truth of Scripture.

 

거룩한 성경의 권위는 또한 모임에 통일성을 부여할 것이다. 만일 모임의 모든 그리스도인이 솔직하고 허심탄회하게 성경의 권위를 인식하는 경우, 그들 사이에 어떠한 불일치도 없을 것이다. 같은 모양으로 만일 모든 모임들이 성경의 절대 권위를 인정했더라면, 그들이 성경의 진리로 함께 경배함으로 이웃 모임들 간의 완벽한 교제와 조화가 있을 것이다.

 

It is a sad reflection on our spirituality that liberty, stability and unity are not as firmly embedded in assembly life as they ought to be. Paralysis in gospel activity will be inevitable if we do not maintain a firm grip on the authority of the Scriptures which say, “Go ye into all the world and preach the gospel to every creature” Mk.16.15.

 

우리의 영성에 슬픈 굴곡이 있는 것은 그들이 있어야 하는 것으로 자유함, 안정성과 통일성이 모임 생활에 확고하게 포함되지 않는다. 복음 활동의 무기력함은 만일 우리가 말하는 성경의 권위를 굳게 붙들고 유지하지 않는다면 피할 수 없을 것이다 너희는 온 천하에 다니며 만민에게 복음을 전파하라”(16:15).

 

A serious drift in an assembly’s testimony will be the outcome if the authority of the Scriptures is not valued by “holding fast the form of sound words” 2 Tim.1.13. Contention and irreparable factions will be the sad end, where saints do not recognise the authority of the Scriptures, 1 Cor.11.16.

 

만일 성경의 권위가 건전한 말씀들의 그 틀을 굳게 붙들고”(딤후 1:13) 존중되지 않는다면 모임의 증거에 심각하게 표류하는 결과가 될 것이다. 논쟁하고 돌이킬 수 없는 분파는 성도들이 성경의 권위를 인정하지 않는 곳에 슬픈 결말일 것이다(고전 11:16).

 

http://www.assemblytestimony.org/

posted by 징검 다리