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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Chapter 5 - The Local Church And Its Control
5: 지역교회와 그 통제(2)

월터 A. 보이드

2. The Authority Of The Holy Spirit

This subject is dealt with in detail in chapter 7, where an explanation is given on the role of the Holy Spirit in the dispensing and direction of gifts within the assembly.

 

2. 성령의 권위

이 주제는 7장에서 자세히 취급하며 거기의 설명은 모임 내에서 은사들의 주어지는 방향에서 성령의 역할에 주어진다.

 

3. The Authority Of The Lord Jesus Christ

The authority of the Lord Jesus Christ in a local assembly is taught in two truths that are distinct yet closely related: Lordship and Headship. The Lordship of Christ implies ownership, 1 Cor.7.22; in which He exercises authority, sovereignty and power, Col.3.22, 23. Headship implies a relationship, in which Christ as Head is responsible for the nourishment of the body, Eph.5.29; provision for the body, Eph.5.25-28; and protection of the body, Eph.5.21-23. Lordship and Headship are inextricably linked to such an extent that my submission to the Headship of Christ is in harmony with my submission to His Lordship, and vice versa: one demands the other.

 

3. 주 예수 그리스도의 권위

지역모임에서 주 예수 그리스도의 권위는 두 가지 진리로 가르쳐지고 있으며 밀접한 관련이 있음에도 불구하고 전혀 다르다: 주 되심과 머리 되심. 그리스도의 주 되심은 그분께서 권위, 주권과 능력을 행사하는 것에서(3:22,23) 소유권을 포함한다(고전 7:22). 머리 되심은 머리로서 그리스도의 관계를 포함하며 몸의 양육(5:29); 몸에 대해 공급하고( 5:21-23); 몸을 보호( 5:25-28)를 위해 책임지고 있다. 주 되심과 머리 되심은 그리스도의 머리 되심에 대한 나의 복종이 그분의 주 되심에 대한 나의 복종과 조화를 이루며 이러한 범위에 대한 연결은 불가사의하다, 그리고 반대의 경우도 한가지로 다르게 요구된다.

 

Christ as Head of the Church which is His Body is one of the great recurring truths of the New Testament, Eph.1.22; Col.1.18. The word kephale which the New Testament uses for Christ as Head has been at the centre of debate for decades, with an attempt to interpret it as “source, or origin”, rather than its accepted traditional meaning in the sense of authority, guidance, rule and power. The position of the present author is the traditional interpretation of “Head”, as meaning rule and authority. For any who may be interested in an extended defence of this view, they will find help in an article by Wayne Grudem.2

2 Wayne Grudem, “The Meaning of Kephale (Head): An evaluation Of New Evidence, Real And Alleged”: Journal of the Evangelical Theological Society 44:1 (March 2001) p.25-65.

 

그분의 몸인 교회의 머리로서 그리스도는 신약성경의 위대하고 되풀이 되는 진리 중 하나이다( 1:22; 1:18). 신약성경의 kefalhv(케팔레) 단어가 머리로서 그리스도에 대해 사용하는 것은 근원 또는 기원으로 그것을 해석하는 시도와 더불어 수십 년 동안 논쟁의 중심에 있었으며, 오히려 그것 보다 권위, 안내, 규칙과 능력의 의미에서 전통적인 의미로 받아들였다. 현재 작가의 자세는 규칙과 권위의 의미로 머리의 전통적인 해석이다. 이 보기의 확장된 방어에 흥미를 가질 수 있는 어떤 자들에 대해, 그들은 웨인 그루뎀의 글에서 도움을 찾을 수 있다.2

2 웨인 그루뎀, kefalhv(머리)의 의미: 새로운 증거의 평가, 실제와 주장: 복음주의 신학협회 논문집 44:1(3 2001) p.25-65.

 

Since the focus of this chapter is the local assembly, the remaining pages are taken up with an exposition of the truth of the Headship of Christ. Our submission to both Christ’s Headship and Lordship entails personal obedience to Him. Submission to the Lordship of Christ is manifested mostly in a personal way, as individual believers demonstrate their submission to Christ as the Lord of their lives. However, the Headship of Christ is a truth that finds expression in a local assembly as it gathers together in service and worship.

 

이 장의 초점은 지역모임이기 때문에, 나머지 페이지는 그리스도의 머리 되심의 진리의 설명으로 갈 것이다. 그리스도의 머리 되심과 주 되심 모두에 대해 우리의 순종은 그분에게 개인적인 순종을 수반한다. 주님으로 그리스도의 주 되심에 대한 순종은 대부분 개인의 길에서 분명하게 되며 개인적인 신자들로서 그들의 생활의 주님으로서 그리스도에 대한 그들의 순종에서 증명한다. 그러나, 그리스도의 머리 되심은 섬김과 예배에서 함께 모이는 것으로 지역모임에서 발견하는 진리이다.

 

Submission to the Headship of Christ is demonstrated by an assembly in at least two ways:

Our obedience in the exercise of gift in the assembly, and

Our obedience in the distinction of the roles between male and female in the assembly.

It is acknowledged that this is an area of truth that has been vehemently opposed. We need to face squarely the truth of what Scripture teaches: to do otherwise is tantamount to disobedience.

 

그리스도의 머리 되심에 순종은 최소한 두 가지 방법으로 모임에 의해 증명되고 있다:

우리의 모임에서 은사들의 실행으로 복종하고,

• 우리의 모임에서 남성과 여성 사이의 역할의 구별에서 복종.

이것이 맹렬하게 반대되었던 진리의 한 영역인 것을 인정한다. 우리는 성경이 가르치는 것의 진리를 공정하게 직면할 필요가 있다: 그렇지 않다면 불순종함과 마찬가지이다.

 

When the Apostle Paul gave the instructions on Headship to the assembly at Corinth, he knew that he was facing the possibility of opposition, 1 Cor.11.16. It is no less the same today: for some reason, teaching on Headship is often unwelcome. For any who have doubts about the validity of the truth, the words of the Lord Jesus in Jn.7.17 are enlightening: “If any man will do His will, he shall know of the doctrine, whether it be of God …”. The confirmation that the Saviour’s teaching had the seal of heaven’s approval was found in obeying it: to obey His words brought the knowledge of His will. The same applies to submission to the truth of Headship. In the matter of Headship, the important questions are, “What does the Bible teach?” and “Am I willing to obey it?” We will prove the validity of the truth by obedience to it.

 

사도 바울이 고린도에 모임에게 머리 되심의 가르침을 주었을 때, 그는 반대의 가능성에 직면한 것을 알고 있었다(고전 11:16) 그것은 오늘날도 동일하게 더 적지 않다: 어떤 이유로, 머리 되심에 가르침은 종종 환영받지 못하는 것이다. 진리의 유효성에 대해 의문을 가진 어떤 사람들에 대해 주 예수님의 말씀은 요 7:17에서 밝히신다: “사람이 그분의 뜻을 행하려 하면 그 가르침이 하나님에게서 왔는지...”. 구주의 가르침의 확정은 하늘의 동의하는 인침이 있었고 그 복종에서 발견되었다: 그분의 말씀을 복종하는 것은 그분의 뜻에 관한 지식을 가져왔다. 동일하게 머리 되심의 진리에 대한 순종에 적용한다. 머리 되심의 문제에서 중요한 질문은 성경이 무엇을 가르치는가?” 그리고 내가 그것을 기꺼이 복종하는가?” 우리는 그것을 복종하여 진리의 정당함을 증명할 것이다.

 

Headship Seen In The Exercise Of Gift In The Assembly

It is often thought that the only recognition of Headship in the assembly is the uncovered head of the man with his short hair, and the covered head of the woman with her long hair. There is more to the truth of Headship than that. To recognise Christ as the Head of the Church, also means submission to Him in the realm in which He has control. As the risen Head, He has control over the exercise of gift within the gathered assembly.

 

머리 되심은 모임에 은사 실행에서 보인다

그것은 종종 모임에서 머리 되심의 유일한 인식이 그의 짧은 머리카락으로 남자의 가리지 않은 머리와 긴 머리를 가진 여자의 가린 머리에 있다고 생각한다. 그 보다 머리 되심의 진리에 더 있다. 교회의 머리로 그리스도를 인식하는 것에 대해, 또한 그분께서 통제하셨던 영역에서 그분께 대한 순종을 의미한다. 부활하신 머리로서 그분은 모인 모임 내에서 은사의 실행에 따른 통제를 하신다.

 

Without encroaching on the contents of chapter 7 of this book, it is important to see that 1 Corinthians chapters 12-14 teach that the exercise of spiritual gift in the assembly, while carried out in the energy of the Holy Spirit, is at the direction of the Lord: it is under His command that gift is exercised. In the mind of this author, the phrase, “the leading of the Spirit”, which has gained wide acceptance among assemblies, is grossly over-used; to the point of insisting upon a practice that is detrimental to assembly life. 1 Cor.12.4-7 makes fine distinctions in the distribution and use of gifts. The gifts are bestowed by the Holy Spirit; a believer has a gift imparted to him by the Holy Spirit. But from 1 Cor.12.5 it must be observed that the administration of the gift, that is, its use in the assembly, is under the direction and control of the Lord. 1 Cor.12.6 teaches that the power to use the gift comes alone from God, and by implication the person using the gift is accountable to God. It is, therefore, a confusion of these principles to speak of a meeting being left open to the leading of the Holy Spirit. The control of gifted brethren in a gathering of the assembly is in the hands of Christ the Lord as Head; and the power to exercise the gift is given by the Holy Spirit. Failure to recognise these principles is failure to give the Lord His rightful place as Head. A meeting may be left without any arrangement about who is to speak, but for it to be profitable to the assembly, those who speak must be gifted by the Holy Spirit for that task, and they must be in the mind of the Lord in rising to speak.

 

이 책의 제7장의 내용을 잠식함이 없이, 고린도전서 12-14장 가르침을 보는 것이 중요하다, 모임에서 영적 은사의 실행은 성령의 활동력에서 수행됨과 동시에 주님의 지배에 있다: 그 은사가 실행되는 것은 그분의 명령 아래에 있다. 이 저자의 마음에 그 구절은 모임들 사이에 폭 넓은 동의를 얻었던 성령의 인도가 모임 생활에 해를 끼치고 있는 실행을 주장하는 요점으로 대단히 과도하게 사용되고 있다. 고전 12:4-7은 은사들의 분포와 사용에서 분명한 구분을 한다. 은사들은 성령에 의해 수여되었으며; 신자는 성령에 의해 그에게 주어진 은사가 있다. 그러나 고전 12:5은 이 은사의 관리는, 그것을 주시해야 하는 것이다, 그것은 모임에서 사용하는 것이며 주님의 지배와 통제 아래 있다. 고전 12:6은 은사의 사용에 대한 능력은 오직 하나님으로부터 오는 것을 가르친다, 그리고 은사를 사용하는 사람의 밀접한 관련에 의해 하나님께 책임이 있다. 그것은 그러므로 성령의 인도에 남아있는 집회에서 말하려는 이러한 원칙들의 혼란이다. 모임의 집회에서 형제들의 은사 통제는 머리로서 주님이신 그리스도의 손에 있다; 그리고 은사를 실행할 수 있는 능력은 성령에 의해 주어진다. 이러한 원칙들 인식에 실패는 주님께서 머리로서 주님이신 그분의 합당한 위치를 드리는 데 실패이다. 집회는 말하려는 자에 대해 어떤 합의도 없이 남겨질 수 있지만 모임에 덕을 끼치기 위해 말하는 사람들은 그 직무를 위한 성령의 은사가 되어야 한다, 그리고 그들은 말하기 위해 일어나 주님의 마음으로 해야 한다.

 

Headship Seen In Varying Roles For Male And Female In The Assembly

We shall now examine 1 Cor.11.2-19 in relation to Headship. In these verses the Scriptures identify how God expects that males and females should show in different ways their submission to the Headship of Christ in the assembly. Paul opens the subject by speaking in a conciliatory way, to commend them for their adherence to the apostolic traditions he had taught them. In chapter 11 Paul is going to deal with two disorders at Corinth, and in his customary way he leaves the more serious matter to be dealt with until last, that is, the drunkenness and disorder at the remembrance supper. While the disorder at the remembrance supper is the more serious error, it does not mean Headship is of no consequence. He takes up fifteen out of thirty four verses to set the matter straight; and he identifies it as one of the apostolic ‘traditions’.

 

머리 되심은 모임에서 남성과 여성의 다양한 역할로 보인다

우리는 지금 머리 되심과 관련하여 고전 11:2-19를 검토할 것이다. 이들 구절에서 성경은 하나님께서 남성과 여성이 모임에서 그리스도의 머리 되심에 대한 그들의 순종을 다른 방식으로 보여야 할 것을 어떻게 기대하시는지를 확인한다. 바울은 사도적인 유전에 대한 그들의 준수를 위해 그들에게 권하고 달래는 방식으로 말함으로 주제를 열고서 그들에게 가르쳤다. 11장에서 바울은 고린도에 두 가지 무질서들을 다루려 하고 있으며, 그의 통상적인 방법으로 그는 마지막까지 처리할 더 심각한 문제를 남긴 것은 기념하는 만찬에서 취하고 무질서이다. 동시에 기념하는 만찬에서 무질서가 더 심각한 잘못이 있고, 완전히 중요하지 않다는 것은 머리 되심의 의미가 아니다. 그는 바로 그 문제를 놓고 34구절 중 15구절을 취하며, 그가 사도적인 유전의 하나로서 그것을 확인한다.

 

By describing his teaching as ‘traditions’, Paul is not saying that Headship is a tradition because they have adhered to it for a period of time. The word ‘tradition’ is used to describe apostolic teaching that has been handed down by God to Paul and then to the Corinthians. The matters that Paul is going to correct in this chapter have been the subject of his stewardship – they have been handed down to him as a valuable treasure to be guarded. He tells the Corinthians that, even though they have kept the traditions, there are things that need to be clarified and corrected. That is why he says in ch.11.3, “But I would have you know …”. His corrective teaching is in the matter of the demonstration of Headship in the assembly, and is built upon three arguments: an argument from Christology, an argument from Creation, and an argument from Comeliness.

 

유전으로 그의 가르침을 묘사함으로 바울은 그들이 일정 기간 동안을 준수했기 때문에 머리 되심은 유전이라고 말하지 않는다. ‘유전단어는 바울에게 하나님에 의해 전승된 것과 동시에 고린도인들에게 사도의 가르침을 설명하는데 사용된다. 바울은 이 장에서 바로잡기 위해 나아가고 있는 문제는 그의 청지기직의 제목이 되고 있다 - 그들이 지켜야 할 귀중한 보배로 그에게 계승되었다. 그는 비록 그들이 유전을 유지하더라도, 명확하고 교정해야 할 필요한 것들이 있다는 것을 고린도인들에게 말한다. 그것은 그가 고전 11:3에서 말하는 이유이다, “그러나 나는 너희가 알기를 원하노니 ….” 그의 교정하는 가르침은 모임에서 머리 되심의 증거에 관한 문제에 있으며, 세 가지 주장을 내세우고 있다: 그리스도론에서 주장, 창조에서 주장과 단정함에서 주장.

 

The Argument From Christology - Ch.11.3-6

Paul opens his discussion by introducing the Christological foundation for Headship in ch.11.3, i.e., this subject is based upon an understanding of the doctrine of the person of Christ. He discusses the hierarchy of Headship by stating, “the head of every man is Christ; and the head of the woman is the man; and the head of Christ is God”. It is important to observe that he states the implications of Headship for the man, then the woman, and Christ at the end. We might think that he should first have said that God is the head of Christ, so as to give solemnity to the subject. The fact that God is the head of Christ is not central to the apostle’s argument in the question of head covering; and that is why he mentions it last. The matter to be corrected is the headship of Christ as demonstrated by the man and then by the woman. As stated earlier in the chapter, the meaning of “head” in v.3 is authority and power: it does not imply inequality or inferiority. Christ is subject to the authority of the Father, as in Phil.2.5-7 and 1Cor.15.28; but the Father is not the “source, or origin” of Christ, as some would have us interpret “head”. Eph.5.23 corroborates this interpretation by teaching that the wife should submit to her husband, because he is her head. He is not her head in the sense that he is her source, but in the sense of authority.

 

그리스도론에서 주장(11:3-6)

바울은 11:3에서 머리 되심에 대한 그리스도론의 기초를 도입하여 자신의 논고를 열며, 즉 이 주제는 그리스도의 인성의 교리에 관한 이해에 기초적이다. 그는 각 남자의 머리는 그리스도시요, 여자의 머리는 남자요, 그리스도의 머리는 하나님이시니라고 말하면서 머리 되심의 계층구조를 설명한다. 그것은 남자, 그 다음 여자와 그리스도 대한 머리 되심의 관련성을 마지막으로 그가 언급한 것을 관찰하는 것이 중요하다. 우리는 그가 먼저 주제에 대한 그러한 엄숙함을 제공할 수 있도록 하나님이 그리스도의 머리이심을 말했어야 한다고 생각할 수도 있다. 하나님께서 그리스도의 머리라는 사실은 머리 덮개의 문제에서 사도의 주장에 대한 핵심은 아니다; 그리고 그것은 그가 마지막으로 언급하는 이유이다. 교정될 문제는 남자에 의해 동시에 여자에 의해 묘사되는 것처럼 그리스도의 머리 되심이다. 이전 장에서 언급한 바와 같이 3절에서 머리의 의미는 권위와 능력이다: 그것은 불평등이나 열등감을 의미하지 않는다. 그리스도께서는 빌 2:5-7과 고전 15:28에서와 같이 아버지의 권위에 대한 복종하셨다; 그러나 아버지께서는 일부 우리에게 머리로 해석할 것처럼 그리스도의 근원이나 기원이 아니시다. 5:23 가르침으로 이 해석을 확증해 주는 것은 아내가 그녀의 남편에게 순종해야 하는 것은 그가 그녀의 머리이기 때문이다. 그는 그녀의 근원이라는 뜻에서 그녀의 머리가 아니지만 권위의 뜻에서 머리이다.

 

This verse also clarifies that submission to Headship has nothing to do with inferiority of women or their domination by men; for Christ was not inferior to the Father nor was He dominated by the Father. It relates to acceptance of a God-given role. It is also important to point out in v.12, where Paul makes an appeal to creatorial order, that even though the words translated “man” and “woman” can in other places be translated “husband” and “wife”, the context here shows that the teaching of Headship relates to male and female, and not just to husband and wife. If the passage meant ‘husband’ instead of ‘man’, v.12 would say that the wife is born of the husband, even so is the husband by the wife, which is incomprehensible! In 1 Cor.3.21-23 Paul makes further use of the hierarchy under Christ, where he states that those who teach the Word of God are under Christ, Who in turn is under God.

 

이 구절은 또한 머리 되심에 순종을 분명하게 하는 것은 남자들에 의해 여자들의 열등감이나 그들의 지배와 더불어 아무 상관없는 것이다; 그리스도께서 아버지에게 열등함이 아니었음에 대해 또한 그분은 아버지에 의해 지배되지 않으셨다. 그것은 하나님께서 주신 역할을 받아들임에 관련한 것이다. 그것은 12절에서 지적하는 것도 중요하며, 바울이 창조적 질서에 호소하는 것이며 비록 남자여자로 번역된 단어일지라도 다른 곳에서는 남편아내로 번역 될 수 있으며 여기에서 문맥은 머리 되심의 가르침이 남성과 여성에 대해 언급하는 것을 보여주며, 바로 남편과 아내에 대함이 아니다. 만약 구절이 남자 대신에 남편을 의미한다면 12절은 아내가 남편에게서 태어난다고 말할 것이다, 심지어 이해할 수 없는 것이 아내에 의한 남편이 그렇다! 고전 3:21-23에서 바울은 차례로 하나님 아래 있는 분, 그리스도 아래 있는 하나님의 말씀을 가르치는 사람들을 언급하는 거기에 그리스도 아래 계층 구조를 사용하는 그 이상을 말한다.

 

In ch.11.4-6, Paul sets out the implications of this hierarchy within Headship. A man should have nothing at all on his physical head when he prays or prophesies. If he is wearing something on his head, the man is disgracing his head, v.4. In what way are we to understand the word “head” in the latter part of v.4? Is he disgracing his physical head, or is he disgracing his figurative head, Who is Christ? The use of the article in Greek with “head” in v.4b, lends substantial support to the argument that he disgraces his physical head for that is the nearest antecedent to which the noun “head” with its article can refer. However, the argument by extrapolation must include the fact that, in disgracing his physical head, he is thereby bringing dishonour on his figurative head, Christ. A man, praying or prophesying with his head covered, brings dishonour on both himself and Christ.

 

11:4-6에서 바울은 머리 되심 안에서 이 계층 구조의 관계를 규정한다. 그가 기도하거나 예언할 때 남자는 그의 육체의 머리에 아무 것도 전혀 없다. 자신의 머리에 무언가를 착용하는 경우, 그 남자는 그의 머리를 욕보이는 것이다(4). 어떤 방법으로 우리는 4절의 후반 부분에 머리단어를 이해할 것인가? 그는 육체의 머리를 욕보이고 있거나 그의 비유적인 머리이신 그리스도를 욕보이는 것인가? 4절하에서 머리로 헬라어 문서의 사용은 그의 육체적인 머리에 욕보이는 주장에 대한 실체적인 지원을 주며 그것의 기사가 참조할 수 있는 머리명사에 가장 가까운 선행사이다. 그러나, 외삽법(추정)에 의한 주장은 그의 육체의 머리를 욕보임에 그 사실을 포함해야 한다, 그는 그것에 의해 그의 비유적인 머리 그리스도께 불명예를 가져오는 것이다. 남자가 그의 머리를 덮고서 기도하고 예언하는 것은 그 자신과 그리스도 모두에게 불명예를 가져온다.

 

Likewise, v.5 states clearly, “every woman that prayeth or prophesieth with her head uncovered dishonoureth her head, for that is all the same as if she were shaven.” A woman, praying or prophesying with her physical head uncovered, brings dishonour on her own physical head; and, in so doing, she also brings dishonour on the man, who is her figurative head. By implication, then, if a woman brings disgrace on the man, that disgrace also reflects negatively upon Christ Who is the head of the man. Some argue that the woman’s uncovered head means that she has cut her hair, since in v.15 “her hair is given her for a covering”. The reason for rejecting this idea is that the word “covering” used in v.4 is from a Greek word for “having something down upon the head”. The noun form of this Greek word is used by J.N.D. in Isa.47.2 to say “… remove thy veil …”. Whereas, the word “covering” used in v.15 is different; it has the idea of something thrown around, therefore referring to a covering that is additional to the hair of the woman.

 

마찬가지로 5절은 분명하게 언급한다 머리를 덮지 않고 기도하거나 대언하는 여자는 다 자기 머리를 욕되게 하나니 그것은 그녀가 머리를 민 것과 전적으로 같으니라.” 여자가 그녀의 육체의 머리에 쓰지 않고 기도하거나 예언하는 것은 그녀의 자신의 육체의 머리를 욕되게 하는 것이며; 그렇게 행하는 그녀는 그녀의 상징적인 머리인 남자로 욕되게 하는 것이다. 만일 여자가 남자로 욕됨을 가져오는 경우를 암시하는 동시에, 그 욕됨 또한 부정적으로 남자의 머리이신 그리스도에게 반영한다. 일부는 여자의 덮지 않은 머리가 15여자의 머리는 덮는 것으로 주어졌느니라때문에 그녀가 그녀의 머리를 자른 것을 의미한다고 주장한다. 이 견해를 거부하는 이유는 4절에 사용 된 덮개단어 그것은 머리에 무언가를 가지는 것에 대한 헬라어 단어로부터이다. 이 헬라어 단어의 명사 형태는 사 47:2에서 “... 네 덮개를 제거하고 ...” J.N.D.에 의해 사용되고 있다. 반면 15절에 사용된 덮개라는 단어는 다르다; 그것은 주위에 무언가를 늘어뜨리는 개념이었으며 따라서 여자의 머리카락에 부가적으로 있는 덮개를 나타내는 것이었다.

 

We must now look at what the Scripture means by “praying or prophesying”, vv.4,5. Space would not permit the inclusion of all the various suggestions about this expression. The explanation that creates the least difficulty is that Headship requires a brother to uncover his head, and a sister to wear a headcovering in the assembly, when there is either praying or prophesying taking place. For, as a man leads the company of saints in prayer to God or gives instruction from God, every member of the company engages in the activity. Thus every person is engaged in “praying or prophesying”. Praying is speaking to God, and prophesying is speaking on behalf of God. It is not without significance that this was the accepted interpretation of submission to Headship throughout the Church Age, until the rise of feminism and the Women’s Liberation Movement in the last half of the twentieth Century.

 

우리는 지금 기도하거나 예언하는것에서 성경이 의미하는 것을 보아야 한다(4,5). 여지는 이 표현에 대한 모든 다양한 제안의 포함을 허용하지 않을 것이다. 가장 어려움을 만드는 설명은 기도하거나 예언을 진행하는 경우 머리 되심은 그의 머리를 덮지 않으려는 형제와 모임에서 머리덮개를 쓰고 있는 자매를 필요로 한다. 남자가 하나님께 기도에서 성도들의 교제를 인도하는 것에 따라 혹은 활동에서 교제에 관여하는 모든 지체에 하나님께서 가르침을 주신다. 따라서 모든 사람은 기도하거나 예언하는것에 관여하고 있다. 기도는 하나님께 말하는 것이며, 예언은 하나님을 대신하여 말하는 것이다. 그것은 20세기의 마지막 반세기에서 여권 확장과 여성 해방 운동이 일어날 때까지 교회 시대를 통한 머리 되심에 대한 순종의 인정된 해석이었던 이것에 의의가 없지 않았다.

 

The activity of praying or prophesying embraces every meeting in which there is prayer or preaching. Among other meetings, it includes Sunday Schools, children’s meetings and gospel meetings. The question is then asked – does it apply at all meetings, or only those which are meetings of the assembly? In this context it is important to note that in v.1 Paul is speaking about “ordinances”: the teachings and practices handed down to the assembly by him as an Apostle. It is clear to the author that this points towards assembly gatherings. In vv.4,5, the activity of prophesying is not likely to take place in private. In v.16, Paul draws his conclusion by reminding them that “… we have no such custom, neither the churches of God”: again pointing to this as an assembly instruction. If then these are assembly instructions, is there a requirement for headcoverings in non-assembly gatherings? It is very easy to pose a question about a hypothetical situation that would be difficult to answer clearly. However, if we approach this question as pointed out in the introduction, we will look for a precept, and where no precept is given we should then look for a principle.

 

기도하거나 예언하는 활동은 기도나 설교가 있는 모든 집회를 포용한다. 다른 집회들 중에, 일요일 학교, 어린이들의 집회와 복음집회들이 포함되어 있다. 질문은 다음을 묻고 있다 - 그것은 모든 집회에 적용하거나 오직 모임의 집회들에 있는 사람들인가? 이 문맥에서 유의할 중요한 것은 1절에서 바울이 규례에 대해 말하고 있다: 가르침과 실행은 사도로서 그에 의해 모임에 계승되었다. 그것이 저자에게 분명한 것은 이것이  모여있는 모임을 향해서라는 점이다. 4,5절에서 예언하는 활동은 개인에 자리를 차지할 가능성이 없다. 16절에서 바울은 그들에게 그의 결론을 생각나도록 이끈다 “... 우리에게나 하나님의 교회들에는 그런 풍습이 없느니라”: 다시 모임 가르침으로 이것을 가리키고 있다. 만일 이것들이 모임의 가르침이라면, 거기에 비 모임 집회에서 머리덮개에 대한 요구 사항이 있는가? 가상 상황에 대한 의문을 제기하는 것은 매우 쉬운 일이며 분명히 대답하기 어려울 것이다. 그러나 만일 우리가 도입에서 지적되는 것에 따라 이 질문에 접근할 경우, 우리는 교훈을 찾을 것이며, 어떤 교훈이 제공되고 있는 것이 없이 우리는 다음 원칙을 찾아야 할 것이다.

 

The question is often asked, should a sister wear a headcovering at a wedding or a funeral? The precepts of 1 Corinthians chapter 11 are clearly for situations when Christians “come together”. If at the wedding or funeral, the saints have “come together”, 11.17,18,20,33,34, and are engaged in speaking to God in prayer or hearing communication from God in preaching, then the men’s heads will be uncovered and the women’s heads covered. If an assembly Christian is called upon to attend a wedding or funeral outside the responsibility of the assembly, for instance a funeral of a relative who was not in assembly fellowship, then we cannot expect to find a precept to govern that situation, for the New Testament recognises only an assembly gathered to the Lord’s Name. The New Testament does not give any instructions for a congregational gathering that is not an assembly. However, it is clear that there is a principle involved: the woman should not bring dishonour on her head, and thereby bring dishonour on the Lord, by having her head uncovered when either congregational praying or preaching is taking place. The location is unimportant: it may be indoors or out of doors. The question hinges upon recognising the Headship of the Lord among His people during their activity of praying or preaching. There is another principle involved with equal importance in such a case. There is the matter of the testimony of the local assembly to which that sister belongs: what does the uncovered head convey to the others who are present. This is a serious consideration of principle that should not be disregarded quickly.

 

종종 묻고 있는 질문은 자매가 결혼식이나 장례식에 머리덮개를 착용해야 할 것인가? 고린도전서 11장의 교훈은 그리스도인이 함께 모인때 상황에 대해 분명하다. 만약 결혼식이나 장례식 경우, 성도들은 함께 모인” (11:17,18,20,33,34) 것이며, 기도에서 하나님께 말하거나 설교에서 하나님의 전언을 듣는 것에 관여하고 있으며, 그 때 남자들의 머리는 가리지 않을 것이고 여자들의 머리는 가리게 될 것이다. 만약 그리스도인 모임이 모임의 책임 이외의 결혼식이나 장례식을 참석하도록 요청되는 경우가 있으며, 예를 들어 모임 교제에 없었던 친척의 장례식, 그 때 우리는 그 상황을 결정할 수 있는 교훈을 찾으려는 것을 기대할 수 없으며 신약성경에 대해서는 주님의 이름으로 모인 모임에만 인식한다. 신약 성경은 모임이 아닌 (일반)회중 집회에 대한 어떤 가르침도 제공하지 않는다. 그러나 관련된 원칙이 있는 것은 분명하다: 여자는 머리에 불명예를 가져오지 않아야 할 것이며, 다른 회중적인 기도하거나 설교를 진행할 때 그녀의 머리를 가리지 않은 머리로 인해 주님께 불명예를 가져올 수 있다. 위치는 중요하지 않다: 그것은 문 안이나 문 밖이 될 수도 있다. 문제는 기도하거나 설교를 하는 그들의 활동하는 동안 그분의 백성들 사이에서 주님의 머리 되심을 인정하는 것에 달려있다. 그러한 경우에 동일한 중요성과 관련된 또 다른 원칙이 있다. 그 자매가 속해있는 지역모임의 증거의 문제이다: 머리를 가리지 않은 것이 현재 다른 사람들에게 무엇을 전달하는가. 이것은 서둘러 무시되어서는 안 될 원칙의 심각한 고려사항이다.

 

A further problem is raised by some who say that a hat, as worn by a woman in Western culture, does not qualify today; and that she should wear a veil. Notice that Paul did not specify any particular item of clothing. Rather, he uses a very general term “cover”, and thus any item that covers the head is sufficient, irrespective of what material it is made or what its design is. A headscarf, mantilla or similar piece of fabric that lies down upon the head, is the closest one could go to emulate the word Paul uses for “cover”. That does not preclude a hat as is used in many parts of the Western world today. It should also be pointed out that the purpose of a head covering is to cover the head – it is not required to cover the hair, vv.5,10. Consideration must be given to the extravagant styles and expense spent on some pieces of millinery. The primary function of a head covering is to display Headship, not as a fashion statement. It is often stated that the woman’s hair as her glory should be covered by a headcovering when in the presence of the Lord in the assembly. If that is what the passage meant, the woman would need to wear her hair under a headcovering in such a way that it is not visible: clearly this is not the meaning. The woman’s hair is given to her for a covering; it does not say, as is often mis-quoted, that her hair is given to her for a glory. What 11.15 says is: “… if a woman have long hair, it is a glory to her”. The glory to her is not her actual hair, but the fact that she has retained her long hair in obedience to the Scriptures, and in recognition of the Headship of the man and Christ. This is just the reverse of v.6, where to be shorn or shaved is a shame to her.

 

그 이상의 문제는 서양 문화에서 여성이 착용하는 모자가 오늘날 적합하지 않으며 그녀는 너울을 써야 할 것이라고 일부 사람들이 말하며 제기하고 있다. 주목할 것은 바울은 옷에 관한 특별한 어떤 항목을 지정하지 않는다. 오히려 그는 매우 일반적인 용어 덮다를 사용하며, 따라서 어떤 항목은 무슨 소재로 만들었거나 무슨 디자인에 관계없이 머리를 가리는 것은 충분하다. 직물의 머리스카프나 소형 망토 또는 그와 유사한 조각은 머리 위에 놓으며, 바울이 덮기위해 사용하는 단어에 가장 가까운 한 가지를 모방해 갈 수 있을 것이다. 오늘날 서양 세계의 많은 지역에서 사용되는 모자를 배제하지 않는다. 또한 머리 덮개의 목적은 머리를 가리는 것임이 지적되어야 할 것이다 - 그것은 머리카락을 가리기 위해 필요한 것이 아니다(5,10). 고려할 사항은 여성용 모자류의 일부 조각들에 소요되는 화려한 스타일과 비용에 대해 제시되어야 한다. 머리 덮개의 주요 기능은 유행하는 표현이 아니라 머리 되심을 나타내는 것이다. 그것은 종종 그녀의 영광으로 여자의 머리카락이 모임에 주님의 임재에서 그 때에 머리 덮개에 의해 가리어져야 할 것이라고 언급되어 있다. 만약 그 한 구절이 의미했던 것이라면 여자는 그것이 보이지 않는 그러한 방법으로 머리덮개 아래 그녀의 머리카락을 착용할 필요가 있을 것이다: 분명히 이것을 의미하지 않는다. 여자의 머리카락은 그녀의 덮기 위한 것으로 주어졌다; 그녀의 머리카락은 그녀에게 영광을 위해 주어진 것을 종종 잘못 인용되고 있는 것처럼 말하지 않는다. 11:15은 무엇을 말하고 있는가: “... 여자가 긴 머리를 가지면 그것이 그녀에게 영광이 되나니.” 그녀에 대한 영광은 그녀의 실제 머리카락이 아니지만 사실은 그녀가 성경에 대한 복종으로 그녀의 긴 머리카락을 유지했고, 남자와 그리스도의 머리 되심을 인정했다. 이것은 단지 6절의 반대로 깎거나 미는 것은 그녀에게 부끄러운 일이다.

 

Some contend that there is an inherent cultural argument in Paul’s reasoning, and in consequence his argument does not apply to our culture today. That is clearly not the case. History shows that among the Jews, men covered their heads in worship and women uncovered theirs. Among the Romans, both men and women covered their heads in pagan worship. Among the Greeks, both men and women uncovered their heads in pagan worship. Thus Paul is confirming a teaching that was culturally different for every group and society from which converts came to form a Christian assembly. He bases his teaching on a theological foundation, and not on the social customs of the day.

 

일부는 바울의 분별에 고유한 문화를 주장하고 있다는 것과, 그 결과에서 그의 주장은 오늘날 우리의 문화에 적용되지 않는다고 논쟁한다. 그것은 분명히 그 경우가 아니다. 역사는 유대인들 가운데 남자들은 예배에 머리를 가렸으며 여자들은 그들의 가리지 않음을 보여준다. 로마인들 가운데 남자들과 여자들 모두 이교도 예배에서 그들의 머리를 덮었다. 헬라인들 중에도 남자들과 여자들 모두 이교도 예배에서 자신의 머리를 가리지 않았다. 따라서 바울은 모든 무리를 위해 문화적으로 달랐던 것과 그리스도인 모임을 형성하기 위해 개종해왔던 공동체이었던 것을 가르침이 확인하고 있다. 그는 그 시대의 사회 관습들이 아니라 성경에 입각한 기초에서 그의 가르침에 기초를 둔다.

 

http://www.assemblytestimony.org/

posted by 징검 다리