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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Why a "Back Seat"?
왜 뒷좌석인가?

노만 크로포드

The expression "back seat" is not found in the NT. The "seat (or room) of the unlearned" may be anywhere in the building, so long as those who occupy it can observe the "breaking of bread" and it is outside the circle of fellowship. The verse normally appealed to when this practice is challenged is, "Else when thou shalt bless with the spirit, how shall he that occupieth the room of the unlearned say Amen at thy giving of thanks, seeing he understandeth not what thou sayest?" (1 Cor 14:16).

 

뒷좌석이라는 표현은 신약성경에서 발견되지 않는다. “배우지 않은 자의 자리(혹은 방)”는 건물의 어디에도 있을 수 있으며, 그곳은 사용하는 사람들이 빵을 떼는것을 주시할 수 있고, 교제 범위의 밖에 있다. 이 실행이 요구될 때에 흥미를 끄는 일반적인 구절이 있다 그렇지 않으면 네가 영으로 축복할 때에 배우지 못한 처지에 있는 자가 네가 무슨 말을 하는지 이해하지 못하므로 어찌 네가 드리는 감사에 아멘 하리요?”(고전 14:16).

 

It has been contended that the word "unlearned" in this verse must be interpreted as meaning that the person was ignorant or unlearned in the tongue that was being spoken. Surely he was unlearned in the tongue, but a reading of the first 15 verses of this chapter will show that everyone in the assembly was ignorant of the meaning of the tongue. The words were mere sounds spoken into the air (v.9), not even the speaker understood what he said (v.14). We readily admit that the man of verse 16 was "unlearned" in the tongue, but if this is the sum total of his ignorance, why is he distinguished from all the company? He had a more urgent need than any others to understand because he was unlearned in a far more serious way than all the rest of the company.

 

이 구절은 배우지 못한이란 말이 사람이 무지하거나 배우지 않은 외국어(방언)를 말하는 것을 의미하는 것으로 설명되어야 한다고 주장되고 있다. 확실하게 그는 외국어를 배우지 못했다, 그러나 이 장의 15절에서 처음으로 읽는 것은 모임의 모든 사람들이 알지 못하는 외국어의 의미로 보일 것이다. 말들은 허공에서 말하는 단순한 소리들이었다(9). 심지어 말하는 자가 자신이 말했던 것을 이해하지 못했다(14). 우리가 쉽게 인정하는 것은 16절의 사람은 외국어를 배우지 않았다, 그러나 이것이 그의 무지함의 전부라면 왜 그가 모든 교제에서 구별되는가? 그는 어떤 다른 사람을 이해하는 것보다 더 심각한 필요를 가졌던 이유는 그가 교제에 모든 사람보다 훨씬 더 진지한 방법으로 배우지 못한 것이었다.

 

As often happens in Paul's writings, the use of a term is learned not only from what precedes it, but also by what follows. Verses 23 to 25 of this chapter make it clear that "unlearned" is being used of a believer who did not understand that God was in the midst of His gathered people. His ignorance reminds us of the words of Jacob, "Surely the LORD is in this place; and I knew it not. And he was afraid, and said, How dreadful is this place! this is none other but the house of God" (Gen 28:16-17). This is a tremendous preview of NT truth. Please note that the first mention of "the house of God" in Scripture is related to the Lord being there.

 

바울의 기록들에서 흔히 볼 수 있는 것처럼 용어의 사용은 그것이 선행하는 것뿐만 아니라 뒤이어 계속되는 것으로 배운다. 이 장의 23-25절은 하나님은 그분의 사람들이 모인 가운데 계신다는 것을 이해하지 못한 신자의 배우지 못한에게 사용된 것을 명확하게 한다. 그의 무지는 야곱의 말들을 생각나게 한다. “주께서 분명히 이곳에 계시거늘 내가 그것을 알지 못하였도다, 하고는 두려워하여 이르되, 두렵도다. 이곳이여! 이곳은 다름 아닌 하나님의 집이요”( 28:16-17). 이것은 신약의 진리를 보여주는 대단한 것이다. 성경에서 하나님의 집을 처음 언급하는 것이 거기에 계신 주님과 관련되고 있다는 것을 주목하라.

 

Verse 23 says, "If therefore the whole church be come together into one place, and all speak with tongues, and there come in those that are unlearned, or unbelievers, will they not say that ye are mad?" The "whole church" is emphatic by its position in the sentence. None were missing, the "whole church" was gathered. Therefore the one or ones who come in afterward did not form part of the church. They are strangers, unknown to the assembly. They might be unbelievers, or they may be untaught believers. This is not yet known.

 

23절의 말하는 것은, “그러므로 온 교회가 다 같이 한 곳에 모여 모두 타언어들로 말하면 배우지 못한 자나 믿지 않는 자들이 들어와서 너희가 미쳤다고 하지 아니하겠느냐?” “온 교회는 문장에서 그것의 위치를 강조한다. 부족한 것이 없는 온 교회가 모인 것이다. 그러므로 그 후에 들어오는 한 사람이나 사람들이 교회의 부분을 구성하지 않았다. 그들은 모임에 대해 알지 못하는 방문자이다. 그들은 신앙이 없어 보이거나 배우지 않은 신자들일 수도 있다. 이것은 아직 알지 못한다.

 

The entire scene is hypothetical, but this does not lessen the value of its teaching. Paul explains further, "But if all prophesy, and there come in one that believeth not, or one unlearned, he is convinced of all, he is judged of all: And thus are the secrets of his heart made manifest; and so falling down on his face he will worship Gad, and report that God is in you of a truth." (v 24-25).

 

전체 장면은 가정적(假定的)인 것이지만 이것은 그 가르침의 가치를 감소시키는 것이 아니다. 바울은 그 이상을 설명한다, “그러나 모두가 대언을 하면 믿지 않는 자나 배우지 못한 자가 들어와서 모든 사람으로 말미암아 죄를 깨달으며 모든 사람에게 판단을 받고 자기 마음의 은밀한 것들이 이렇게 드러나게 되므로 그가 얼굴을 대고 엎드려 하나님께 경배하며 또 진실로 하나님께서 너희 안에 계신다고 전하리라”(24-25).

 

If we believe that no unbeliever can offer spiritual worship, then we must admit that this man is a believer, but unlearned. The question is, about what was he unlearned? Only one fact is mentioned; the presence of God in the midst of the assembly at Corinth. Learning this great truth produces worship in his spirit. The illustration stops at this point, but we are not wrong in assuming that he would very soon become part of "the whole church".

 

우리가 어떤 불신자가 성경적인 예배를 드릴 수 없다고 믿는다면 그 때 우리는 이 사람은 믿는 자이지만 배우지 않았다는 것을 인정해야 한다. 질문은 그가 무엇에 관하여 배우지 않았는가? 단지 한가지 사실이 언급된다; 고린도에 있는 모임 가운데 하나님의 임재. 이 위대한 진리를 배우는 것은 그의 영 안에서 예배를 일으킨다. 이 설명은 이 시점에서 멈추고, 그러나 우리는 그가 매우 빨리온 교회의 일원이 될 것이라고 가정하는 것으로 잘못되지 않는다.

 

The "seat of the unlearned" must be occupied by believers who are as yet untaught about the presence of the Lord in the midst of His assembly. However, chapter 14 of this great church epistle is not the only passage to which we appeal to explain our practices. The "within" and "without" of 1 Corinthians 5:12-13 make it plain that the fellowship of an assembly is made up of a certain number of believers. Fellowship is a high spiritual truth, but in an assembly there is a visible expression of it. When we break bread, we are partaking of physical emblems, and the Lord's supper expresses in at least four ways "the fellowship" of a local assembly (Acts 2:42). Because of the partaking of the emblems, it is the only meeting of this kind, at which the "seat of the unlearned" must be visibly seen. The one loaf and one cup, the table and the circle are four blessed expressions of the fellowship in which the first assembly continued steadfastly.

 

배우지 못한 자의 자리는 그분의 모임 가운데 주님의 임재에 관해 아직 배우지 못한 믿는 자들에 의해 점유될 수 있다. 그러나, 이 중대한 교회 서신의 제14장은 우리들의 실행들을 설명하고 호소하기 위한 유일한 단락이 아니다. “안에서밖에서고린도전서 5:12-13절은 그것은 분명하게 한다, 모임의 교제는 신자들의 특정한 숫자 위에 세워진다. 교제는 높은 성경적인 진리이다, 그러나 모임은 그것의 눈에 보이는 표현이다. 우리가 빵을 뗄 때, 우리는 실제적인 상징의 참여하는 것이며, 주의 만찬은 적어도 네 가지의 방법으로 표현한다, 지역교회의 교제”( 2:42). 상징의 참여하는 것 때문에 그것이 이 유형의 유일한 모임이다, “배우지 못한 자의 자리는 관찰할 수 있게 보이도록 해야 한다. 한 덩이의 빵과 한 잔, 상과 둘러앉음은 처음 모임이 변함없이 계속된 교제의 네 가지 축복된 표현이다.

 

The first three are very familiar to us. Not all may understand the significance of the circle. Matthew 18:20 uses two blessed words, en meso, "in the midst". The Gathering Center is the Lord Himself in the midst. We gather around Him now (Heb 10:25), as we will in a coming day in the air (2 Thess 2:l).

 

처음 세 가지는 우리에게 매우 잘 알려져 있다. 둘러앉는 중요성을 모두 이해할 수 있는 것은 아니다. 마태복음 18:20은 두 복된 말씀 ejn mevso"(엔 메소스) 한가운데를 사용한다. 모이는 중심은 한가운데에 있는 주님 그분 자신이다. 우리는 지금 그분을 둘러 모이며( 10:25), 우리는 다가오는 날에 공중에 갈 것이다(살후 2:1).

 

All these expressions of fellowship make it necessary to draw a clear line between the "within" and "without" of a scripturally gathered "without" of a scripturally gathered assembly. Without a "seat of the unlearned", there is disorder.

이러한 모든 교제의 표현은 성경적으로 모인 모임의 밖에성경적으로 모인 안에밖에의 명백한 경계선을 긋기 위한 그 필요성을 만든다. “배우지 못한 자의 자리밖에는 무질서가 있다.


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posted by 징검 다리