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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Chapter 1 - The Church And The Churches
1 : 교회와 교회들(1)

데이비드 E. 웨스트, 영국

INTRODUCTION

If the proverbial man in the street’ were to be asked “What is the church?” or “What is a church?” answers would most probably conform to the standard definitions found in any English dictionary, namely, either a particular denomination or sect of Christians or a building set apart or consecrated for Christian worship.

However, in the New Testament the word “church” is the translation of the Greek word ekklesia that is made up of a preposition ek meaning ‘out of’ and a verb kaleo which means ‘to call or summon’.

 

소개

 

일반적인 사람에 알려져 있는 이 교회는 무엇인가?” 혹은 무엇이 교회인가?”라고 묻게 된 경우 대답은 아마도 모든 영어 사전에서 발견되는 표준 정의에 따를 것이다, , 특정 교단 또는 기독교의 종파 또는 기독교 예배를 위해 봉헌되거나 구별된 건물.

 

그러나 신약성경에서 교회단어는 ejkklhsiva(에클레시아) 헬라어 단어의 번역이며 밖으로를 의미하는 전치사 ejk(에크)부르거나 소환을 의미하는 동사 kalevw(칼레오)로 구성되어 있다.

 

This word, ekklesia, is used by Stephen in his defence when he refers to Israel as “the church in the wilderness” Acts 7.38; the nation had been called out from the land of Egypt. Luke uses the same word to describe an Ephesian mob “the assembly was confused; and the more part knew not wherefore they were come together” Acts 19.32; and when he writes concerning the regular legal assembly at Ephesus, quoting the words of the “townclerk”, “But if ye inquire any thing concerning other matters, it shall be determined in a lawful assembly” Acts 19.39.

 

이 단어 ejkklhsiva(에클레시아) 7:38  광야 교회로 스데반에 의해 자신의 방어로 사용되고 있으며 그가 이스라엘에 대해 언급할 때이다; 민족이 이집트 땅에서 불리어 나왔었다. 누가는 에베소 군중을 설명하기 위해 같은 단어를 사용한다 모인 무리가 혼란에 빠져 대부분이 무슨 까닭으로 함께 모였는지 알지 못하였기 때문이더라”(19:32); 그는 서기관의 말을 인용하며 에베소에서 통상의 법적인 집회에 관련하여 쓸 때 만일 너희가 다른 문제에 대하여 무엇을 문의하려거든 합법적인 집회에서 결정할지니라”(19:39).

 

The word ekklesia is never used in the New Testament of a building. It is a great achievement of the powers of darkness, influencing the very thinking of people, to direct attention to buildings rather than to companies of believers in the Lord Jesus Christ. An examination of certain expressions employed will reveal how ridiculous it is to attempt to fit the modern usage of the word “church” as a building into the New Testament:

  1. “Greet Priscilla and Aquila my helpers in Christ Jesus … Likewise greet the church that is in their house” Rom.16.3,5.
  2. “As for Saul, he made havock of the church, entering into every house, and haling men and women committed them to prison” Acts 8.3.
  3. “Then had the churches rest throughout all Judaea and Galilee and Samaria, and were edified” Acts 9.31.
  4. “Then tidings of these things came unto the ears of the church which was in Jerusalem” Acts 11.22.

In the light of what has been written above, it should be observed that sadly (in the opinion of the present writer) there is a trend in certain parts of the United Kingdom to change the name ‘Gospel Hall’ (pointing to a place where the glad tidings are preached) to ‘Evangelical Church’.

 

단어 ejkklhsiva(에클레시아)는 결코 건물에 관해 신약에서 사용되지 않는다. 그것은 주 예수 그리스도 안에서 믿는 자들의 교제에 대한 것보다 오히려 건물에 관심을 돌리도록 사람들의 사고에 영향을 미치는 어둠의 세력의 큰 업적이다. 사용되는 특정한 표현에 관한 검토는 그것이 신약성경 안에서 건물로서 교회단어를 현대적인 어법에 맞추려고 애쓰는 것이 얼마나 우스꽝스러운가를 드러낼 것이다:

a. “그리스도 예수님 안에서 브리스길라와 아굴라에게 인사하라. 또한 그들의 집에 있는 교회에도 인사하라”( 16:3,5).

b. “사울로 말하건대 그가 교회를 크게 파괴하고 집집마다 들어가 남자와 여자를 끌어다가 감옥에 넘겨주더라”( 8:3).

c. “그때에 온 유대와 갈릴리와 사마리아에서 교회들이 두루 안식을 얻어 든든히 세워지고”( 9:31).

d. “그때에 이 일들에 관한 소식이 예루살렘에 있던 교회의 귀에 들어가매”( 11:22).

 

위에 기록된 내용에 비추어 그것이 주시 되어야 할 것은 비통하게도 (현재 작가의 의견에) ‘복음관’(기쁜 소식이 전파되고 있는 장소를 가리킴) 이름을 복음주의 교회로 변경하려는 영국의 특정 지역에 동향이 있다.

 

Two Aspects Of The Church

It becomes clear as we read through the New Testament that there are two distinct aspects of the church and that neither of these agrees with the common religious uses of the word indicated in the dictionary definitions.

It is important to observe that the term is used in a wide aspect of all who are saved in this day of grace; it is frequently designated by such terms as the universal church, the mystical church or the dispensational church but it needs to be borne in mind that these terms are not used as such in the New Testament. Every true believer from the sudden birth of the Church at Pentecost to the sudden rapture of believers when the Lord Himself descends to the air for His own, is part of this “church, which is His body, the fulness of Him that filleth all in all” Eph.1.22,23. It is used in this sense in the following quotations:

“For the husband is the head of the wife, even as Christ is the head of the church” Eph.5.23.

“Christ also loved the church, and gave Himself for it” Eph.5.25.

“And He is the head of the body, the church” Col.1.18.

“But ye are come unto … the general assembly and church of the firstborn, which are written in heaven” Heb.12.22,23.

 

교회에 관한 두 가지 관점

 

우리가 교회의 두 가지의 관점이 있다는 것을 신약 성경을 읽음에 따라 그것은 분명하게 된다, 이것들 중 어느 것도 사전의 정의에서 가리켰던 단어의 일반 종교적인 사용과 일치하지 않는다.

 

용어는 이 은혜의 시대에 구원받은 모든 사람들의 다양한 측면에 사용되고 있다는 것을 깨닫는 것이 중요하다; 그것은 보편적인 교회, 신비적인 교회나 제도적 교회 등의 그러한 조건으로 종종 나타나게 되지만 그것은 이 용어가 신약에서 그렇게 사용되지 않는다고 하는 것을 기억할 필요가 있다. 오순절에 교회의 갑작스런 출생으로부터 주님 자신이 그분 자신을 위해 공중으로 오실 때 신자들의 갑작스런 휴거까지 모든 참된 신자는 이 교회는 그분의 몸이니 곧 모든 것 안에서 모든 것을 충만하게 하시는 분의 충만이니라의 일부이다( 1:23). 그것은 다음과 같은 인용문에서 이 의미로 사용된다 :

 

이는 남편이 아내의 머리 됨이 그리스도께서 교회의 머리 되심과 같기 때문이라”(5:23).

그리스도께서 교회를 사랑하사 교회를 위하여 자신을 주신 것 같이”(5:25).

그는 몸인 교회의 머리라”(1:18).

그러나 너희가 이른 곳은 총회와 하늘에 기록된 처음 난 자들의 교회와”(12:22,23).

 

Those who constitute the Church, having been called out from this world, are so vitally linked to the Head in heaven that they, spiritually, are His body. This truth, developed in the Epistles to the Ephesians and the Colossians, is positional: it is true of every believer irrespective of what his spiritual condition might be.

 

이 세상에서 불러내어져 있는 교회를 구성하는 사람들은 하늘의 머리에 이렇게 중요하게 연결되어 있으며 그들은 영적으로 그분의 몸이다. 이 진리는 에베소서와 골로새서에서 서신 안에서 전개된 신분이다: 그것은 자신의 영적 상태가 되어질 수 있는 것에 상관없이 모든 신자에게 변하지 않는다.

 

Although this aspect of the Church is eternal in its Divine concept, and believers of this present dispensation were “chosen ... in Him [Christ] before the foundation of the world” Eph.1.4, and are spoken of as being “Elect according to the foreknowledge of God the Father, through sanctification of the Spirit” 1 Pet.1.2, nevertheless the Church, as such, is not referred to in the Old Testament. However, pictures and foreshadowings of the Church are found in the Old Testament. Thus Israel “the church in the wilderness” Acts 7.38, was a ‘called-out’ company from Egypt and also a ‘brought-in’ company to Canaan. Again, Adam and Eve (although not mentioned by name) are viewed in Ephesians chapter 5 as a picture of Christ and His Church.

 

비록 교회의 이 관점은 그것의 신성한 개념에서 영원함이지만, 이 현 체제의 신자들은 창세 전에 그분(그리스도) 안에서 우리를 택하셨으며”(1:4) “곧 하나님 아버지의 미리 아심에 따라 성령의 거룩히 구별하심을 통해”(벧전 1:2) 존재하는 것으로 말해진다, 그럼에도 불구하고 이와 같이 교회는 구약에서 언급되고 있지 않다. 그러나, 교회에 관한 그림과 조짐은 구약 성경에서 발견된다. 따라서 광야 교회”(7:38) 이스라엘은 이집트에서 불러낸무리이고 또한 가나안에서는 들어온무리이다. 다시 말하지만, 아담과 이브는 (이름으로 언급되지 않지만) 그리스도와 그분의 교회의 그림으로 에베소서 5장에서 보인다.

 

In Ephesians chapters 2 and 3 Paul develops the great dispensational truth of the Church as being comprised of both Jew and Gentile brought together in one body; he speaks of it as being a mystery, a truth previously hidden in the thoughts of God, but now fully revealed, “the mystery, which from the beginning of the world hath been hid in God, who created all things by Jesus Christ” Eph.3.9.

The second aspect of the word ‘church’ is of a ‘called-out’ company of believers who meet regularly in a particular locality. It needs to be noted that whereas there is one Church, there are many churches (local); hence the title of this chapter. Such local companies are designated:

 

에베소서 2,3장에서 바울은 유대인과 이방인 모두를 한 몸으로 함께 가져와 위대한 체제를 드러낸다; 그는 이전에 하나님의 생각에 숨겨져 있는 진리인 신비한 존재로 그것에 관해 말을 하지만, 지금은 완전히 드러내었다, “예수 그리스도에 의해 모든 것을 창조하신 하나님 안에 세상이 시작된 이후로 감추어져 온 이 신비”(3:9).

 

교회단어의 두 번째 관점은 특정 지역에서 규칙적으로 만나는 신자들의 불러낸무리이다. 그것은 하나의 교회가 있는 반면에 많은 (지역)교회들이 있다는 것이 주목되어야 할 필요가 있다; 이 장의 주제에 따라서 이러한 지역 교제들은 지정되어 있다 :

 

“Churches of God”, “But if any man seem to be contentious, we have no such custom, neither the churches of God” 1 Cor.11.16; this tells us of their origin, they are “of God”; the term “church of God” always refers to such a local company.

“Churches of Christ”, “The churches of Christ salute you” Rom.16.16; this speaks of their possession, they belong to Christ.

“Churches of the Saints”, “For God is not the author of confusion, but of peace, as in all churches of the saints” 1 Cor.14.33; this reminds us of their composition, they are comprised of sanctified ones, those set apart for God.

Then in the New Testament the following terms are also found:

“Churches of the Gentiles”, “Greet Priscilla and Aquila … who have for my life laid down their own necks: unto whom not only I give thanks, but also all the churches of the Gentiles” Rom.16.3,4; it is evident that, although most local churches were composed of both Jews and Gentiles in those early days, some were made up of just Gentile believers.

“Churches of Galatia”, “Paul, an apostle … unto the churches of Galatia” Gal.1.1,2; Paul did not write to the church of Galatia but to the churches of Galatia, thus recognising the autonomy of each such church.

“Churches of Judaea”, “I … was unknown by face unto the churches of Judaea which were in Christ” Gal.1.21,22.

“The Seven Churches which are in Asia”, “John to the seven churches which are in Asia” Rev.1.4; note the plurals, i.e. “churches of Judaea”, “churches … in Asia”, not “the Church of Judaea”, etc. as “the Church of England”.

 

하나님의 교회들”, “그러나 어떤 사람이 논쟁하려 할지라도 우리에게나 하나님의 교회들에는 그런 풍습이 없느니라”(고전 11:16); 이것은 그들의 기원을 우리에게 말해준다, 그것들은 하나님의이다; “하나님의 교회용어는 항상 지역 교제를 그와 같이 언급한다.

 

그리스도의 교회들”, “그리스도의 교회들이 너희에게 문안하느니라”(16:16); 이것은 그들이 그리스도에 속한다는 그들의 소유에 대해 말한다.

 

성도들의 교회들”, 성도들의 모든 교회에서처럼 하나님은 혼란의 창시자가 아니요, 화평의 창시자시니라”(고전 14:33); 이것은 그들의 구성을 우리에게 생각나게 하며, 그들은 그들은 하나님을 위해 분리된 사람들 거룩하게 된 사람들로 구성되어 있다.

 

동시에 신약 성경에 다음과 같은 조건도 발견된다 :

 

이방인의 교회들”, “브리스길라와 아굴라에게 문안하라 그들은 내 생명을 위하여 자기 목까지도 내놓았나니 나뿐만 아니라 이방인들의 모든 교회들도 그들에게 감사하느니라”(16:3,4); 그것은 분명하다 대부분의 지역 교회들이기는 하지만 그 초기 시대의 유대인과 이방인들로 구성되었으며 일부는 단지 이방인 신자들로 구성되어 있었다.

 

갈라디아의 교회들”, “사도 된 바울은 갈라디아의 교회들에”(1:1,2); 바울은 갈라디아 교회에게는 쓰지 않았지만 갈리디아 교회들에게 썼다, 따라서 그러한 각 교회의 자치권을 인정함이다.

 

유대의 교회들”, “내가 그리스도 안에 있던 유대의 교회들이 나를 얼굴로 알지 못하고”(1:21,22).

 

아시아에 있는 일곱 교회들”, “요한은 아시아에 있는 일곱 교회에 편지하노”(1:4); 복수형에 주목하라, 예를 들어 유대의 교회들”, 아시아에 교회들, 유대의 교회”, “영국의 교회등이 아니다.

 

These then are the only two concepts of the church in the Scriptures. Interestingly, both aspects are alluded to by the Lord Jesus, according to the record in Matthew’s Gospel. There we read, “And I say also unto thee, That thou art Peter, and upon this rock I will build My church” Matt.16.18. The rock was the confession made by Peter, “Thou art the Christ, the Son of the living God” Matt.16.16. The expression “I will build” should be noted; this was yet future when the Lord Jesus spoke these words. The Church in its wider aspect came into being at Pentecost.

 

이것들은 동시에 성경에서 교회에 관한 오직 두 가지 개념이 있다. 흥미롭게도, 마태복음의 기록에 의하면 양 측면은 주 예수님 의해 언급되었다. 우리는 읽는다, “또 내가 네게 이르노니, 너는 베드로라. 이 반석 위에 내가 내 교회를 세우리니”(16:18). 반석은 베드로에 의한 고백이었다, “주는 그리스도시요 살아 계신 하나님의 아들이시니이다”(16:16), “내가 세우리니표현을 주목해야 한다, 이것은 주 예수님께서 이들 단어를 말씀하셨을 때 아직 미래이었다. 그 넓은 측면에서 교회는 오순절에 출현했다.

 

The Lord Jesus subsequently referred to what would later be understood to be the local church when an offended brother, having followed the procedures laid down and having failed to have his personal case dealt with, should finally “tell it unto the church” Matt.18.17. He could hardly tell this to any but a local church, nor could any but such a local company deal with it.

 

이어서 주 예수님은 나중에 형제가 죄를 범했을 때 지역교회에서 듣게 될 것을 언급하셨으며, 그의 개인적인 사건을 처리하는 데 실패한 것을 가지고 규정된 절차를 따르는 것과 함께 마지막으로 교회에게 그것을 말”(18:17)해야 할 것이다. 그는 아무에게도 도저히 이것을 말할 수 없었고, 지역교회 또한 아무것도 할 수 없었지만 이러한 지역 교제를 그것과 함께 다룬다.

 

http://www.assemblytestimony.org/

posted by 징검 다리