블로그 이미지
징검 다리
그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

calendar

1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Recent Post

theWord Bible Software

Category

Chapter 1 - The Church And The Churches
1 : 교회와 교회들(2)

데이비드 E. 웨스트, 영국

The Local Church

Local churches or assemblies are composed of baptised believers, “Then they that gladly received his word were baptized: and the same day there were added unto them about three thousand souls” Acts 2.41, gathered to the Name of the Lord Jesus Christ, “For where two or three are gathered together in My name, there am I in the midst of them” Matt.18.20. Such companies meet regularly, “they continued stedfastly” Acts 2.42, “Not forsaking the assembling of ourselves together” Heb.10.25, in a particular locality, e.g. “the church of God which is at Corinth” 1 Cor.1.2, according to the New Testament pattern.

 

지역 교회

 

지역 교회들이나 모임들은 침례를 받은 신자들로 구성되어 있으며, “그때에 그의 말을 기쁘게 받아들인 사람들이 침례를 받으매 바로 그 날에 삼천 혼 가량이 그들에게 더해지니라”(2:41) 주 예수 그리스도의 이름으로 모였다, “두 세 사람이 내 이름으로 함께 모인 곳에 나도 거기에 그들의 한가운데 있느니라”(18:20). 그러한 교제들은 특정지역에서 정기적으로 열렸다, “그들은 흔들리지 않고 머물렀다”( 2:42), “우리의 함께 모이는 일을 폐하지 말고”(10:25). 예를 들어 신약 성경의 모본을 따라서 고린도에 있는 하나님의 교회”(고전 1:2).

 

Each assembly is a spiritual fellowship, meeting for the breaking of bread, worship and prayer and the teaching of the Word of God. Such a company acknowledges the sole authority of the Word and the sovereign control of the Lord through the Holy Spirit Who indwells them, “Know ye not that ye (the assembly at Corinth) are the temple of God, and that the Spirit of God dwelleth in you?” 1 Cor.3.16. Spiritual gifts are recognised which are exercised under the control of the Spirit and for the edification of the church. The members of a local assembly practise in worship and prayer the priesthood of all believers and, by godly living and the judging of sin in their own lives and in the assembly collectively, recognise the holiness of the assembly as the temple of God.

 

각 모임은 떡을 떼기 위한 집회, 예배와 기도와 하나님의 말씀의 가르침, 영적 교제가 있다. 이러한 교제는 그들에게 거하시는 성령을 통하여 주님의 지배하시는 주권과 말씀의 유일한 권위를 인정한다, “너희(고린도 모임)가 하나님의 성전인 것과 하나님의 영께서 너희 안에 거하시는 것을 너희가 알지 못하느냐?”(고전 3:16). 영적 은사들은 교회의 덕을 세우기 위함과 성령의 통제하에 실행되고 있는 것이 인정된다. 지역모임의 지체들은 예배와 기도에서 모든 믿는 자들이 제사장직을 실행하며, 경건한 생활로 그들 자신의 삶과 집단적인 모임에서 죄를 판단하고, 하나님의 성전으로서 모임의 거룩함을 인식한다.

 

Figures Of The Church

The Church in its dispensational character, embracing every believer of this present age, is described under a number of figures; similar figures are used for the local assembly, but the distinction is always clear.

 

교회의 모형들

 

이 현 시대의 모든 신자를 포함하는 그 체제의 특성에서 교회는, 아래 모형들의 항목에 설명되어 있다; 유사한 모형들이 지역모임에 사용되지만, 구별은 항상 분명하다.

 

As a Building

The church is viewed as a spiritual edifice, a holy temple, and a sanctuary “for an habitation of God through the Spirit” Eph.2.22. Christ Himself is the Builder, “upon this rock I will build My church” Matt.16.18. The foundation is the ‘bedrock’ confession made by Peter, “Thou art the Christ, the Son of the living God” Matt.16.16. Nothing can hinder the building of this edifice, “and the gates of hell (Gk. hades) shall not prevail against it” Matt.16.18. Jesus Christ is the chief corner stone, “And are built upon the foundation of the apostles and prophets (i.e. the foundation laid by the apostles and prophets of the New Testament, in their teaching), Jesus Christ Himself being the chief corner stone” Eph.2.20. Peter having written, “Ye also, as lively stones, are built up a spiritual house” 1 Pet.2.5, goes on to quote from the prophecy of Isaiah, “Wherefore also it is contained in the scripture, Behold, I lay in Sion a chief corner stone” 1 Pet.2.6. The corner stone was laid at the foundation as a strong angle stone and gave strength and character to the building. All the living stones in this building are built in relation to Jesus Christ. The fact that the building is not yet complete and is in the process of being built is made clear, “In whom (Jesus Christ) all the building fitly framed together groweth unto an holy temple in the Lord” Eph.2.21.

 

건물로서

교회는 영적 건물, 거룩한 성전, 그리고 성소로 보인다, “성령을 통해 하나님의 거처로”(2:22). 그리스도 자신은 건축자이시다 내가 이 반석 위에 내 교회를 세우리니”(16:18). 기초는 베드로가 고백했던 반석이다 주는 그리스도시요, 살아계신 하나님의 아들이니이다”( 16:16). 아무도 이 건물의 건축을 방해할 수 없다 지옥(, 하데스)의 문들이 그것을 이기지 못하리라”(16:18). 예수 그리스도는 주요한 모퉁이 돌이시다 또 사도들과 대언자들의 기초 위에 세워진 자들이니라(, 그들의 가르침에 신약의 사도들과 선지자들에 의해 놓인 기초), 예수 그리스도께서 친히 으뜸 모퉁잇돌이 되시나니”(2:20). 베드로가 썼던 것으로 너희도 살아 있는 돌들로서 영적 집으로 건축되고”(벧전 2:5), 이사야의 예언에서 인용을 계속한다, “그런즉 성경 기록에도, 보라, 내가 선택한 보배로운 으뜸 모퉁이 돌을 시온에 두노니”(벧전 2:6). 모퉁이 돌은 건물에 강도와 특성을 주었으며 강한 모서리 돌로 기초를 놓았다. 이 건물의 모든 살아있는 돌은 예수 그리스도와 관련하여 지어진다. 사실 건물은 아직 완성되지 않았고, 건설 중에 있으며, 분명히 완성된다, “그분(예수 그리스도) 안에서 모든 건물이 꼭 맞게 함께 뼈대를 이루어 주 안에서 한 거룩한 전으로 자라가고”(2:21).

 

The local assembly at Corinth is described, not only as a tilled field, but also as a building, “ye are God’s husbandry, ye are God’s building” 1 Cor.3.9. When the church at Corinth is pictured in this way, Paul himself is said to have laid the foundation, “According to the grace of God which is given unto me, as a wise masterbuilder (architect), I have laid the foundation” 1 Cor.3.10; the foundation was Jesus Christ, “For other foundation can no man lay than that is laid, which is Jesus Christ” 1 Cor.3.11. There were other builders, e.g., teachers, who were warned to take care how they built upon the foundation, “But let every man take heed how he buildeth thereupon” 1 Cor.3.10.

 

고린도 지역모임은 경작되는 밭으로뿐만 아니라 또한 건물로 설명되고 있다, “너희는 하나님의 밭이요 하나님의 집이니라 “(고전 3:9). 고린도 교회가 이런 방식으로 묘사될 때, 바울 자신은 기초를 놓았다고 말하고 있다, “내게 주신 하나님의 은혜에 따라 내가 지혜로운 주건축자(건축기사)로서 기초를 놓았고”(고전 3:10); 기초는 예수 그리스도이셨다, “아무도 이미 놓은 기초 외에 능히 다른 기초를 놓을 수 없나니 이 기초는 곧 예수 그리스도시니라”(고전 3:11). 거기에 다른 건축가들, 즉 교사들이 있었다, 그들은 기초 위에서 세웠으며 돌아보는 방식을 취하며 훈계했던 사람들이다 다른 사람이 그 위에 세우되 저마다 어떻게 그 위에 세울지 주의할지니라”(고전 3:10).

 

The distinction is very clear; when Christ is the Builder, there can be no flaw in the work, however, when men are the builders, there can be failure and their work will be investigated at the Judgment Seat of Christ, “Now if any man build upon this foundation gold, silver, precious stones, wood, hay, stubble; every man’s work shall be made manifest: for the day shall declare it, because it shall be revealed by fire; and the fire shall try every man’s work of what sort it is” 1 Cor.3.12,13.

 

구분은 매우 분명하다; 그리스도께서 건축가인 때는, 일에 결함이 없을 수 있지만, 사람들이 건축가일 때, 그들의 일은 그리스도의 심판대에서 조사될 것이며 실패 할 수 있다, “만일 어떤 사람이 이 기초 위에 금이나 은이나 보석이나 나무나 건초나 짚을 세우면 각 사람의 일이 드러나리라. 그 날이 그것을 밝히 드러내리니 이는 그것이 불에 의해 드러나고 그 불이 각 사람의 일이 어떤 종류인지 시험할 것이기 때문이라”(고전 3:12,13).

 

As a Body

The Church in its wider aspect is clearly viewed as the body of Christ, “the church, which is His body, the fulness of Him that filleth all in all” Eph.1.22,23; this body is spiritual. Although the choice and purpose of God to form one body out of Jew and Gentile were in the eternal past, the choice became manifest and the purpose was fulfilled in time. There was a day when the body, the Church, came into being. The Church is seen as the whole body constituted one organic unity on the Day of Pentecost, Acts chapter 2; on that occasion in one Spirit were all believers of this present dispensation baptised into one body, irrespective of nationality, social status or even time, “For by one Spirit are we all baptized into one body, whether we be Jews or Gentiles, whether we be bond or free” 1 Cor.12.13. The verb translated “are baptized” is in the aorist or point tense in the Greek. This indicates firstly that in Paul’s time, this baptism had already taken place and secondly, it was something that must be regarded as a unique, never-to-be-repeated event.

 

몸으로서

광범위한 면에서 교회는 그리스도의 몸으로 분명하게 보인다, “교회는 그분의 몸이니 곧 모든 것 안에서 모든 것을 충만하게 하시는 분의 충만이니라”(1:23); 이 몸은 영적인 것이다. 비록 하나님의 선택과 목적이 유대인과 이방인 중에서 한 몸을 이루는 것으로 영원한 과거에 있었지만 선택은 분명하게 되었고, 목적은 필요한 때에 이루어졌다. , 교회가 출현했던 날이 있었다. 교회가 완전한 몸으로 보인 것은 사도행전 2장에서 오순절 날에 하나의 유기적인 단일성을 형성했다; 한 성령의 행사로 국적, 사회적 지위나 심지어 시간에 관계없이 한 몸으로 침례를 받은 이 현 체제의 모든 신자들이 있었다, “우리가 유대인이나 이방인이나 매인 자나 자유로운 자나 모두 한 성령에 의해 침례를 받아 한 몸 안으로 들어왔으며”(고전 12:13). “침례로 번역된 동사는 헬라어에서 부정과거 또는 가리키는 시제에 있다. 이것이 먼저 나타내는 것은 바울의 때에 이 침례가 이미 실행되었으며, 두번째로 그것은 유일한 것으로 간주되어야 하며 결코 되풀이되는 사건이 아닌 일이었다.

The body, in the mind of God, was complete at Pentecost even though, of course, millions have since been added to the Church. The figure of a body would impress upon us the fact of the completeness of the baptism – it is something finished. It would not be correct to suggest that a believer is baptised into the one body at conversion. We never read of a believer being put into the body, or added to the body, nor becoming a member on believing. He is a member of it and was constituted so at Pentecost, but at conversion, he begins to function as a member.

 

하나님의 마음에 몸은 물론 오순절에 비록 이행되었을지라도 수백만 년 전부터 교회로 더해져 있었다. 몸의 형태는 침례로 완성되는 사실을 우리에게 깊은 인상을 준다 - 그것은 완성된 것이다. 그것은 신자가 개종으로 한 몸에 침례 받았다고 제시하는 것은 옳지 않을 것이다. 우리는 결코 몸에 넣어지거나 추가되는 신자에 관해 읽을 수 없으며, 또한 믿음의 지체가 되는 것이 아니다. 그는 그것의 지체이며, 오순절에 그렇게 형성되었지만, 개종으로 그는 지체로서 기능을 시작한다.

 

In the Epistle to the Ephesians the body is viewed as the complement to the Head whereas in the Epistle to the Colossians the body is seen as complete in the Head, “And He is the head of the body, the church” Col.1.18. Multitudes of believers who are part of this body are now in heaven, they are “absent from the body (their bodies), and … present with the Lord” 2 Cor.5.8. Thus it would not be scriptural to speak of the whole company of believers living in the world at any one time as being ‘the church on earth’. A vital unity is indicated between Christ the Head and believers as members of His body.

 

에베소서에서 몸은 머리에 대해 보완하는 것으로 보이고 있는 것에 반하여 골로새서에서 몸은 머리에 완성으로 볼 수 있다 그는 몸인 교회의 머리라”)1:18). 이 몸의 한 부분인 신자들의 많은 이들이 지금 하늘에 있으며, 그들은 (그들의 몸들)을 떠나 주와 함께 거하는 …”(고후 5:8). 따라서 그것은 지상에 교회로 세상에서 어떤 한 시대를 살아가는 신자들의 모든 교제에 대해 말하는 것은 성경적이지 않을 것이다. 중요한 통일성은 그분의 몸의 지체들로 머리와 신자들을 그리스도 사이에서 나타내는 것이다.

 

However, “the church of God” – an expression describing a local company of Christians – is also viewed as a body, e.g., the church at Corinth, “Now ye are [the] body of Christ, and members in particular” 1 Cor.12.27. It is important to note that the definite article is not present here in the original Greek language of the New Testament. Whilst this body is distinguished from “the church, which is His body” Eph.1.22,23, it should, nevertheless, be characteristic of it in its unity. It is sad that at Corinth, the very opposite was true, for Paul says “I hear that there be divisions (schisms) among you” 1 Cor.11.18.

 

그러나 하나님의 교회-그리스도인들의 지역적 교제를 설명하는 표현또한 몸으로 보이고 있다, , 고린도 교회, “이제 너희는 그리스도의 몸이요 개별적으로 지체니라”(고전 12:27). 그 명확한 기사는 신약 성경의 헬라어 원어에는 여기에 존재하지 않는다는 것을 주의함이 중요하다. 동시에 이 몸은 그분의 몸인 교회”( 1:22,23)에서 구별되고 있으며, 그럼에도 불구하고, 그 통일성에서 그것에 관해 특징을 나타내어야 한다. 그것은 고린도에서 바로 정반대의 사실이었다는 것은 슬픈 일이다, 바울은 말한다, “너희 가운데 분쟁(분파)이 있다는 것을 내가 듣고”(고전 11:18).

 

The relationship of each member to “the church, which is His body” is based solely upon salvation; thus, “that He might reconcile both (Jew and Gentile) unto God in one body by the cross” Eph.2.16, and, “That the Gentiles should be fellowheirs, and of the same body” Eph.3.6.

 

그분의 몸인 교회에 대한 각 지체의 관계는 유일하게 구원을 기반으로 하고 있다; 따라서, “또 십자가로 그 원수 되게 하는 것을 죽이사 친히 십자가로 이 둘(유대인과 이방인)을 한 몸으로 하나님과 화해하게 하려 하심이라”(2:16), 그리고 이방인들이 그리스도 안에서 동료 상속자가 되고”(3:6).

 

However, when the truth of the local assembly is considered, it is found that it is entered by reception; an example of this is seen in the case of Saul of Tarsus who “assayed to join himself to the disciples” Acts 9.26. Such reception will have been preceded by salvation and baptism: this is clear from the familiar passage in Acts chapter 2 where “they that gladly received his (Peter’s) word were baptized: and the same day there were added unto them about three thousand souls” Acts 2.41.

 

그러나 지역 모임의 진리를 생각할 때, 그것은 영접에 의해 들어가는 것이 발견된다; 이것의 예는 다소의 사울의 경우에 볼 수 있다 제자들과 합류하려 하였으나”(9:26). 이러한 영접은 구원과 침례가 선행 될 것이다: 이것은 사도행전 2장에 잘 알려져 있는 구절에서 분명하다 (베드로)의 말을 기쁘게 받아들인 사람들이 침례를 받으매 바로 그 날에 삼천 혼 가량이 그들에게 더해지니라”( 2:41).

 

When writing to the believers at Corinth, Paul mentions a situation where “the whole church (local) be come together into one place … and there come in those that are unlearned, or unbelievers” 1 Cor.14.23, who evidently do not form part of it. The identity of the “unbelievers” is clear. Those who are “unlearned” are distinct from the “unbelievers”: the reference therefore is to those who are saved but who lack instruction. Such are members of “the church, which is His body” but are not yet members of the local assembly.

 

고린도에 있는 신자들에게 바울이 상태를 언급하며 쓸 때 (지역) 교회가 다 같이 한 곳에 모여 모두 배우지 못한 자나 믿지 않는 자들이 들어와서”(고전 14:23), 분명히 그것의 일부를 형성하지 않는다. “믿지 않는 자들의 정체는 분명하다. “배우지 못한사람들은 믿지 않는 자들과 다르다 : 언급하는 것은 구원받은 사람들이지만 가르침이 부족한 사람이다. 이와같이 그분의 몸인 교회의 지체들이지만 아직 지역모임의 지체가 아니다.

 

Then again, although the truth of “the body” is not set forth as such in the Epistle to the Galatians, nevertheless, Paul writing concerning the wider aspect of the Church says, “There is neither Jew nor Greek, there is neither bond nor free, there is neither male nor female: for ye are all one in Christ Jesus” Gal.3.28. Yet in the local assembly, there is, of course, a distinction between the sexes, thus for instance, “Let your women keep silence in the churches: for it is not permitted unto them to speak” 1Cor.14.34, and “I will therefore that men (the males) pray every where, lifting up holy hands, without wrath and doubting” 1 Tim.2.8. The truth of headship is set forth in the opening section of 1 Corinthians chapter 11; there it is taught that in the gatherings of the local assembly, the woman is to have her head covered, whilst the man is to have his head uncovered.

 

그 다음 다시 몸의 진리이지만 갈라디아서에서는 이와같이 진술하지 않고 있으며, 그럼에도 불구하고 바울은 교회의 광범위한 측면과 관련하여 기록하며 말한다, “거기에는 유대인이나 그리스인이 없고 매인 자나 자유로운 자가 없으며 남자나 여자가 없나니 너희는 다 그리스도 예수님 안에서 하나이니라”(3:28). 그러나 지역 모임에서는 물론 남녀 사이의 구별이 있으며, 따라서 이르테면, “너희의 여자들은 교회 안에서 잠잠할지니 말하는 것이 그들에게 허락되지 아니하였고”(고전 14:34), “그러므로 나는 모든 곳에서 남자들(남성들)이 진노하거나 의심하지 않고 거룩한 손을 들어 기도하기를 원하노라”(딤전 2:8). 머리되심의 진리는 고린도전서 11장의 시작 부분에 진술하고 있다; 그것은 지역모임의 집회에서 여자들은 그녀의 머리를 가릴 것에 대해, 동시에 남자는 그의 머리를 가리지 않는 것을 가르치고 있다.

 

http://www.assemblytestimony.org/

posted by 징검 다리