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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Chapter 1 - The Church And The Churches
1 : 교회와 교회들(3)

데이비드 E. 웨스트, 영국

As the Bride

‘The bride of Christ’ is an expression not found, as such, in the Scriptures. However, the concept is strongly implied in Ephesians chapter 5, “For this cause shall a man leave his father and mother, and shall be joined unto his wife, and they two shall be one flesh. This is a great mystery: but I speak concerning Christ and the church” vv.31, 32. The present writer is convinced that “the bride, the Lamb’s wife” Rev.21.9, is one and the same as “the church, which is His body”. She is viewed as absolutely pure and prepared, “His wife hath made herself ready. And to her was granted that she should be arrayed in fine linen, clean and white: for the fine linen is the righteousness (righteous acts) of saints” Rev.19.7,8. Nothing but reality marks the Church in her bridal character.

 

신부로서

그리스도의 신부는 성경에서 그와 같은 표현이 발견되지 않는다. 그러나 개념은 에베소서 5장에서 강력하게 함축되어 있다, “이런 까닭에 남자가 자기 아버지와 어머니를 떠나 자기 아내와 결합하여 그들 둘이 한 육체가 될지니라. 이것은 큰 신비라. 그러나 내가 그리스도와 교회에 대하여 말하노라”(31,32). 현재 필자는 확신하고 있는 것은 신부 곧 어린양의 아내”(21:9)그분의 몸인 교회와 동일하다. 그녀는 절대적으로 순수하고 준비가 된 것으로 보인다, “그분의 아내가 자신을 예비하였도다. 또 그녀가 깨끗하고 희고 고운 아마포 옷을 차려입도록 허락하셨는데 그 고운 아마포는 성도들의 의(의의 행위들)니라”(19:7,8). 그러나 아무것도 현실은 그녀의 신부의 특성으로 교회를 표시하지 않는다.

 

However, the story is different in 2 Corinthians chapter 11, where the local assembly at Corinth is viewed as “a chaste virgin … espoused … to one husband” v.2, ready to be presented by Paul to Christ. Whilst the assembly is set forth as a virgin awaiting marriage, Paul has fears that she might become defiled, “But I fear, lest by any means, as the serpent beguiled Eve through his subtilty, so your minds should be corrupted from the simplicity that is in Christ” v.3. Christ has no such fears regarding His bride, there is no possibility of defilement in her.

 

그러나, 기사는 고린도후서 11장에서 다르다, 고린도 지역모임은 그리스도께 바울에 의해 드려질 준비가 된 순결한 한 처녀로 한 남편에게 정혼시켰기 때문이라”(2)로 보인다. 동시에 모임은 결혼을 기다리는 처녀로 진술하고 있으며, 바울은 그녀가 더럽혀질 수도 있다는 것을 두려워했다, “그러나 뱀이 자기의 간교함으로 이브를 속인 것 같이 어떤 방법으로든 너희 마음이 그리스도 안에 있는 단순함에서 떠나 부패될까 내가 두려워하노라”(3). 그리스도께서는 그분의 신부에 대한 그런 두려움이 없으며, 그녀의 더럽혀질 어떤 가능성도 없다.

 

As a Flock

The Lord Jesus said, “And other sheep I have, which are not of this fold (Gk. aule): them also I must bring, and they shall hear My voice; and there shall be one fold (Gk. poimne – the word means ‘flock’), and one shepherd” Jn.10.16. The one flock comprises the whole family of God made up of believing Jews and Gentiles. Under the old covenant, Israel was kept within the boundary walls of the Law; under the new economy, the flock of true believers is kept together by attraction to the Shepherd. “A fold is a circumference without a centre; a flock has a centre without a circumference” (H. P. Barker).

 

무리로서

주 예수님께서 말씀하셨다 또 이 우리(aujlh, 아울레)에 속하지 않은 다른 양들이 내게 있으므로 그들도 내가 반드시 데려오리니 그들이 내 음성을 듣겠고 이로써 한 우리(poivmnh,포임네에-무리를 의미하는 단어)와 한 목자가 있으리라”(10:16). 한 무리는 믿는 유대인과 이방인들로 구성된 하나님의 전 가족을 포함한다. 옛 언약 아래서 이스라엘은 율법의 테두리 내에 유지되고 있었다; 새로운 질서 아래서 참된 신자들의 무리는 목자에게 이끌려 함께 유지된다. “우리는 중심이 없는 경계선이며; 무리는 경계선이 없는 중심이었다”(H.P. 바커).

 

The local assembly is also referred to as “the flock”. Paul says to the elders of the church at Ephesus, “Take heed therefore unto yourselves, and to all the flock, over the which the Holy Ghost hath made you overseers, to feed the church of God” Acts 20.28. Clearly the “flock” is “the church of God”, the local assembly at Ephesus. Peter, who himself was exhorted by the Lord Jesus to “Feed My sheep” Jn.21.17, writes to fellow-elders, “Feed the flock of God which is among you” 1 Pet.5.2.

 

지역모임은 또한 무리라고 언급되고 있다. 바울이 에베소에서 교회의 장로들에게 말한다 그러므로 너희 자신과 모든 양 떼에게 주의를 기울이라. 성령님께서 너희를 그들의 감독자로 삼으사 하나님의 교회”( 20:28). 분명하게 무리는 에베소 지역모임인 하나님의 교회이다. 베드로 그 자신은 내 양을 먹이라”(21:17)시는 주 예수님에 의해 권고 받았으며, 동료 장로들에게 기록하기를 너희 가운데 있는 하나님의 양 떼를 먹이고”(벧전 5:2).

 

The New Jerusalem

The apostle John writes, “And I John saw the holy city, new Jerusalem, coming down from God out of heaven” Rev.21.2. Thus the term “new Jerusalem” is used symbolically of the Church in its wider aspect; it is not to be confused with a restored Jerusalem on the Millennial earth. Twice in Revelation chapter 21 the holy city is seen coming down from God out of heaven (the third heaven untouched by the dissolution of the former things). The coming down of v.2 takes place 1000 years after the coming down of v.10. The latter is at the commencement of the Millennial age, but the former is in eternity. The term “city” is suggestive of the Lord’s administrative centre; in the midst of His glorified Church He will exercise universal government. This symbolism is not used of the local church.

 

새 예루살렘

사도 요한은 기록했다 나 요한이 보매 거룩한 도시 새 예루살렘이 하늘에서 하나님으로부터 내려오더라”(21:2). 따라서 새 예루살렘용어는 그 광범위한 측면에서 교회에 관해 상징적으로 사용된다; 그것은 지상 천년왕국에 복원된 예루살렘과 혼동해서는 안 된다. 두 번째 계시록 21장에 거룩한 도시는 하늘을 벗어나 하나님으로부터 내려오는 것이 보인다(셋째 하늘은 예전​​ 것들의 소멸에 의해 손상되지 않음). 2절의 내려 오는 것은 10절의 내려 온 1000년 후 이루어진다. 후자는 천년 시대의 시작에서이지만, 전자는 영원에 있다. “도시용어는 주님의 다스리시는 중심의 암시이며; 그분의 영광된 교회의 중심에서 그분께서는 만국을 다스리심을 행사하실 것이다. 이 상징은 지역 교회에 사용되지 않는다.

 

One New Man

The enmity that existed between Jew and Gentile in a former day has now been abolished in Christianity. The result is that corporately in the Church there is no longer “the twain”, Jew and Gentile, but a new creation in Christ, “for to make in Himself of twain one new man” Eph.2.15. Again this symbolism is not used of the local church.

 

한 새사람

이전 시대에 유대인과 이방인 사이에 존재했던 원수는 지금의 기독교에서 폐지되었다. 그 결과 집합적인 교회 안에서 유대인과 이방인 둘로 나뉘어짐은 더 이상 없지만, 그리스도 안에서 이 둘을 자기 안에서 하나의 새 사람”(2:15)인 새 피조물이다. 다시 이 상징은 지역 교회에서 사용되지 않는다.

 

Contrasts Between The Church And The Churches

Paul wrote that “we are members of His body, of His flesh, and of His bones” Eph.5.30, and since no saint can be severed from “the church, which is His body”, this underlines the indissoluble relationship of the believer with Christ! However, it is very different when we come to 1 Corinthians chapter 5 and see that it is possible for one to be put away from the local assembly for moral evil, “But now I have written unto you not to keep company, if any man that is called a brother be a fornicator, or covetous, or an idolater, or a railer, or a drunkard, or an extortioner; with such an one no not to eat … Therefore put away from among yourselves that wicked person” vv.11,13. One propagating false doctrine would also come under the discipline of the assembly. Paul speaks of Hymenaeus and Alexander who were guilty of blaspheming, i.e. speaking contemptuously of God and His Word, and in the exercise of his apostolic authority Paul adds, “whom I have delivered unto Satan” 1 Tim.1.20. Thus discipline by a local assembly may necessitate excommunication, but nothing can sever a believer from the body of Christ.

 

교회와 교회들 간의 대조

 

바울이 기록했던 것은 우리는 그분의 몸과 그분의 살과 그분의 뼈들에 속한 지체들이니라”(5:30), 그리고 어떤 성도라도 그분의 몸인 교회에서 끊어질 수 없기 때문에, 이것은 그리스도와 신자를 분리할 수 ​​없는 관계를 강조한다! 그러나 우리는 고린도전서 5장에 왔을 때 매우 다른 것이 있으며 그것은 도덕적 악에 대해 지역모임에서 내어쫓기는 사람에 대한 가능성을 본다, “그러나 내가 이제 너희에게 쓴 것은 만일 형제라 불리는 어떤 사람이 음행하는 자이거나 탐욕을 부리는 자이거나 우상 숭배자이거나 욕설하는 자이거나 술 취하는 자이거나 강탈하는 자이거든 사귀지도 말고 그런 자와는 함께 먹지도 말게 하려 함이라. … 그러므로 그 사악한 자를 너희 가운데서 내쫓으라”(11-13). 한가지 거짓 교리가 퍼지는 것은 또한 모임의 징계 아래 나타날 것이다. 바울은 중상 모략하는 죄를 범한 자였던 후메네오와 알렉산더를 말한다, 즉 하나님과 그분의 말씀을 경멸하며 말하고, 그의 사도적인 권한의 행사에서 바울은 추가했다 내가 그들을 사탄에게 넘겨준 것은”(딤전 1:20). 따라서 지역모임의 징계는 파문(출교)을 필요로 할 수 있지만 아무 것도 그리스도의 몸에서 신자를 끊을 수 없다.

 

Finally, “the church, which is His body” has eternal character. It will be brought into His immediate presence and presented to Him, glorified, “that He might present it to Himself a glorious church, not having spot, or wrinkle, or any such thing; but that it should be holy and without blemish” Eph.5.27. The Church will be the nearest to Him as His body and the dearest to Him as His bride. However, it is clear that a local church can be removed in judgment. The Lord Jesus says through the angel of the church of Ephesus, “Remember therefore from whence thou art fallen, and repent, and do the first works; or else I will come unto thee quickly, and will remove thy candlestick out of his place, except thou repent” Rev.2.5. The solemn fact is that the possibility of the removal of the testimony is not for moral evil or for doctrinal error, but for leaving their first love.

It should be noted that the testimony of every local assembly will terminate when the Lord Himself returns for His own: there will be no local churches in heaven!

 

마지막으로, “그리스도의 몸인 교회는 영원한 특성을 가졌다. 그것은 그분의 즉각적인 임재를 가져오게 될 것이며 그분에게 드려진 영광됨이다, “그것을 점이나 주름이나 그런 것이 없는 영광스런 교회로 자기를 위해 제시하려 하심이며 교회가 거룩하고 흠이 없게 하려 하심이라”(5:27). 교회는 그분의 몸으로 그분에게 가까울 것이고 그분의 신부로서 그분에게 소중할 것이다. 그러므로 지역 교회는 심판에서 제외될 수 있다는 것이 분명하다. 주 예수님께서는 에베소 교회의 천사들을 통해서 말씀하신다, “그러므로 네가 어디로부터 떨어졌는지 기억하고 회개하여 처음 행위를 하라. 만일 그리하지 아니하고 네가 회개하지 아니하면 내가 속히 네게 가서 네 등잔대를 그것의 자리에서 옮기리라”( 2:5). 엄숙한 사실은 그 증거의 제거에 관한 가능성이 도덕적 악이나 교리적 오류에 대해서가 아니다, 그러나 처음 사랑을 버린 것에 대한 것이다.

 

모든 지역 모임의 증거는 주님 스스로 그분 자신을 위해 돌아오실 때 끝이 날 것임을 주목해야 할 것이다: 거기에 하늘에는 어떤 지역 교회들도 없을 것이다!

 

http://www.assemblytestimony.org/

posted by 징검 다리