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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Chapter 3-The Local Church And Its Construction
3: 지역 교회와 그 건설(1)

톰 윌슨

The Bible’s opening pages use the commonest of the Hebrew verbs translated “to build” (A.V. “made”, Gen.2.22) of construction work that took place before a man ever engaged in building. The Builder was the Lord God Himself; to man He brought what He had made. It was not a building where the man Adam might find shelter: to our knowledge there was no need of shelter in Eden, but a woman whom the Lord God had built. He brought the woman to Adam, who named her “woman, because she was taken out of man” Gen.2.21-24. The Bible closes with scenes that reveal “a city which hath foundations, whose builder and maker is God” Heb.11.10, thus confirming that the Builder Whose work He allowed Adam to name, is still involved in construction.

 

성경의 시작 페이지는 이제까지 사람이 건물에 관여하기 이전에 있었던 역사(役事)세우기”(AV “만듦”, 2:22)로 번역된 히브리어 동사 중에 가장 일반적인 것을 사용한다. 건축자는 주 하나님 자신이셨으며; 그분은 친히 만드신 것을 사람에게 가져오셨다. 그것은 그 사람 아담을 쉴 곳을 찾을 수 있는 건물이 아니었다: 우리의 지식으로 에덴에는 쉴 곳이 필요가 없었지만, 여자는 주 하나님께서 지으셨던 사람이었다. 그분께서는 그녀의 이름을 지었던 아담에게 여자를 데려오셨다, “그녀를 남자에게서 취하였으니 여자라”( 2:21-24). 성경은 이는 그가 기초들이 있는 한 도시 그것의 건축자와 만드신 분은 하나님이시니라”( 11:10)고 드러내는 장면과 함께 마감한다. 따라서 확증하는 것은 그분의 건축자의 일은 그분께서 이름 짓도록 아담에게 허락하셨던 건설에 여전히 포함되어 있다.

 

The Old Testament also details much that men have built: the tower in the plain of Shinar, Gen.11.2-5; Pharaoh’s treasure cities Pithom and Raamses, Ex.1.11; the tabernacle and its furnishings, Exodus chapters 25-40; the first temple in Jerusalem and its furnishings, 1 Kings chapters 5-8, 2 Chronicles chapters 2-7; the other houses that Solomon built, 1 Kgs.7.1-12; the second temple in Jerusalem, Ezra chapters 2-6; and other buildings including, for example, “great Babylon” that Nebuchadnezzar built, Dan. 4.30. We know the delight the disciples took in the temple enlarged and embellished by Herod the Great, Matt.24.2; Mk.13.1; Lk.21.5. It was renowned for its magnificent architecture of cream stone and gold facade.

 

구약 성경은 또한 사람들이 세운 많은 것을 상술한다: 시날 평지에서 탑( 11:2-5), 바로의 국고성 비돔과 라암셋( 1:11); 성막과 가구( 25-40); 첫 번째 예루살렘 성전과 그 가구들(왕상 5-8, 대상 2-7); 솔로몬이 지은 다른 집(왕상 7:1-12); 두 번째 예루살렘 성전( 2-6); 그리고 다른 건물들 포함, 예를 들어 느부갓네살이 만든 큰 바빌론”( 4:30). 우리는 헤롯 대왕에 의해 확대되고 꾸며졌던 성전에서 제자들이 가졌던 기쁨을 알고 있다( 24:2; 13:1; 21:5). 그것은 담황색 돌과 금을 입힌 웅장한 건축물로 유명했다.

 

The New Testament is also replete with other references to building. The Sermon on the Mount (Matthew chapters 5-7) closes with the Lord Jesus Himself using the figure of building to underscore the importance of hearing His sayings and doing them, Matt.7.24-27. He was illustrating that His sayings provided the only rock upon which a life might be built; all other foundations were sand and would not withstand the rain, floods and winds that inevitably would assail. He also used the same figure to describe a work in which He Himself would engage, indeed one in which only He would engage – the work of building His Church, Matt.16.13-18. The Lord also owned that there were others building who had no place for Him or His teaching in what they were intent on establishing. He exposed their clandestine plans, when He declared: “The stone which the builders rejected, the same is become the head of the corner” Matt.21.42. In what those builders (whom Peter clearly identified as Israel’s rulers, elders and scribes, Acts 4.11) were building He would be given no part. Little did they know that their building would have no future. Indeed, no more than 40 years later, all they were building would be like the temple in which they gloried; there would not be left one stone upon another that would not be thrown down, Matt.24.2. But what He would build would be for eternity and consequently there would be “glory in the church by Christ Jesus, throughout all ages, world without end” Eph.3.21.

 

신약 성경도 또한 건물에 대한 다른 언급들로 가득 차 있다. 산상 수훈( 5-7)은 그분의 말씀을 듣고 행하는 그들에게 중요성을 강조하기 위해 주 예수님 자신이 건물의 형태를 사용하며 마친다( 7:24-27). 그분은 그분의 말씀을 설명하셨던 것은 삶에서 세울 수도 있는 유일한 바위를 제시하셨다; 모든 다른 기초들은 모래이었고 비, 홍수와 바람이 불가피하게 몰아치는 것을 견딜 수 없을 것이다. 그분은 또한 그분 자신이 참여하실 일을 설명하기 위해 같은 형태로 사용된 실제적인 하나에만 참여하실 것이다 - 그분의 교회를 건축하는 일( 16:13-18). 주님은 또한 다른 건물이 있었던 것을 인정하셨으며 그들이 세우기에 열심이 있었던 것에 그분의 가르침이나 그분을 위한 아무 장소가 없었다. 그분은 그분께서 선언하셨을 때 그들의 비밀 계획을 드러내셨다: “건축자들이 버린 돌 바로 그 돌이 모퉁이의 머릿돌이 되었나니”( 21:42). 어떤 건축자들(베드로가 분명하게 이스라엘의 지배자, 장로들과 서기관들로 동일시 했던 자들, 4:11)에는 그분께서 아무 역할을 부여하지 않을 건축이었다. 그들은 미래가 없을 그들의 건축인 것을 조금도 알려고 하지 않았다. 실제적으로 40년이 아닌 더 지나서야 그들이 건축했던 모두가 그들이 영광으로 여겼던 성전과 같이 될 것이다; 돌 하나도 다른 돌 위에 남지 아니하고 다 무너지리라( 24:2), 그러나 그분께서 지으실 것은 영원히 있을 것이며, 그 결과적으로 영광이 그리스도 예수님을 통해 교회 안에서 모든 시대에 걸쳐 끝없는 세상까지”( 3:21) 있을 것이다.

 

The vocabulary of construction is commonly used in the New Testament. The metaphor of building occurs in the Acts of the Apostles, Romans, 1 and 2 Corinthians, Galatians, Ephesians, Colossians, 1 Thessalonians, 1 Timothy, Hebrews, 1 Peter and Jude. The word “edify”, oikodomeo, that occurs much in the Pauline letters is the very Greek word elsewhere translated “build” in the New Testament. He uses it in respect of building up the Christian’s spiritual constitution with wholesome spiritual food, in the same way that a healthy balanced diet of wholesome food would build up the physical constitution, Rom.14.19; 15.2,20 et al. However, the individual’s spiritual development is not the focus of the building metaphor in passages like Matt.16.13-18; 1 Cor.3.9-15; Eph.2.19-22; Heb.3.1-6; 1 Pet.2.4-9. In four of those five passages, the context does not relate to building up an individual. There the construction metaphor is used of building “my Church” Matt.16.18; “an holy temple” Eph.2.21; “an habitation of God” Eph.2.22; “His [God’s] own house” Heb.3.6; “a spiritual house” 1 Pet.2.5. Clearly in each of these four passages individuals are seen as the building stones of which these spiritual edifices are constructed. The exception in that list of building metaphors is 1 Corinthians chapter 3, which is not about the individual being built up in his most holy faith, nor about him being a living stone in a building. In this present time, and until the Lord comes to rapture His saints, as we shall observe, there can be glory to God in a local assembly gathered to the name of the Lord Jesus Christ, as exercised saints build into it gold, silver and precious stones. As noted above, in the Church that the Lord Jesus is building, there will be glory to God eternally, as Eph.3.21 confirms.

 

건축의 어휘는 일반적으로 신약성경에서 사용된다. 건물의 비유는 사도행전, 로마서 1,2, 고린도전서, 갈라디아서, 에베소서, 골로새서, 데살로니가전서, 디모데전서, 히브리서, 베드로전서와 유다서에 발견된다. “세우다단어인 oijkodomevw(오이코도메오)가 바울 서신들에서 많이 발견되는 것은 신약성경에서 다른 곳에 세우다로 번역된 바로 그 헬라어 단어이다. 그분께서는 건전한 음식의 건강한 균형식이 물질적인 체질 위에 세울 동일한 방식으로 건전한 영적 음식과 함께 그리스도인들의 영적 구성 위에 건물과 관련하여 사용한다( 14:19; 15:2,20 그 외). 그러나, 개인의 영적 개발은 마 16:13-18; 고전 3:9-15; 2:19-22; 3:1-6; 벧전 2:4-9 같은 구절들에는 건축에 관한 비유의 초점이 아니다. 이것들 다섯 구절의 네 가지에서 문맥은 개인에게 건축과 관련시키지 않는다. 건축의 비유는 내 교회라는 건물이 사용된다(16:18); “거룩한 성전”( 2:21); “하나님의 거소”( 2:22); “그분의 (하나님의) 자기 집”( 3:6); 영적인 집”(벧전 2:5). 분명히 이들 네 구절의 개별적인 각 안에 영적 건물들이 구성된 이것들에 관해 건축용 돌들로 본다. 고린도전서 3장에 있는 건물을 비유하는 목록에 예외는 자신의 가장 거룩한 믿음으로 세우고 있는 개인에 관한 것이 아니라 또한 건축으로 살아있는 돌이 되는 자신에 관한 것도 아니다. 이 현 시대에 그리고 그분의 성도들의 휴거를 위해 주님께서 오실 때까지 우리가 준수하여야 함같이 성도들이 실행했던 그 금과 은과 보석으로 세우는 것처럼 주 예수 그리스도의 이름으로 모인 지역 모임에서 하나님께 영광이 될 수 있다. 상술 한 바와 같이, 주 예수께서 건물이신 교회 안에서 엡 3:21에 확인하는 것처럼 영원히 하나님께 영광이 될 것이다.

 

Building is the third metaphor Paul uses in 1 Corinthians chapter 3. The first metaphor he uses is about feeding babies in a nursery, vv.1-5; the second about planting and watering in the field, vv.6-9a; the third is about building. The apostle makes it clear that he is describing metaphorically his ministry and that of others, for he describes the babies being fed as “babes in Christ” v.1; the field as “God’s husbandry” (“God’s tilled land”, R.V. margin), v.9; and the building as “God’s building” vv.9b-15. The purpose of the metaphors is immediately apparent: it is not to make much of the servants, as the apostle will make plain in chapter 4, but to emphasise that everyone who is privileged to be a child in God’s family or a plant in His tilled field or a builder in His house is responsible to God Himself. How often we need reminding that the assembly in a locality is the assembly (or church) of God, 1.2! Later Paul will describe another assembly as “the house of God, which is the church of the living God, the pillar and ground of the truth” 1 Tim.3.15. What holy privilege to be associated with the assembly of God! How solemn the responsibility! How sobering to consider: God Himself owns that assembly as His!

 

건축은 고린도전서 3장에서 사용하는 바울의 세 번째 상징이다. 그가 사용하는 첫 번째 비유는 육아에서 아기에게 먹이를 주는 것이다(1-5); 두 번째는 들판에서 심고 물 주는 것에 대해(6-9); 세 번째는 건축에 대해서이다. 사도는 그가 자신의 사역을 비유적으로 설명하고 있다는 것을 분명하게 그것을 말하고 있으며, 다른 사람들 중에 그가 그리스도 안에 있는 갓난 아이들”(1)로 먹이는 아기들을 설명한다; 들판은 하나님의 밭”(하나님의 경작된 땅, RV난외)(9); 그리고 건물은 하나님의 집”(9-15). 비유의 목적은 바로 명백하다: 그것은 사도가 4장에서 분명히 할 것으로 종들에 관해 많이 말하지 않지만, 강조하려는 것은 모든 사람이 하나님의 가족의 자녀 또는 그분의 경작된 들판의 식물이나 그분의 집에서 건축자가 하나님 그분 자신에 대해 책임이 있게 될 특권이 있다. 얼마나 자주 우리는 지역에 있는 모임이 하나님의 모임(또는 교회)인 것을 기억해야 하는 필요가 있다(1:2)! 나중에 바울은 모임을 또 다르게 설명할 것이다, “이 집은 살아 계신 하나님의 교회요 진리의 기둥과 터니라”(딤전 3:15). 얼마나 하나님의 모임과 연관될 수 있는 거룩한 특권인가! 얼마나 엄숙한 책임인가! 얼마나 냉정하게 마음을 쓰는가: 하나님 자신의 소유인 그분의 모임을!

 

1 Corinthians chapter 3 is clearly about building in a local assembly context; albeit building up the assembly would also bring blessings to those in its fellowship, which would build them up as individuals. In chapters 12-14 and particularly in chapter 14, where the word group “edify” occurs seven times, the apostle will deal with how the building of the church, vv.4,12, builds up the individual whose understanding is not unfruitful. The Holy Spirit’s emphasis here is not on the individual saint, but upon the foundation and the materials used by the builder.

 

고린도전서 3장에는 지역모임 환경에서 건축에 대해 분명하다; 비록 모임을 세우는 것임에도 불구하고 그들을 개인적으로 세울 그 교제에서 축복을 가져올 것이다. 12-14장과 특히 14장에서 일곱 번 나타나는 덕세움단어 그룹에서 사도는 교회의 세우는 방식을 다룰 것이고(4,12), 개인적 세움을 분별하는 자는 열매 없는 자가 아니다. 여기에서 강조하는 성령의 것은 개인적인 성도에는 없지만, 기초와 재료들 위에 건축자에 의해 사용된다.

 

It is worthy of repeated emphasis that the materials in the building of which Paul speaks are not individual saints, who are “no more strangers and foreigners” Eph.2.19, and who “hold fast the confidence and the rejoicing of hope unto the end” Heb.3.6. The apostle is not referring to stones which are they who have “tasted that the Lord is gracious” 1 Pet.2.3, and have “like precious faith” 2 Pet.1.1. In 1 Cor.3.12, the building materials, “gold, silver, precious stones, wood, hay, stubble”, are not of equal value; it would be inappropriate to use of them the phrase “like precious”. Indeed some of those materials will be “revealed by fire” to be of no value in the sight of God. When gold, silver and precious stones are built into that spiritual structure, clearly it redounds to the glory of God.

 

그것은 바울이 말하고 있는 건축의 재료는 성도들 개인이 아닌 것을 반복해서 강조할만한 가치가 있는 것이다, “더 이상 낯선 자도 아니요 외국인도 아니요”( 2:19), 그리고 소망의 확신과 기쁨을 끝까지 굳게 붙들면 우리가 그분의 집이니라”( 3:6). 사도는 그들이 주의 은혜로우심을 맛보았으면 그리하라”(벧전 2:3), 그리고 동일하게 보배로운 믿음”(벧후 1:1)을 가진 자들인 돌을 언급함이 아니다. 고전 3:12에서 건축 자재 , , 보석, 나무, , 은 동일한 가치가 아니다; 그것은  동일한 보배라는 표현을 그것들에 사용하기는 부적절할 것이다. 실제로 그것들 재료의 일부는 하나님의 보시기에 아무 가치 없으며 불로 드러나게될 것이다. , , 보석이 영적 건물로 세워질 때 분명히 그것은 하나님의 영광을 높인다.

 

1 Corinthians – Permanent Guidance

1 Corinthians is an important letter from a number of standpoints. One interesting facet of its writing is that, whilst dealing with matters arising in the assembly at Corinth, the apostle Paul had deliberately stayed away from Corinth and communicated with them in this inspired letter. Its teaching being committed to permanent record was furnishing assemblies with the resources they would need in the period when apostles like Paul would no longer be with them. The apostles were foundational gifts given only in the first century, Eph.2.20. The risen Head never intended to gift another batch of apostles at any later time. The apostles have completed their work and left us inspired letters to guide us in their absence. Among the saints at Corinth, not all were spiritual enough to recognise that Paul was not absenting himself for selfish, carnal reasons. They could not be expected to recognise that Paul’s absence would bequeath to generations of Christians another inspired letter of lasting significance. But the Corinthians could be expected to have more confidence in Paul than they were evidencing. He had not lost interest in them, nor had he become occupied with others to their exclusion. His absence was testing the assembly’s preparedness to maintain conditions in which God would be glorified among them. It was in his absence from them that there was provided what was to prove permanent, written guidance to both the Corinthian assembly and others who in their day would seek to serve the same Lord. Moreover, his absence afforded them an opportunity to deal with corrupting influences that had been allowed to develop in the assembly.

 

고린도전서 영구적인 모본

 

고린도전서는 많은 관점으로부터의 중요한 편지이다. 그 기록 중 한가지 흥미로운 점은 고린도 모임에서 일어나는 문제들을 동시에 다루는 것이다, 사도 바울은 의도적으로 이 영감받은 편지에서 고린도에서 멀리 떨어져 그들에게 전달했다. 그것의 영구한 기록을 위임 받은 가르침은 그것들이 바울과 같은 사도들이 더 이상 그들과 함께하지 않을 때 이 시대에 필요할 자원과 모임들의 비품이었다. 사도들은 1세기에만 주어진 기초적인 은사들이었다( 2:20). 부활하신 머리는 나중 시대에 사도들의 또 다른 무리의 은사에 대해 전혀 고려하지 않으셨다. 사도들은 그들의 일을 마쳤고 그들의 부재에서 우리를 안내할 영감받은 편지들을 우리에게 남겼다. 고린도의 성도들 중에 모두가 바울은 이기적이고, 육체적인 이유로 그 자신을 멀리하지 않았음을 인식할 수 있을 만큼 영적이지 않았다. 그들은 바울의 부재가 영구적인 의미의 영감을 받은 편지로 또 다른 그리스도인들의 같은 시대 사람들에게 유언으로 남겼을 것이라는 인식을 예상할 수 없다. 그러나 고린도인들은 그들이 증거했던 것보다 바울에 더 많은 신뢰를 가졌다고 예상할 수 있다. 그는 그들에 대한 관심을 잃지 않았으며, 또한 그는 그들을 제외하려는 다른 사람들과 함께 어울리지 않았다. 그의 부재는 하나님께서 그들 중에 영광 받으실 수 있는 조건을 유지하도록 모임의 준비를 시험하고 있었다. 그것은 그들로부터 그의 부재에 있었으며 고린도 모임과 그들의 시대에 동일하게 주님을 섬기려고 추구할 다른 사람들 모두에게 영구적으로 증명되도록 기록된 안내서를 제공했다. 또한 그의 부재가 손상되는 영향을 다룰 수 ​​있는 기회를 그들에게 부여했던 그것이 모임에서 발전하는 계기가 되었다.

 

Paul did intend to visit them shortly after writing 1 Corinthians, despite what his detractors were saying, 1 Cor.4.18,19. He knew that an immediate visit would mean using the apostolic rod: he would be obliged to judge the unjudged sin that was active among them like leaven in dough, 1 Cor.5.6,7. About 1550 years before Paul wrote this letter, Moses had also arrived at a point when he could not enter the camp of Israel. He had been carrying the tables of the law, which, if introduced at that time, would have meant death for so many. Misjudging the reasons for his absence, Israel had commented: “… as for this Moses … we wot not [do not know] what is become of him” Ex.32.1,19. Maybe some Corinthians were saying about Paul what had been said about Moses. But in the company there were those who were not of that persuasion, notably the house of Chloe: they valued the apostle, present or absent. On a human level, it was their contact with Paul that gave rise to this letter; they had communicated to Paul some of the problems besetting the assembly, 1 Cor.1.11.

 

바울은 그의 험담을 퍼뜨리는 자들이 말하고 있었던 것에도 불구하고 고린도전서를 쓴 이후에 곧 그들을 방문하지 않았다(고전 4:18,19). 그는 즉각적인 방문이 사도적인 회초리 의미로 사용될 것을 알고 있었다: 그는 반죽에 영향을 주는 누룩 같이 그들 가운데 행동이었던 심판하지 않는 죄를 판단하지 않을 수 없었다(고전 5:6,7). 바울이 이 편지를 쓴 1,550년 전에 대해 모세가 이스라엘의 진영에 들어갈 수 없었던 때에 도달했던 시점이 있었다. 그는 율법의 판을 지니고 있었으며 만일 그 때에 소개되었다면 그로 인해 많은 죽음이 있을 것이었다. 잘못 판단하는 것은 이스라엘이 비평했던 그의 부재에 대한 이유이다: “이 모세 곧 ... 그가 어찌 되었는지 우리가 알지 못하노라”( 32:1,19). 아마 일부 고린도인들은 바울에 대해 말하고 있었던 것을 모세에 대해 말했을 것이다. 그러나 교제에서 특히 글로에의 집을 설득하지 못했던 사람들이 있었다: 그들이 존재하거나 부재하거나 사도를 존중했다. 인간의 수준에서 그것은 이 편지에서 일으켜 주었던 바울과 가지는 그들의 관계이었다; 그들은 모임에 끊이지 않는 문제들의 일부를 바울에게 전달했다(고전 1:11).

 

The apostle stated emphatically that the relevance of 1 Corinthians should not be limited to Corinth. In his introductory greetings, Paul links Corinth with “all that in every place call upon the name of Jesus Christ our Lord, both theirs and ours” 1.2. The same Lord was owned by others of that day and our day. The same God was, and is, faithful, to those who have been “called into the fellowship of His Son Jesus Christ our Lord” 1.9. In faithfulness to those who called upon the name of Jesus Christ our Lord before the New Testament was complete, the exalted Head gave apostles through whom the truth of God might be unfolded. Paul reminded Timothy that he (Timothy) knew of whom he had learned those things that enabled him to stand firm in the face of “evil men and seducers” 2 Tim.3.14. Timothy had heard them of an apostle and so was assured of the veracity of all he had heard. The apostle John would write that the characteristic of Divine life is hearing the apostles. He insisted that genuine believers did not, and do not, doubt the teaching of the apostles: we, the apostles, “are of God: he that knoweth God heareth us; he that is not of God heareth not us” 1 Jn.4.6. Nor do genuine believers doubt today that 1 Corinthians is Scripture; they know this letter to the Corinthians is as much God-breathed as, for example, John’s Gospel or the Hebrew epistle. They know and respect the Scriptures as a whole to be complete, Col.1.25; unerringly accurate, being God-breathed, 2 Tim.3.16, and unquestionably authoritative. Paul will tell the Corinthians that the authority of his letter was no less than that of other Scriptures: “… the things I write unto you are the commandments of the Lord” 1 Cor.14.37. Whether in respect of godly living or Christian responsibilities or church order, the commandments of the Lord are not the stuff of traditions passed from generation to generation, but the Scriptures. We conclude that the permanent guidance a child of God needs as to the assembly is contained in the New Testament. The epistle’s teaching is for “all that in every place call upon the name of Jesus Christ our Lord, both theirs and ours” 1.2. It is permanent guidance for the period until the Lord comes. What glory a local assembly may bring to God where there is respect for the only foundation that has been laid, 1 Cor.3.11.

 

사도는 고린도전서의 관련성은 고린도에 국한되지 아니한다고 강조하며 언급했다. 자신의 서두 인사에서 바울은 각처에서 우리의 주 곧 그들과 우리의 주 되신 예수 그리스도의 이름을 부르는 모든 자들”(1:2)과 함께 고린도와 연결한다. 동일하게 주님은 그 시대와 우리의 시대의 다른 사람들에 의해 소유되셨다. 동일하셨던 하나님도 너희를 부르사 자신의 아들 예수 그리스도 우리 주와 교제하게”(1:9) 된 자들에 대해 신실하시다. 신약성경이 완성되기 전에 우리의 주님 예수 그리스도의 이름으로 부름 받은 사람들에 대한 신실함에서 고귀하신 머리는 하나님의 진리를 나타낼 수 있는 자들을 통한 사도들을 주셨다. 바울은 그(디모데)  악한 자들과 유혹하는 자들”(딤후 3:14)을 향하여 그에게 단호한 태도를 취하는 것이 가능했던 것을 누구에게서 배웠는지를 알고 있는 것을 디모데에게 기억나게 했다. 디모데는 사도에 관해 그들에게 들었으며 그래서 그가 들었던 모든 사실여부를 확신했다. 사도 요한은 사도들에게 듣고 있는 신성한 삶에 관한 특징을 기록할 것이다. 그는 참된 신자가 아니었던 자들은 사도들의 가르침을 의심하고 또 행하지 않는다고 주장했다: 우리는 사도들이 하나님께 속하였은즉 하나님을 아는 자는 우리의 말을 듣고 하나님께 속하지 아니한 자는 우리의 말을 듣지 아니하나니”(요일 4:6). 또한 참된 신자들은 고린도전서가 성경인 것을 오늘날 의심하지 않는다; 그들은 고린도 사람에게 쓴 이 편지가 하나님의 감동을 따른 것임을 알고 있다, 즉 요한복음이나 히브리서. 그들은 전체적으로 완성된 성경( 1:25)을 실수 없이 정확하게 하나님의 감동으로 존재하며(딤후 3:16), 의심할 나위 없이 권위를 알고 존중한다. 바울은 그의 편지의 권위가 다른 성경보다 더 못하지 않다는 것을 고린도인들에게 말할 것이다: “…내가 너희에게 쓰는 것들이 주의 명령인 줄 인정할지니라”(고전 14:37). 경건한 생활이나 그리스도인 책임이나 교회 질서에 관한 관심여부에서 주님의 계명은 세대에서 세대로 전달되는 전통(유전)의 본질은 아니지만 성경적이다. 우리는 하나님의 자녀들이 모임에 필요로 하는 영원한 안내서가 신약성경에 포함되어 있다는 것을 결론짓는다. 서신서의 가르침은 각처에서 우리의 주 곧 그들과 우리의 주 되신 예수 그리스도의 이름을 부르는 모든 자들”(1:2)에 대해서이다. 그것은 주께서 오실 때까지 이 기간 동안 영구한 안내서이다. 지역모임이 놓여진 유일한 기초에 대한 존중함이 있는 곳에서 얼마나 하나님께 영광을 돌려드릴 수 있다(고전 3:11).

http://www.assemblytestimony.org/

posted by 징검 다리