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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Chapter 2-The Local Church and its Constitution
2: 지역 교회와 그 구성(1)

 제임스 B. 커리

The Importance Of The Truth It Evinces

 

The importance and pervasiveness of doctrine concerning the local congregation of Christians is often ignored or misinterpreted by many expositors. Yet these important matters may be ascertained by two easily discerned facts. Firstly, there is the unusual means whereby the Holy Spirit introduces the readers of the Divine Word to the subject and, secondly, the number of times it is referred to in the writings of the various authors inspired by Him.

 

그것이 밝히는 진리의 중요성

 

그리스도인들의 지역 모임에 관한 교리의 중요성과 영향은 종종 무시되거나 많은 해설자들에 의해 오역되​​ 있다. 그러나 이들 중요한 문제들은 쉽게 분별되는 사실에 의해 확인할 수 있다. 첫째로, 성령이 주제에 대한 신성한 말씀에 관해 독자에게 소개하는 특별한 의미가 있으며, 둘째로 그 횟수가 그분에게서 영감을 받은 다양한 저자의 글에서 언급되고 있다.

 

Its First Mention in the New Testament

Matthew’s Gospel, the one best suited to the Jewish reader of the first century, is the platform chosen by the Spirit of God to present kernel truths central to the subject of the Church. Yet it will be taught ultimately that the distinctive differences between Jew and Gentile cannot exist in the Church, Col.3.11. In tracing the events leading up to the eventual establishment of the ‘kingdom on earth’ Matthew first introduces the King in all His legal, universal, Divine and moral fitness, chapters 1-4. The expected character, conduct and concerns of His citizens are delineated in what is called ‘the Sermon on the Mount’, chapters 5-7. Chapters 8-10 that follow, show the authority wielded by the King over the physical, natural, spirit and nether worlds in the ten miracles recorded in this section of the Gospel. All the evidences of His ample qualifications go for naught as the Nation, at the prompting of their leaders, reject the claims of the King. They contemptuously dismiss Him as “a man gluttonous and a winebibber”, chapters 11 and 12. When the great multitude was gathered to Him the Lord “spake many things unto them in parables” 13.3, not to enlighten but with hidden truths, to confirm the hardness of their hearts and their unbelief. The explanation given to the disciples enables later generations of believers to appreciate the character of this present age when the Kingdom is expressed in its mystery form, chapter 13. What marks the following climactic chapters, 14–18, are the repeated departures of the Lord Jesus. Note chapters 13.53 and 16.4 as the Lord visits Tyre and Sidon, leaving the nation no other word than the warning sign of Jonah the prophet.

 

신약 성경에서의 처음 언급

마태복음은 1세기의 유대인 독자에게 가장 적합했던 하나가 교회의 주제에 대한 핵심 진리 중심에 하나님의 성령에 의해 선택된 기준이다. 그러나 그것은 유대인과 이방인 사이의 독​​특한 차이가 골 3:11 교회 안에서 존재 할 수 없다는 것을 궁극적으로 배울 것이다. 1-4장은 지상 왕국의 최종 설립까지 이어지는 사건을 추적으로 그분의 모든 법적 보편적 신성과 도덕적 적합성으로 왕을 소개한다. 5-7장은 그분의 백성들의 행동과 관련하여 기대되는 특성은 산상 수훈이라 불리고 있는 것에서 상세히 묘사된다. 따르는 8-10장은 즉, 복음서의 이 부분에 기록된 10가지 기적에서 물리적, 자연적, 영적 그리고 지옥을 통해 왕으로서 지배하는 권위를 보여준다. 그분의 충분한 자격의 모든 증거는 그들의 지도자들의 자극으로 민족의 가치를 인정하지 않고 왕의 주장을 거절한다. 11-12장에는 그들은 경멸하고 탐욕스러움과 술에 찌들인 사람처럼 그분을 내어쫓는다. 13:3에 주님께서 비유로 그들에게 많은 것을 말씀하셨던그분께 모였던 큰 무리의 경우 깨우쳐지지 않았지만 그들의 마음과 불신의 견고함을 확인하려던 진리들은 더불어 숨겨졌다. 13장에는 제자들에게 주어진 설명은 왕국이 그 신비의 형태로 나타날 때 이 현 시대의 특성을 감사케 하고 신자들의 나중 세대에도 가능하게 한다. 14-18장에 따르는 정점을 나타내는 것은 주 예수님의 되풀이 되는 양육이다. 13:53 16:4은 주님께서 두로와 시돈의 방문으로 요나 선지자의 경고와는 다르게 말없이 민족을 떠나는 것을 주목하라.

 

The present purpose and program of the Lord in the building of His Church is subsequently made known in the first mention of this glorious subject. The perfect, eternal edifice, called “the church which is His body” Eph.1.22-23, will not be constructed without a price being paid. So, at this point, the disciples are told in a decisive manner how the Lord must suffer before He enters into His glory. A preview of that intrinsic glory is given to Peter, James and John as it shines forth on the Mount of Transfiguration. We are then brought face to face with what ensues during the absence of the King and what will maintain His rights in the midst of “a faithless and perverse generation” 17.7. It is “where two or three are gathered together in My name, there am I in the midst of them” 18.20. There the mandate of heaven regarding “binding and loosing” is acknowledged and accepted. This is what will be developed later in the historical and doctrinal settings of the Acts and the Epistles.

 

그분의 교회를 세움에서 주님의 현재 목적과 계획은 그 뒤에 이 영광스러운 주제의 첫 번째 언급에서 잘 알려져 있다. 1:22-23그분의 몸인 교회라고 불린 완벽하고 영원한 건물은 아무 대가 지불됨이 없이 세워지지 않을 것이다. 그래서 이 시점에서 제자들은 그분께서 그분의 영광에 들어가시기 전에 주님께서 어떻게 고난 받으셔야 하는 결정적인 방식을 듣고 있다. 영광의 본질적인 것을 미리 보는 것은 변화산에서 빛나게 비췸으로 베드로와 야고보와 요한에게 주어졌다. 우리는 그 다음 17:7믿음이 없고 비뚤어진 세대중에서 그분의 권리를 유지하실 것과 왕의 부재 동안에 뒤이어 일어나는 것에 직면함에 이른다. 18:20에는 두 세 사람이 내 이름으로 함께 모인 곳에 나도 거기에 그들의 한가운데 있느니라이다. “묶고 푸는것에 대한 하늘의 위임은 인정되고 받아들여진다. 이것은 사도행전과 서신서의 역사적이고 교리적 세움에서 나중에 전개될 것이다.

 

Its Pervasiveness Throughout the New Testament

From its first mention in Matthew chapter 16 the word “church”, (usually rendered ‘assembly’ by J.N.D.), appears about 106 times in the New Testament. Of these, three occasions have to do with either Israel in the wilderness as a called out and redeemed company, or with regard to municipal gatherings of no religious connotation, Acts 7.38; 19.39,41. Seven times the word refers to the Church which the Lord Himself builds and in which all believers of every age, from Pentecost to the Rapture, have a part, Matt.16.18; Eph.1.22,23; 3.10,21; Col.1.18,24. The subject of “the church which is His body” has been dealt with in fuller detail in the previous chapter of this book.

 

신약 성경 전반에 편만함

16장에서 교회단어를 처음 언급함부터(JND에 의해 일반적으로 번역된 모임’), 신약에 106회 정도 나타난다. 이것들 중 세 차례는 행 7:38; 19:39,41에서 밖으로 불러내어진 구속된 교제처럼 광야에서 이스라엘과 함께이거나 전혀 종교성이 내포되지 않은 시민적 모임과 함께 관련하여 행해진 것이다, 단어는 일곱 번 모든 시대의 모든 신자들 안에서 주님 자신이 세우시는 교회를 나타내며 오순절에서 휴거까지 마 16:18; 1:22,23; 3:10,21; 1:18,24 부분에 있다. “그분의 몸인 교회의 주제는 이 책의 이전 장에서 상세하게 다루어졌었다.

The remaining 96 occasions where the word “church” (ekklesia) appears, are directly related to the local gathering of the saints that is called among other things, “the church of God”. Significantly, this term also appears seven times in the New Testament. We are thus assured that both aspects of truth concerning “the Church” share a notable place in the Divine revelation. These simple statistics, together with the earlier development of the subject as introduced by the Lord, show that neither of its facets can be overestimated.

 

교회(ejkklhsiva) 단어가 나타나는 나머지 96차례는 그 중에 하나님의 교회라고 이름 불리고 있는 성도들의 지역모임에 직접 관련되어 있다. 두드러지게 이 용어는 또한 신약에 일곱 번 나타난다. 우리는 이와 같이 교회에 관한 진리의 두 측면은 하나님의 계시에서 주목할만한 위치를 공유한다는 것을 확신한다. 이들 단순한 통계는 주제에 관한 이전의 전개와 함께 주님에 의해 소개되었으며, 그 국면의 어느 쪽도 과대 평가 될 수 없음을 보여준다.

The Authority Upon Which It Is Based

 

Seen in the Historical Record

The authoritative character of the New Testament congregation of believers becomes evident very early in the historical record. While a period of transition existed at the beginning, Acts chapter 2 shows that the early gatherings of the believers were marked by both order and authority. On the Day of Pentecost, the Holy Spirit was given in fulfilment of the promise of the Lord Jesus, and the disciples ceased to be merely individual believers but became corporately, as the result of the “baptism in the Spirit”, one body. “For in one Spirit were we all baptised into one body” 1 Cor.12.13. The result of Peter’s preaching is noted, “they that gladly believed his (Peter’s) word were baptised: and the same day there were added unto them three thousand souls. And they continued steadfastly in the apostle’s doctrine …” Acts 2.41–42. The words “there were added unto them” show that no matter how embryonic the Jerusalem congregation might have been, there was an entity, the Church, to which these three thousand believers were added and of which they became an essential part. As the early chapters of the Acts proceed this congregation came to be called “the Church”. Years later Paul relates that, “I persecuted the church of God and wasted it” Gal.1.13. The close proximity of the two phrases already referred to, “there were added unto them” and “they continued steadfastly in the apostle’s doctrine”, point to authority exercised with regard to additions to the company. This is further stressed in a negative fashion, when after the incident of Ananias and Sapphira, it is stated “great fear came upon all the church … and of the rest durst no man join himself to them” Acts 5.11,13. At that time “the church which is His body” and “the church of God in Jerusalem” were co-extensive but that state of affairs would change when another assembly was formed. The authority of the assembly in Jerusalem is further revealed when the attempt to impose some unwarranted conditions by one or more legalisers from its midst, is brought up short in the edict of freedom from the Law which was recognised in Acts chapter 15.

 

그 기반이 되는 권위

 

역사적 기록에서 본다

신약성경의 신자들의 집회에 권위 있는 특성은 매우 일찍 역사적 기록에서 증거가 된다. 처음부터 존재했던 변화의 기간 동안 사도행전 2장에서 신자들의 초기 모임들은 모두 질서와 권위에 의해 나타낸 것으로 보여준다. 오순절 날에 성령님은 주 예수 그리스도의 약속의 성취로 주어졌으며, 제자들은 단순히 개인적인 신자가 되는 것에 머물지만 성령 침례의 결과로 한 몸의 집단이 되었다. 고전 12:13한 성령에 의해 침례를 받아 한 몸 안으로 들어왔으며.” 베드로가 전파했던 결과가 주목된다, “그의 말을 기쁘게 받아들인 사람들이 침례를 받으매 바로 그 날에 삼천 혼 가량이 그들에게 더해지니라 그들이 흔들리지 아니하며 사도들의 가르침과....”(2:41-42). “그들에게 추가 된단어는 예루살렘 모임에 있었을지도 모를 어떤 초기단계의 요소가 아님을 보여준다, 교회가 실재했었으며 이들 삼천명의 신자들이 추가되었고 그들은 필수적인 역할이 되었다. 사도행전의 앞 장들에 진행된 이 모임은 교회라고 불리어 왔다. 수년 후 바울은 그것을 말했다 내가 하나님의 교회를 극도로 핍박하여 피폐하게 하였고”(1:13). “그들에게 더해지니라저희가 사도의 가르침을 받아로 이미 언급했던 두 구절의 가까운 접근에 대해 권위에 대한 요점은 교제에 더해지는 것과 관련하여 수행되었다. 이것은 아나니아와 삽비라의 사건 이후 부정적인 형태로 한층 강조되며, 그것은 큰 두려움이 온 교회에 임하더라 ... 나머지 사람들 중에서는 감히 그들에게 연합하는 사람이 없었으나”(5:11,13). 그 당시에 그분의 몸인 교회예루살렘에 있는 하나님의 교회는 광범위한 공동체였지만 다른 모임이 형성되었을 때 상황은 바뀔 것이다. 예루살렘에 있는 모임의 권위는 더욱 드러내고 있으며 그 속에서 하나 또는 더 많은 율법주의자들에 의해 일부 부당한 조건을 지우려고 시도했을 경우 사도행전 15장에서 인식되었던 법으로부터 자유에 관한 명령에서 짧게 거론되고 있다.

 

Acknowledged in the Doctrinal Explanation

 

While the Acts of the Apostles traces the establishment and extension of the work of planting such assemblies from Jerusalem to Rome, the Epistles, specially those of Paul, tell of the source from whence this authority arises. It soon becomes clear that the authority exercised by the local assembly is indeed awesome. But even before any of the epistles were written, the words of the Lord Jesus in Matthew chapter 18, make it crystal clear that the assembly must act authoritatively and when it does it is carrying out the heavenly mandate given to it by the Lord Himself. The truth conveyed here by the Lord has often been misunderstood. The immediate context is that of a brother transgressing. This teaches the means whereby brethren can adjust their differences in a godly manner. It is when obstinacy marks one or the other that the problem gets out of hand and becomes a matter for church discipline, and the local assembly acts with all the authority of heaven behind it. “Whatsoever it binds (retains as being punishable) is to be that which heaven retains; whatsoever it looses (acts upon as being forgivable) is to be that which already has been loosed in heaven.” It is not to be expected that heaven will add its imprimatur to the actions of the assembly but, acting in complete accord with the Word of God, the assembly carries out the discipline which heaven imposes. In Matthew chapter 16 the same principle is at work in the preaching of the Gospel. It is solemn to realise that the Gospel preacher is to some “a savour of life” and to others “a savour of death” 2 Cor.2.16.

 

교리적 설명에서 인정됨

사도행전이 예루살렘에서 로마까지 이러한 모임들의 기초를 놓는 사역의 확장과 설립의 자취를 밟아가는 동안, 특별히 바울의 서신서에 이 권위가 어디에서부터 일어나는지 그 근원에 관해 말한다. 그것은 곧 지역 모임에 의해 실행되었던 권위가 실제로 놀라움이 있다는 것이 분명하게 된다. 그러나 심지어 서신서 중 어느 것이라도 기록되기 전에 마 18장에서 주 예수님의 말씀은 모임이 권위적으로 행동해야 하는 것과, 그것을 행하는 때에 주님 자신에 의해 모임에게 주어진 하늘의 명령을 수행하는 것임을 명확하게 하고 있다. 주님에 의해 여기서 전달된 진리는 종종 오해되었다. 직접적인 문맥은 죄를 범하는 형제에 관한 것이다. 이것이 형제를 경건한 방식에서의 그들의 차이를 조정할 수 있는 무엇에 의한 의미를 가르치고 있다. 그것은 누군가가 완고함으로 나타날 때 이 문제가 걷잡을 수 없게 되고, 교회의 징계에 대한 문제가 되며, 지역모임은 그 배후에 하늘의 모든 권위를 가지고 행한다. “무엇이든지 너희가 땅에서 묶으면(처벌로 유지) 그것이 하늘에서 묶일 것이요, 무엇이든지 너희가 땅에서 풀면(용서하는 행위) 그것이 하늘에서 풀리리라.” 그것은 하늘이 모임의 실행에 대해 그것의 승인을 더할 것이지만, 하나님의 말씀과 완전한 일치에서 행하는 모임은 하늘을 속이는 것이 없이 징벌을 진행한다. 16장에서 동일한 원칙은 복음 전파 안에서의 사역에 있다. 복음 전도자는 일부 생명의 냄새와 또 다른 사망의 냄새가 있다는 것을 실감하는 것은 귀중하다(고후 2:16).

 

The authority of the assembly goes beyond even the implication of the facts already mentioned. In 1 Corinthians chapter 5 Paul lists six moral evils that are punishable by expulsion from the company. While dealing directly with “a brother who is called a fornicator” Paul says that anyone guilty of any of these six evils is to be “put away from among yourselves” as a wicked person, 5.13. There can be no room for argument as to what this entails. It is a putting away from the fellowship of the assembly. In calling upon the assembly to carry out this most unenviable duty, he reminds them that to do so is to “deliver such an one unto Satan for the destruction of the flesh” 5.5. The assembly is privileged to be under the protective power of God. Each believer walking in obedience to the Word of God has that assurance, but beyond the pale of the assembly there is a vast society owning allegiance to Satan alone. Anyone put away from the assembly of the saints for any of the reasons specified above is delivered to that sphere where the enemy of souls is energetically active. The reason for this discipline is given: it is “for the destruction of the flesh”. It is that the works of the flesh in the person concerned might be brought to naught and a work of restoration induced. Doctrinal evil is also included in these instructions. The apostle John speaks of that in 2 John 10.

 

모임의 권위는 이미 언급된 사실의 관련성조차 넘어간다. 고린도전서 5장에서 바울은 교제로부터 제명에 의한 처벌할 수 있는 여섯가지 도덕적 죄악을 나열한다. “간음한 자로 불리는 형제로 직접 처리하는 동시에 바울은 이것들 여섯 가지 죄악 중 무엇이든지 범한 어떤 사람을 너희 중에서 내어 쫓으라고 말한다(5:13). 이것이 수반하는 것에 관해서 의논을 위한 어떤 여지도 있을 수 없다. 그것은 모임의 교제에서 떨어지게 두는 것이다. 이 가장 골치 아픈 의무를 수행하려는 모임에 소명으로, 그는 그런 자를 사탄에게 넘겨주어 육체를 멸하게 하려 하였으니에 대해 그렇게 할 것을 그들에게 생각나게 한다(5:5). 모임은 하나님의 보호 능력 아래 있을 특권이 있다. 하나님의 말씀에 순종의 걸음으로 각 신자는 확신을 가지고 있지만, 모임의 범위를 넘어선 광대한 사회가 사단에게만 충성을 소유하고 있다. 누구라도 위에 열거 되었던 이유의 무엇이든지 성도들의 모임에서 출교되고 영혼의 원수가 활기차게 활성화되어 있는 영역으로 넘겨지고 있다.  이 징계에 대한 이유는 주어져 있다: “육체를 멸하게 하려 하였으니.” 그것은 관련된 사​​람의 육체의 노력이 무가치함과 유도된 회복의 작용을 가져오게 될 수 있다는 것이다. 교리적 악함은 또한 이들 가르침에 포함되어 있다. 사도 요한은 요한이서 10에서 그것을 말한다.

 

This authority of the local gathering, whether looked at from the historical or doctrinal viewpoint, when exercised in a truly Scriptural manner must be recognised as God given, and so demands both respect and obedience from each brother and sister, as well as recognition by all other assemblies.

 

지역 모임의 이 권위가 있는지 여부는 역사적 또는 교리적 관점에서 바라 보았다, 진정한 성경의 방식으로 실행될 때 하나님께서 주신 것으로 인식되고 있어야 하며, 그래서 각 형제 자매뿐만 아니라 모든 다른 모임에 의한 인정으로 존경과 순종을 모두 필요로 한다.

 

The Titles By Which It Is Called

 

The character of the local assembly is expressed in the various titles used to describe it, four of which are notable. As mentioned above, the title “church of God” is used seven times. In their first usage these words carry a very significant import. Paul reminds the elders of the Ephesian assembly that they are to “feed the church of God, which He hath purchased with His own blood”; (perhaps better “with the blood of His own”) Acts 20.28. The term speaks of a possession that was purchased by a vast price. Every child of God has been “redeemed by the precious blood of Christ” 1 Pet.1.18-19, but the only corporate body on earth that may be said to have been purchased by God by the death of His Son is the local assembly of believers. That there is Divine jealousy with regard to it is not to be wondered at, 2 Cor.11.2

 

그것이 불리고 있는 명칭

 

지역모임의 모습은 그것을 설명하는 데 사용되는 다양한 명칭으로 표현되고 있으며 그 중 네 가지는 주목할만하다. 위에서 언급 한 바와 같이, “하나님의 교회명칭은 일곱 번 사용되고 있다. 그것들 처음 사용에서 이들 단어는 매우 중요한 의미를 전달한다. 바울이 에베소 모임의 장로들에게 상기시킨 것은 그들이 하나님의 교회 곧 그분께서 자신의 피로 사신 교회를 먹이게 하셨느니라”(아마도 더 나은 자신의 피”)에 대한 것이다(20:28). 용어는 막대한 가격으로 구입했던 소유물을 말한다. 하나님의 모든 자녀들은 그리스도의 보배로운 피로 구속”(벧전 1:18-19)되었지만, 지구상의 유일한 집합적인 몸은 그분의 아드님의 죽음으로 하나님에 의해 구입했다고 말할 수 있으며 신자들의 지역모임이다. 하나님의 질투가 그와 관련하여 있다는 것은 놀라운 것이 아니다(고후 11:2).

 

A second title used in connection with the local assembly is that of “churches of Christ” Rom.16.16. These words are used once and are not so easily categorised. Still, it is suggestive that in writing to the believers in the city of Rome, (where apparently there were a few assemblies, Rom.16.5,14,15), from Achaia, where there was also a plurality of assemblies, he should say “the churches of Christ salute you”. Perhaps he has in mind the fraternity of believers of the various gatherings, which in spite of the independent status of each assembly, is precious and is to be cherished. All the members of such an assembly are said to be “sanctified in Christ Jesus and called saints.” This ‘set apart’ position and standing as holy ones is shared “with all them that in every place call upon the name of Jesus Christ our Lord, both theirs and ours” 1 Cor.1.2. With regard to the gathering of the believers in Corinth, Paul exhorted “give none offence, neither to the Jews, nor to the Gentiles, nor to the church of God” 10.32. Thus a local company is one that has been set apart by God and has a distinct existence.

 

지역모임과 관련하여 사용되는 두 번째 명칭은 그리스도의 교회들이다(16:16). 이 단어들은 한 번 사용되고 있으며 쉽게 분류되지 않는다. 여전히 그것은 아가야에서 (여기서 분명히 몇 모임들이 있었다, 16:5,14,15), 로마에 있는 신자들에 대한 기록에서 제시하고 있으며, 또한 모임들이 복수로 있었음을 그가 말한 것은 그리스도의 교회들이 너희에게 문안하느니라.” 아마도 그는 각 모임의 독립적인 상태에도 불구하고 다양한 모임들의 신자들에 관한 형제애를 마음에 가졌고, 귀중히 여기고 소중히 여기고 있다. 이러한 모임의 모든 구성원은 그리스도 예수 안에서 거룩하여지고 성도들로 불린것에 대해 말하고 있다. 구별됨의 자세와 거룩한 사람으로 서 있는 것은 각처에서 우리의 주 곧 그들과 우리의 주 되신 예수 그리스도의 이름을 부르는 모든 자들의 몫이다(고전 1:2). 고린도에 있는 신자들의 모임에 관해서는, 바울은 유대인들에게나 이방인들에게나 하나님의 교회에나 어떤 실족거리도 주지 말되”(고전 10:32)라고 권했다. 따라서 지역 교제는 하나님에 의해 구별되고 독특한 존재가 된 것이다.

 

Another appellation is found in 1 Cor.14.33, “the churches of the saints”. In a context calling for clarity of thought, understanding and expression, the apostle says that “God is not the author of confusion” as it appeared to be in the Corinthian assembly. Rather, God is the “God of peace (of harmony) as in all the churches of the saints.” All believers are called saints. They are expected to behave in a way in keeping with their calling, thus in assembly gatherings, peace and harmony should reign. This is to be desired, aimed at and worked for. Anyone who disrupts such in the assembly is inviting God’s discipline, since He will not tolerate those who desire to upset His people. This is particularly true where there are saints consistently praying for the well-being of the assembly.

 

또 다른 명칭은 성도들의 교회들로 고전 14:33에서 발견되고 있다. 생각, 이해와 표현의 명확성을 요구하는 맥락에서, 고린도 모임에 있는 것처럼 보였던 것에 따라 하나님 혼란의 창시자가 아니요라고 사도는 말한다. 오히려 하나님은 성도들의 모든 교회에서와 같이 평화(조화)의 하나님이시다. 모든 신자들은 성도라고 불린다. 그들은 그들의 칭해짐과 일치하는 방식으로 행동하기를 기대했으며, 따라서 모임의 집회들에서 평화와 조화로 다스려야 한다. 이것은 바라는 목표가 되도록 노력해야 한다. 모임에서 그와 같이 혼란을 일으키는 사람들은 하나님의 징계를 자초하며 이후에 그분께서 그분의 백성들이 어긋나기를 원하는 사람들을 용납하지 않을 것이다. 이것은 모임의 안녕을 위해 지속적으로 성도들이 기도하는 곳이 있다는 특별한 사실이다.

 

Finally, there is the phrase “all the churches of the Gentiles” Rom.16.4. Priscilla and Aquila were co-workers highly valued by the apostle. They first appear as exiles from Claudius Caesar’s persecution of the Jews, which obviously involved Jewish Christians. They possibly were among those who “took joyfully the spoiling of their goods” Heb.10.34. They fled to Corinth where Paul for practical reasons, dwelt with them for a time. They travelled with him to Syria and on to Ephesus where after Paul’s departure, they were able to instruct Apollos in the ways of the Lord: see Acts chapter 18. Paul and the “churches of the Gentiles” gave thanks for this outstanding couple who “laid down their lives” to save Paul. The ‘when, where and how’ of this incident are not revealed but Gentile churches, recognising that they were made fellow-partakers of spiritual things with the Jews, not only ministered to the material needs in Jerusalem, but also gave thanks for such integrity as seen in these two Jewish companions of the apostle. Whether “churches of the Gentiles” or “churches of Judea” they shared together in the same blessings and bounties their position in Christ afforded. There are also five designations that link the local churches with specific geographic areas. These need no explanations, except to note that there is no basis for adopting the designation ‘the church of’ a geographical location. The church is “of” as to its heavenly origin, but “in” as to its location.

 

마지막으로, “이방인의 모든 교회들”( 16:4)이 있다. 브리스길라와 아굴라는 사도에 의해 높이 평가되는 동료였다. 그들은 먼저 유대인 그리스도인들을 분명하게 포함했던 유대인에 관한 클라우디우스 황제의 박해에서 추방으로 나타난다. 그들은 너희 재산을 노략당하는 것도 기쁘게 여겼”(10:34)던 사람들 중에 있었다. 그들은 실제적인 이유로 바울이 고린도에 피신하여 한 동안 그들과 함께 거했다. 그들은 에베소에 있는 바울의 출발 이후 시리아로 그와 같이 여행했고, 그들은 주님의 방법으로 아볼로를 가르칠 수 있었다: 18장을 보라. 바울과 이방인들의 교회들은 바울을 구하기 위해 그들의 삶을 내려 놓았던이 두드러진 부부에 대해 감사했다. ‘언제, 어디서, 어떻게이 사건이 밝혀지지 않았지만 이방인 교회들이 인식했던 것은 유대인과 함께 영적인 일들의 동역자로 진행했었으며 단지 예루살렘에 물질적인 필요를 봉사하지는 않았지만, 또한 사도의 두 유대인 동반자로 보았던 것에 따라 그러한 성실함에 대해 감사했다. “유대인의 교회이든지 이방인들의 교회들이든지 그들은 공급되는 그리스도 안에 장려되는 그들의 자세와 동일한 축복을 함께 공유했다. 또한 지역 교회들을 특정 지역과 연결하는 다섯 가지 명칭도 있다. 이것들은 지리적 소재의 교회명칭 채택에 대한 기준이 없다는 점을 주목하는 것을 제외하고 설명할 필요가 없다. 교회는 그 하늘의 기원에 관하여 이지만, 그것의 위치에 관하여 이다.

 

http://www.assemblytestimony.org/

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