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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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Chapter 2-The Local Church and its Constitution
2: 지역 교회와 그 구성(2)

 제임스 B. 커리

The Persons Of Whom It Is Composed

Believers

The first and foremost requirement for any one to be ‘added’ to such an assembly is that of "repentance toward God and faith toward our Lord Jesus Christ" Acts 20.21. Luke records the earliest example of this practice in Acts 2.41,42. There were some who had "crept in unawares" Jude v.4, and some who "went out from us but they were not of us" 1 Jn.2.19, but they were exceptions to what was normal and are to be regretted. These occurrences only go to show the exclusiveness of the assembly membership and the need for care when any have a desire to be received. The very nature of the case would demand that only those who acknowledge Jesus as Lord in a simple confession of faith in Him for salvation be deemed suitable for reception to the assembly. Yet in the sphere of Christian profession sometimes called ‘Christendom’, that whole structure is riddled with men and women who not only do not believe the Biblical teachings concerning Christ, but deny them most vehemently. To any unbeliever assaying to join himself to a company of believers gathered to the Name of the Lord Jesus, be they high born or low, be they young or old, related to some in fellowship or not, Peter’s words "thou hast neither part nor lot in this matter" Acts 8.21, must be applied in a firm but kindly way.

 

그것이 구성되고 있는 사람들

 

신자들

이러한 모임에 추가할 어떤 한가지에 대한 첫째로 가장 필요한 조건은 우리 주 예수 그리스도 대한 믿음과 하나님께 대한 회개이다( 20:21). 누가는 사도행전 2:41,42에서 이 실행의 최초의 모본으로 기록했다. “알지 못하는 가운데 기어 들어온”( 4) 몇 사람이 있었던 것과 우리에게서 나갔으되 우리에게 속하지 아니하였”(요일 2:19)던 사람들이 있었지만 그들은 일반적으로 후회되는 것에 대한 예외이었다. 이들 사건은 무엇이든지 받아들이려는 욕구가 있을 때 오직 모임 구성원의 배타성과 관심의 필요성을 보이는 것이다. 문제의 바로 그 본질은 구원에 대해 그분을 믿음의 단순한 고백에서 예수님을 주로 인정하는 사람들이 모임에 영접을 위해 적합하다고 간주됨이 요구될 것이다. 그러나 때때로 그리스도인 고백의 영역에서 기독교계라고 불리는 전체 구조는 그리스도에 관한 성경의 가르침을 믿지 않으며 거부할 뿐만이 아니라 그것들에 대부분 열광적인 사람들로 가득 차 있다. 주 예수의 이름으로 모인 신자들의 교제에 자신을 합류하려는 어떤 불신자를 시험하는 것은 그들 출생의 높고 낮음, 그들이 젊은이나 노인, 교제에서 어떤 사람에 관련이 있거나 없을지라도, 베드로의 이 일에는 네가 차지할 몫도 없고 나눌 것도 없느니라”(8:21)는 말은 단호하지만 적합한 방식으로 적용해야 한다.

 

There are further conditions to be taken into consideration with regard to those who desire to be received. It will be readily apparent that there is an order in the words quoted from Acts chapter 2, which has not been amended or rescinded anywhere in the New Testament. It simply states that those who heard the Word preached, believed it and were then baptised. The words of vv.41,42 immediately emphasise two things in a negative fashion. Baptism is not a means whereby a person becomes a believer nor does it mysteriously open the door to enter the Christian community. It is a basic step of confession for the believer who recognises in it a picture of his own death, burial and resurrection with Christ. The death of the Lord Jesus on the cross is reckoned by God to be the death of the believer. In the Divine reckoning those who were once linked to Adam and were liable for all that is inferred by that link, stand positionally "in Christ". They are seen as having died, been buried and raised with Him. Now experientially and in the power of this resurrection, they walk in newness of life. The words of Scripture elucidating these truths are found in Romans chapter 6, "Know ye not, that so many of us as were baptised into Jesus Christ were baptised into His death? Therefore we (were) buried with Him by baptism into death; that like as Christ was raised up from the dead by the glory of the Father, even so we also should walk in newness of life. For if we have been planted together in the likeness of His death, we shall be also in the likeness of His resurrection" vv.3-5. In baptism there is no thought of a cleansing rite. Peter makes that clear when he says, "it is not the putting away of the filth of the flesh, but the answer of a good conscience towards God" 1 Pet.3.21. Baptism as an institution was commanded by the Lord Himself, Matt.28.19; practised by the early churches, Acts 8.38; 10.47,48, and its meaning explained in the letters of the Apostles. Those who constitute the fellowship of a local assembly are therefore people who have believed in the Lord Jesus for salvation and subsequently have gone into the immersing waters of baptism to proclaim to all their association with the Lord Jesus in His death, burial and resurrection.

 

받아들이기를 원하는 사람들에 관해 고려 될 수 있는 추가 조건이 있다. 그것은 신약의 어느 곳이나 개정되거나 폐지되지 않았으며, 사도행전 2장에서 인용한 단어에서 지시하고 있다는 것을 쉽게 식별할 수 있을 것이다. 말씀을 전파된 것을 들은 사람들이 그것을 믿고 그 후 침례를 받았다는 것을 단순히 말한다. 41,42절의 말씀은 즉시 부정적인 방식으로 두 가지를 강조한다. 침례는 사람이 신자가 되기 위한 수단이 아니며 또한 그것은 비밀스럽게 그리스도인 공동체에 들어가기 위한 문을 여는 것도 아니다. 그것은 그리스도와 함께 장사되고 부활하는 그 자신의 죽음에 대해 묘사하는 그 안에서 인식하는 믿는 자에 대한 고백의 기본 단계이다. 십자가에서 주 예수님의 죽음은 신자의 죽음이 되도록 하나님에 의해 간주되고 있다. 하나님의 평가에서 일단 아담과 연결되었고 모든 것에 대해 책임을 졌던 사람들이 그리스도 안에서세워지는 상태로 연결하는 것으로 의미되고 있다. 그들은 그분과 함께 죽었고, 장사되고, 부활하게 되는 것으로 볼 수 있다. 지금의 경험과 이 부활의 능력에서 그들은 새 생명 안에 걷는다. 이들 진리를 밝히는 성경의 단어들이 로마서 6장에서 발견되고 있다 예수 그리스도 안으로 침례를 받은 우리가 다 그분의 죽음 안으로 침례를 받은 줄을 너희가 알지 못하느냐? 그러므로 우리가 죽음 안으로 침례를 받아 그분과 함께 묻혔나니 이것은 그리스도께서 아버지의 영광을 힘입어 죽은 자들로부터 일으켜진 것 같이 우리도 생명의 새로움 속에서 걷게 하려 함이라 만일 우리가 그분의 죽음과 같은 모양으로 함께 심겼으면 또한 그분의 부활과 같은 모양으로 되리라”(3-5). 침례는 거기에 깨끗케 하는 의식의 견해는 없다. 베드로는 그가 말할 때 분명하게 제시한다 이것은 육체의 더러운 것을 제거하는 것이 아니요, 선한 양심이 하나님을 향하여 응답하는 것이니라”(벧전 3:21). 제도로서 침례는 주님 자신에 의해 명령되었다( 28:19); 초기 교회에서 실행되었고(8:38; 10:47,48), 그 의미는 사도들의 편지에서 설명되었다. 지역모임의 교제를 구성하는 사람들은 따라서 구원에 대한 주 예수님 안에 믿음을 가진 사람들과 그 결과로서 그분의 죽음과 장사와 부활에 주 예수님과 연합하여 모든 사람에게 선언하는 침례의 물 속으로 들어갔다.

 

Christians

The believers in the city of Antioch appear to have received at an early stage what some may have considered as a nickname. However it is probable that God overruled in this name, as suggested by Acts 11.26, "The disciples were called (oracularly, Newberry) Christians first in Antioch." The believers did not refuse this appellation but rather bore it with a deep sense of responsibility as being that "worthy name by the which they were called" Jms.2.7. In bearing the Name of Christ there was a mutual expectation that it would be accompanied by a Christ-like mien so that their good conversation in Christ would put to shame any who would falsely accuse them, 1 Pet.3.16.

 

그리스도인들

안디옥의 도시에 있는 신자들 일부는 별명으로 간주 했을 수도 있으며 어떤 초기 활동 범위에 받아들였던 것으로 나타난다. 그러나 그것은 사도행전 11:26에서 제시되었던 것으로 하나님께서 이 이름으로 결정하신 충분한 가능성이 있다, “제자들이 안디옥에서 처음으로 그리스도인이라 불리니라”(권위있게, 뉴베리). 신자들은 이 명칭을 거절하지 않았지만 오히려 그들이 너희를 부를 때 쓰는 그 귀한 이름”( 2:7)의 존재로 깊은 책임감으로 그것을 짊어졌다. 그리스도의 이름을 가지는 것에서 상호 기대가 있었던 것은 그것에 그리스도와 같은 태도가 동반될 것이며, 그래서 그리스도 안에서 그들의 선한 행실은 그들을 부적절다고 비난 할 어떤 사람을 부끄럽게 만들 것이다(벧전 3:16).

 

Saints

In like manner, and with similar effect they were also "called saints". This was a Divinely given title reflecting their standing as ‘holy ones’. The generally accepted view that a select few outstandingly godly men and women are beatified by some ecclesiastic organisation and are then worthy to be spoken of as "saints", finds no place in the God breathed Scriptures. In spite of the fact that the belief finds support in the teachings or practices of various religious organisations, it does despite to the simplicity of the teaching in both Old and New Testaments. As far as the Divine record goes no one of any era is ever called a ‘saint’ by virtue of their own achievements. ‘Sainthood’ is a standing conferred by God on each individual who is "in Christ".

 

성도들

같은 방식으로 그리고 비슷한 효과로 그들은 또한 성도라고 불리고있었다. 이것은 거룩한 사람들로서의 그들의 지위를 반영하는 명칭으로 주어진 거룩함이었다. 일반적으로 받아들인 관점은 그 선택되는 조금 두드러진 독실한 남녀가 일부 성직자 단체에 의해 시복됨(죽은 사람을)이며, 동시에 하나님의 영감으로 된 성경 안에서 여지없이 발견하는 성도들같이 말해질 수 있는 가치가 있다. 믿음은 각종 종교 단체의 가르침이나 실행에서 지원하고 발견되는 사실과는 드물게, 그것은 구약과 신약 모두에서 가르침의 단순함에 대해 무례히 행한다. 신성한 기록에 따라 어떤 시대의 아무도 갈 수 없는 것은 언제나 그들 자신의 공적을 미덕으로 성인이라고 불리고 있다. ‘성인 신분그리스도 안에있는 각 개인에게 하나님에 의해 부여하신 신분이다.

 

Brotherhood

While the titles thus far considered are of individual application, one that Peter uses in his first epistle, "the brotherhood" 2.17, must be seen to be corporate. It has been thought of as having a worldwide connection, since some think that the assembly refers to all the believers in the world, but there is no such use of it in Scripture. Those who comprise any local assembly, then, are "believers"; "Christians"; "saints" and form part of "the brotherhood" that binds them together in fraternal love and friendship. Only those who have come into the good of these titles by conversion to God, ought to be added to the local assembly. It should be noted here that the words "him that is weak in the faith receive ye" Rom.14.1 and "receive ye one another, as Christ also received us" Rom.15.7, are in no way linked to the subject of reception to a local assembly even though at times these are quoted with reception in mind. The section of the epistle bracketed by the two verses referred to has to do with the eating of meats, the keeping or not keeping of "holy days", and the resultant impact on other believers already in the fellowship of the assemblies in Rome.

 

형제사랑

명칭을 지금까지 숙고하는 동안 사람의 개별적인 적용에 있으며, 베드로는 그의 첫 번째 서신에서 사용하는 형제 사랑”(2:17)은 집단으로 볼 수 있어야 한다. 그것은 전 세계적인 연결을 가지는 것으로 생각하게 되었으며 일부 사람들은 모임이 세상에서 모든 신자들을 언급하는 것이라고 생각하기 때문이지만, 성경에서 그것에 관한 그와 같은 사용은 없다. 어떤 지역모임을 구성하는 사람들은 동시에 신자들”; “그리스도인들”; “성도들형제 사랑의 역할을 형성하고, 형제의 사랑과 우정으로 그들을 함께 결부한다. 오직 하나님께 대한 회심에 의해 이들 명칭의 선함 안에 들어온 사람들은 지역모임으로 더해져야 할 것이다. “믿음이 약한 자를 너희가 받아들이되”( 14:1) 말씀이 여기에서 주목되어야 하며 그리스도께서... 우리를 받아들이신 것 같이 너희도 서로를 받아들이라”( 15:7)는 지역모임의 영접의 주제에 연결되는 방식이 아니다, 비록 때때로 이지만 이것들은 마음에 영접과 함께 인용되고 있다. 언급된 두 개의 구절에 의해 일괄한 서신의 항목은 고기를 먹는 것과 함께 해야 되는 것이었다, “거룩한 날들을 지키거나 지키지 않거나, 이미 로마에 있는 모임의 교제에서 다른 신자들에 미치는 결과로서 영향.

 

Without question, the most outstanding statement concerning the local assembly is found in 1 Tim.3.14-16. Such are the tremendous inferences of Paul’s words in these verses that, more often than not they are applied to "the church which is His body". However, the context will not allow such an interpretation. Firstly, in 1 Timothy chapter 2 there is the background of public prayers, and the participation or lack of it by both brothers and sisters in public gatherings. This leads on to the laying down of necessary qualifications for all who lead and all who serve in the assembly.

 

의심 없는 지역모임에 관련한 가장 뛰어난 표현은 딤전 3:14-16에서 발견된다. 그와 같이 이들 구절에서 바울의 단어에 관한 엄청난 추론이 있는 것은 보다 더 자주 그것들이 그분의 몸인 교회에 적용되고 있다. 그러나, 그 문맥은 해석을 허용하지 않는다. 첫째, 디모데전서 2장에서 공적기도의 배경이 있으며, 공적 집회에서 형제 자매 모두에 의해 그것의 참여나 결핍이 있다. 이것은 모임 안에서 섬기는 모든 사람과 인도하는 모든 사람에 대한 필요한 자격을 규정하는 것으로 안내한다.

 

The reason for writing the epistle is brought into focus in the last verses of chapter 3. "These things write I unto thee … that [all] may know how [they] ought to behave [themselves] in house of God, which is church of the living God, pillar and ground of the truth" 3.15. That any local gathering of Christians could claim to be "house of God, a church of the God Who is living, pillar and stay of the truth" appears to go beyond the bounds of common sense but Paul’s words allow for no other explanation.

 

서신을 작성하는 이유는 3장의 마지막 절 안에 초점으로 이르게 한다. “이것들을 너에게 쓰노라 네가 하나님의 집에서 어떻게 처신해야 할지 알게 하려 하노니 이 집은 살아 계신 하나님의 교회요 진리의 기둥과 터니라”(3:14,15). 그리스도인들의 어떤 지역 모임은 살아 계신 하나님의 집, 하나님의 교회, 진리의 기둥과 거처라고 주장할 수 있으며 상식의 범위를 넘어 나타나지만 바울의 말은 다른 어떤 설명도 고려되지 않는다.

 

What are the principles for which the assembly stands? These are inseparably linked with the full-orbed body of truth concerning our Lord Jesus Christ. In 3.16 the apostle explains what these are: "and without controversy great is the mystery of godliness: God was manifest in flesh, justified in the spirit, seen of angels, preached unto the Gentiles, believed on in the world, received up into glory." The inexplicably great mystery of godliness is that of the incarnation, "God manifest in flesh"; "justified in the spirit" (this is variously interpreted as referring to either His own Spirit or the Holy Spirit); "witnessed by angels" (in every step of His humanity); "preached unto the Gentiles" (as the record of Acts shows); "believed on in the world" (the Ephesian assembly itself was proof of this); and, forty days after His resurrection triumphantly "received up in glory". The burden of responsibility each assembly bears is to maintain and proclaim such a body of doctrine.

 

모임이 세워지는 원칙은 무엇인가? 이것들은 우리 주 예수 그리스도에 관한 진리의 아주 둥근(만월) 몸과 같이 나눌 수 없이 연결되어 있다. 3:16에서 사도는 이것들이 무엇인지에 관해 설명한다: “하나님의 성품의 신비는 논쟁의 여지가 없이 위대하도다. 하나님께서 육체 안에 나타나시고 성령 안에서 의롭게 되시고 천사들에게 보이시고 이방인들에게 선포되시고 세상에서 믿기시고 영광 속으로 올려져서 영접을 받으셨느니라.” 경건의 알 수 없는 큰 신비는 그것의 성육신이다, “육체 안에 나타나신 하나님”; “성령 안에서 의롭게 됨”(이것은 자신의 영이나 성령 어느 쪽으로 나타내므로 다양하게 해석되고 있다); “천사에 의해 증거됨”(그분의 인성의 모든 단계에서); “이방인에게 전파됨”(사도행전에서 보인 기록으로); “세상에서 믿기시고”(이것의 증거였던 에베소 모임 그 자체); 그분의 부활 승리 40일 후에 영광에 올리워져.” 각 모임이 지는 책임의 부담은 가르침에 관한 그와 같은 몸을 유지하고 선포하는 것이다.

 

The five charges Paul lays upon Timothy are calculated to give weight to the principles for which the assembly stands. These are in keeping with the body of truth already outlined. No other doctrine was to be countenanced, 1.3: Timothy was called upon to "war a good warfare; holding [the] faith and a good conscience" 1.18,19. Solemnly, all the things Paul taught were to be observed without partiality and "that before God, and the Lord Jesus Christ, and the elect angels" 5.21. Timothy is further called upon to "keep this commandment without spot, unrebukeable until the appearing of our Lord Jesus Christ" 6.14, while calling upon the rich in the fellowship not to rely on their riches, rather to do good with them and, by doing so, to lay up "for themselves a good foundation against the time to come" 6.17-19. What the assembly maintains and proclaims demands from each brother and sister a standard of behaviour that is marked by "righteousness, godliness, faith, love, patience, meekness" 1 Tim.6.11. It is incumbent upon all who have the privilege of being in assembly fellowship, to have the principles involved in such a godly walk worked out in our lives.

 

바울은 디모데에게 제시한 다섯 가지의 지시는 모임이 세워지는 것에 대한 원리에 책임을 주기 위한 것으로 평가되고 있다. 이것들은 이미 진리의 몸을 드러낸 것을 유지하는데 있다. 다른 교리는 허용될 수 없었다(1:3): 디모데는 선한 싸움을 싸우며 믿음과 선한 양심을 붙들도록 부름 받았다(1:18,19). 엄숙하게 바울은 가르쳤던 모든 것들을 편견없이 말할 수 있었다, “하나님과 주 예수 그리스도와 선택 받은 천사들 앞에서”(5:21). 디모데는 한층 더 우리 주 예수 그리스도의 나타나심이 있을 때까지 점도 없고 책망 받을 것도 없이 이 명령을 지키라고 명을 받고 있으며(6:14), 동시에 교제 안에서 부자들에게 명하기를 그들의 재물을 의지하지 말고 오히려 그것들을 가지고 선을 행하며, 그렇게 함으로써 다가올 때를 대비하여 자기를 위해 좋은 기초를 쌓기 위함이다(6:17-19). 어떤 모임이 각 형제 자매에게 행동의 표준을 요구하고 지속적으로 선언하는 것은 의와 하나님의 성품과 믿음과 사랑과 인내와 온유를 나타내는 것이다(딤전 6:11). 그것은 모임 교제에서 있는 특권을 가진 모든 자들에 의무로 지워지고 있으며 그러한 경건한 걸음에 관련된 원칙을 가지고 우리의 삶에서 해결된다.

 

The Order By Which It Is Marked

If there is one thing above the others which characterises the assembly of God it is that of order or harmony. The concept in relation to the local assembly, finds a prominent place in Paul’s writings. With regard to the correction of abuses at the Breaking of Bread in Corinth he says "the rest will I set in order when I come" 1 Cor.11.34. In the context of the exercise of gift in the assembly he further states "let all things be done decently and in order" 1. Cor.14.40. To Titus, in connection with the assignment he gave him for the recognition of overseers, he writes "I left thee in Crete, that thou shouldest set in order the things that are wanting" 1.5. Order in the New Testament assembly comes about by the expedient of simple obedience to the Word of God on the part of each brother and sister. A further reference to the words of Acts 2.41-42 will illustrate the correctness of this statement. Those who received the Word and were baptised were also added to the assembly. Thereupon they had responsibilities to shoulder and privileges to enjoy. The first of these responsibilities was "continuing in the apostles’ doctrine (or teaching)", which is absolutely imperative. The privilege this bestows is a full participation in the fellowship, which entails a full partnership in the things of God with all concerned. In the chapters dealing with spiritual gifts in the assembly, the basic illustration employed is that of the physical body. The assembly is like the human body and those gifted by the Holy Spirit likened to the different members of the body. None is without its appropriate place nor can it be despised or set aside without damage being done to the body. "God hath tempered the [physical] body together" and "so also is [the] Christ" 1 Cor.12.12,24. This latter statement, while having a broader meaning may be applied to the local assembly.

 

그것이 나타내고 있는 질서

 

하나님의 모임을 특징짓는 다른 것 보다 위의 것이 한 가지가 있다면 그것은 질서 또는 조화이다. 지역 모임에 관련되는 개념은 바울의 기록들에서 두드러진 위치를 발견한다. 그는 고린도에서 떡을 떼면서 남용에 관한 교정에 관련하여 남은 일들은 내가 가서 질서 있게 세우리라”(고전 11:34)고 말한다. 모임에서 은사 실행의 맥락에서 그는 한층 더 언급한다 모든 것을 품위 있고 질서 있게 행할지니라”(고전 14:40). 디도에게 그는 감독에 관한 인식에 대해 그에게 준 지시와 관련하여 그는 기록한다 내가 너를 크레테에 남겨 둔 목적은 네가 부족한 것들을 바로잡고”(1:5). 신약의 모임에서 질서는 각 형제 자매의 역할에 대한 하나님의 말씀에 단순한 순종의 수단에 의해 일어난다. 사도행전 2:41-42의 말씀에 대한 자세한 참조는 이 표현의 정확성을 설명할 것이다. 말씀을 받은 사람들이 침례를 받았고 또한 모임으로 더해졌다. 거기서 그들은 짊어진 책임과 즐기는 특권을 가졌다. 이러한 책임의 첫 번째는 사도들의 교리(가르침) 안에 계속 있는 것이 절대적으로 필수적이었다. 이 주어지는 특권은 관계된 모두가 함께 하나님의 일들에서 완전한 동역을 수반하는 교제 안에 최대한 참여하는 것이다. 모임에서 영적 은사를 다루는 장들에서 기본으로 사용된 그림은 육체적인 몸의 그것이다. 모임은 인간의 몸과 몸의 다른 지체에 성령으로 은사 받은 사람들과 같다. 아무것도 그 적절한 위치가 없는 것이 아니라 그것이 멸시 받을 수 있거나 몸에 행해지는 손상이 없이 옆에 두게 된다. “하나님께서 (육체적) 몸을 다 같이 고르게 하사그리스도도 그러하시니라”(고전 12:24,12). 이 후자의 표현은 동시에 더 폭넓은 의미를 가지고 있으며 지역모임에 적용 할 수 있다.

 

Overseeing brethren are often challenged concerning some desiring to take part with the saints at the Breaking of Bread meeting. The words quite often used are akin to, "this is the Lord’s Table and I belong to the Lord; therefore I have a right to partake." To interpret the phrase "the Lord’s Table" 1 Cor.10.21, as indicating the bread and wine of the Lord’s supper is debatable. As far as the assembly is concerned each of us is granted many privileges to enjoy and responsibilities to fulfil: we have no ‘rights’ at all. Our place among the saints is by abounding grace alone. The privileges granted may only be enjoyed as the Word of God is obeyed. The plain teaching of Scripture is our only guide. What the Word of God says it means and our part is to bow to it in obedience.

 

감독 형제들은 종종 빵을 떼는 집회에서 성도들과 함께 참여하기 위해 몇 가지 갈망에 관련하여 도전되고 있다. 매우 자주 사용되는 유사한 단어가 있다 이것은 주님의 상이고 나는 주님께 속한다; 그러므로 나는 먹을 권리가 있다.” “주의 상”(고전 10:21)이라는 구절 해석으로 주의 만찬의 빵과 포도주를 나타내는 것은 논쟁의 여지가 있다. 지금까지의 모임에 관련되어 있는 우리 각자는 많은 권한이 향유하고 이행하려는 책임과 즐기려는 많은 특권이 허용되고 있다: 우리는 전혀 권리가 없다. 성도들 사이에서 우리의 위치는 많은 은혜에 의해 혼자 있다. 부여된 특권은 오직 하나님의 말씀이 순종됨으로써 즐길 수 있다. 성경의 분명한 가르침은 우리의 유일한 안내자이다. 어떤 하나님의 말씀이 그것의 의미와 우리의 역할을 말하는 것은 순종으로 굴복하는 것이다.

 

The essentialness of this statement may be appreciated when it is remembered that from the days of Adam and Eve to the present, the world about us has been characterised by rank disobedience to God and a complete indifference to His will. In such an ungodly environment all that results from this rebellion is reversed in the assembly of Christians where the knee is bowed in willing obedience and confession is made that "Jesus Christ is Lord to the glory of God the Father" Phil.2.11. These features are displayed in symbolic form by the different roles undertaken by brothers and sisters during assembly activities. The brothers participate audibly in teaching and praying, while the silence maintained by the sisters in conjunction with their head coverings and long hair, gives to the host of observing angels a vivid illustration of God’s saving grace at work in the lives of His people. When it is brought to mind that disobedience in the garden of Eden is the background to all the destruction and disruption brought about by sinful men, the joyful obedience manifest in an assembly of believers is seen for what it is: a paean of praise to the God of our salvation.

 

이 표현의 본질적인 것은 아담과 이브의 시대부터 현재에 이르기까지 우리에 대한 세상이 하나님과 그분의 뜻에 완전한 무관심으로 지독한 불순종으로 특징되어 있다는 것을 기억할 때 감사 할 수 있다. 이러한 사악한 환경에서 이 반란의 모든 결과는 예수 그리스도는 주시라고 시인하여 하나님 아버지께 영광을 돌리고 있는, 기꺼이 순종과 고백으로 머리 숙여 무릎 꿇고 있는 그리스도인들의 모임에서는 반대한다. 이들 기능은 모임의 활동들 중에서 형제 자매들이 맡은 다양한 역할들에 의해 상징적인 형태로 나타내고 있다. 형제들은 가르침과 기도에서 들리도록 참여하고, 동시에 그들의 머리 덮음과 긴 머리에 관련해서 자매들에 의해 침묵이 유지되며, 그분의 백성의 삶에서 역사하시는 하나님의 구원하신 은혜의 생생한 그림을 주시하는 천사들을 인해 주최자로서 제공한다. 에덴 동산에서 그 불순종을 가져 왔던 때 죄가 많은 사람들에 대해 가져온 모든 파괴와 혼란의 배경이 되었으며, 신자들의 모임에서 즐거운 순종이 분명히 나타나는 그것이 무엇인지를 볼 수 있다: 우리 구원의 하나님께 찬양의 감사 노래를.

 

http://www.assemblytestimony.org/

posted by 징검 다리