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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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2015. 11. 18. 22:28 주 예수님의 재림과 미래

The Rapture
휴거

윌리엄 스케이트

We live in momentous times, and when we cast our eye at the economic, political, social, or religious spheres, the believer cries out, Even, so, come, Lord Jesus. Sir Winston Churchills final speech in Parliament speaks volumes. He said, Which way can we turn to save our lives and the future of the world? In May 1969, at the UN, U Thant said, If we fail to reach global partnership within ten years, we will have reached staggering proportions beyond our capacity of control, referring to the atomic race. These men of the world are gone, and we have reached the year 2002 with the increase of earthquakes, changing weather patterns, terrorism, murder, abortion, Aids, and drug-addiction all on the rise. Universities have become the breeding grounds for humanism and atheism. Secularism and materialism have swept across the globe, and in particular North America. We turn to the Middle East with its continued conflicts; Israel surrounded by Islamic nations bent on its annihilation. These signals are all unheeded as humankind plunges recklessly onward to its confrontation with God. Christianity worldwide faces challenges today unparalleled as the great bulwarks of our faith are attacked from every side. With bated breath we wonder what will happen next in our times, days of incredible happenings! But above the raging storms around us we have a hope that cannot fail, the coming (parousia) of our Beloved Lord! The word Rapture is not found as such in our Bible but its meaning is clearly defined. In Acts 8:39 and in John 10:12 the expressions caught away and catcheth away are the same as the word Rapture. Revelation 3:10: I will keep thee from (out of) the hour of trial (the tribulation). The Lords coming parousia includes His arrival and presence with His saints (Vines NT words).

 

우리는 중대한 시대에 살아가며 그리고 경제적, 정치적, 사회적, 또는 종교적 영역에 우리의 눈을 향하는 때 신자는 바로 주 예수님이 오신다고 더욱 외친다. 윈스턴 처칠 경이 의회에서 마지막 연설은 매우 의미심장하다. 그는 말했다, 어떤 방법으로 우리는 우리의 삶과 세계의 미래를 구원하기 위해 방향을 돌릴 것인가? 1969 5월에, 유엔에서 우탄트는 말했다, 우리가 10년 내에 세계적 협력에 도달하지 못하는 경우 우리가 원자력 경쟁에 대해 언급하는 것은 우리의 통제의 역량을 넘어 엄청난 경지에 도달해야 할 것이다. 세상의 이러한 사람들은 떠났으며, 우리는 지진의 증가, 날씨 패턴의 변화, 테러리즘, 살인, 낙태, 에이즈, 그리고 일어나는 모든 마약 중독과 더불어 오늘에 이르렀다. 대학들은 인본주의와 무신론에 대한 근거로 육성되고 있다. 세속주의와 물질주의는 전세계, 그리고 특히 북미 지역에서 휩쓸고 있다. 우리는 지속적인 충돌과 함께 중동으로 향하게 한다; 이스라엘은 전멸을 결심한 이슬람 국가들에 의해 둘러싸였다. 이러한 신호들은 모든 인류가 하나님과 대결하려고 무모하게 더 나아가는 것으로 모두 무시되고 있다. 세계적인 기독교는 우리의 믿음의 큰 보루들이 모든 측면에서 공격받음으로 오늘날 유례가 없는 도전에 직면하고 있다. 숨을 죽이고 우리는 다음 우리의 시대에 놀라운 사건의 날들이 얼마나 일어날 것인지 궁금해 한다! 하지만 우리 주변의 열광하는 폭풍 위에 우리는 우리의 사랑하는 주님의 오심(파루시아)이 실패할 수 없다는 희망을 가진다! 휴거 단어는 성경에서 찾을 수는 없지만 그것의 의미는 명확하게 정의된다. 8:39에서 그리고 요 10:12에서 이끌려 가다 그리고 늑탈하다 라는 표현은 휴거 단어처럼 동일하다. 요한계시록 3:10 : 내가 또한 너를 지키어 시험(고난)의 때를 (결과로부터) 면하게 하리니. 주님의 오심 파루시아는 그분의 도착과 그의 성도들과 함께하는 임재를 포함한다(바인의 신약 단어 사전).

 

The Promise of it

John 14:1-6 has always provided comfort and consolation to the saints. It was to the Lords own little band of followers that this promise was first given. Let not your heart be troubled (disturbed, agitated, unsettled) ... if I go away I will come again and receive you unto Myself. Deity speaks! Our Lords going back to the glory is the preparation and guarantee that the redeemed will follow. Beloved let us again embrace this precious truth. The days of sorrow, perplexity and fear may come but we hold to His unchanging truth, I will come again and receive you unto Myself. Blessed promise! In a world where the lie is received generally, the truth of the Rapture is an indisputable promise that thrills the soul of the redeemed.

 

휴거의 약속

14:1-6은 항상 성도들에게 편안함과 위로를 제공했다. 이 약속이 처음 주어졌던 것을 따랐던 자들은 주님 자신의 작은 무리였다. 너희는 마음에 근심하지 말라(방해되다, 동요되다, 흔들리다)... 가서 너희를 위하여 처소를 예비하면 내가 다시 와서 너희를 내게로 영접하여. 하나님이 말씀하신다! 영광으로 되돌아가신 우리의 주님은 구속이 따를 것을 준비하고 보장하신다. 가장 사랑하는 이 소중한 진리를 받아들이자. 슬픔의 날 당혹과 두려움이 있을지라도 우리는 내가 다시 와서 내게로 너희를 영접한다는 그분의 변함없는 진리를 붙들자. 축복된 약속! 세상에서는 일반적으로 받아들이는 거짓말이다, 휴거의 진리는 구속된 영혼을 감동시키는 명백한 약속이다.

 

The Purpose of it

On the one hand, we need to avoid any date-setting as to this grand event, yet on the other hand affirm the imminence of it. It is interesting that usually under crisis in world conditions and in times of persecution we find the rekindling of the hope of the Rapture. The timing of it will coincide with the full number of the Gentiles being reached, when the last soul is saved and the church is complete. Who could put an exact time on this? We dare not! We believe that day or moment must be near; two millennia have passed since the promise was given. While there is an accuracy with Gods timetable, this secret purpose for this dispensation is only known to the Trinity. Let us with patience wait for His purpose to be fulfilled at the appearing for His own. He is going to take His Bride to Himself; this is the purpose of His coming. Christ loved the church and gave Himself for it. It cost Him His precious blood and He will not be satisfied until we are with Him eternally in the Fathers house. He must come to claim His purchased possession, the Church.

 

휴거의 목적

한편으로 우리는 명확한 사건처럼 정해진 어떤 날짜를 피하는 것이 필요하다, 그러나 다른 한편으로 그것의 임박함을 확신한다. 흥미 있는 것은 일반적으로 세상 정세들과 박해의 시대에 위기 아래 우리는 휴거의 소망을 다시 점화하는 것을 발견한다. 그것의 시기는 도달되는 이방인의 충만한 수와 더불어 동시에 일어날 것이다. 누가 이것에 정확한 시간을 붙일 수 있었는가? 우리는 감히 하지 못한다! 우리가 믿는 날이나 순간은 가까워야 한다; 약속이 주어지고부터 2천 년이 지나갔다. 동시에 정확성이 있는 하나님의 시간표, 이 섭리를 위한 비밀의 목적은 오직 삼위일체만이 알려져 있다. 우리는 그분 자신을 위해 나타나심이 성취되기를 그분의 목적을 위해 인내와 함께 기다리자. 그분은 자신에게 그분의 신부를 데려갈 것이다; 이것은 그분의 오심의 목적이다. 그리스도는 교회를 사랑하고 교회를 위해 자신을 주셨다. 그것은 그분에게 자신의 귀중한 피를 희생하게 했으며 그분은 우리가 아버지 집에 영원히 그분과 함께 있을 때까지 만족하지 않으실 것이다. 그분은 친히 구매하신 소유 교회를 요구하기 위해 오셔야 한다.

 

The Picture of it

It is very instructive when linking the three names: Abel, Enoch, and Noah in their chronological appearance in Hebrews 11. The first, Abel, pictures the first shepherd who died, reminding us of the good Shepherd who gave His life for the sheep. Enoch, who was translated that he should not see death, follows as a picture of the living saints translated, carried over earth to the glory. Enochs translation took place before the deluge burst upon the world of the ungodly. This, beloved, is what will take place at the Rapture. Then follows Noah, who with his family was preserved through the judgment of the flood, a picture of the remnant of Israel who will be miraculously preserved through the great tribulation in that coming day. We today could be among the living ones!

 

휴거의 광경

세 개의 이름을 연결해보면 매우 교훈적이다: 아벨, 에녹, 그리고 노아는 히브리서 11장에서 그들의 연대순으로 나타난다. 첫 번째 아벨은 자신의 생명을 내어준 선한 목자를 우리에게 상기시키는 처음 죽은 목자를 묘사한다. 죽음을 보지 않고 변화된 사람 에녹은 땅에서 영광으로 이어지는 살아있는 성도들의 그림으로 뒤를 잇는다. 에녹의 옮김은 죄악의 세상에 홍수가 나타나기 전에 데려갔다. 이것은 휴거에서 데려갈 가장 사랑하는 어떤 사람이다. 그 다음 홍수의 심판을 통해 그의 가족과 함께 보호되었던 노아가 따른다, 미래에 큰 환난을 통해 기적적으로 보호받을 이스라엘의 남은 자들의 그림이다. 우리는 오늘날 살아있는 자들 중에 있다고 할 수 있다!

 

The Person who is coming

The Lord Himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel and with the trump of God. How wonderful to note Himself in the text. No angel could our place have taken upon that Cross to save us, and no angel will come to take us to the Fathers house, but the Lord Himself who bought us with His precious blood shall meet us in the air. Usually, the red carpet is rolled out by a lesser to greet the greater; beloved it is the reverse - our Lord Jesus, rolls out the red carpet to greet and receive us! Then we which are alive and remain shall be caught up together with them to meet the Lord in the air - what a welcome Home! So closely are we linked to Christ that He will come Himself for us. Just as Isaac left his home and Rebekah left her home and they met in the field, so Christ will leave His home, and we will leave our earthly home and meet in the air. The expressions shout, voice, and trump are military terms. They signify the calling together to assemble, the readiness for marching orders, and then the command to forward march.

 

오고 있는 사람

주님 자신은 천사장의 소리와 하나님의 나팔로 호령과 함께 하늘로서 내려오실 것이다. 본문에서 그분 자신을 주목하는 것은 얼마나 놀라운가. 어떤 천사도 우리를 구원하기 위한 그 십자가에 우리의 위치를 취할 수 없었으며, 어떤 천사도 아버지의 집으로 우리를 데려갈 수 없다, 그러나 자신의 귀중한 피로 우리를 사신 주님 자신은 공중에서 우리를 만나야 하신다. 일반적으로 레드 카펫은 보다 큰 것을 환영하려고 보다 적은 것에 의해 굴려서 펴게 된다; 그 사랑하는 자 우리의 주님은 그 반대였다 - 우리를 영접하고 환영하기 위해 레드 카펫을 펴신다! 그 때 우리는 살아서 남아 있어 공중에서 주님을 만나기 위해 그들과 함께 갑자기 들어올려질 것이다 - 어떤 환영인가! 그렇게 밀접하게 우리가 그리스도께 연결되어 있으며 그분은 우리를 위해 친히 오실 것이다. 바로 그의 집에 남겨진 이삭과 그녀의 집을 떠나는 리브가 그리고 들판에서 그들이 만났던 것처럼, 그래서 그리스도는 그분의 집을 떠날 것이고 그리고 우리는 지상의 집을 떠날 것이고 공중에서 만난다. 호령, 소리, 그리고 나팔 표현은 군대 용어이다. 그들은 함께 모으도록 부르고 질서 있게 행진하기 위한 준비가 되어 있으며 그때에 앞으로 행진하도록 명령하는 것을 나타낸다.

 

The Program of it

1 Corinthians 15 is one of the most profound chapters in all the Bible as it sweeps across human history, bridges dispensations, and ultimately brings us to the consummation of all things. The plan and purpose of God are revealed in capsule form in this chapter with the central theme the resurrection of Christ. Christ the firstfruit(s), afterward they that are Christ's at His coming (1 Cor 15:23). We have the expression HE MUST REIGN; the last enemy, death, is defeated. Then the amazing expression, that God may be all in all; this is the ultimate in the Divine plan, and we arrive at the highest rung in the ladder of Divine revelation. The late Jim Paton said so succinctly, The living will say to death, you couldn't catch me, and those rising from the grave will say, you couldn't hold me. Blessed moment! We wait with anticipation to see the face of our blessed Savior. The lesson here is most telling, indicating that the first tick on the prophetic clock, awaits the Rapture. The Rapture initiates the unfolding of the everlasting purpose of God.

 

휴거의 진행순서

고린도전서 15장은 인간 역사를 휩쓸었던 것처럼 모든 성경에서 가장 심오한 장들 중에 하나이며 모든 것의 완성을 궁극적으로 우리에게 가져오는 경륜의 교량이다. 하나님의 목적과 계획이 그리스도의 부활을 장의 중심 주제로 요약해서 드러내었다. 첫 열매인 그리스도요, 그 다음은 그리스도께서 오실 때에 그분께 속한 사람들이라(고전 15:23). 통치하셔야 하리니 라는 표현이 있으며; 마지막 원수는 멸망 받을 사망이다. 그 다음 놀라운 표현은 하나님은 모든 것 안에서 모든 것이 되려 하심이라; 이것은 하나님의 계획에 궁극적이며 우리는 하나님의 계시의 사다리에 가장 높은 단계에 도달한다. 최근 짐 페이턴은 바로 간결하게 말했다, 살아있음은 죽음이라 말할 것이다, 당신은 나를 붙잡을 수 없으며 사람들은 무덤에서 다시 살아나는 것을 말할 것이고, 당신은 나를 붙들 수 없다. 복된 순간이다! 우리는 우리의 복되신 구세주의 얼굴을 뵈올 기대를 가지고 기다린다. 여기에 대부분 말하고 나타내는 교훈은 예언적인 시계에 첫 번째 순간 휴거를 기다리는 것이다. 휴거는 하나님의 영원한 목적을 펼치는 것을 시작한다.

 

The Prospect of it

By our gathering together unto Him, see that ye be not shaken in mind or by letter as from us (2 Thess 2:1). Some were being unsettled or disturbed by false teachers who clouded and confused them as to the imminent coming of the Lord. They had posed as apostles and forged letters in the name of an apostle. The expression the day of Christ is at hand is translated by most reliable authorities as the day of the Lord is at hand. Paul calms their fears and assures them that they are not appointed unto (the) wrath, the great tribulation, but to obtain salvation through our Lord Jesus Christ. The day of the Lord is the day of judgment which cannot commence until the saints of this dispensation, who are heavenly in their calling, are raptured to the glory. The bright and blessed prospect before us cheers our hearts and lifts our spirits in a world that one day will come under the wrath of the Almighty.

 

휴거의 전망

우리가 그분께로 함께 모이는 것으로 말미암아 우리로부터 받았다 하는 편지로나 마음이 흔들리거나 불안해하지 말라는 것을 본다(살후 2:1). 어떤 사람들은 주님의 임박한 오심으로 그들을 혼란과 당황케 하는 거짓 교사들에 의해 흔들리고 불안해 했었다. 그들은 사도로 행세했고 사도의 이름으로 편지를 위조했다. 그리스도의 날이 가까웠다는 표현은 주의 날이 가까운 것처럼 가장 신뢰할 수 있는 권위로 해석된다. 바울은 그들을 확신시키고 그들의 두려움을 진정시키며 그들은 큰 환난, 진노에 정해지지 않았지만 우리 주 예수 그리스도를 통해 구원 얻을 것이다. 주의 날은 이 경륜 중의 성도들까지 시작될 수 없는 심판의 날이다, 영광으로 휴거되는 그들을 부르시는 분은 하늘에 계시다. 우리 앞에 있는 밝고 복된 전망은 그 어느 날 전능자의 진노 아래 있을 세상에 있는 우리의 마음과 우리의 영혼을 들어올리고 격려한다.

 

The Prayer for it

Revelation 22, the final chapter of this great prophetic book, has three references to the Lords coming: verses 7, 12, and 20. John has an enlarged vision, an expanded spirit, an enriched heart as he listens to the word from his Lord, Surely I come quickly. He replies in the form of a prayer, Even, so come, Lord Jesus. With all the awesome events that swept across the horizon of the soul of this beloved and aged apostle, the horrific events unprecedented with the seals, the trumpets, and the vials, he rises above all and occupies his soul with the coming of his Lord. May we have the same contemplation, the same prayer amid the conflicts, concerns, and confusion in this present age!

 

휴거를 위한 기도

이 위대한 예언서의 마지막 장인 요한계시록 22장에서 주님의 오심을 세 번 언급했다: 7, 12, 그리고 20. 요한은 내가 진실로 속히 오리라는 자신의 주님으로부터 말씀을 들음으로 풍성하게 된 마음, 확장된 영, 넓어진 시각을 가졌다. 그는 그렇게 주 예수님의 오심을 오히려 기도의 형태로 응답했다. 모든 굉장한 사건들과 더불어 봉인, 나팔, 그리고 대접과 함께 전례가 없는 끔찍한 사건들은 이 사랑하는 나이든 사도의 영혼의 지평선을 가로질러 이르렀다, 그는 자신의 주님의 오심과 함께 무엇보다도 자신의 영혼을 차지하며 일어난다. 5월에 우리는 이 현 시대에 갈등, 관심사, 그리고 혼란의 복판에서 동일한 기도, 동일한 묵상을 가진다!

 

The Practical effects of the Rapture

No truth should be more comforting and more convicting to the saints. This longed-for, prayed-for moment should affect our worship, our walk, our work, and our witness. The heart that is filled with His coming should fill our cup to overflowing in worship, should cause our feet to walk in the steps of the Master, should fill our hands with His work and give us a greater power to witness to a perishing world. It would remove bitterness, produce Christ-like attitudes, give purity in life, and adorn us with God-like graces. Every (man) that hath this hope in Him, purifieth himself, even as He is pure (1 John 3:3).

 

휴거의 실질적인 효과

어떤 진리도 성도들에게 더욱 위로가 되어야 하고 죄를 깨닫게 해야하는 것은 없다. 이것은 순간을 위해 기도했던 갈망은 우리의 예배, 걸음, , 그리고 우리의 증거에 영향을 미쳐야 할 것이다. 주님의 오심으로 채워져 있는 그 마음에 예배로 넘치는 우리의 잔을 채워야 하고 주님의 모본 안에 걸어가는 우리의 발이어야 할 것이며, 멸망하는 세상에 증거하는 큰 능력을 우리에게 주시는 그분의 일로 우리의 손에 채워야 할 것이다. 그것은 하나님 같은 은혜로 우리를 꾸미고 삶에 순결을 제공하며, 그리스도 같은 태도를 일으키고 쓰라림을 제거할 것이다. 주를 향하여 이 소망을 가진 자마다 그의 깨끗하심과 같이 자기를 깨끗하게 하느니라(요한일서 3:3).

 

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