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징검 다리
그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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The Great Tribulation
대환난

톰 벤틀리

Definition

Although there are related references elsewhere in the Scriptures, this phrase, ek tes thlipseos tes megales, "out of the tribulation the great" appears only in Rev 7:14. It is of value to note that the noun thilpsesos, "tribulation," and the adjective megales, "great," are preceded by a definite article. Generally, following a preposition, a definite article is not required to make the noun definitive; therefore this construction refers to a particular tribulation already well known to the readers. The word "tribulation" means "to press," a "pressing together" or "squeezing," as of grapes, or used figuratively, a distress or tribulation. Throughout the New Testament the word, which occurs fifty-four times, is translated variously as "tribulation," "affliction," "anguish," "trouble," "burden." It is used to describe the state of:

 

정의

비록 관련된 언급이 성경 어딘가에 있지만, ek tes thlipseos tes megales, "큰 환난에서 나오는" 이 문구는 계 7:14에만 나타난다. 그것은 명사 thilpsesos(들립시스) "환난"과 형용사 megales(메가스) ""이 정관사에 의해 앞서 있는 것을 주목할 가치가 있다. 일반적으로, 정관사를 따르는 전치사는 한정적인 명사가 요구되지 않는다; 따라서 이 구조는 독자들에게 이미 잘 알려진 특정한 환난을 말한다. "환난" 단어는 고통이나 고난이 비유적으로 사용되거나 포도를 "압착하는 것" 또는 "누르기 위해" "함께 압박하는 것"을 의미한다. 신약 전체에 54번 나오는 단어는  "환난" "고통" "고뇌" "고민" "부담" 등으로 다양하게 번역된다. 그것은 상태를 묘사하는 데 사용된다.

 

  1. Those pressed by want and poverty (2 Cor 8:13 ; Phil 4:14).
  2. A woman in child-birth (John 16:21)
  3. Afflictions which the Lord Jesus had to undergo (Col 1:24)
  4. Anxiety, burden of heart (2 Cor 2:4)
  5. A period of tribulation out of which a great multitude will be saved (Rev 7:14).

 

1.    그 결핍과 빈곤에 쫓겼다(고후 8:13; 4:14).

2.    여자의 자녀출산( 16:21).

3.    주 예수님이 견디셨던 고난( 1:24)

4.    마음의 부담, 염려(고후 2:4)

5.    환난 기간에 구원받을 큰 무리( 7:14)

 

Designation

Many terms appear throughout Scripture that denote the character, define the cause, and describe the course of this period. It is clearly designated as the "Day of the Lord" (Amos 5:18). None will escape His eye that would try, or evade His hand that would threaten, or exhaust His heart that would trust Him in their distress. Perhaps the period is best known for its identifying term as expressed by Jeremiah: "the time of Jacob's trouble" (Jer 30:7). This clearly precludes any concept of the time as being either applicable to or even associated with the saints of this present dispensation. It relates exclusively to Israel and the nations of the day that exist when it bursts upon the world. Two other terms appear in Revelation that are expressive of the course the time will take, namely "the great day of His wrath has come"(6:17), and "The wrath of God the Almighty" (19:15). Significantly, these two important terms embrace the full reach of the teaching of John, by the Holy Spirit, regarding the Tribulation. We judge that from chapter 6 right through to chapter 19 the intervening passages map out the complete course of the Tribulation. If we wish to grasp the full comprehensive nature of this solemn period of judgment, the designation given by the Lord in His address to the church in Philadelphia supplies adequate help. It is described as "the hour of trial, which is about to come upon the whole habitable world" (Rev 3: 10 JND).

 

명칭

많은 용어들이 이 기간의 과정을 설명하고 원인을 정의하며 특징을 나타내는 것이 성경 전반에 나타난다. 그것은 명확하게 "주의 날"로 가리켜진다( 5:18). 아무도 그것을 시도할 그분의 눈이나 그분의 손을 피해서 벗어날 수 없고 그분의 마음을 지치게 하거나 위협할 수 없으며, 그들의 고통에서 그분을 신뢰할 것이다. 아마도 예레미야에 의해 나타내었던 대로 그 동일시 되는 기한에 대해 가장 잘 알려졌던 기간이다: "야곱의 환난의 때"(30:7). 이것은 분명히 현재 경륜의 성도들이 심지어 함께 관련되거나 다르게 적용할 수 있는 어떤 시간의 개념을 배제한다. 그것은 오로지 세상에서 일어나는 때 존재하는 그 시대의 이스라엘과 민족들에 대해 말한다. 계시록에서 나타난 다른 두 개의 용어는 일어날 때의 과정의 표현이다, 다시 말해서 "그들의 진노의 큰 날이 이르렀으니"(6:17), "전능자 하나님의 맹렬한 진노"(19:15). 두드러지게 이들 두 가지 중요한 용어가 환난에 관련하여 성령에 의한 요한의 가르침의 전체 범위를 포함한다. 바로 6장부터 19장에 걸쳐서 개입하는 구절들이 환난의 완전한 과정을 계획하는 심판이다. 우리가 이 엄숙한 심판 기간의 가득한 포괄적인 본질을 파악하고자 한다면, 빌라델피아 교회에 그분의 말씀하신 주님에 의해 주어진 명칭은 적절한 도움을 제공한다. "이는 장차 온 세상에 임하여 땅에 거하는 자들을 시험할 때라"( 3:10 JND)고 묘사되었다.

 

Duration

The chronological measurement is irrefutable. The Lord determined seventy-weeks when speaking of His dealings with Israel (Dan 9:24). Most will know that these are weeks of years and not days. It is important to note that they are divided into three categories, namely seven weeks (of years) until the walls were built about Jerusalem (See Nehemiah), sixty-two weeks until Messiah was cut off, which gives us sixty-nine and when subtracted from seventy leaves one week (of years). This week is divided into two equal parts, variously referred to as forty-two months, twelve hundred and sixty days, or time, times, and half a time. Clearly there is an unmentioned and an unseen gap, which in terms of prophetic time is not at all an unusual phenomenon in Old Testament prophecy. Several examples can be cited: See Isaiah 9:6 where the first part of this prophecy was fulfilled twenty centuries ago with the incoming of the Lord Jesus yet the next part, "And the government shall be upon His shoulders," is something still future. Turn to Zechariah 9:9-10 where the Messianic King is presented riding upon an ass, which was fulfilled in the days of His flesh, but, "He shall speak peace unto the heathen......" awaits fulfillment. Again, the more familiar example is attested by the Lord Himself when He opened the book and read from Isaiah 61:1-2. But note where and when He closed the book. As we often observe, He stopped at a comma. If this vital action is missed and ignored, then the chronology of Old Testament prophecy is an insoluble enigma.

 

지속

연대순의 측정은 반박의 여지가 없다. 주께서 그분의 이스라엘을 다루시는 것을 말씀하실 때 70이레를 결정하셨다( 9:24). 대부분 알고 있을 이것들은 연도의 주간과 날들이 아니다. 주목할 중요한 그것은 그것들이 세 가지 범주로 나누어진다, 즉 일곱이레(년도의) 성벽이 예루살렘 둘레에 지어질 때까지(느헤미야서를 참조하라), 육십이 이레는 메시아가 끊어질 때까지, 칠십 이레에서 남은 한 이레를 빼는 경우 육십 구 이레가 우리에게 주어진다. 이 이레는 동일한 두 부분으로 나뉘어진다, 여러가지로 42개월, 1260일 또는 때때로 반 때라고 불린다. 분명히 언급 되지 않은 보이지 않는 간격이 있으며 예언 시간의 기간은 모든 구약 예언에서 특이한 현상이 아니다. 몇 가지 모본들을 인용할 수 있다: 이 예언의 첫 번째 부분은 이사야 9:6을 참조하라, 주 예수님의 도래는 20세기 전에 성취되었으며 그럼에도 다음 부분 "그 어깨에는 정사를 메었고"는 여전히 미래의 어떤 것이다. 스가랴 9:9-10로 넘기면 메시아적 왕은 그분의 육체의 시절에 성취되었고 나귀를 타면서 나타내셨다, 그러나 "그가 이방 사람에게 화평을 전할 것이요...."라는 성취를 기다리고 있다. 다시, 더 잘 알려진 예는 이사야 61:1-2에서 읽으며 그분께서 책을 펴셨을 때 주님 자신이 입증하셨다. 하지만 그분이 책을 덮었던 때 거기를 주목하라. 우리가 종종 관찰하는 대로, 그분은 쉼표에서 중단되었다. 이 중요한 행동을 놓치고 무시한다면, 그 때 구약 예언적 연대기는 풀 수 없는 수수께끼이다.

 

A leading question on the duration of the Great Tribulation arises from the words of the Lord Jesus in Matthew 24:22-23, when He says, "except those days be shortened..." Will the period, described as the Seventieth Week, be shortened? The answer is, "No." What will be shortened are the light periods. Note what the fourth angel will do; he will pour out his vial on the sun and men will be scorched (Rev 16:8, 9). The misery will be unspeakable and indescribably severe on men. But the question turns to, "How?" The divinely revealed means is found in Isaiah 13:13. This moving would bring the earth nearer the sun, thus reducing the daylight period.

 

대환난 기간에 손꼽히는 질문은 마 24:22-23에서 주 예수님의 말씀에서 비롯된다 그분께서 말씀하신 때 "그 날들을 감하지 아니할 것이면..."은 기간일 것이다, 칠십 이레로 묘사되었는가? 감해졌는가? 대답은, "아니오". 단축 될 것은 경미한 기간이다. 네째 천사가 무엇을 할 것인지를 주목하라; 그는 그 대접을 해에 쏟을 것이며 사람들이 불로 태워질 것이다( 16:8-9). 고통은 사람들이 말할 수 없고 표현할 수 없는 심각함일 것이다. 하지만 "어떻게?"라는 질문으로 향한다. 신적인 의미로 드러낸 것은 이사야 13:13에서 발견된다. 이 움직임은 지구를 태양 가까이 가져갈 것이다, 따라서 햇빛의 기간을 줄이는 것이다.

 

Devastation

There will be cosmic cataclysms of such a horrendous nature as to place them beyond human comprehension. They will be composed of seven seal judgments, seven trumpet judgments, and seven vial judgments. These will not necessarily be concurrent in development, nor will they be exactly consecutive. When looking through a telescope, one can look as far as one can see through the first adjustment, then move on to the second, then to the third. This provides us with a simple parallel, for so it is with these judgments, we are looking in the same direction but seeing farther, and that with added detail with each adjustment. Each one of the outpourings of divine judgment is a further manifestation of the fierceness of divine wrath.

 

황폐함

인간의 이해력을 넘어 그것들의 환경에 관해 그런 끔찍한 본질의 우주적 지각변동이 있을 것이다. 그들은 일곱 인의 심판, 일곱 나팔의 심판과 일곱 대접의 심판으로 구성 될 것이다. 이것들은 반드시 동시에 전개되지 않을 것이다, 또한 그것들은 정확하게 연속되지 않을 것이다. 망원경을 통해 볼 때 하나는 첫 번째 조절을 통해 한가지만 볼 수 있고, 다음 두 번째로 이동하고, 다음 세 번째로 이동하여 바라볼 수 있다. 이것은 단순히 평행함을 우리에게 제공하며, 그래서 그것은 이러한 심판이 있는 동안, 우리는 같은 방향이지만 더 멀리 보는 것과, 각 조정과 더불어 구체적으로 더해진 것을 바라보고 있다. 하나님의 심판이 쏟아지는 각각의 하나는 하나님의 진노의 맹렬함의 한층 더 나타남이다.

 

When the first seal is broken, the Beast makes a hurried dash to acquire world dominion, without of course, any regard for human life or liberty (Rev 6:2). Resulting from this, peace is taken from the earth (Rev 6:4), famine eventuates (Rev 6:6), then Death and Hell hold sovereign sway (Rev 6:8). Undoubtedly it will be a time of human terror, but it will also be a time of divine wrath (Rev 6:17). The devastation will increase with astounding intensity, and the sin-sick earth will be draped in judgments hitherto unknown.

 

첫 번째 인이 떼어졌을 때 짐승은 세상 지배를 획득하려고 급하게 돌진한다 물론 인간의 생명과 자유에 대한 어떤 존중함도 없다( 6:2). 이 결과에는 땅에 평화를 가져온 것이다( 6:4), 기근이 일어나고( 6:6), 그 때 죽음과 지옥은 주권자의 영향력에 들어간다( 6:8). 의심할 여지 없이 그것은 인간의 공포의 때가 될 것이지만 그것은 또한 하나님의 진노가 될 것이다( 6:17). 황폐함은 놀랍고 강렬함으로 증가할 것이고 땅에 죄와 질병은 지금까지 알 수 없었던 심판에 드리워질 것이다.

 

Deliverance

Every possible passage in the Scriptures that deals at length with the tribulation confirms beyond any doubt that deliverance will ultimately come to Israel and that in the Person of their long-awaited Messiah, our Lord Jesus Christ. Paul states it clearly, "And so all Israel shall be saved " (Rom11:26). There is not room within the breadth of this article to encompass many more such affirmative statements on Israel's ultimate deliverance. But here are some for consideration, which substantiate this claim. It is written, "Her sun is gone down while it was yet day" (Jer 15:9). Certainly it has been inconceivably dark and disappointing for Jacob's descendants ever since, and will be until that day when, as Jehovah declared, "Thy sun will no more go down" (Isa 60:20). When that day dawns then Israel will have "beauty for ashes, the oil of joy for mourning, the garment of praise for the spirit of heaviness" (Isa 61:3). The prophet goes on to state, "The Gentiles shall see thy righteousness and all kings thy glory ... thou shalt also be a crown of glory in the hand of the Lord, and a royal crown in the hand of thy God" (Isa 62:2,3). "They shall call on My Name," saith the Lord, "and I will say, It is My People; and they shall say, The Lord is my God " (Zech13:9).

 

구원

그 환난에 기간을 다루는 성경에서 모든 가능한 구절은 어떤 의심의 여지를 넘어 확인되는 것은 그들의 오랫동안 기다려온 메시아 우리 주 예수 그리스도의 인성 안에서 그리고 구원이 이스라엘에 궁극적으로 올 것이다. 바울은 그것을 분명하게 언급한다 "그리하여 온 이스라엘이 구원을 얻으리라"(11:26). 이스라엘의 궁극적인 구원에 그러한 긍정적인 표현이 더욱 많이 포함하는 이 기사의 폭 안에는 없다. 하지만 여기는 이 주장을 입증하고 고려하고자 하는 어떤 것이 있다. 그것은 "오히려 백주에 그녀의 해로 떨어져서"( 15:9)라고 기록되었다. 확실히 그것은 그 후 야곱의 자손에 대한 믿을 수 없이 어둡고 실망스러움이 있었으며 여호와의 선언하신 대로 그 날까지 있을 것이다 "다시는 네 해가 지지 아니하며"( 60:20). 그 날 밝아오는 때 그 때에 이스라엘은 "재 대신 아름다움을 주고 애곡 대신 기쁨의 기름을 주며 근심의 영 대신 찬양의 옷을 주게 하려 함이라"( 61:3). 선지자는 진술을 계속한다, "열방이 네 공의를, 열왕이 다 네 영광을 볼 것이요 너는 또 여호와의 손의 아름다운 면류관, 네 하나님의 손의 왕관이 될 것이라"( 62:2-3). "그들이 내 이름을 부르리니 내가 들을 것이며 나는 말하기를 이는 내 백성이라 할 것이요 그들은 말하기를 여호와는 내 하나님이시라 하리라"(13:9).

 

Difficulty

Amillennialists see no tribulation. One such blind adherent told the writer, years ago, that the Tribulation commenced when Cain slew Abel. There we leave them and trust those that are given to such gross misinterpretation of prophetic issues will bow to the plain revelation of God's Word. Then there are some who advance that the Church will go through one-half of the Tribulation. Those who thus interpret the truth in this way are governed by a misunderstanding of the Epistles of Paul. They take the earlier writings of Paul to be governed by the Nation of Israel accepting the King and the Kingdom. This means that any reference to the coming of the Lord Jesus in 1 Thessalonians, for example, does not apply today. Having adopted this approach, the only point at which they can have the Church taken to heaven is in the middle of the tribulation, and they see this in the two witnesses of Revelation 12. This is a totally unfounded concept, which must be fully dispensed to the rubbish heap of unfounded doctrine. Finally, the greatest difficulty surrounding this subject of the Tribulation is faced by those who advance that the Church will go through the Tribulation. A detailed article is required if this is to be answered in full. But enough can be said, though tersely. Any reader of Ephesians 1 & 3 will know the distinctiveness of the Church in the purpose of God, which rules out any possible existence on earth when God takes up the Nation of Israel and deals with it in terms of the Kingdom.

 

곤란

무천년주의자들은 어떤 환난도 없다고 간주한다. 수년 전 그러한 맹신 추종자인 한 작가는 그 환난은 가인이 아벨을 살해했을 때 시작되었다고 말했다. 우리가 그것들을 남겼고 그 사람들을 신뢰했던 것은 하나님의 말씀의 명백한 계시에 머리를 숙일 예언적인 문제들의 그 같은 엄청난 오해로 주어졌다. 그 때 교회는 환난의 절반을 통해 나아갈 것이라고 선전하는 몇 가지가 있다. 따라서 이 방법으로 진리를 해석하는 사람들은 바울 서신들의 오해로 인해 좌우되었다. 그들은 왕과 왕국을 받아들이는 이스라엘 민족에 의해 다스리게 되는 바울의 초기 기록들을 취한다. , 이것은 데살로니가전서에서 주 예수님의 오심에 대해 언급하는 어떤 것을 의미한다, 예를 들어 오늘날 적용하지 않는다. 이 접근 방법이 유일한 점을 채택했는데 그들은 환난의 중간에 하늘로 올려진 교회를 가질 것이다, 그리고 그들은 계시록 12장의 두 증인에서 이것을 본다. 이것은 완전히 근거 없는 개념이며 근거 없는 교리의 쓰레기 더미에 완전히 내어주어야 한다. 마지막으로, 환난의 가장 큰 어려운 환경의 이 주제는 교회가 환난을 통해 갈 것이라며 나아가는 사람들에게 직면한다. 상세한 기사는 이것이 완전히 답변될 수 있는 경우 필요로 했다. 하지만 비록 간결하지만 충분히 말하게 될 수 있다. 에베소서 1장과 3장에서 독자는 하나님 목적으로 교회의 특수성을 알 것이다, 왕국의 기간에 함께 다루고 이스라엘의 민족을 데려갈 때 땅에서 어떤 가능한 존재를 지배한다.

 

We affirm that the Scriptures teach:

  • that the Church is separate and distinct from Israel in position, privilege, and prospect;
  • that the time period of God's dealings with it does not coincide with nor overlap the period of His dealings with Israel.

Therefore, it follows without controversy that we cannot exegete the Church either into Daniel's 69th week past or into Daniel's 70th week future. To wander into the inapplicable cannot but precipitate confusion.

 

우리는 성경의 가르침을 단언한다:

l       교회는 별개이며 위치, 특권 및 전망에서 이스라엘과는 다르다;

l       하나님의 다루심의 기간에 그것이 동시에 일어나지 않으며 또한 이스라엘에 가진 그분의 다루심의 중복 기간도 아니다.

따라서, 그것이 논쟁의 여지없이 따르는 것은 과거 다니엘의 69이레 또는 미래의 70이레를 해석자가 어느 한쪽의 교회라 할 수 없다. 적용할 수 없는 것에 방황하는 것이라 할 수 없지만 혼란만 촉진시킨다.

 

http://www.truthandtidings.com

 

posted by 징검 다리