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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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The Territorial Compass of the Millennium
천년왕국의 영토의 범위

짐 맥콜

1. What it will mean for our Lord Jesus Christ - the time of His Dominion

There is little doubt that the significant statement by Peter in Acts 3:19-21 has particularly to do with the earth: Repent ye therefore, and be converted, that your sins may be blotted out, when the times of refreshing come from the presence of the Lord; that He may send the Christ who hath been appointed for you, even Jesus, who before was preached unto you: Whom heaven must receive until the times of restitution (restoration) of all things, whereof God spoke by the mouth of His holy prophets which have been since the world began (RV).

 

1. 우리 주 예수 그리스도를 위해 어떤 의미일까 - 그의 통치의 때

거의 의심의 여지 없이 사도행전 3:19-21에서 베드로에 의해 말해진 중요한 것은 특별히 땅과 관련이 있다 : 그러므로 너희가 회개하고 돌이켜 너희 죄 없이 함을 받으라 이같이 하면 유쾌하게 되는 날이 주 앞으로부터 이를 것이요 또 주께서 너희를 위하여 예정하신 그리스도 곧 예수를 보내시리니 하나님이 영원 전부터 거룩한 선지자의 입을 의탁하여 말씀하신 바 만유를 회복(복구)하실 때까지는 하늘이 마땅히 그를 받아 두리라(RV).

 

However, in order to understand the extent of the Millennium, we must include: Having made known to us the mystery of His will, according to His good pleasure which he purposed in himself for the administration of the fullness of the times; to head up all things in the Christ, the things in the heavens and the things upon the earth; in Him (Eph1:9, 10). These verses inform us that God intends to make the Lord Jesus the Head and Center of a united system of heavenly and earthy glory. Everything is to be His. God has made known to us beforehand His will and pleasure, because of our links, through grace, with Him who is to inherit all.

 

그러나, 천년왕국의 범위를 이해하기 위하여 우리는 포함시켜야 한다: 그 뜻의 비밀을 우리에게 알리셨으니 곧 그 기쁘심을 따라 그리스도 안에서 때가 찬 경륜을 위하여 예정하신 것이니 하늘에 있는 것이나 땅에 있는 것이 다 그리스도 안에서 통일되게 하려 하심이라(1:9-10). 이들 구절들은 우리에게 하나님께서 주 예수님을 머리로 만드시며 영광스러운 하늘과 땅의 연합된 체제의 중심임을 우리에게 알려준다. 모든 것이 그분의 것이다. 하나님은 그분의 뜻과 목적을 우리에게 미리 알려주셨고 그 은혜를 통한 우리와의 연결 때문에 그분과 함께 모든 것을 상속하는 것이다.

 

As to the sphere of His earthly glory Psalm 8 will find its glad fulfillment, Thou madest Him to have dominion over the works of Thy hands, Thou hast put all things under His feet: O Lord our Lord, how excellent is Thy name in all the earth. This Psalm clearly declares Gods intention to set Him as Man over the works of His hands. The first man, Adam, failed, but the Second Man will take into His hands the reins of universal government for the blessing of all beneath His benign sway.

 

그분의 속세의 영광의 영역으로서 시편 8편은 그 기쁨의 성취를 발견할 것이다, 주의 손으로 만드신 것을 다스리게 하시고 만물을 그 발 아래 두셨으니 곧 모든 우양과 들짐승이며 공중의 새와 바다의 어족과 해로에 다니는 것이니이다 여호와 우리 주여 주의 이름이 온 땅에 어찌 그리 아름다운지요. 이 시편은 분명하게 그분의 손의 일을 통해 사람으로서 그분을 세우신 의도를 선언한다. 첫 사람 아담은 실패했지만 둘째 사람은 그분의 인자한 지배력 아래 모든 축복에 대한 보편적인 정부의 통치를 그분의 손에 가져갈 것이다 .

 

2. What it will mean for the Church - a Time of Administration

By amazing grace, the heavenly saints of the present age will share with Christ the administration (stewardship) of His Millennial Kingdom. Ye shall sit with Me on my Throne, even as I overcame and I am set down with My Father on His Throne (Rev 3:21). The reference to Eph1:10 is very important in this context. The expression, the times, is not so much related to a duration of time, but the characteristic circumstances of a period of time. The fullness of the times refers to a future time when all the various dispensations or seasons have been put to the test, have run their course, and been completed. This will bring us to the future administration of the coming Millennial Age. All will become subject to Him. Paul reminded the Corinthians that they would judge angels ... would judge the world (1 Cor 6:1-3). Neither Christ nor the heavenly saints are seen as operating on earth, but from above. (See Ezk 44:1-3; 45:7-25 in relation to the representative prince.) Our respective places in the coming Kingdom will be allotted according to our life and service in the present age (Matt 25:21-23; 2 Tim 4:1.2; 2 Thess 1:5; 2 Pet 1:11; 1 Cor 4:8).

 

2 교회를 위한 어떤 의미일까 - 관리의 때

현재 시대의 하늘의 성도들이 놀라운 은혜로 그분의 천년왕국의 관리(책무)를 그리스도 함께 공유할 것이다. 이기는 그에게는 내가 내 보좌에 함께 앉게 하여 주기를 내가 이기고 아버지 보좌에 함께 앉은 것과 같이 하리라( 3:21). 1:10에 대한 언급은 이 맥락에서 매우 중요하다. 시대의 표현은 시간의 지속기간이 그렇게 많이 관련되지 않지만 시대의 기간의 특징을 나타내는 환경이다. 시대의 충만함은 모든 다양한 경륜이나 시절이 시험을 받고 그들의 과정을 실행하는 모든 미래의 시대를 언급한다 그리고 완료된다. 이것은 오는 천년 시대의 미래 관리를 우리에게 가져올 것이다. 모든 것이 그분에 대한 주제가 될 것이다. 바울이 고린도인들을 상기시켰던 것은 그들이 천사를 심판할... 세상을 심판할 것이다(고전 6:1-3). 그리스도도 아니고 하늘의 성도들도 아닌 땅에서 운영하는 것이지만 위로부터 보여지고 있다. (왕을 대표하는 것에 관련하여 겔 44:1-3; 45:7-25를 참조하라). 다가오는 왕국에서 우리의 각각의 위치는 현 시대에 우리의 생활과 섬김에 따라 할당될 것이다( 25:21-23; 딤후 4:1-2; 살후 1:5; 벧후 1:11; 고전 4:8).

 

3. What it will mean for the Nations - A Time of Jubilation

Originally, God intended that blessing should come to the nations through the instrumentality of Israel. Disobedience and defeat shamed Israel before the nations. (See Josh 2:17-19). But in the Millennium, Israel will be the channel of testimony and blessing to the Gentile nations:

(a) Fervent Praise - Let the nations praise Thee, O God; let the peoples give thanks. (Ps 67:3, 5)

(b) Fulfilled Purpose - God shall bless us; all the ends of the earth shall fear Him. (v 7)

The Gentile kings and people of the Millennium will recognize the supremacy of the Lord Jesus and they will display the rich grace of God (Zech8:20-23; 14:16).

 

3. 나라들을 위해 어떤 의미일까 - 환희의 때

원래 하나님은 축복이 이스라엘의 도움으로 나라들에 가도록 의도하실 것이다. 불순종과 패배는 나라들 앞에서 이스라엘을 부끄럽게 했다( 2:17-19를 참조하라). 그러나 천년왕국에서 이스라엘은 이방 민족들에게 축복과 증거의 경로가 될 것이다.

(a) 열렬한 찬사 - 하나님이여 민족들로 주를 찬송케 하시며, 민족들로 감사케 하소서. ( 67:3,5)

(b) 성취된 목적 - 하나님이 우리에게 복을 주시리니 땅의 모든 끝이 하나님을 경외하리로다( 7)

이방 왕들과 천년왕국의 백성들이 주 예수님의 주권을 인식할 것이며 그들은 하나님의 풍성한 은혜를 볼 것이다(8:20-23; 14:16).

 

4. What it will mean for the Creation - A time of Liberation

Man, by his sin, has not only brought ruin upon himself but has marred his home and dragged down creation. Thorns, thistles, and groans are marks of mans sin. We know that the whole creation groaneth and travaileth in pain together until now.

 

4. 창조에 대해 어떤 의미일까 - 해방의 때

그의 죄에 의해 사람은 그 자신에게 파멸을 가져오지 않고 있었지만 그의 가정을 훼손했으며 피조물을 끌어내렸다. 가시덤불, 엉겅퀴 및 탄식소리는 죄를 표시했다. 피조물이 다 이제까지 함께 탄식하며 함께 고통하는 것을 우리가 아나니.

 

5. What it will mean for Israel - A time of Restitution & Possession

Acts 3:19-26 shows that The Land has always held a central place in the national life of Israel. The promise of the land was a virtual obsession with the Patriarchs whose status as sojourners always presupposed an eventual land as a place where they could finally settle.

 

5. 이스라엘에 대해 어떤 의미일까 - 회복 및 소유의 때

사도행전 3:19-26이 보이는 은 항상 이스라엘의 민족적인 생활에 중심적 위치를 유지했다. 땅의 약속은 항상 체류자로서 신분인 족장들이 가진 실질적인 집념이었으며 그들이 마지막으로 정착 할 수 있었던 곳으로서 궁극적인 땅을 전제로 하고 있다.

 

The same can be said of the exodus, and their hoped-for rest from their wanderings. In Joshua 1:13 we read, The Lord your God giveth you rest, and will give you this land. In Israelite history, the land acts as a barometer of the nations relationship with God.

 

동일하게 출애굽과 그들의 방랑에서 그들의 소망했던 안식을 말할 수 있다. 여호수아 1:13에서 우리는 읽는다, 너희 하나님 여호와께서 너희에게 안식을 주시며 이 땅을 너희에게 주시리라. 이스라엘 역사에서 땅은 하나님과 민족들과 관련하는 바로미터 역할을 한다.

 

Now let us observe four significant issues relating to our subject:

1. The Eternal Purpose

In Deut.32:7-9 we read, Remember the days of old, Consider the years of many generations; Ask your father and he will inform you, Your elders and they will tell you. When the Most High (Gods millennial title) divided to the nations their inheritance, When He separated the sons of Adam, He set the boundaries of the peoples according to the number of the sons of Israel. These verses provide a panoramic sweep of divine purpose and providence that go back to the events of Genesis 11. In the original settlement of the great national boundary, the Most High had direct reference to the children of Israel. Palestine is the center of Gods geography and the 12 tribes of Israel are the central object of Gods history.

 

이제 우리가 우리의 주제와 관련된 4개의 중요한 문제들을 알아보자:

1. 영원한 목적

32:7-9에서 우리는 읽는다, 옛날을 기억하라 역대의 연대를 생각하라 네 아비에게 물으라 그가 네게 설명할 것이요 네 어른들에게 물으라 그들이 네게 이르리로다 지극히 높으신 자가 열국의 기업을 주실 때(하나님의 천년왕국의 주제), 인종을 분정하실 때에 이스라엘 자손의 수효대로 민족들의 경계를 정하셨도다. 이들 구절은 창세기 11장의 사건들로 돌아가 하나님의 목적과 섭리의 파노라마적인 시야를 제공한다. 큰 국가적 경계의 초기 정착에서 지극히 고귀한 이스라엘 자손들에 대한 직접적인 관계가 있었다. 팔레스타인은 하나님의 지리적 중심이며 이스라엘의 12지파는 하나님 역사의 중심적인 대상이다.

 

2. The Unconditional Promise

Gods dealings with the nation of Israel in grace are based upon the unconditional and unilateral promises and covenants He made with Abraham and David. These are not nullified by the Law or by Israels failure. His promise to Abraham, Isaac, and Jacob was related to Seed and the Land. His promise to David was connected with a Kingdom and a Throne (2 Sam 7:12-17; Lk 1:32.33). When God appeared to Abraham commanding him to leave his country and kindred, He gave him a seven-fold promise. The first and last clauses are significant: I will make of thee a great nation...and, In thee shall all families of the earth be blessed. This was confirmed with additional clauses about the Land being promised to him, and to his seed forever. This promise is yet to be implemented. It has never been abrogated. The Land is Israels by a deed of gift from the Most High God; the possessor of heaven and earth. This covenant was confirmed by an oath in Genesis 22:15-18. It was further confirmed to Isaac and Jacob. It is spoken of as an everlasting covenant. The Land of Canaan is to be Israels in perpetuity, an everlasting possession.

 

2. 무조건적인 약속

은혜로 이스라엘 민족과의 하나님의 관계는 그분께서 아브라함과 다윗과 가지셨던 무조건적이고 일방적인 약속과 언약에 기반으로 한다. 이것들은 율법이나 이스라엘의 실패에 의해 무효로 되지 않는다. 아브라함, 이 삭, 그리고 야곱에게 그분의 약속은 자손과 땅에 관련되었다. 다윗에 대한 그분의 약속은 왕국과 보좌와 관련되었다(삼하 7:12-17; 1:32-33). 하나님이 아브라함에게 그의 나라와 친족을 떠나도록 그에게 명령하심을 나타내었을 때 그분은 그에게 일곱 배의 약속을 주셨다. 첫 번째와 마지막 조항은 중요하다: 내가 너로 큰 민족을 이루고..., 땅의 모든 족속이 너를 인하여 복을 얻을 것이니라. 이것은 영원히 그에게 그리고 그의 자손에게 약속된 땅에 대한 추가적인 조항으로 확인되었다. 이 약속은 아직 실행되지 않았다. 그것은 결코 폐지되지 않았다. 땅은 하늘과 땅의 소유주이신 지극히 높으신 하나님의 선물의 행위로 이스라엘에게 있다. 이 언약은 창세기 22:15-18에 맹세에 의해 확인되었다. 그것은 이삭과 야곱에게 추가적으로 확인되었다. 그것은 영원한 언약으로 말해진다. 가나안 땅은 이스라엘에게 영구적으로, 영원한 소유이다.

 

3. The Geographical Perimeters

We have already seen that the uttermost parts of the earth are included in the Territorial Compass of the Millennium, and from Ephesians 1 that heaven is also involved. However, Jerusalem will be the Metropolis of the Millennium - the City of the Great King - and the Promised Land will be the home of the nation of Israel. There will be geographical changes and the topography of the area will be different.

 

3. 지리적 경계

우리는 이미 보았던 땅의 맨 끝까지는 천년왕국의 영토 범위에 포함되고 에베소서 1장에서 또한 하늘도 포함되고 있다. 그러나, 예루살렘은 천년왕국의 수도일 것이다 -위대한 왕의 도시- 그리고 약속된 땅은 이스라엘 민족의 본국이 될 것이다. 지역의 지리적 변화와 지형은 달라질 것이다.

 

It appears that the contour of the Land will be changed. The Mediterranean will be connected with the Dead Sea by a waterway passing through the Mount of Olives. The earth will then yield prolifically, the desert blossoming as a rose. (See Isa 11; 66:18; Jer 16:14-16; 23:3-6; Ezek 36 & 37: Deut 32:8, 9).

 

나타나는 땅의 윤곽은 변경될 것이다. 감람산을 통과하는 수로에 의해 사해와 지중해가 연결될 것이다. 땅은 그 때 번식력이 왕성할 것이며 장미도 사막에 꽃피울 것이다( 11; 66:18; 16:14-16; 23:3-6; 36 & 37: 32:8-9).

 

The names by which Palestine is spoken of are as follows: Canaan (Lev 14:34), the Holy Land (Zech 2:12), Jehovahs land (Hos 9:3), Thy Land, O Immanuel (Isa 8:8), Land of Israel (I Sam 13:19), Land of the Hebrews (Gen 40:15), Land of Judah (Isa 26:1), Land of Promise (Heb 11:9), and the Pleasant Land (Dan 8:9).

 

팔레스타인에 다음과 같이 말해지는 이름들이 있다 : 가나안( 14:34), 거룩한 땅( 2:12), 여호와의 땅( 9:3), 네 땅 오 임마누엘( 8:8), 이스라엘의 땅(삼상 13:19), 히브리인의 땅( 40:15), 유다의 땅( 26:1), 약속의 땅( 11:9), 그리고 기쁨의 땅( 8:9).

 

4. The Operational Process

God will plant them in their own Land. How will God do that? Revelation 4 and 5 are introductory to Ch 6-19, where we witness the governmental operations of God, in the Seals, Trumpets, and Vials. In Ch 4 & 5, God is asserting His claims to the earth.

 

4. 운영 과정

하나님은 그들 자신의 땅에 그들을 심을 것이다. 어떻게 하나님을 그것을 할 것인가? 계시록 4장과 5장은 6-19장을 소개하고 있으며, 우리는 인, 나팔, 그리고 대접에서 하나님의 통치 시행을 목격한다, 4, 5장에서 하나님은 땅에 그분의 요구를 나타내신다.

 

At this moment, God is not doing that. Why the radical change? The answer is that the Lord will come to take His heavenly people to their heavenly home. To grasp the fact that God is doing these two things alternately, and never together, removes all fear and difficulty relative to the church, the tribulation, and Israel. Finally, in ch 4, God is seen to be moving on the ground of creation, and in ch 5, on the ground of redemption. Creatorial and redemptive rights belong to the Lord Jesus Christ and He will lay claim to the possession of the earth. In ch 19 we see the Messiah-Monarch coming out of heaven, and planting His feet upon the Mount of Olives. Then the Land will be His.

 

이 순간에 하나님은 그것을 행하지 않으신다. 왜 급진적인 바뀜인가? 대답은 주님이 그들의 하늘 집에 그분의 하늘 백성들을 데려갈 것이다. 사실을 붙잡기 위해 하나님은 이들 두 가지를 교대로 행하시며 환난 그리고 이스라엘 교회에 대한 상대적인 곤란과 모든 두려움을 옮기시고, 어려움을 제거하며 결코 함께하지 않으신다. 마지막으로 4장에서 하나님은 피조물의 기반을 그리고 5장에서 구속의 기반을 옮기시는 것을 볼 수 있다. 창조와 구속하는 권리는 주 예수 그리스도께 속하고 그분은 그 땅의 소유를 주장할 것이다. 19장에서 우리는 하늘에서 오시는 메시아 - 통치자 그리고 감람산에 그분의 발이 서는 것을 본다. 그 때 땅은 그분의 것이 될 것이다.

 

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