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그분은 모든 사람이 구원을 받고 진리를 아는 데 이르기를 원하시느니라(딤전 2:4) __________ 신앙상담은 asan1953@naver.com

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2015. 12. 11. 20:08 주 예수님의 재림과 미래

Israel in the Millennium
천년왕국에서 이스라엘(1)

데이빗 길리안드

Introduction

The yearning for a golden age has been part and parcel of the aspiration of the nations of antiquity. It has often featured in the predictions of the prophets of the heathen and been idealized in the literature of their poets. Whether one considers the Latin poet Virgil who in his fourth Eclogue describes the coming idyllic state or the writings of Zoroaster who predicts the arrival of one, Saoshyans, who will introduce universal peace and plenty, the writings of the ancients are liberally sprinkled with hopes of an ideal age. These have, of course, long since evaporated and come to nothing. However, there is a nation which holds amongst its treasures of inspired Scripture, promises of a coming era of Eden-like excellence and paradisiacal prosperity. Not only do these promises predict world prosperity but a very real part of the glowing picture concerns the destiny of the nation of Israel, whose patriarchs and prophet-sons became the recipients of the promises.

 

소개

황금 시대에 대한 열망은 고대 국가들의 소망의 본질적인 부분이었다. 그것은 이교도 예언자들의 예언에 종종 등장했고 그들의 시적 문학에서 이상적이라 생각했다. 라틴어 시인 버질은 다가오는 소박한 상태를 묘사하는 그의 네 번째 전원시에서 사람을 생각하든지 또는 보편적인 평화와 풍요를 소개했을 샤오샨스라는 사람의 도착을 예측하는 조로아스터교의 작품이든지, 고대의 작품들은 이상적인 시대의 희망을 광대하게 뿌렸다. 이것들은 물론 훨씬 옛날에 사라졌고 허사가 되었다. 그러나, 에덴처럼 빼어나고 번영하는 낙원의 오는 시대의 약속들, 성경의 영감을 받은 그 소중한 것들 중에 그것을 차지하는 민족이 있다. 뿐만 아니라 이러한 약속들이 세계의 번영을 예측하지만 그 빛나는 상황의 매우 실제적인 부분은 이스라엘 민족의 운명에 관련하며 그 족장과 예언자의 자손들이 약속을 받아들이게 되었다.

 

What this coming age of Messianic and Millennial bliss will mean for Israel is a subject filling many pages of the Old Testament - far too numerous and complex to be enumerated here, much less considered. As a focus for this article we will use the writing of the weeping prophet as our primary text and briefly refer to others along the way.

 

이것은 메시야와 천년지복의 시대가 오는 것은 이스라엘에 대한 무엇을 의미할 것이며 구약의 많은 페이지에 가득한 주제이다 - 하물며 깊이 생각하기에 여기에서 열거하기에 너무 많고 복잡하다. 이 문서에 대한 초점으로서 우리는 주요한 본문으로서 눈물의 선지자의 글과 간단히 말해서 도중에 다른 사람들에 대한 언급을 사용할 것이다.

 

A careful reader of Jeremiah will already have noted the recurrence of the expression the days come. This particular expression occurs 21 times in the whole of the Old Testament but remarkably 15 of these are in the prophecy of Jeremiah. Often this time formula is employed in the context of judgment but in the central portion of Jeremiahs work it denotes times of great blessing. It carries a ring of certainty in its emphasis and reminds us that the days come, and come they most certainly will! The nation wasted by centuries of wandering, weariness, and warfare will realize her God-appointed destiny and enjoy her rightful possessions and position at last. Seven of the occurrences of this expression are located in Jeremiah 23 and in what has been called Jeremiahs book of Comfort - chapters 31-33. A reading of these chapters gives an overview of many features of Israels millennial hope and we will summarize what that era will mean for that nation under the following ten headings:

 

예레미야서의 주의 깊은 독자는 이미 오는 시대를 재현하는 표현을 주목했을 것이다. 이 특정한 표현은 구약 전체에서 21번 발견되지만 이러한 두드러진 15번이 예레미야의 예언에 있다. 종종 이 시대의 신앙방식은 심판의 맥락에서 사용되지만 예레미야의 사역의 중심 부분에서 그것은 큰 축복의 때를 나타낸다. 그것을 강조하는 것에서 확실성의 고리를 전달하고 오고 오는 시대는 그것들이 가장 확실할 것이라고 우리에게 생각나게 한다! 지치고 방랑하며 수세기 동안 낭비했던 민족은 전쟁으로 하나님이 지적하셨던 그녀의 운명을 여실히 보여줄 것이며 그녀의 정당한 소유와 위치를 결국은 즐길 것이다. 이 표현이 일어나는 일곱은 예레미야 23장과 31-33장은 예레미야의 위로의 책이라고 불리어지는 것에서 발견된다. 이러한 장들을 읽는 것은 이스라엘 천년 희망의 많은 기능의 개요를 제공하며 우리가 요약할 그 시대는 민족이 다음 10가지 제목 아래 있다는 것을 의미할 것이다 :

 

1. Grace

It is divine grace which will deliver a remnant from their wilderness experience as Jer 31:2 assures us: The people which were left of the sword found grace in the wilderness; even Israel. This grace of restoration flows from the love and kindness of Jehovah as v 3 assures us, I have loved thee with an everlasting love. This loving kindness is the much loved Hebrew term chesed which implies mercy shown in loyalty to the covenant. God will graciously fulfill to the nation those promises of a land promised unconditionally under the covenant with Abraham and will also give her the true king on the throne of David so as to perform the sure mercies of David.

 

1. 은혜

그것은 그들의 광야 경험에서 나머지를 제공할 하나님의 은혜인 것을 렘 31:2처럼 우리에게 확신시킨다: 백성들은 광야에서 은혜를 발견했던 전쟁 중에 남아있었던 이스라엘이다. 이 회복의 은혜는 여호수아 3장처럼 사랑과 호의에서 흘러 나오는 것을 우리에게 확신시키며 나는 영원한 사랑으로 그분을 사랑해 왔다. 이 호의의 사랑은 많은 사랑을 받았다는 히브리 용어 dsej(헤세드)이며 언약에 대한 충성으로 자비를 보여주는 것을 함축한다. 하나님은 아브라함과의 언약 아래 무조건적으로 약속하셨던 땅의 그 약속들을 민족에게 호의적으로 성취하실 것이며 또한 그녀가 다윗에 관한 분명한 자비를 수행하도록 다윗의 보좌에 참된 왕을 주실 것이다.

 

2. Gathering

The coming kingdom will also mean great days of regathering for the nation of Israel. For decades now thousands of national Jews have been relocating in the land. They are still in unbelief but in that day there will be a divine operation to reassemble the nation to the land of their fathers. It will be a marked reversal of the dispersions and scattering which have marked so much of their previous history. Indeed, Jeremiah 31:10 pledges, He that scattered Israel will gather him. Just as God employed Gentile nations in their scattering so will they be employed in the repatriation of the nation to their true home. In this re-gathering of the nation will be included its reunification. According to Isaiah 11:13, Ephraim shall not vex Judah and Judah shall not vex Ephraim. Ezekiel 37:17 assures us that the stick of Judah and the stick of Joseph shall become one. Not only will the deep division which has existed since the days of Rehoboam be healed but those ancient tribal jealousies, which marred the early history of the nation and often broke out into civil strife, will totally disappear. In a similar vein, Jeremiah 31:31 reminds us of that new covenant which will be made with the house of Israel and the house of Judah.

 

2. 모임

다가오는 왕국은 또한 이스라엘 민족을 위해 다시 모이는 중대한 날을 의미할 것이다. 현재 수십 년 동안 국가적으로 유대인들 수천 명이 고국 땅에 이주시켜 왔다. 그들은 여전히 불신에 있지만 그 날에 그들의 조상들의 땅에 민족을 다시 모으는 신성한 움직임이 있을 것이다. 그것은 그들의 이전 역사의 그렇게 많은 흔적들이었던 분산되고 흩어져 있는 것이 되돌아오는 표적일 것이다. 실제로 예레미야 31:10의 맹세는 그분께서 흩어진 이스라엘을 그에게로 모을 것이다. 오직 하나님께서 그들의 흩어짐에 이방 국가를 사용하셨던 것처럼 그렇게 그들의 진정한 고향에 민족의 귀환에서 그들이 사용될 것이다. 이 민족의 다시 모음에는 재통일을 포함할 것이다. 이사야 11:13에 따르면 에브라임은 유다를 괴롭게 하지 않을 것이며 유다는 에브라임을 괴롭게 하지 않을 것이다. 에스겔 37:17은 유다의 막대기와 요셉의 막대기가 하나가 될 것을 우리에게 확신시킨다. 뿐만 아니라 르호보암 시대 이후에 존재해 왔던 깊은 분할 그 외 민족의 초기 역사를 손상했던 고대 지파들의 심한 질투심이 치유되고 종종 사회적인 갈등으로 무너졌던 것은 완전히 사라질 것이다. 비슷한 맥락에서 예레미야 31:31은 이스라엘 집과 유다 집이 함께 세울 새 언약을 우리에게 생각나게 한다.

 

3. Glory

It will also be for the united nation a time of unparalleled and unprecedented glory. Jeremiah predicts, I will also glorify them (30:19). After the dark days of shame and depression which have shadowed much of her sorrowful past, what a millennial dawning is predicted by Isaiah when he calls, Arise, shine; for thy light is come, and the glory of the LORD is rise upon thee. For, behold, the darkness shall cover the earth, and gross darkness the people: but the LORD shall arise upon thee, and His glory shall be seen upon thee (Isa 60:1-2)! In the final chapters of his prophecy, Ezekiel reminds us of the majestic return of that Shekinah glory which he had observed in its reluctant departure earlier in his book. The returning King will bring a radiance to the restored nation, filling the rebuilt temple in Jerusalem and the land with His glory.

 

3. 영광

또한 비교할 수 없고 전례가 없는 영광의 때가 연합된 민족에 있을 것이다. 예레미야가 예언하기를 내가 그들을 영화롭게 하리니(30:19). 수치와 암울했던 불운의 시대 후에 그녀의 슬퍼하던 많은 것을 그늘지게 했던 것이 지나가고, 그 천년의 새벽이 그가 외치는 때 이사야에 의해 예언되었다; 일어나라 빛을 발하라 이는 네 빛이 이르렀고 여호와의 영광이 네 위에 임하였음이니라 보라 어두움이 땅을 덮을 것이며 캄캄함이 만민을 가리우려니와 오직 여호와께서 네 위에 임하실 것이며 그 영광이 네 위에 나타나리니( 60:1-2)! 그의 예언의 마지막 장들에서 에스겔은 그 쉐키나 영광의 장엄한 돌아옴을 우리에게 생각나게 하며 그는 그것의 마지못한 출발이 자신의 책 앞부분에서 관찰했었다. 돌아오는 왕은 그분의 영광과 함께 예루살렘의 성전을 재건하고 땅을 가득 채우는 회복된 민족에게 광채를 가져올 것이다.

 

4. Gladness

Scarcely a nation has known so many tears in her history as Israel. When one thinks of the persecution and pogroms together with her many dispersions it is no surprise that the wailing wall has become a focal point of her national heritage. The sorrows of the past will be more than reversed by the exuberant joy of the millennial age. Jeremiah 31:13 is only one of many prophetic passages which join to describe the superlative elation of that age: Then shall the virgin rejoice in the dance, both young men and old together: For I will turn their mourning into joy, and will comfort them, and make them rejoice from their sorrow. Again, in chapter 33:11, he lets us hear the streets of restored Jerusalem vibrate with sounds of celebration. All ages and classes will be included in the exhilaration of those balmy days.

 

4. 기쁨

 거의 이스라엘처럼 그녀의 역사에 그렇게 많이 찢어졌다고 알려진 민족이 없다. 그녀의 많은 흩어짐과 함께 박해와 학살을 생각하는 사람의 경우 그녀의 민족적 유산의 초점이 되고 있는 통곡의 벽은 전혀 놀라움이 아니다. 과거의 슬픔은 천년 시대의 풍성한 기쁨으로 보다 더 반전될 것이다. 예레미야 31:13은 단지 그 시대의 최상의 쾌감을 묘사하도록 연결하는 많은 예언의 구절 중 하나이다: 그 때에 처녀는 춤추며 즐거워하겠고 청년과 노인이 함께 즐거워하리니 내가 그들의 슬픔을 돌이켜 즐겁게 하며 그들을 위로하여 근심한 후에 기쁨을 얻게 할 것임이니라. 33:11에서 그는 우리에게 회복된 예루살렘의 거리 축제의 소리와 함께 진동이 우리에게 들리게 하자. 모든 노소를 막론하고 그 상쾌한 날들의 유쾌함에 포함될 것이다.

 

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posted by 징검 다리